🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Марія БровінськаРобота
5 березня 2025, 18:23
2025-03-05
«Люди, любіть свої резюме, як кіт свої яйця. Сторінка на LinkedIn — це не опція, це мастхев». Розробник, що на певний час свічнувся в рекрутинг, щоб поповнити команду, розповів про досвід хайрингу та ситуацію на ринку праці
Front-End Developer Олександр Нещадін на кілька днів свічнувся в рекрутера та спробував знайти собі в команду колегу. Висновки від процесу хайрингу на сучасному IT-ринку він описав і дописі на LinkedIn.
Front-End Developer Олександр Нещадін на кілька днів свічнувся в рекрутера та спробував знайти собі в команду колегу. Висновки від процесу хайрингу на сучасному IT-ринку він описав і дописі на LinkedIn.
«Я свічнувся в рекрутера на кілька днів. Відверто кажучи, не думав, що колись напишу пост на LinkedIn (просто не маю на це часу), проте тут щось тригернуло», — зізнається фахівець.
Він описав коротко те, що відбувалося. «Кілька тижнів тому мене залучили до процесу хайрингу — „тобі з людиною працювати, ти й обирай“. Задача тривіальна: знайти людину, з якою буде комфортно працювати і яка у своєму стеку знає, що до чого і з чим їсти», — пояснив девелопер.
У перший же день за дві години після публікації вакансії на Djinni Олександр отримав 45 відгуків.
Приймання заявок зупинив. «Аплай зупинено. Чому? Бо не хотів, щоб у людей місяцями висіло „не прочитано“. Рекрутери, які так роблять — це окрема загадка людства. LinkedIn скромно додав ще 5 резюме за добу. Загалом — 50 кандидатів», — пояснює Олександр.
Усі резюме айтівець переглянув особисто, 15 з них відразу відкинув. «Хтось пише резюме як листа Діду Морозу (ще й Times New Roman), хтось заявив чотири роки досвіду, але на GitHub перші „тудушки“ з курсів — три роки тому, а хтось просто розтягнув свої скіли на 8 сторінок», — пояснив розробник.
На другий і третій день Олександр витратив весь свій робочий час на зідзвони — 10 та 8 кандидатів відповідно. «І в перший же вечір прилетів меседж: „Обирай з тих, з ким встиг поговорити“ (тому на наступний день тільки 8 запланованих). Окей. Іншим — сорян. Загалом запросив 18 кандидатів, прийшли — 16», — розповів фахівець.
Згодом 12 кандидатів отримали «просте, як двері», зі словами Олександра, тестове. «Отримали 12, зробили 8, серйозно поставились — 3», — озвучує статистику розробник.
Він зробив з процесу найму, до якого був залучений, три кілька висновків.
Цікавий: «Якби я прийняв не 50, а 400 відгуків, і обробив усі — вибірка була б рівно така ж сама. Просто стресу більше», — переконаний айтівець.
Сумний: «Ринок праці в Україні, вважаю, трохи (ну як трохи.) в дупі, але виходить так, що й апліканти не зовсім намагаються отримати офер… Пєчалька з резюме, слабкі знання в матчастині, дехто ще в листуванні на джині одразу проявляє токсичність. А потім читаємо знайомі пости з обох боків: „Нема роботи“ і „Нема кандидатів“. А правда, як завжди, десь посередині — ні ті, ні ті не завжди хочуть працювати», — зазначає Олександр.
Він також дав кілька настанов охочим отримати офер.
«Люди, любіть свої резюме, як кіт свої яйця. Сторінка на LinkedIn — це не опція, це мастхев. Не повірю тепер жодному посту про кадровий голод. Особисто закинув у „збережені“ декілька девів (можливо, ще попрацюємо). Усім, хто дійшов до фіналу, оунер особисто дав фідбек. Іншим я теж відповів через Djinni — бо я не рекрутер, я просто розробник, який намагався бути людиною», — написав Нещадін.
«Я пройшов близько 50 співбесід восени минулого року і був одночасно strong junior, middle і senior у різних компаніях». Інженер EPAM пояснює, чому грейди — це фігня
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
HR з Дніпра Любов Ковалевська в LinkedIn обурилася тим, що компанії виставляють вакансії на джоб-сайтах англійською мовою. Айтішники швидко пояснили, в чому справа.
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
Розробник Нікола Щупило опублікував в LinkedIn сріншот переписки з рекрутеркою, що представилася від імені компанії IntellectoKids та холдингу Genesis, який викликав дискусію серед користувачів спільноти.
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка.
«Єдина команда, якою я буду керувати в росії, буде команда бомбардувальників». Як польська IT-компанія намагалася захантити українську рекрутерку для роботи з рф
Українська IT-рекрутерка Олена Ярнова розповіла в LinkedIn історію про те, як польська IT-компанія намагалася зробити їй пропозицію з роботи. Проте в ній було кілька неприпустимих для неї умов.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі