Рівень вакцинації серед айтішників коливається в межах 30-80%. В інших бізнесах співробітників мотивують грошима

Темпи вакцинації в Україні прискорюються через необхідність мати сертифікат для соціально активного життя. І в деяких компаніях співробітників для щеплень мотивують грошима.

Залишити коментар
Рівень вакцинації серед айтішників коливається в межах 30-80%. В інших бізнесах співробітників мотивують грошима

Темпи вакцинації в Україні прискорюються через необхідність мати сертифікат для соціально активного життя. І в деяких компаніях співробітників для щеплень мотивують грошима.

Наприклад, в «Укрпошті» вакцинованих співробітників мотивують розіграшем. «Я прийняв рішення виділити для початку більше 1 млн грн на призи для тих співробітників „Укрпошти“, які вакцинувалися. Призи будуть від 1 000 до 5 000 грн, з супер-призом 50 000 грн, і будуть розіграні серед тих, хто вакцинувався 1-й або 2-ма дозами до 21 листопада. Виплата — за сертифікатом вакцинації», — написав на своїй сторінці в Facebook гендиректор компанії Ігор Смілянський.

Бізнесмен, власник компанії «Медтехніка» Олексій Давиденко і зовсім провів серед співробітників компанії експеримент. 

«У середині літа ми провели опитування і жахнулися — більшість наших колег, працюючих по всій Україні, не збиралися вакцинуватися. Ми вирішили мотивувати людей ТУПО грошима», — пише він у Facebook. Станом на 5 липня повний курс вакцинації пройшли лише 5% співробітників, і 78% не хотіли вакцинуватися. 

Мотиваційні умови були наступними:

  • Кожному вакцинованому в компанії одноразово виплатили 1000 грн за повну вакцинацію.
  • Після кожної вакцинації щепленому належить вихідний.
  • До кінця року вакциновані співробітники отримують +10% до кожної зарплати.

Після того, як людей замотивували, повний курс вакцинації пройшли 73% співробітників, а небажаючих робити щеплення залишилося тільки 13%.

«Не важливо з якою мотивацією люди передумали: захотіли підзаробити, взяли приклад з колег або злякалися. Важливо інше. Треба спробувати знайти ключ до кожної із зачинених дверей. В даному випадку ключем виявилися — гроші», — пише Давиденко.

dev.ua вирішив розпитати найбільші українські IT-компанії про те, наскільки масово вакцинація увійшла в найтехнологічнішу сферу життя. Відповіли не всі. А в деяких компаніях результати вакцинації не розголошують, називаючи це конфіденційними даними. 

Так, Наталія Колядко, директорка з управління талантами в ЕРАМ Україна, розповідає, що оскільки інформація щодо вакцинування є персональною, вони не вимагають її у фахівців. «Ми не можемо точно відповісти на питання про кількість вакцинованих від Covid. Втім, за результатами добровільного анонімного опитування, понад 40% опитаних повідомили про вакцинацію», — говорить вона.

За словами Колядко, рішення щодо вакцинації та вибору вакцини фахівці приймають самостійно на свій розсуд. «За їх бажанням ми підтримуємо колективну вакцинацію в офісах. У цьому питанні ми також активно взаємодіяли з професійними спільнотами — регіональними ІТ-кластерами, Асоціацією ІТ-Ukraine», — говорить Колядко. На початку вакцинації, навесні і влітку, епамівців вакцинували вакцинами AstraZeneca, CoronaVac, потім-Moderna і Pfizer.

В SoftServe близько 70% отримали одну дозу вакцини, повністю щеплені 58% прищеплювалися фахівці самостійно або користувалися ініціативами компанії у Львові, Рівному, Дніпрі, Харкові, Чернівцях, Івано-Франківську, Києві. Серед препаратів-AstraZeneca, CoronaVac, Pfizer-BioNTech, Moderna.

Соломія Гнатів, SVP of Finance, керівниця Emergency Response Team у SoftServe, розповіла, що загалом рівень вакцинації в компанії залишається досить високим. «Проте ми зважаємо також на епідеміологічну ситуацію по всій країні. Так, якщо влітку до 25% наших фахівців відвідували офіси, то зараз, під час нової хвилі, ми повернулися до цифри у 15%. Працівники можуть приходити тільки в разі великої потреби, при цьому мітинг-руми тепер зачинені та тимчасово обмежено спільні офлайн-активності», — каже вона.

Враховуючи ці обмеження, в офіси SoftServe, каже Гнатів, можуть приходити як вакциновані, так і не вакциновані спеціалісти. Проте вони мають дотримуватися суворих карантинних норм та правил у компанії. «Ми регулярно переглядаємо їх залежно від пандемічної ситуації в кожному регіоні», — каже вона. 

В компанії GlobalLogic точний відсоток вакцинованих назвати не змогли, оскільки після літа фахівці GL вакцинуються поза офісами. «А за літо 3000 фахівців і членів їх сімей пройшли два етапи вакцинації від коронавірусу», — повідомили dev.ua у пресслужбі компанії.

В компанії Luxoft заявляють про вакцинацію близько 60% фахівців, а в Ciklum офіційної статистики не наводять, але оцінюють негласно кількість вакцинованих в київському офісі у 2/3 від усього штату. 

В компанії Eleks надали розбивку по містах. Так, у Львові силами компанії прищепилися 52,6% фахівців, у Києві — 59%, в Івано-Франківську — 60,6%, у Тернополі — 64%. Вакцинувалися в столиці, Тернополі та Івано-Франківську, у Львові — Moderna, AstraZeneca. 

В Intellias розповіли, що станом на серпень понад 30% співробітників отримали дві дози щеплення за корпоративною програмою IntelliCare.  Крім того, всі фахівці компанії застраховані від Covid-19. «Однак загальний відсоток вакцинованих більший, адже частина людей вакцинується самостійно», — зазначають у компанії. У вересні цього року офіси Intellias у Львові, Києві, Одесі, Харкові та Івано-Франківську відвідали близько 20% загальної кількості фахівців, які п’ять або більше разів на місяць побували на робочому місці. З них близько 50% пройшли повний курс вакцинації і пройшли карантинні 14 діб післявакцинального періоду.

В Capgemini Engineering статистику вакцинованих не ведуть, але у всіх офісах були організовані кілька кампаній з вакцинації, щоб всі бажаючі могли зручно зробити щеплення. «Однак це медична інформація, яку ми не маємо права збирати та зберігати», — відповіли в пресслужбі. При цьому в компанії в чотирьох офісах в Україні заповненість до 10%, і ще в одному — 17%. «Це дозволяє без жодних зусиль дотримуватися всіх вимог соціальної дистанції. На час червоної зони ми знову обмежили доступ до кухні та спортзалів в офісах, всі поверхні, що зачіпаються співробітниками, регулярно дезінфікують, а на вході проводиться температурний скринінг. Перевірку ковід-сертифікатів не проводимо», — повідомили в компанії.

Схожа ситуація і в багатьох інших компаніях — айтішники звикли працювати вдома. Але є й такі, хто без повного циклу вакцинації в офіс не допускає, наприклад, компанія ZONE3000.

Більш детально повну картину про вакцинацію айтішників спробував зібрати  DOU. 

За їхніми даними, процент вакцинації в різних компаніях варіюється в межах 30-80%. 

ITшники против антиковидных прививок. Такие есть. И вот их аргументы
ІТшники проти антіковідних щеплень. Такі є. І ось їхні аргументи
По темі
ІТшники проти антіковідних щеплень. Такі є. І ось їхні аргументи
Вакцинация в IT: как Data Art удалось привить своих сотрудников
Вакцинація в IT: як Data Art вдалося прищепити своїх співробітників
По темі
Вакцинація в IT: як Data Art вдалося прищепити своїх співробітників

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал — dev.ua: IT України.

Читайте також

Мікро-інтерв'ю з автором мема «Таке чувство, що Бог наказує нас за щось», який став IT-рекрутером
Мікро-інтерв'ю з автором мема «Таке чувство, що Бог наказує нас за щось», який став IT-рекрутером
Мікро-інтерв'ю з автором мема «Таке чувство, що Бог наказує нас за щось», який став IT-рекрутером
2 коментарі
Бажане за дійсне. Джуніори часто видають себе за міддлів. Чому так відбувається і що з цим робити?
Бажане за дійсне. Джуніори часто видають себе за міддлів. Чому так відбувається і що з цим робити?
Бажане за дійсне. Джуніори часто видають себе за міддлів. Чому так відбувається і що з цим робити?
Повідомленням про те, що кадровий ринок в IT-галузі перегрітий, вже нікого не здивуєш. Айтішники потрібні всім, і чим досвідченіший, матеріший — тим краще. І в цьому випадку молоді фахівці не упускають можливостей видати бажане за дійсне й запропонувати свою кандидатуру щойно увійшовшого в IT junior-фахівця замість такого бажаного middle. Простими словами: кандидати намагаються обдурити рекрутерів, видаючи свої скіли як більш просунуті й досвідчені.  Чи часто таке трапляється в компаніях? Пів року тому ми писали, що middle часто видають себе за senior. Але таке практикують й на початку кар'єри айтішників.  dev.ua поспілкувався з українськими IT-рекрутерами і HR-фахівцями, і з’ясував, що амбіцій молодому поколінню, яке щойно прийшло в IT,  —  не позичати.
Мільйони в IT-освіту й десятки навчальних програм. Як EPAM, SoftServe, ELEKS, Intellias, Luxoft та інші дбають про майбутніх співробітників
Мільйони в IT-освіту й десятки навчальних програм. Як EPAM, SoftServe, ELEKS, Intellias, Luxoft та інші дбають про майбутніх співробітників
Мільйони в IT-освіту й десятки навчальних програм. Як EPAM, SoftServe, ELEKS, Intellias, Luxoft та інші дбають про майбутніх співробітників
У середині жовтня гучна новина про те, що Ajax інвестував у розвиток КПІ 800 000 грн підштовхнула до думки розібратися, чи багато IT-компанії інвестують у освіту для своїх майбутніх співробітників. Ми вже писали про те, як IT-компанії конкурують з університетами. Також розповідали, як студенти обирають замість студентської лави роботу, бо навчатися їм нецікаво.  Сьогодні розповідаємо про те, навіщо й скільки грошей великі аутсорсери інвестують у IT-освіту. Аби чітко розмежувати вклад в освіту кожної окремої компанії, наводимо їхні відповіді цитатами відповідальних за освітній напрямок менеджерів. 
Автор мема «Таке чувство, що Бог наказує нас за щось» став IT-рекрутером
Автор мема «Таке чувство, що Бог наказує нас за щось» став IT-рекрутером
Автор мема «Таке чувство, що Бог наказує нас за щось» став IT-рекрутером
5 коментарів

Обговорення

Коментарів поки немає.