💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Марія БровінськаВійна
5 грудня 2022, 15:21
2022-12-05
Ринок реклами в Україні через війну критично впав. Обсяг реклами в YouTube скоротилася вдвічі, банерні прояви — на третину, а реклама в інфлюенсерів — на 75%
Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК), представила результати дослідження об’ємів ринку поточного року.
Але, на відміну від попередніх років, ВРК відмовилася робити прогнози щодо розвитку ринку в наступному році. Усі без винятку сегменти ринку суттєво втратили в обсягах.
Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК), представила результати дослідження об’ємів ринку поточного року.
Але, на відміну від попередніх років, ВРК відмовилася робити прогнози щодо розвитку ринку в наступному році. Усі без винятку сегменти ринку суттєво втратили в обсягах.
Початок року для ТБ реклами був обнадійливим й навіть перевищував прогнози щодо зростання, але потім почалася війна. Поступове, а не символічне відновлення ринку почалося з серпня, а осінні об’єми вже становили майже третину від довоєнного рівня. Найшвидше відновилася категорія «фарма», що наразі домінує в ефірі. Ринок залишила «група Україна», одна з чотирьох великих телегруп, а найбільші канали трьох інших (1+1, ICTV, Інтер) задіяні в трансляції «Єдиного марафону новин». Це значно скоротило пропозицію, що неодмінно вплине на ціноутворення у 2023. Спонсорство переживає не кращі часи, бо канали скоротили кількість прем’єр, а саме вони й приваблювали партнерів.
У цілому, пряма ТБ реклама у 2022 році скоротилася майже на 80% і становить 2,37 млрд грн, спонсорство втратило 87% й не перевищує 234 млн грн.
Наступний рік має стати роком поступового відновлення, підтвердженням чого є й повернення «панелі Нільсен» і відновлення продажів за рейтингами. Прогнозується 40% зростання ринку прямої реклами коштом повернення основних рекламодавців із категорії FMCG, які майже повністю залишили ТБ у 2021 році. Спонсорству буде важче, адже кількість прем’єр значно не зросте, тому там цифри росту будуть менш стрімкими, але є надія на 30% збільшення бюджетів.
За оцінками Української Асоціації Медіа Бізнесу (УАМБ) із початком повномасштабних військових дій на території України ринок реклами у пресі впав до 0. Починаючи з травня, рекламодавці почали обережно повертатися, і за літо обсяги розміщень вийшли на рівень 25–30% до обсягів довоєнного, 2021 року. Ситуація виглядає кращою для національних медіа, і гіршою — для місцевих і спеціалізованих. Експерти УАМБ прогнозують традиційне підвищення обсягів розміщень у грудні, що дещо покращить картину за 2022 рік.
Зовнішня реклама (OutOfHomeMedia) зазначає, що значне падіння попиту, спричинене початком війни, було частково скомпенсоване після стабілізації ситуацій на території України, що віддалені від зони бойових дій. Активізація бізнесу в західній і центральній частині країни дала змогу відновити попит на ООН, особливо на цифрові носії. Ситуація значно ускладнилася після бомбувань у жовтні та листопаді цивільної інфраструктури: нестача електроенергії призвела до перебоїв у роботі DOOH, але аналогові носії стали мати попит споживачів.
Для радіо реклами друге півріччя дало приводи для стриманого, але оптимізму. Так, темпи відновлення реклами на радіо в четвертому кварталі навіть перевершили очікування сейлхаусів. Також у другому півріччі радіо отримало нових рекламодавців із категорії «лікарські препарати», активними були торгівля, фінанси, казино, онлайн-казино та букмекери, мобільні оператори. Зберігся попит на регіональну рекламу, а в західній частині України виторг окремих радіостанцій в кінці року досягла минулорічних обсягів.
Реклама в кінотеатрах фігурує в загальному рекламному медіаспліті скоріше номінально та оперує своїми об’ємами реклами у мирні довоєнні місяці — січні та лютому.
Дані IAB України щодо Digital-реклами 2022 року базуються на фактичних об’ємах реклами за перше півріччя 2022, опитуваннях профільних комітетів, опитуваннях очікувань рекламодавців, агенцій і платформ. Причина негативної динаміки зрозуміла та єдина для всіх медіа — це війна, тому що зростання січня та лютого по інтернет медіарекламі було по 28%.
Також фахівці IAB України зробили прогноз на 2023, який базується на гіпотезі, що війна закінчиться у першому півріччі 2023.
Так, рекламний медіаринок України у 2022 році загалом втратив приблизно двох третин свого обсягу у гривні, без урахування інфляційних процесів.
Як розвиватимуться події на ринку реклами 2023 року залежить більшою мірою від ЗСУ та успіхів на полях битв, ніж безпосередньо від рекламодавців. Тому сьогодні для рекламістів немає важливішого завдання, ніж працювати, наближаючи нашу перемогу.
Німеччина передасть Україні 14 наземних безпілотників THeMIS. Що це за машини та як вони працюють
Німеччина передасть Україні 14 наземних безпілотників THeMIS. Імовірно, 7 таких транспортних засобів прибудуть до України до кінця цього року, вони призначені для евакуації поранених. Інші очікуються у 2023 році — їх будуть використовувати для очищення доріг. Нагадуємо, що це за зброя і що вона вміє.
Атлас зброї: Німеччина передає захисникам чергові MARS II. Які ще РСЗВ отримала Україна від західних партнерів та як вони працюють
Федеральне міністерство оборони Німеччини повідомило у Twitter, що у найближчі кілька тижнів Україні будуть передані чергові системи залпового вогню MARS II.
Раніше ми розповідали про те, які РСЗВ партнери надіслали на допомогу українським воїнам. Нагадуємо про це знову.
(Текст від 26 липня)
На український ударний дрон PUNISHER зібрали понад 1,3 млн грн. Що може гроза командних центрів ворога
Дмитро Томчук повідомив, що найлегші та найменші ударні дрони PUNISHER, які не мають аналогів у світі, тепер коштують $70 000. Виробник додав у комплекс ще одного безпілотника, і тепер їх там два. Дмитро пише, що Юлія Черешня та Павло Харузов зібрали на комплекс більше 1,3 млн грн.
Раніше він розповів журналісту dev.ua, що вміють ці «пташки», та чому саме вони можуть переламати хід війни на користь України.
(текст від 1 червня 2022 року)
США в черговому пакеті допомоги надасть Україні дрони Switchblade 600. Подробиці про ці та інші «пташки», якими користуються українські захисники
Серед списку допомоги, яку пропонує Пентагон, є дрони-камікадзе Switchblade 600, які офіційний Київ просив передати раніше.
Контракт на дослідження та розробку для 10 дронів SwitchBlade 600 виробника Aerovironment, очікується протягом наступних 30 днів, заявила прес-секретар Пентагона Джессіка Максвелл в електронному листі до News Defense.
Ми зібрали список дронів, які використовують українці проти ворога, в тому числі і подробиці про Switchblade 600.
(текст від 17 травня 2022)