HOT від «Стас IT-глаз» — відео про міграцію айтішників
Олексій ДзюбаГаряченьке
21 липня 2022, 17:39
2022-07-21
-1 млн підписників, реклама з Microsoft, зміна тарифів. Чому Netflix зараз «лихоманить» та як це вплине на Україну
На днях стало відомо, що стрімінговий гігант Netflix втратив майже мільйон платних користувачів у другому кварталі цього року. На цьому фоні компанія звільняє сотні співробітників. Розповідаємо, як сталося так, що вчорашній творець тріумфальної «Гри в кальмара» переживає кризу та чим це загрожує українському медіаринку.
На днях стало відомо, що стрімінговий гігант Netflix втратив майже мільйон платних користувачів у другому кварталі цього року. На цьому фоні компанія звільняє сотні співробітників. Розповідаємо, як сталося так, що вчорашній творець тріумфальної «Гри в кальмара» переживає кризу та чим це загрожує українському медіаринку.
Що сталося
У другому кварталі 2022 року стримінгова платформа Netflix втратила 970 000 передплатників. В компанії кажуть, що цей показник є кращим, ніж прогнозований відтік 2 млн платних фоловерів. І додають, що за прогнозами на третій квартал, сервіс планує приріст підписників на 1 млн.
Найбільший відтік юзерів спостерігався у США та Канаді. Тут компанія втратила 1,3 млн передплатників, навіть попри прем’єру одного з головних своїх продуктів — четвертого сезону серіалу Stranger Things. У Європі, Африці та на Середньому Сході кількість платних підписок знизилася на 770 000. При цьому у Латинській Америці, навпаки, зросла на тисячу.
Фото — Netflix
У першому кварталі року кількість передплатників Netflix скоротилася на 200 000. Головна причина — відхід компанії з росії. Тоді компанія вперше розповіла, що мала в країні-агресорі 700 000 юзерів. Після публікації звітності, акції Netflix подешевшали на 25%. Тоді відеосервіс уперше за 10 років повідомив про зниження загальної кількості своїх передплатників у світі.
На сьогодні платною підпискою Netflix загалом користуються 220,67 млн передплатників порівняно з 221,64 млн за підсумками першого кварталу.
В компанії почалася «друга хвиля» скорочень
У травні 2022 року пройшов перший раунд звільнень працівників. Тоді без роботи залишилося 150 осіб із основного штату та кілька десятків найманих працівників. В липні про нові скорочення повідомив представник Netflix Бао Нгуєн. Саме він оголосив число 300 звільнених спеціалістів та $70 млн у вигляді витрат на звільнення. Скорочення в основному торкнулися американського офісу Netflix.
Нгуєн пояснив, що поки стрімінговий сервіс продовжує активно інвестувати у свій бізнес, зростання виручки поки не відповідає очікуванням, тому довелося провести деякі оптимізаційні процеси. Хвиля звільнень пов’язана з фінансовими показниками Netflix у першому кварталі 2022 року. Сервіс вперше за десятиліття почав активно втрачати передплатників, а приріст нових дуже сповільнився.
Як Netflix бореться з проблемами
Стрімінговий гігант почав реагувати на відтік підписників та незадовільні фінпоказники.
Перше. Netflix залучив компанію Microsoft для створення тарифного плану з рекламою. У Microsoft кажуть, що таким чином рекламодавці отримають доступ до глядачів з «преміальними телевізорами» та забезпечать їм «комфортнішу, ніж на телебаченні» рекламу. Водночас обидві компанії забезпечать належний рівень безпеки та конфіденційності. Схоже, що за красивими формулюваннями стоїть банальне «втюхування» реклами.
Фото — серіал «Дивні дива» від Netflix
Друге. Компанія запроваджує функцію «додати дім», щоб обмежити поширення паролів між різними користувачами. Кожен обліковий запис Netflix, незалежно від тарифного плану, дозволятиме дивитися контент в одній оселі. Щоб дивитися телебачення в іншій квартирі чи будинку, слід доплачувати певну суму до вартості підписки. Зараз це $3 лише для південноамериканських країн.
Підписка Basic дозволяє додати один будинок, Standard — два будинки, Premium — три. Ідея розробників полягає в тому, що легально поділитися паролем від акаунту виходить дешевше, ніж купувати окрему повноцінну підписку. Нова функція не вплине на можливість дивитися Netflix у дорозі на різних девайсах: планшеті, ноутбуці чи смартфоні.
Що по Україні
В грудні 2021-го року Netflix буквально «злетів» в Україні після того, як знизив розцінки. Тоді американська компанія обігнала за обсягом аудиторії такі українські сервіси як Megogo, Sweet.tv та oll.tv. За місяць до того Netflix знизив розцінки на свої послуги в Україні. Так, мінімальний тариф замість 7,99 євро став коштувати 4,99 євро. Сьогодні ціни на підписку коливаються від 4,99 євро до 9,99 євро на місяць, залежно від тарифного плану.
Схоже, що функцію «додати дім» запроваджують поступово і в різних регіонах. У березні 2022 року її запустили в Чилі, Коста-Ріці та Перу. З серпня вона має з’явитися в Аргентині, Домініканській Республіці, Сальвадорі, Гватемалі та Гондурасі. Про Україну в повідомленні Netflix інформації поки що не було.