Кіберфахівці Служби безпеки заблокували 26 Telegram-каналів, які перешкоджали мобілізації українських громадян призовного віку.
Інтернет-ресурси «повідомляли» про заходи, які проводять Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки в Івано-Франківській, Черкаській, Вінницькій, Чернівецькій, Київській, Львівській та Одеській областях.
Насамперед вони «зливали» актуальні місця вручення військовозобов’язаним повісток і закликали ховатися від представників військкоматів.
Для збору відомостей про «локації» використовували власну мережу інформаторів серед місцевих жителів.
Через постійне «оновлення» інформації деструктивні канали швидко «нарощували» власну аудиторію, яка перевищила 400 000 підписників.
Після цього адміністратори вирішили зробити на цьому «бізнес» і запропонували свої платформи для розміщення комерційної реклами.
У ході слідчо-оперативних дій співробітники встановили особи всіх організаторів злочинної діяльності.
Серед них — двоє власників SMM-компанії, яка займається просуванням інтернет-ресурсів із використанням так званих ботоферм.
Під час обшуків за адресами проживання фігурантів правоохоронці виявили комп’ютери та мобільні телефони із доказами протиправних дій, банківські картки, на які зловмисникам надходили гроші за розміщення реклами.
Наразі шести адміністраторам деструктивних Telegram-каналів планується повідомлення про підозру в перешкоджанні законній діяльності ЗСУ та інших військових формувань із подальшим обранням міри запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
Зловмисникам загрожує до 10 років ув’язнення.
Тим часом пабліки рясніють виправдовувальними постами про те, що адміни не допомагали ухилянтам.
І, ймовірно, причиною такого «улову» для СБУ стала неуважність адміністратора каналів. Користувачі пишуть, що той часто виставляв реквізити своєї картки monobank.
Соціальні мережі та штучний інтелект формують глобальні наративи про війну в Україні. Як їх використовують українці та росіяни — аналітика від Foreign Policy
Напередодні вторгнення росії в Україну соціальні медіа слугували полем битви для держав і недержавних діячів, щоби поширювати конкуруючі наративи про війну та зображати поточний конфлікт у своїх власних інтересах. Видання Foreign Policy опублікувало великий аналітичний матеріал, як українці та росіяни використовують соціальні мережі, щоб давати інформацію про війну. Наводимо його адаптований переклад.