💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

Інший бік реальності. Розповідаємо все про найбільший у світі горор-проєкт SCP Foundation

13 вересня 2022 року в Steam вийшла відеогра SCP: Secret Files, яка відразу стала однією з головних новинок місяця. 90% відгуків гравців у неї позитивні, нахвалюють у ній і графіку, і геймплей, і всі інші елементи. Але найсильніше гравців вразило дуже якісне відтворення реалій сеттингу SCP в інтерактивному форматі.

Проєкт SCP Foundation — це найбільше у світі зібрання горор-історій, яке за роки існування встигло обрости тоннами подробиць і перетворитися на справжній феномен, який успішно лякає та вражає навіть сьогодні. Розповідаємо все, що вам потрібно знати про SCP — та інші сторони реальності, яким і присвячений проєкт. Не обійшлося в історії проєкту й  без росіян, які, як завжди, вирішили все присвоїти собі.

Залишити коментар
Інший бік реальності. Розповідаємо все про найбільший у світі горор-проєкт SCP Foundation

13 вересня 2022 року в Steam вийшла відеогра SCP: Secret Files, яка відразу стала однією з головних новинок місяця. 90% відгуків гравців у неї позитивні, нахвалюють у ній і графіку, і геймплей, і всі інші елементи. Але найсильніше гравців вразило дуже якісне відтворення реалій сеттингу SCP в інтерактивному форматі.

Проєкт SCP Foundation — це найбільше у світі зібрання горор-історій, яке за роки існування встигло обрости тоннами подробиць і перетворитися на справжній феномен, який успішно лякає та вражає навіть сьогодні. Розповідаємо все, що вам потрібно знати про SCP — та інші сторони реальності, яким і присвячений проєкт. Не обійшлося в історії проєкту й  без росіян, які, як завжди, вирішили все присвоїти собі.

Зміст

Є величезна кількість страшних історій і кріпіпаст на будь-який смак. Багато хто з них схожий як мінімум за стилем написання. Їхні автори нагнітають атмосферу страху й описують те, що відбувається, так, щоби посилити відчуття страху.

З історіями про організацію SCP усе інакше. Вони написані в стилі офісних звітів зі суворою структурою, нехай у них ідеться про явища, що виходять далеко за межі стандартного розуміння. І подібний стиль — лише одна з багатьох причин, які дали змогу SCP стати світовим феноменом.

Розповідаємо історію масштабного проєкту, який вийшов з інтернету та потрапив до інших медіа.

Розвиток історій про SCP — від поста на 4chan до філій по всьому світу

Уперше про SCP люди почули влітку 2007 року на іміджборді 4chan, у гілці /x/, присвяченій історіям про надприродне. Тоді користувач Moto42 поділився розповіддю про об'єкт SCP-173. Це статуя, яка готова вбити будь-яку живу істоту, коли на неї не дивляться. Водночас навіть моргання може призвести до атаки SCP-173.

Moto42 описав істоту у форматі звіту про умови утримання, чим виділився на тлі інших постів з /x/. Користувачі вже тоді відзначили термін SCP, що запам’ятовується, який ніби належав до готового всесвіту, і цікаву подачу.

DrGears
Усе почалося із SCP-173. Це була випадкова, разова крипіпаста, але вона надихнула багатьох. Незабаром почали з’являтися й інші подібні історії, а одного разу хтось зробив під них окрему вікі, щоб вони не зникли.

Тред про SCP-173 виявився вкрай популярним, його повторно постили кілька разів, про історію дізналися в найжвавішій гілці сайту /b/. До січня 2008 року накопичилося кілька об'єктів SCP, під які вирішили створити свою вікі на двигуні EditThis. Саме тоді SCP перетворився на самостійний проєкт, а перші автори поступово перейшли з 4chan на свій сайт.

SCP-173 — Скульптура. Раніше це був канонічний вигляд, але через проблеми з авторськими правами (скульптуру спочатку зробив японський творець) від нього відмовилися.

У двигуна EditThis виявилося досить обмежень. Структура та зображення статей були не найакуратнішими, а окремої сторінки для обговорень розробники не передбачили. Це ускладнювало комунікацію між учасниками спільноти SCP, їм доводилося використовувати сторонні форуми, включно з тим самим 4chan. Але це не завадило авторам проєкту створити кілька сотень статей лише за пів року.

Такі швидкі темпи зростання позначилися на якості. Чітких гайдлайнів у учасників не було, єдиний текст «Як писати про SCP» ніхто не змушував читати, а низькоякісні матеріали не видаляли та навіть не модерували.

Тоді ж почали формуватися основні положення проєкту: прихильність до наукового стилю, класи об'єктів SCP, сама структура загадкового Фонду, який намагається стримати всі прояви паранормального.

До літа 2008 року двигун EditThis остаточно вичерпав себе. Він не мав адміністрації, яка допомагала б регулювати проблеми, а доступ здійснювався лише за гроші, що завдавало незручності багатьом учасникам спільноти. Тому в липні 2008 року всі наявні статті про SCP скопіювали на WikiDot. Саме на цьому вікі-хостингу проєкт працює й сьогодні, а версія на EditThis закрилася у вересні 2008-го.

SCP-106 — Старий

У наступні роки проєкт SCP активно розвивався. У нього приходили різні люди, відкривалися окремі гілки різними мовами, включно з російською, а кількість статей постійно зростала. Найважливіша зміна в проєкті — відмова від вільного додавання та редагування статей за аналогією з «Вікіпедією» на користь суворішої модерації та перевірки кожного автора. Такого рішення дійшли через наплив тролів і низькоякісних текстів.

Зараз написати свій текст на вікі SCP не так просто. Для початку потрібно заповнити спеціальну форму, яку вивчать модератори. Початківцям можуть відмовити без пояснення причини, якщо вони недбало віднесуться до питань. Утім, намагатися знову можна нескінченну кількість разів.

SCP-049 — Чумний лікар

Навіть якщо обліковий запис схвалили, це не означає, що тексти вдасться писати вільно. Адміністрація, модератори та просто давні учасники спільноти активно стежать за рівнем статей на сайті. Отже, роботу з низьким рейтингом можуть швидко видалити або приховати.

Водночас проєкт SCP вистачає матеріалів на допомогу новачкам. Наприклад, є доступний і лаконічний гайд «Як написати першу статтю?». А у FAQ описані всі нюанси поведінки та роботи з вікі.

Основа ком’юніті SCP постійно змінювалася, активні автори рідко затримувалися на довгий час, тому повна історія проєкту, яку можна почитати на його сайті, розтягнулася на шість частин — і це лише період до 2014 року. Там можна знайти згадки ключових творців об'єктів SCP, кожну велику зміну за роками та цитати учасників спільноти.

Що таке Фонд SCP сьогодні?

Сучасний проєкт SCP — це збірка з тисяч текстів. Одних лише основних об'єктів SCP у ньому вже понад сім тисяч, адже ними справа не обмежується. В основі лежать історії про Організацію (або Фонд). Сама назва розшифровується як Secure, Contain, Protect — тобто «Убезпечити, утримати, зберегти». Ще один варіант — Special Containment Procedures («Особливі умови утримання»).

Ця секретна організація підтримує лад у всьому світі, контролюючи всілякі аномальні об'єкти. Останні варіюються від відносно невинних (скажімо, кавовий автомат, здатний видати будь-яку рідину) до здатних знищити реальність (наприклад, паралельний світ, у якому зникло поняття життя).

У статей про об'єкти SCP є сувора структура. У кожному звіті обов’язково вказано номер об'єкта, його клас, умови змісту та сам опис. У додатках до основних матеріалів можуть бути витримки з інтерв’ю, супровідні інструкції та інші деталі, що допомагають краще зрозуміти суть об'єкта.

SCP-569 — Голови.

Класи об'єктів позначають ступінь від них загрози. У проєкті SCP виділяють основні класи:

  • Безпечний — об'єкт добре вивчений і не несе загрози сам по собі за дотримання всіх умов утримання. Якщо щось зробити не за протоколом, шкоду заподіяти вона все-таки може;
  • Евклід — об'єкт не дуже добре вивчений, яке властивості до кінця незрозумілі, але водночас рівень загрози від нього не дуже критичний. Цей клас у Фонді SCP трапляється найчастіше;
  • Кетер — украй небезпечний об'єкт, що становить загрозу для людства. Зміст пов’язані з величезними витратами ресурсів і ризиками. Усі дослідження подібних об'єктів спрямовані винятково на їхнє стримування або знищення;
  • Тауміель — рідкісний клас об'єктів, які можна використовувати для запобігання втрат від Кетерів та інших аномалій. Інформація про них засекречена, тому що їхнє застосування зазвичай впливає на все людство чи реальність загалом.

Звіти відрізняються суворим стилем викладу та багато в чому спираються на реальні наукові факти. І це тільки йде на користь спільній атмосфері зіткнення з чимось незвіданим. У місцях, де інші крипіпасти вдаряються в барвисті описи та подробиці, статті про SCP обмежуються сухими фактами та недомовленістю. Такий підхід дозволяє уяві читача самому додумувати недостатні деталі.

SCP-4666 — Йольський старий

Одними описами об'єктів сайт не обмежується. Там є розділ під оповідання, збірка окремих канонів, пояснення основних структур Фонду, пояснення організації сеттингу та навіть цікавіші речі на кшталт інтерактивних оповідань.

Охочим писати про свої SCP бажано спочатку ознайомитися з усіма основними термінами: рівнями доступу, спеціалізацією співробітників Фонду, класифікацією аномальних подій, особливим спорядженням для змісту SCP та багатьма іншими нюансами.

Подібні елементи регулярно трапляються в історіях про SCP, а легковажне ставлення до них може призвести до видалення матеріалу. Окремо важливо приділити увагу гайду за версткою та структурою текстів.

Спільнота SCP активно підтримує творчих людей. На сайті регулярно проводять конкурси оповідань і статей, а тексти переможців назавжди залишаться на сайті. Окремо проєкт має сторінку для малюнків, а всі відео та інші медіаформати намагаються збирати в одному місці.

SCP-096 — Скромник

Навіть до жартівливих матеріалів у спільноті SCP ставляться досить серйозно. Під них виділили окрему категорію, а активні автори зазначають, що писати гумористичні SCP набагато складніше, ніж звичайні.

Важливий момент: об'єкти української філії винесені до окремої категорії. Це унікальні для сайту українські статті, які за якістю ні в чому не поступаються англомовним. Те саме стосується й інших сайтів іншими мовами.

Українська спільнота SCP активно займається написанням та редагуванням текстом і сьогодні. Не забуваючи водночас про актуальні події в Україні. Так, один з авторів української SCP загинув на «Азовсталі». Його пам’ять вшанували окремим віртуальним меморіалом.

Скандал навколо SCP у росії — товарний знак та авторське право

Говорячи про проєкт SCP, важливо пам’ятати, що він не має одноосібного власника. Вікі працює на правах ліцензії CC-BY-SA 3.0, яка дозволяє всім охочим не просто ділитися роботами, а й здійснювати комерційну діяльність на їхній основі. Звичайно ж, із зазначенням автора першоджерела.

У 2017 році через ліцензію стався конфлікт між англомовною та російськомовною гілкою SCP. Остання кілька років працювала на правах некомерційної ліцензії, а західне ком’юніті вимагало змінити її на комерційну.

Це призвело до конфронтації між двома найбільшими філіями SCP, у хід ішли навіть погрози повного видалення російськомовних статей з WikiDot. У результаті російськомовна вікі таки змінила ліцензію на комерційну, що дозволило всім бажаючим заробляти на її статтях. А ось відносини між двома гілками SCP зіпсувалися.

Об'єднатися змусив їх «спільний ворог» в особі Андрія Дуксіна. Андрій — один із засновників проєкту artscp, який із 2015 року співпрацював з адміністрацією російськомовної SCP-віки. Саме завдяки йому почали випускати тематичні артбуки щодо Фонду. Дуксін також займався просуванням SCP у соцмережах, продажем тематичних товарів та співпрацею зі творцями контенту.

Андрій Дуксін

Переломний момент стався влітку 2017 року, коли Дуксін повідомив адміністрації російської філії SCP, що з нею зв’язалися представники великої кінокомпанії з пропозицією зняти серіал за мотивами Фонду SCP. Половину гонорару він хотів залишити собі, другу — віддати адміністрації SCP-RU, щоби та розподілила гроші між причетними на свій розсуд.

Також у планах було створення єдиного канону всесвіту, який раніше навмисно ніколи не обговорювали, щоб не обмежувати авторів. Усі переговори з кінокомпанією Дуксін узяв на себе, щоб його не обдурили.

Важливий момент: ліцензія CC-BY-SA 3.0, під яку підпадають усі матеріали Фонду SCP, передбачає комерційне використання, але також не забороняє некомерційне. Тобто жодна кінокомпанія не може заробити на SCP безпосередньо, оскільки безкоштовне розповсюдження контенту буде абсолютно законним. Саме тому ігри з SCP безоплатні.

Адміністрація SCP-RU це чудово розуміла, тому легковажно поставилася до заяв Дуксіна. У співтоваристві навіть з’явилися жарти, що тепер той спробує «закопайти» Фонд SCP і зробити з нього особистий бренд.

Виявилось, що це не жарти. Улітку 2017 року Андрій подав заявку на реєстрацію товарного знаку SCP Foundation, а влітку 2018 року її схвалили. У результаті на території країн Митного союзу Дуксін став головним правовласником усіх матеріалів та товарів по SCP як мінімум до 2027 року.

Далі він почав тиснути на всіх, хто займався продажем Мерч по SCP, погрожуючи штрафами і судами. Водночас Дуксін вимагав відсоток від виручки, щоб вирішити все мирно. Про це дізналася адміністрація SCP-RU і спробувала розібратися, у чому справа.

Дуксін виправдовувався бажанням створювати високобюджетні фільми та ігри по SCP, а на згадку про особливості ліцензії CC-BY-SA 3.0 відповідав, що в Росії вона «нічого не означає». Потенційно власник товарного знаку SCP Foundation може навіть вплинути на оригінальну вікі, що ставить під загрозу весь проєкт.

SCP-386

Спільнота SCP критично поставилася до цієї діяльності. Автор каналу «Протоколи SCP» випустив відео, у якому негативно висловився на адресу Дуксіна і знайшов підтримку серед своїх підписників.

Ситуація вийшла на світовий рівень. Представники оригінальної англомовної вікі висловилися з її приводу, розібравши витоки появи Фонду SCP і не знайшовши жодного зв’язку з Дуксіним. Представники SCP-EN повністю підтримали претензії SCP-RU.

Офіційна позиція SCP-EN
Спираючись на наявну інформацію та переконання, SCP-EN дотримується точки зору, що Дуксін Андрій Володимирович не має підстав сумлінно і об'єктивно вважати, що він міг захистити твір за мотивами Фонду SCP авторським правом або товарним знаком.

Почалися судові розгляди, які дійшли до Федеральної Служби Антимонополя. Остання побачила в діях Дуксіна порушення статті «Про захист конкуренції».

Станом на вересень 2022 року ситуація так і не розв’язалася.

Сприйняття проєкту SCP у сучасному інтернеті

Історії SCP виявилися хітом на 4chan, а з перетворенням на самостійний проєкт їхня популярність зросла в кілька разів. Сьогодні бібліотеку SCP можна назвати найпопулярнішою в інтернеті збіркою страшних історій. Причому популярність сайту продовжує триматися на високому рівні (близько 3 млн. щомісячних користувачів), якщо вірити даним рейтингу SimilarWeb.

Про SCP регулярно пишуть ЗМІ, активно нахвалюючи оригінальність історій та їхню подачу. У CNET проєкт SCP назвали «однією з найкращих вікі, якщо не сайтів у принципі», а в Daily Dot позитивно відзначили нейтральність поданнятекстів.

Гавія Бейкер-Вайтлоу
Хорошим SCP-історіям не потрібні персонажі чи сюжетна лінія. Їм достатньо лише зачіпки за людську цікавість, яка вічно призводить до якихось помилок, у поєднанні з гидотою колективної свідомості любителів крипіпаст з інтернету. Грамотна SCP-стаття може містити лише кілька абзаців наукового жаргону, змушуючи вашу уяву самостійно малювати жахливу картину подій. А це і є першокласна горор-література.

У тексті io9 визнали, що далеко не кожна стаття про SCP відрізняється якістю чи цікавими ідеями.

Алекс Ейхлер
Трапляються повторювані, нудні або просто не дуже успішні в тому, чого намагаються досягти. Але ви точно знайдете щось на свій смак.

Автор Ендрю Пол пов’язав популярність історій SCP із їхнім не найбільшим форматом, провівши паралелі з постами в соціальних мережах. А футурист і вчений Брайан Александер у роботі The New Digital Storytelling максимально високо відзначив заслуги проєкту SCP, назвавши історії «найпередовішим досягненням вікі-оповідання».

Тема SCP регулярно стає предметом обговорення в соціальних мережах. Офіційний твіттер-аккаунт The SCP Foundation налічує майже 168 тисяч підписників.

Загалом інтерес до теми SCP по всьому світу тільки зростає — і, за даними Google Trends, зберігається на піковому рівні останні кілька років.

Спадщина SCP-історій — книги, ігри та не тільки

Враховуючи, що проєкт SCP поповнюється силами охочих, а автором теоретично може стати будь-хто, хто бажає, кожна нова розповідь — це вже спадок тієї самої першої історії про SCP-173. Але такий величезний всесвіт регулярно виходить за межі звичайних оповідань, набуваючи інших форм.

Найбільше SCP поталанило з іграми. В одному тільки Steam їх кількадесят. Щоправда, особливою якістю вони не відрізняються, але є винятки.

Тренд на ігри із SCP поставила SCP-087. У ній гравець стикається з однойменним об'єктом — нескінченними сходами, на яких мешкає якась ворожа істота. Увесь ігровий процес — це спуск вниз, але завдяки лаконічності та грамотному дизайну гра зуміла налякати багатьох.

SCP-087 — Сходи.

Гра виявилася настільки популярною, що породила свій клон — SCP-087-B. Остання безпосередньо до проєкту SCP не належить, зате розширює концепцію оригінальних нескінченних сходів. Багато хто вважає саме цю версію набагато страшнішою.

Однією з найкращих ігор за проєктом називають SCP Containment Breach. Вона присвячена зоні Фонду, де порушили умови утримання. Через це багато небезпечних об'єктів SCP вирвалися на волю.

Гравцю належить дослідити комплекс, поступово вивчаючи його історію та паралельно намагаючись не померти від чергового ворожого об'єкту SCP. У грі є кілька кінцівок, а її якість відзначили та професійні видання на зразок Edge Online.

SCP Containment Breach

Завдяки Containment Breach з’явилася SCP: Secret Laboratory. Суть гри майже така сама, як у першоджерела, але в ній усі ролі беруть на себе живі люди. Вийде зіграти і за охоронців, і за піддослідних, і за самих SCP. У Secret Laboratory грають досі, а у Steam вона доступна безоплатно.

Найяскравіша гра, яка народилася завдяки SCP, безпосередньо з проєктом не пов’язана. Ідеться про Control від фінської студії Remedy, яка створила раніше Max Payne та Alan Wake. У Control сюжет розповідає про Федеральне Бюро Контролю, яке досліджує аномальні події по всьому світу та намагається взяти їх під свою опіку. Паралелі з Фондом SCP очевидні.

Гра сподобалася багатьом гравцям і критикам. Control отримала відразу кілька нагород за найкращу гру 2019 року, а видання PC Gamer присвоїло їй нагороду за найкращий сеттинг.

Control

По SCP випустили і японську лайт-новелу SCP Foundation: Iris Through the Looking-Glass. У ній ідеться про хлопчика, який стає заручником Фонду, коли на всіх фотографіях починає бачити ту саму дівчинку Айріс. 2020 року новелу видали англійською мовою.

На ютубі вистачає фанатської анімації за мотивами SCP-історій. Переважно ролики концентруються навколо конкретних об'єктів та їхніх аномальних властивостей. Причому окремі відео збирають кілька мільйонів переглядів.

Знімають по SCP і професійні короткометражки та вебсеріали з живими акторами. А ось до повномасштабної екранізації від кіностудій справа наразі не дійшла.

Фанати SCP регулярно проводять тематичні сходи. У 2014 році в Дубліні вони перетворилися на серію вистав «Ласкаво просимо до Комітету з етики», під час яких обговорювали методи роботи Фонду SCP.

Деякі чудові об'єкти SCP

●●|●●●●●|●●|●

Ні, це не помилка форматування — у цього об'єкта SCP буквально така назва. Суть у тому, що описувати його можна лише через візуальну інформацію. Будь-які літерні та мовні вирази приваблюють істоту, тому якщо людина почне щось говорити, її викрадуть. Навіть SCP-звіт про об'єкт оформлений винятково картинками.

●●|●●●●●|●●|●

SCP-895 — Спотворення на відео

Закрита дерев’яна труна, яка з’явилася нізвідки. Безпосередня взаємодія з нею не становить небезпеки, а ось будь-яка зйомка доповнена спотвореннями на відео, які завдають серйозної психологічної шкоди та навіть здатні вбити. Сам звіт супроводжується стрімом, у якому можна простежити моторошні аномалії, пов’язані із SCP-895.

SCP-895

SCP-507 — Не любитель ходити між світами

Звичайна на вигляд людина, яка іноді мимоволі переміщається до інших світів. Кількість світів нічим не обмежена, як і умови перебування в них. Наприклад, один світ складається повністю з кондитерських виробів, а інший — із живих людей. Через це SCP-507 завжди намагається тримати при собі комплект спорядження, щоб виживати в будь-яких умовах.

SCP-055 — [невідомо]

Об'єкт, який неможливо описати. Про нього нічого не відомо, навіть те, як він потрапив на утримання у Фонді. Спроби проаналізувати його викликають дезорієнтацію та запаморочення. Єдиний спосіб говорити про SCP-055 це називати речі, якими він не є.

SCP-____-J — Прокрастина

Жартівливий об'єкт SCP, який досить дотепний у своїй лаконічності. Він описує камінь, що викликає гострі напади прокрастинації. Саме тому сам звіт по суті й не заповнений, а наприкінці перебуває приписка «потім допишу».

SCP-1981 — «Рональда рейгана порізали ПІД ЧАС МОВЛЕННЯ»

Відеокасета, на якій записано промову президента США Рональда Рейгана. Кожне програвання касети супроводжується новим монологом Рейгана, водночас із реальністю він пов’язаний мало, а теми в ньому порушуються похмурі.

Поступово на тілі президента з’являтимуться різні поранення, але він не закінчить промову, доки каліцтва не завадять цьому (наприклад, йому переріжуть горло). Також касета пов’язана із сутністю SCP-1981-1, яка потенційно усвідомлює своє перебування на носії та бачить усіх через екран.

SCP-1981

SCP-1730 — Що сталося в Зоні 13?

Ціла зона Фонду, яка за збігом обставин стала аномальним об'єктом. Звіт про неї — один із найбільших у проекті SCP. У ньому розповідається про аномальні та моторошні (навіть приклади Фонду) події, що трапилися в Зоні 13.

SCP-1471 — Мобільний застосунок

Мобільний застосунок MalO, який під час встановлення починає надсилати фотографії, пов’язані з власником смартфона. На кожній фотографії є істота SCP-1471-А, чиї мотиви незрозумілі. Якщо користуватися MalO кілька днів, людина почне бачити істоту насправді.

SCP-1471-А

SCP-738 — Угода з дияволом

Комплект меблів, під час взаємодії з якими з’являється істота, здатна виконати будь-які бажання. Але натомість вона вимагатиме щось дороге для людини.

SCP-028 — Знання

Невелика зона, у разі взаємодії з якою людина може отримати абсолютне знання якогось предмета. Знання варіюються від записів у телефонній книжці до вміння дихати без зовнішніх надходжень кисню.

Не тільки Metro та S.T.A.L.K.E.R. 31 українська гра до 31-річчя Незалежності України
Не лише Metro та STALKER 31 українська гра до 31-річчя Незалежності України
По темі
Не лише Metro та S.T.A.L.K.E.R .31 українська гра до 31-річчя Незалежності України
Прослуховування смерті. Як музичний проект The Caretaker змусив інтернет боятися старості
Прослуховування смерті. Як музичний проект The Caretaker змусив інтернет боятися старості
По темі
Прослуховування смерті. Як музичний проєкт The Caretaker змусив інтернет боятися старості
State of Play 2022 - які ігри для PlayStation показала Sony на вересневій презентації?
State of Play 2022 — які ігри для PlayStation показала Sony на вересневій презентації?
По темі
State of Play 2022 — які ігри для PlayStation показала Sony на вересневій презентації?
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
По темі
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Транснаціональні інтернет-шахраї за три роки вкрали понад 600 000 євро. Їх викрили харківські кіберполіцейські
Транснаціональні інтернет-шахраї за три роки вкрали понад 600 000 євро. Їх викрили харківські кіберполіцейські
Транснаціональні інтернет-шахраї за три роки вкрали понад 600 000 євро. Їх викрили харківські кіберполіцейські
Бойова гігієна. Чим небезпечний WiFi на передовій, та чому інколи прилітає по Starlink: пояснює айтішник
Бойова гігієна. Чим небезпечний WiFi на передовій, та чому інколи прилітає по Starlink: пояснює айтішник
Бойова гігієна. Чим небезпечний WiFi на передовій, та чому інколи прилітає по Starlink: пояснює айтішник
Володимир Степанець, Senior Systems Architect в EPAM Poland написав великий пост-пояснення про те, чим небезпечний інтернет на передовій та чому роздавати його не варто як з терміналів Starlink, так і зі смартфону. Публікуємо його аргументи, правила та поради.
Для айтішників – хоч зірку з неба. Закарпаття приєднають до румунського інтернету
Для айтішників – хоч зірку з неба. Закарпаття приєднають до румунського інтернету
Для айтішників – хоч зірку з неба. Закарпаття приєднають до румунського інтернету
З початку війни до Закарпаття переїхала велика кількість IT-спеціалістів. Зараз їх в регіоні вже близько 35 000. А було дві. Переселенці повинні були вирішувати на новому місці багато побутових проблем, як, наприклад, знайти житло, робоче місце, стати на облік у військкомат.
Як рф захоплює український інтернет у Херсоні, та хто за цим стоїть: розслідування Wired
Як рф захоплює український інтернет у Херсоні, та хто за цим стоїть: розслідування Wired
Як рф захоплює український інтернет у Херсоні, та хто за цим стоїть: розслідування Wired
росія захоплює український інтернет.  В окупованій Україні користувачів російського інтернету піддають потужній цензурі та моніторингу. Як влаштована ця система, розповідає Wired. dev.ua переказує найцікавіше з матеріалу.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.