Збираємо базу IT-компаній. Приєднуйтесь 👇

10 найкращих ігор 2022 року за версією dev.ua

2022 багато експертів ігрової індустрії вважають відносно повільним. Застій через ковід нарешті проявився повною мірою, тому якихось особливих проривів серед відеоігор не спостерігалося. Але це не означає, що сфера інтерактивних розваг не подарувала нам нічого цікавого.

Адже вистачало у 2022 році ігор, які змушували нас плакати та сміятися, дивували несподіваним рішенням та вражали загальною креативністю всіх своїх ідей. Зібрали для вас топ 10 найкращих ігор 2022 року, в якому зібралися настільки різні ігри, що кожен точно знайде щось для себе.

Залишити коментар
10 найкращих ігор 2022 року за версією dev.ua

2022 багато експертів ігрової індустрії вважають відносно повільним. Застій через ковід нарешті проявився повною мірою, тому якихось особливих проривів серед відеоігор не спостерігалося. Але це не означає, що сфера інтерактивних розваг не подарувала нам нічого цікавого.

Адже вистачало у 2022 році ігор, які змушували нас плакати та сміятися, дивували несподіваним рішенням та вражали загальною креативністю всіх своїх ідей. Зібрали для вас топ 10 найкращих ігор 2022 року, в якому зібралися настільки різні ігри, що кожен точно знайде щось для себе.

10 місце — Overwatch 2

Перша частина Overwatch стала головним проривом Blizzard у середині «десятих» років. Привабливі персонажі, опрацьований всесвіт і, що найважливіше, цікаві геймплей, який подружив чистокровні шутери та MOBA, дозволили грі зібрати навколо себе величезну армію фанатів і залишатися актуальною кілька років поспіль.

Але низка дивних рішень розробників, спірні оновлення та скандали навколо самої activision Blizzard фактично вбили гру, як люблять кажуть її фанати. Тому до релізу Overwatch 2 всі ставилися дуже насторожено.

Говорячи відверто, повноцінна гра все ще й не вийшла, адже її головна особливість в особі кооперативної кампанії досі у розробці. Та й відмінностей від першої частини Overwatch 2 не так багато. Команди скоротили з шести гравців до п’яти, додали кількох нових героїв, трохи переробили баланс і відмовилися від лутбоксів на користь бойової перепустки (чим знову всіх розлютили).

Але ось у чому іронія. Основний геймплей Overwatch настільки приємний, що в ньому так і хочеться проводити години безперервно. А Overwatch 2 мінімальними зусиллями зуміла вдихнути в гру нове життя, щоб у ньому знову кипіли сотні битв із непередбачуваними наслідками.

До того ж, мультиплеєрний режим став безкоштовним для всіх. І ось вже точно привід приділити їй хоча б один вільний вечір.

9 місце — Stray

Інді-ігри зазвичай можна визначити за одним поглядом. Адже скромніші бюджети насамперед відображаються на графіку та візуальній складовій загалом. Саме тому багато інді підкуповують своїм візуальним стилем, який народжується скоріше з потреби, ніж із повноцінних творчих спонукань.

Але зі Stray ситуація інша. Пригода кота в постапокаліптичному кіберпанк-місті візуально виглядає так, ніби за її розробку відповідала Naughty Dog або Guerrilla Games. Враховуючи, що це ще й дебютна гра команди BlueTwelve Studio, то взагалі здивування виходить на новий рівень.

Але у Stray важливо навіть не це. Адже насамперед це гра про милого котика. Який приємно мурчить, точить кігтики і стрибає з притаманною лише найкращим із котів грацією. І в такому контексті не дуже важливо, що відбувається навколо. Адже в Stray є ще історія про спроби запобігти кінцю світу і роботам, які надто сильно наслідують людей.

І нехай концепція надто нагадує одну із серій анімаційної антології «Кохання, смерть та роботи», цей нюанс знову відходить на другий план. Stray — це найкраща в індустрії гра про кота. І вже задля цього їй варто було вийти. Мяу!

Огляд Stray. Відмінна пригода котика у світі роботів але така собі гра
Огляд Stray. Відмінна пригода котика у світі роботів, але така собі гра
По темi
Огляд Stray. Відмінна пригода котика у світі роботів, але така собі гра

8 місце — High on Life

High on Life, що вийшла під кінець року, стала приємним сюрпризом практично для всіх. Адже в ігровій індустрії так повелося, що коли за розробку береться діяч кіно, то зазвичай це швидше насторожує. Адже не так багато прикладів, коли зрештою виходило щось придатне.

Але тавро гри від творця «Ріка та Морті» ніяк завадило High on Life стати гарною грай. Так, її геймплейні механіки виховують величезні питання. А шутерна частина викликає спогади про не найкращі ігри десь початку «нульових».

Зате High on Life виходить бути щиро смішною. Вона постійно провокує гравця, кидає йому виклик і навіть не соромиться ображати. Але на тлі загального контексту все це сприймається одним великим комедійним епізодом. Який не забуває висміює штампи ігрової індустрії, за що розробникам окреме спасибі.

У результаті геймплей High on Life найкраще сприймати як набір кумедних та креативних ситуацій, які розбавлені не найгіршим в історії шутером. І тоді ви зрозумієте, чому у TikTok настільки багато відео з цієї гри.

7 місце — MARVEL SNAP

Hearthstone зуміла вивести кілька нішевий жанр колекційних ігор на принципово новий рівень популярності. Але потім гра стала жертвою власних амбіцій. Постійні оновлення та поліпшення сильно віддали Hearthstone від того, за що її всі полюбили.

Це розуміли деякі розробники гри. Тому вони вирішили започаткувати свою студію Second Dinner, щоб знову показати всім, як потрібно зробити ККІ. І цього разу в якості основи вирішили брати не ігровий всесвіт Warcraft, а масові комікси Marvel.

В результаті з Marvel SNAP вийшла розвага буквально для всіх. Гра вкрай обережно вводить у правила, щоб новачки могли легко освоїтися. А професіонали відкриють для себе безмежну кількість тактик, за допомогою яких можна виграти навіть найвідчайдушніші та найскладніші матчі.

Додатково MARVEL SNAP дуже вдало взаємодіє з персонажами з коміксів. Грамотного фансервісу тут вистачає, а одна анімована заставка тут виглядає краще, ніж, як мінімум, половина Marvel.

6 місце — Bayonetta 3

Bayonetta 3 — це в першу чергу гарне шоу, запаковане у формат божевільного екшену. Саме так гру і варто сприймати, щоб одержати від неї максимально задоволення. Адже до неї можна причепитися і через технічні обмеження платформи Switch, і сумбурний сюжет, які виставляє завжди відважну відьму Байонетту в не найкращому світлі.

Але засуджувати слешер за сценарій — це як засуджувати голлівудські блокбастери через відсутність якихось незвичайних сценарних рішень та експериментальних ходів. Тільки ось щодо Bayonetta 3 порівняння не найкоректніше, адже експериментів у ній достатньо. Кожні десять хвилин на екрані відбувається щось нове, а цілий сегмент гри присвячений оммажу серії Metal Gear Solid.

Bayonetta 3 дивує та шокує. Головна героїня тут перетворює на поїзд, вбиває ворогів через співи і підкорює демонів танцями. Розробники ніби реалізували у грі свої найдикіші ідеї, які ніхто й не думав обмежувати. Результат вийшов таким, яким і очікуєш японських геніїв ігрової індустрії.

І страшно навіть уявити, що потенційно змогли б реалізувати автори гри з PlatinumGames на потужніших консолях. Адже навіть на Switch нові пригоди вийшли такими, щоб перевести дух взагалі не виходить.

Огляд Bayonetta 3. Проблемна але все ще головна гра-феєрія 2022 року
Огляд Bayonetta 3. Проблемна, але все ще головна гра-феєрія 2022 року
По темi
Огляд Bayonetta 3. Проблемна, але все ще головна гра-феєрія 2022 року

5 місце — God of War: Ragnarok

God of War: Ragnarok певною мірою можна назвати дуже безпечним продовженням. Гра не надто експериментує з подачею і не поспішає руйнувати все, що вибудовувала в попередній частині. Натомість вона майже академічним чином тисне на емоції, зрозумілі всім. І справляється з цим завданням на відмінно.

Фінал нордичних пригод Кратоса розповідає про гіркоту розлучень та спроби навчитися відпускати те, що дає сили жити. Історія вийшла зворушливою та продуманою у всьому. Не почути можливо тільки якщо новий вектор серії God of War вам зовсім не до вподоби.

Геймплейно ж God of War: Ragnarok пропонує настільки величезну різноманітність контенту, що втратити в ній на кілька десятків годин взагалі не проблема. Гра креативно належить до своєї бойової системи, поєднуючи загальну приземленість із незвичайними прийомами. А дослідити місцеві секрети та слухати діалоги персонадей про все на світі не набридає до самого фіналу — і після нього.

God of War: Ragnarok настільки добре, що не зовсім зрозуміло, навіщо серії наступна частина. Але щось нагадує, що Кратос ще обов’язково повернеться.

Огляд God of War Ragnarok. Найкращий ексклюзив PlayStation у 2022 році
Огляд God of War Ragnarok. Найкращий ексклюзив PlayStation у 2022 році
По темi
Огляд God of War Ragnarok. Найкращий ексклюзив PlayStation у 2022 році

4 місце — NORCO

NORCO належить до категорії ігор, які можна назвати «снобськими». Це дуже нішевий текстовий пригод з унікальним сеттингом і тоннами діалогів. Щось подібне до масових у 2022 році стати просто не може. Але стати великим — вже інша справа.

Місто Норко, яке і стало центральним у грі, сповнене магічного реалізму та критики капіталізму. У ньому правда не відрізняється від вигадки, а паралелі з реальністю настільки точні, що часом забула про фантастичну сутність місцевої історії. Автори NORCO не соромляться критикувати сучасне суспільство у його найгірших проявах через свій сюжет.

Додайте сюди приємну музику та видатний художній стиль — і отримайте черговий доказ величі інді-ігор.

3 місце — Dwarf Fortress

Dwarf Fortress настільки унікальна гра, що про неї можна буквально писати книги та знімати десятки годин відео. Симулятор фортеці гномів, у якому все зав’язано на процедурній генерації оточення та умов, підкорив світову спільноту геймерів. Причому ще 2006 року, адже саме тоді гра й вийшла.

Що ж вона забула у списку найкращих ігор 2022 року? Просто саме цього року вона нарешті вийшла у Steam. А ще до неї нарешті додали нормальну піксельну графіку замість ASCII-символів.

Все ще не вірите, що ця гра опинилася у списку найкращих за 2022 рік, якщо навіть на створення нормальної графіки в ній пішло 15 років? Просто перегляньте відео по Dwarf Fortress на YouTube. Бажано і пограти, але тут розуміємо, справа важка.

Повірте, що подібної кількості унікальних ситуацій більше немає ніде.

2 місце — Neon White

Видавництво Annapurna Interactive завжди вміло вибирати незвичайні ігри для свого портфоліо. Тільки часто вони майже все про повільне та медитативне оточення. Або як мінімум із чітким акцентом на розповідь.

Neon White зовсім про інше. Про швидкість, стиль та незвичайні поєднання карткової гри з шутером та платформером. Звучить дико, але працює ідеально. Neon White закликає до майже первісних інстинктів, коли хочеться бути швидше, бути першим, бути просто найкращим.

Гра ще й виглядає настільки стильно, наскільки взагалі можуть дозволити сучасні технології та досягнення у мистецькому мистецтві. Neon White втілює відеоігрові фантазії в найчистішому їхньому вигляді — і тим самим перетворюється на щось фантастичне.

1 місце — Elden Ring

FromSoftware показала всьому світу, як наполеглива праця і креативність здатні створити відому на весь світ франшизу, якою наслідуватимуть десятки інших розробників. Хтось може сказати, що створення Elden Ring пішло близько 4 років, адже розробка стартувала на початку 2017 року. Інші зауважать, що до Elden Ring розробники йшли з моменту виходу Demon’s Souls.

Але якщо вдуматись у саму суть, то Elden Ring виявиться кульмінацією всієї історії студії. Це гра, до якої у FromSoftware йшли мало не з 1994 року, коли релізнулася перша частина King’s Field. І яка увібрала в себе багато гідних елементів із усіх найкращих попередніх проєктів студії.

Elden Ring доводить до абсолюту усі моменти, за які гравці по всьому світу полюбили серію Souls. Це складна, але чесна пригода, в якій настільки багато можливостей, що навіть до найнебезпечнішого боса можна знайти щонайменше п’ять підходів. Простір для розвитку персонажа у грі величезний. Завдяки великій кількості можливостей Elden Ring можна вважати однією з найлегших Souls-ігор.

І завершує картину шедевральної гри відкритий світ, який тут не заважає і не розтягує проходження. Розробники Elden Ring зуміли перетворити оточення на елемент оповідання. Кожна стежка розповідає свою історію — і ви вільні досліджувати їх за своїми правилами.

Щось подібне до ігрової індустрії зуміла реалізувати тільки The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Але в неї не було опрацьованого лора, повного дрібних деталей, та загального відчуття прощальної краси вмираючого світу.

Elden Ring — це вершина Souls-жанру. І навіщо після неї грати в інші схожі ігри — велике питання. Краще не буде. Принаймні, якщо цього не захоче FromSoftware.

5 ігор з різдвяною та новорічною атмосферою щоб зарядитися відчуттям свята
5 ігор з різдвяною та новорічною атмосферою, щоб зарядитись відчуттям свята
По темі
5 ігор з різдвяною та новорічною атмосферою, щоб зарядитись відчуттям свята
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
По темі
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
dev.ua запускає джобборд з акційною пропозицією для IT-роботодавців

Надсилайте вакансії

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує. Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей. Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.