Про Херсон від херсонця 🔥

Згадуємо Silent Hill 2 — горор-шедевр про провину і спокутування, актуальний навіть через 20 років після виходу

У світі існує безліч гарних і навіть відмінних ігор, які люблять і критики, і гравці. Але лише одиниці з них можна назвати видатними і неперевершеними. Їх згадують навіть через кілька десятків років після релізу, а внесок у світову культуру вони зробили безмежно великий.

Silent Hill 2 — одна з таких ігор. У жовтні 2022-го європейській версії Director’s Cut, що відрізняється насамперед додатковим сценарієм, виповнився 21 рік. Відмінна нагода згадати, чому гра залишається великою і в наші дні.

Залишити коментар
Згадуємо Silent Hill 2 — горор-шедевр про провину і спокутування, актуальний навіть через 20 років після виходу

У світі існує безліч гарних і навіть відмінних ігор, які люблять і критики, і гравці. Але лише одиниці з них можна назвати видатними і неперевершеними. Їх згадують навіть через кілька десятків років після релізу, а внесок у світову культуру вони зробили безмежно великий.

Silent Hill 2 — одна з таких ігор. У жовтні 2022-го європейській версії Director’s Cut, що відрізняється насамперед додатковим сценарієм, виповнився 21 рік. Відмінна нагода згадати, чому гра залишається великою і в наші дні.

Найперша версія Silent Hill 2 вийшла 2001 року. Це був проєкт найвищого пріоритету для видавця Konami та команди Team Silent. Адже перша частина SIlent Hill показала чудові результати як у фінансовому плані, так і у питаннях сприйняття ігровим комьюніті. Та й відносно суспільства загалом, чого вже тут.

За прикладами далеко не треба ходити. Адже майже кожен бодай раз стикався із фразою «прямо як у Сайлент Хіллі», коли на вулиці стояла туманна погода. Тобто образ туманного містечка, яке приховує щось дуже неправильне, у свідомості мас вже давно міцно асоціюється саме із серією SIlent Hill. Тим іронічніше і дивовижніше, що туман в іграх — це технічне обмеження, що дуже приховує огляд і знижує навантаження на ресурси консолі/ПК.

Про це зараз дещо смішно читати, але при розробці Silent Hill 2 команда розробників визнала, що в першій частині був надто сильний акцент на ігровий процес. Тому для сіквела вирішили сконцентруватися на сюжетній складовій. Лякає у грі саме історія та її моторошні обставини. А все інше ніби нанизане на сценарій, грамотно його доповнюючи навіть у найменших моментах.

Сюжет Silent Hill 2 розповідає про чоловіка Джеймса Сандерленда. Він отримує листа від своєї дружини Мері, в якому йдеться, що вона чекає на дружину в «особливому місці» десь у місті Сайлент Хілл. Тільки Мері померла за три роки до початку подій гри через серйозну хворобу.

Але Джеймс, якого веде бажання знову побачити кохану, все-таки приїжджає в Сайлент Хілл. І швидко виявляє, що місто заповнили монстри, а майже всі люди кудись зникли.

З точки зору ігрового процесу Silent Hill 2 — це класичний горор від третьої особи, в якому потрібно регулярно боротися з монстрами та босами, вирішувати головоломки та дослідити моторошні околиці Сайлент Хілла. Нічого надприродного у всьому цьому немає. Про що говорити, якщо практично всіх звичайних ворогів можна просто пробігти, не вступаючи з ними у бій. А самі битви тут складаються із методичного натискання двох кнопок.

Мабуть, Silent Hill 2 можна ще описати як украй ускладнену та розведену додатковими механіками головоломку.

Завдання для розуму в грі в окремих випадках змусять досить відчутно напружити звивини, але тим цінніший момент знаходження відповіді. До того ж кожен пазл тут відчувається максимально автентичним та логічним у шалених обставинах навколо.

Геймплей Silent Hill 2 станом на 2022 безнадійно застарів, з цим безглуздо сперечатися. Втім, навіть на момент свого виходу в 2001 році він не здавався чимось приголомшливим. Адже на той момент світ уже побачив умовні Half-Life, Max Payne та Devil May Cry, в яких хороший сюжет поєднувався з цікавим ігровим процесом.

З іншого боку, ігровий процес Silent Hill 2 здається лише ненав’язливим доповненням до ключових елементів гри.

Адже Silent Hill 2 полонить своїми персонажами, кожен з яких ніби ґрунтовно збожеволів, але все одно манить до себе. Опрацьованим оточенням, яке наповнюється цікавими для вивчення та аналізу деталями. Без зайвої скромності видатним сценарієм, що тримає гравця в напрузі і постійно ставить під сумнів реальність того, що відбувається. І багатьма іншими нюансами, які начебто і не належать до ігрового процесу безпосередньо, але без них уявити Silent Hill 2 неможливо.

При розробці гри в Team Silent вирішили вибрати новий підхід до страху. Перший Silent Hill лякав своїми моторошними обставинами, які часто подавалися головному герою прямо в обличчя. Silent Hill 2 робить інакше і ніби спеціально намагається приховати все страшне, залишаючи простір для фантазії.

Моторошний монстр тут стоїть за міцними ґратами, не становлячи небезпеки для Джеймса. Камера ніколи не покаже обличчя понівеченого трупа. Крики та звірства ховаються десь за стіною.

Безпосередньої небезпеки в Silent Hill 2 не так багато, але ти завжди знаєш, що вона скрізь навколо тебе. У кожній кімнаті, у кожному коридорі. І цей тиск дуже грамотно працює на загальну атмосферу туги та ірреальності історії.

У Silent Hill 2 немає зайвих моментів. Дизайн монстрів, моменти отримання зброї, ключові предмети — все це пов’язано з особистою трагедією Джеймса, яка набагато складніша, ніж дружина, яка просто загинула через хворобу.

Історія гри — це пазл, але на відміну від самих головоломок у грі у нього не буде правильної відповіді. Амбівалентність головних питань Silent Hill 2 — ще один момент, який робить історію гри такою, що настільки запам’ятовується.

Найкраще подвійність сюжету проявляється у другому ключовому персонажі гри — Марії. З нею Джеймс зіштовхує під час дослідження Сайлент Хілла, саме вона здається єдиною адекватною людиною у всьому місті. А ще вона зовні — точна копія Мері, яка загинула. Тільки ось характером Марія вийшла набагато розв’язнішою.

У Team Silent саме Марію вважають найцікавішим персонажем гри. Вона одночасно сильна і тендітна, самодостатня і залежна, зарозуміла і поступлива. Вона ніби дає Джеймсу все, про що він мріяв, але при цьому тисне на нього, ніби караючи за щось.

Марія — це уособлення прихованих бажань Джеймса, які він пригнічував під час хвороби дружини і після її смерті. Silent Hill 2 у принципі дуже активно використовує питання сексуального потягу та хтивістю  людей.

Сценарист гри Такаєсі Сато пояснив це тим, що секс і смерть — єдині дві теми, які турбують взагалі всіх людей щодня. Саме на них будується Silent Hill 2.

Навіть монстри у грі не нагадують класичних потойбічних істот. Багато хто взагалі виглядає жалюгідним і безпорадним, ніби ось-ось помруть і без сторонньої допомоги. Вони вкриті слідами насильства, причому окремо —  сексуального. І також додатково розкривають загальну історію.

Фінал якої настільки ж незатишний і тривожний, як і зворушливий. Такою взагалі вийшла вся гра. Японський, дещо сатиричний погляд на традиційне американське містечко, вийшов досить примітним, щоб закохатися в нього після кількох годин гри. І він не позбавлений навіть темного гумору. Наприклад, пістолет Джеймс знаходить у торговому візку, що символізує доступність зброї у США.

У Silent Hill 2 кожен клаптик локацій знаходиться саме там, де має. І все сплітається в настільки міцну петлю, яка готова вхопити гравців за шию, що відірватися неможливо. Надихнувшись різними витворами мистецтва, починаючи від «Шосе в нікуди» Девіда Лінча і закінчуючи моторошними полотнами Френсіса Бекона, Team Silent вдалося створити свій шедевр, який сяє крізь десятиліття.

Говорячи про Silent Hill 2, завжди варто згадувати звуковий супровід від Акіри Ямаокі. Він подарував грі унікальне звучання, яке примудряється бути як нескінченно моторошним та тривожним, так і моментами піднесено мелодійним.

Музика Ямаокі настільки міцно асоціюється з Silent Hill, що це стало тягарем для самого композитора, який регулярно пробує себе в чомусь новому, але завжди згадують саме цю серію. Наприклад, саме Ямаока записав саундтрек для недавнього аніме-серіалу Cyberpunk: Edgerunners.

У 2022 році активізувалися чутки про створення рімейку Silent Hill 2. І у фанатів гри вони багато в чому викликають побоювання. Адже зміна моментів третьої значущості у творі рівня Silent Hill 2 може зруйнувати всі враження.

Втім, це все поки що тільки чутки. Та й велич історії гріхопадіння та спокути Джеймса Сандерленда потенційний ремейк у нас ніяк не забере.

Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
По темі
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
Огляд Stray. Відмінна пригода котика у світі роботів, але така собі гра
Огляд Stray. Відмінна пригода котика у світі роботів, але така собі гра
По темі
Огляд Stray. Відмінна пригода котика у світі роботів, але така собі гра
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
По темі
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Електробайки по-українськи між Києвом та Лос-Анджелесом в «СКШ»

Дивіться, чим живе Delfast під час війни в Україні

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує. Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей. Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.
Продюсер 2К поділився раніше небаченими артами Half-Life 3 та інших скасованих ігор Valve
Продюсер 2К поділився раніше небаченими артами Half-Life 3 та інших скасованих ігор Valve
Продюсер 2К поділився раніше небаченими артами Half-Life 3 та інших скасованих ігор Valve

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.