💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉

SmallTalk with Senior. Від бувалого quality engineer про те, як стати сеньйором у gamedev, і чому це далеко від monkey job

Quality Assurance Engineer, або простими словами тестувальник, перевіряє якість розробленого продукту. І часто цю спеціалізацію асоціюють із monkey job, а також (завдяки рекламі багатьох курсів) практично трампліном у світ IT. У черговому матеріалі для рубрики Smalltalk with senior 27-річна Юлія Шаповалова, Senior quality engineer, Mentor, Team Lead, SCRUM master, розповість про шлях до сеньйорного стеку цієї спеціалізації саме у gamedev, який дівчина штурмує вже 7 років. 

Юля наголошує саме на слові «Engineer», бо саме цей функціонал відрізняє те, що вона робить, від «мавпячого тестування». Вона розповіла про підводні камені, про які вона спотикалася на шляху до підкорення гори «Senior» у напрямку quality engineer at gamedev. 

1 коментар
SmallTalk with Senior. Від бувалого quality engineer про те, як стати сеньйором у gamedev, і чому це далеко від monkey job

Quality Assurance Engineer, або простими словами тестувальник, перевіряє якість розробленого продукту. І часто цю спеціалізацію асоціюють із monkey job, а також (завдяки рекламі багатьох курсів) практично трампліном у світ IT. У черговому матеріалі для рубрики Smalltalk with senior 27-річна Юлія Шаповалова, Senior quality engineer, Mentor, Team Lead, SCRUM master, розповість про шлях до сеньйорного стеку цієї спеціалізації саме у gamedev, який дівчина штурмує вже 7 років. 

Юля наголошує саме на слові «Engineer», бо саме цей функціонал відрізняє те, що вона робить, від «мавпячого тестування». Вона розповіла про підводні камені, про які вона спотикалася на шляху до підкорення гори «Senior» у напрямку quality engineer at gamedev. 

Інтро

Monkey testing є гарною методикою, коли ти вже прошарений, розібрався і в системі, і взагалі, зрозумів увесь сенс свого життя.  «Хто я?» — дуже філософське і фундаментальне питання, але я спробую відповісти коротко (якщо зможу). Я не просто інженер, а інженер із забезпечення якості. Що дуже кльово, бо побудова складних конструкцій (тести), навколо складної конструкції це завжди нетривіальна та цікава задача. Народилась і виросла я в Києві поряд із парком КПІ та Цирком (яка іронія).

Моя спеціальність — це менеджмент, управління персоналом, ведення проєктів. І ще із 16 років я почала працювати за своїм фахом, влаштувавшись в одну українську компанія мерчендайзером (гугліть) і у 22 роки вже обіймала посаду територіального менеджера міста Києва. Під моїм керівництвом було 9–10 супервайзерів, у супервайзерів було 15–20 торгівельних представників і на кожного торгового по одному мерчендайзеру. У мене виходило круто, бо комунікувати я вчилась на курсах ораторського мистецтва — це був необхідний крок, бо я дуже інтроверт-соціофоб, а на тій спеціальності вміти переконувати, працювати із запереченнями, парити лід екімосу було життєво необхідно. Надалі ці навички мені дуже допомогли просуватись кар’єрними сходами.

А де ж IT та gamedev

Я не обирала спеціальність в IT — бо там купа «бабла» і працювати не потрібно. Розвінчаю цей міф одразу — гарувати доведеться завжди, навчатись, розвиватись, шукати нові шляхи та підходи до роботи. Чому? Ринок айтішки дуже конкурентний і з кожним роком навчальні заклади випускають ще більше фахівців, які хочуть зайняти твоє крісло. Тож, аби так не сталось, треба бути постійно «в темі». Я зараз не про курси, я їх пройшла, витратила даремно купу часу та грошей — натомість отримала купу незрозумілих термінів, які я взагалі не знала куди використати.

Юлія Шаповалова, Senior quality engineer, Mentor, Team Lead, SCRUM master (Фото з особистого архіву)

Отже, я обрала геймдев, бо за кілька років до коронавірусу я почала вигорати на менеджерській посаді. Тоді мені здавалось, що я не роблю нічого корисного, а отримую лише постійні безглузді овертайми і ставлення, як до функції. Коли для мене гостро стало питання, що я вмію робити добре, у голові постійно лунало — грати в ігри. Але я відмітала цей варіант, тому що — де я, а де Генії, що роблять ігри?

Зростаючи поруч із КПІ, вся моя тусовка складалася виключно з айтівців, серед яких були ті, хто працював у геймдеві. Споглядаючи за ними, ніякого «генію» я там не знайшла, тож вирішила влаштувати допити моїх друзів з gamedev, щодо того: «Хто ти? Чим займаєшся? Які твої функції та основні обов’язки». Відповіді заносила у таблицю разом з колонками: 

  1. Навички, якими я володію.
  2. Що саме я хочу робити.
  3. Що мені подобається робити.
  4. Необхідні знання і навички на різних посадах (перша декомпозиція ще до того, як я про неї дізналась).

Проаналізувавши це, не вагаючись я обрала QA, бо в першу чергу мені цікаво було робити ігри кращими завдяки тестам. Мене завжди бісили баги в іграх, і баг-репорти я писала розробникам ще до того, як дізналась що це таке. А ще знаходити баги — це завжди прикольно.

Я пішла на курси з обіцянкою працевлаштування (звісно нічого такого не було), а матеріал, який давали, геть не лягав у голову. На звичайних курсах за овер-багато грошей мені напарили купу нової інформації, з якою я була не знайома, яку я не знала де використати, і під кінець тих курсів я почувала себе дебілом, яка не змогла освоїти програму. Тут одразу порада — просто не йдіть на курси, то марно витрачені гроші. Є купа дуже крутих викладачів безоплатної теорії, посилання на чати та сторінки спільноти QA. Зокрема, є підхід до навчання, яким я користуюсь особисто, якщо мені треба щось вивчити. До речі, я маю СДВГ, мені дуже важко фокусуватись і цей авторський підхід, який я побудувала на наукових підходах з залученням ШІ, немає аналогів. Він заснований на знаннях, як працює нейронна пластичність нашого мозку, яким чином вибудовуються нові нейронні зв’язки, та як передаються імпульси у корі головного мозку. І на мою думку курси мають вести таким чином, щоб учень знав про що розмова, а не запам’ятовував нові слова. 

На пошук першої роботи у мене пішов рік. Так, можна назвати мене дурною чи ще навигадувати неприємних епітетів, та я нагадаю, що була обмежена геймдевом, я надсилала своє резюме виключно в компанії з цієї сфери, а це не так багато вакансій, як в інших галузях.

Шлях сеньйора

Важко казати про час, за скільки я стала сеньйором, тому що це вимірюється не місяцями чи роками, звичайно, якщо твоя компанія — не вшива галера, що хоче продати трейні за сеньйора.

Говорячи про gamedev, можна бути 10 років чудовим мідлом і це ок, а можна сеньйором стати за три роки. Важливо визначити, що саме приховано за сеньйорністю, зокрема:

  • нести відповідальність за свої ідеї та факапи,
  • вміти розрулити складну задачу,
  • мати аргументовані коментарі,
  • брати відповідальність за початківців,
  • вміти чітко та лаконічно доносити свої думки,
  • бігати за геймдизом стільки часу, щоб навіть ця лінива тварина переробила документацію,
  • постійно бути у темі нових трендів,
  • пропонувати поліпшення,
  • будувати проєкт з 0.

Мені для цього всього знадобилось 4–5 років. За цей час я попрацювала з кожною платформою: mobile (моя основна експертиза це мобілка),  desktop, PS, Xbox, Nintendo, Steam deck, VR.

Маючи вузькоспрямовану експертизу, є два полюси:

  1. Рекрутери будуть шукати саме тебе й усі етапи онбордінгу пройдуть (теоретично) легко. 
  2. Обмеження своєю експертизою — бо не матимеш знань необхідних для посади. 

Як роблю/робила я: 

  1. Я вирішила, що хочу в мобілку і почала працювати саме з мобілкою. 
  2. Потім я вирішила не обмежуватись одним девайсом і після скорочення вирішила піти у фріланс робити за контрактами, в яких прописано скільки часу триватимуть наші відносини — це може бути від 2-х місяців до 1,5 роки. Я брала ті, що до 6 місяців. 

Я вдячна за цей досвід, бо тепер я можу працювати не лише з мобілкою, а й іншими гаджетами. Це сколихнуло мене та направило у поглиблене вивчення автоматизації, і прагнення постійно бути в темі нових технологій. Наприклад ШІ — це вже моя ліва рука.

Що по грошах

За цей час мій рівень заробітку виріс у 4–5 разів. Я починала з $700, а максимуму досягла… ні, ще не досягла. Скажімо так, на фрілансі можна заробити більше. Там моя зарплата стартувала з $4000, у геймдев студіях менше.

Є цікава приказка серед нас: «У геймдев йдуть не за грошима, а за покликом серця — робити ігри».

Але варто зазначити, що зароблений мною максимум грошей не з одного проєкту. Я маю класну команду, з якою круто робити ігри, я маю учнів, які постійно нагадують мені, як вони мені вдячні за ті сили, що я в них вклала. Приємно. Також я працюю як спеціаліст з побудови QA команд — від пошуку, підбору, співбесід з кандидатами до створення зручної екосистеми, де все регламентовано і має свої шаблони та навчальні інтро. І наразі мрію потрапити у невеличку геймдев-команду, що горить іграми та робить їх якісно. 

DOU

Чи відповідають дані з DOU максимальній зарплаті, не можу сказати, бо не бачила статистику серед геймдев-напрямку. Але від себе додам — усе залежить від експертизи та фахових знань — зп може бути нижчою у геймдеві, ніж на інших напрямках. Наприклад: Два  C++ розробники працюють у різних нішах, один з UnrealEngine5, інший у медицині. Перший отримує $5000, інший $8000. Я не буду робити з цього висновків, бо досить довго на проєктах я отримувала зарплату набагато більшу від статистики DOU. Я взагалі статистику DOU не сприймаю серйозно, бо, як на мене, там дуже занижені цифри. Треба ще знати в кого вони збирали дані для аналітики. І взагалі, я якось перестала вважати DOU незаангажованим IT ресурсом. 

Наскільки ця зарплата відрізняється, якщо працювати в українських чи міжнародних компаніях? Тут, як не дивно, софт-скіли вирішую багато. Треба мати сміливість оцінити свої навички та знання і конвертувати їх у рівень ЗП. Я зазвичай одразу питаю вилку вакансії, якщо не розповідають вказую комфортну для мене суму грошей. 

Чи відмовляли мені через те що я багато хотіла? Так, не один раз, але я колишній продажник і знаю, що таке торг. Тому багато з ким ми розв’язували це питання. Бо справа не у грошах (для мене, хоч я дуже люблю гроші), справа у проєкті, команді, методологіях роботи. Мені важливо щоб студія піклувалась про рівень якості, а мої колеги були ігровими задротами, що з такою ж пристрастю, як у мене роблять гру.

Що має знати кожен синьйор

Важке питання, дуже абстрактне. Він має знати базу на пам’ять та обростати профільними знаннями. Але це не все: сеньйора від сильного мідла відрізняє рівень відповідальності, який він готовий нести і за який буде відповідальний. Справа не в кількості інструментів чи обсягу знань, річ у тім, чи сеньйор може запропонувати нову фічу, зробити її і зрозуміти, що фіча не підходить. Він прямо по це каже, аргументуючи своє рішення і приймає відповідальність за те, що зробив. Часто сеньйори ще виконують функції тім-ліда і несуть відповідальність за успіхи та провали команди. І буває ментором для нових співробітників.

Ось 5 лайфхаків, які допоможуть підкорити цю скелю (тут я можу бути не оригінальна, але):

  1. Будьте проактивні: Не чекайте, поки вам дадуть завдання, шукайте можливості для розвитку та самостійно пропонуйте нові ідеї.
  2. Не переставайте вчитися: Світ постійно змінюється, тому важливо постійно оновлювати свої знання та навички. Читайте книги, статті, відвідуйте вебінари та курси.
  3. Діліться своїми знаннями (чи не діліться, це ваші здобутки і ваша секретна супер сила, тому специфічні навички тримайте при собі): Менторство та навчання інших допоможуть вам краще зрозуміти матеріал та зміцнити свою репутацію. Але менторство — то не для всіх, тому не соромтеся і кажіть про це. Бо почуватися не ок, будете не лише ви, а й людина, доля якої частково залежить від вас. Дуже добре обміркуйте це питання — бо тут відповідальність велика і не тільки за себе.
  4. Будуйте мережу зв’язків: Знайомтеся з людьми у вашій сфері, відвідуйте галузеві заходи та беріть участь у професійних спільнотах. Не забувайте про сторінку на Linkedin (саме там я отримувала більше роботи), набийте 500 контактів (це вже лайфхак, до 500 контактів на Linkedin вас майже немає в пошуку — після 500 контактів ви вже ставте видимим для рекрутера). Якщо ви у пошуку, зробіть сторінку відкритою та закріпіть там ваше портфоліо, резюме, вітальний текст. Відкритий профіль дає змогу рекрутерам швидко з вами сконтактувати. Думаю не треба казати, що, якщо вам важко писати, вам не напишуть.
  5. Не бійтеся помилятися: Помилки — це неминуча частина процесу навчання. Важливо вчитися на них і рухатися далі. Питайте все, що не зрозуміло! Питайте стільки раз, скільки потрібно, бо якщо ви не зрозумієте — ви пропустите баг. У нас була історія, коли тех-лід поклав продукт. І його не звільнили, тому що тепер він знає, як зробити так, щоб це більше не повторилось (помилки=досвід).

Де можна опанувати ці навички:

  1. Книги та статті: Читання книг та статей, написаних експертами у вашій галузі, може допомогти отримати знання та навички, необхідні для успіху. Це усе добре, але в моєму випадку — це ще й постійний двіж з айтівцями та розмови у неформальних умовах про різні фічі, системи, інструменти, а також телеграм-канали для QA, засновані QA, де постійно є купа статей, з яких витягнули головне стиснувши книгу на 700 листів у статтю. YouTube — там багато навчального контенту зрозумілою мовою. Профільні ресурси. Почніть користуватись і навчіться користуватись ШІ — інакше вас спишуть.
  2. Менторство: Робота з ментором може допомогти вам отримати цінні поради та підтримку від досвідченого фахівця. Для цього є профільні групи у Telegram, чи знайти серед знайомих. Чи записатись до мене, врешті-решт.
  3. Практичний досвід: Найкращий спосіб навчитися чомусь — це практикувати. Шукайте можливості застосувати свої знання та навички на роботі, у волонтерських проєктах або у власних проєктах. І не забувайте спамити своє резюме усюди, куди можна, адже досвід проходження співбесід є неоціненним — ви одразу розумієте ваші сильні сторони та ті що потребують уваги. Не хвилюйтесь, на тому боці екрана вашого монітора теж сидить людина, яка також не хоче факапів зі своєї сторони. Я, якось навчилась із жартами та посмішкою  проходити співбесіди. Просіть про фідбек.

З корисних ресурсів та посилань раджу наступне:

  • «Геймдев. Кров. Піт. Сльози.», «Культ мертвої корови», 
  • «Ігри. Дизайн та ігровий досвід. Все про ітеративну розробку,
  • «Gamish: A Graphic History of Gaming,
  • «Sapiens: Людина розумна. Коротка історія людства»,
  • «Нейронауки. Дослідження мозку. (комплект з 3 книг)».
  • «Секрети нейропластичності. Як мозок адаптується до нових викликів».
  • Енциклопедія «The Brain Book. An Illustrated Guide to its Structure, Functions, and Disorders».
  • «Безпрограшна стратегія. Як уникнути промахів у бізнесі».
  • «Нетворкінг для інтровертів. Як заводити знайомства тим, хто ненавидить це робити».
  • «Тестування програмного забезпечення. Базовий курс».
  • «На ТИ з аутизмом. Використання методики Floortime»

Це лише книги й вони не є істиною останньої інстанції. Але знання, що ви там здобудете, будуть корисні як у професії, так і повсякденному житті.

Розвивайте нетворкінг, ставати волонтерами на заходах, створюйте свою мережу з контактів, надалі це позитивно вплине не лише на пошук роботи, а й на роботу також. 

Я дала вам книги, тепер дам кілька корисних каналів:

  • «Тестировщик от бога»
  • «Пекарня», актуально про новини геймдеву.
  • «QA flood» це чат  QA де кожен може знайти ментора, поставити питання, та навіть знайти роботу.
  • HackYourMom канал хакерів з цікавими дослідженнями та купою інформації яка може бути цікавою та яка може перевернути світ у своїх підходах до тестування.

Це те що мені спало на думку одразу. Насправді таких каналів сотні, особисто я користуюсь більш як 100.

Окремо поділюсь напрямками в пошуку ментора:

  • Трохи вище я розмістила лінк з чатом, де можна знайти ментора. 
  • Також озирніться, можливо, серед ваших знайомих є досвідчені QA — зверніться до них.
  • Ще в ТГ є ментор-бот.
  • Шукайте у ваших чатах якщо ще не знайшли роботу, якщо знайшли ментор у вас має бути свій — задавайте питання! Стільки разів, скільки треба, і якщо відчуваєте, що цей ментор не ваша людина, не соромтесь про це сказати, інакше надалі ви отримаєте негативний досвід тестування через брак знань.

Що може бути далі

Дійсно, сеньйор — це досить високий рівень у професійній ієрархії, і багато хто сприймає його як «стелю». Проте, це не обов’язково так. Існує безліч варіантів для подальшого розвитку, залежно від ваших особистих цілей та прагнень.

Ось куди піти Senior Gamdev QA Engineer:

1. Вертикальний ріст:

  • Level designer — не плутати з game designer. Левел-дизайнер — це вузькоспеціалізований дизайнер. Адже він відповідає тільки за ігрові рівні. Основне завдання левел-дизайнера — створювати ігровий простір. Думати про свою роботу йому треба з архітектурної та геймплейної точки зору, шукати між ними правильний баланс.
  • Game designer — геймдизайнер — це режисер комп’ютерних ігор, людина, яка курує виробництво від ідеї до релізу й навіть на етапі підтримки (це я десь скопіювали, бо було трохи ліньки шукати). Від геймдизайнера або від ігрового дизайнера, як від режисера кіно або театральної постановки, повністю залежить, яким шляхом і в який бік піде процес розробки комп’ютерної гри і який продукт отримає користувач у фіналі.
  • Busines analyst — з QA виходять чудові бізнес-аналітики. Почитайте про них у вільний час.
  • Developed — з QA також виходять кльові розробники.

2. Горизонтальний виглядає приблизно такий: QA- Senior QA- Team Lead- Tech Lead, SEO:

  • Стати керівником команди: Це дасть вам можливість використовувати свої знання та досвід для наставництва та розвитку інших людей, а також для прийняття стратегічних рішень.
  • Очолити відділ або департамент: Цей шлях передбачає ширший спектр відповідальності та впливу на загальний успіх компанії.
  • Зробити кар'єру в топменеджменті: Це найвищий рівень менеджменту, де ви будете нести відповідальність за стратегію та загальний напрямок розвитку компанії.

3. Свій бізнес:

  • Відкрити власну справу: Це ризикований, але potentially rewarding шлях, який дасть вам повну свободу та контроль над своїм життям. Я з друзями на кухні зробила мобільну гру по фану І вона на ринку Азії непогано пішла — ми продовжуємо її сапортити. Чи можна назвати нас ігровою студією — ми не мислили такими категоріями — нам було весело, за цим ми збирались на кухні.
  • Стати консультантом: Ви можете використовувати свої знання та досвід, щоб допомагати іншим компаніям розв’язувати їхні проблеми. Мене часто запрошують як експерта з побудування відділу QA для будування команди, для виявлення проблем у відділі, для оптимізації процесів, налагоджені комунікації з іншими відділами. За це добре платять, але потрібно знати як усе влаштовано, знати багато різних бізнес-моделей, бо команда QA в інді-студії це не однакові процеси якщо це компанія на 1000 та більше людей. 
  • Інвестувати в інші бізнеси: Це може бути способом диверсифікувати ваші доходи та отримати додатковий пасивний дохід. Наразі я сама трохи довбень у цьому. Але я зараз читаю Уоррена Баффета про інвестування і вже інвестувала у Ocean Plaza та у Житній Ринок — подивлюсь що з цього вийде.

4. Залишитися в ІТ-сфері:

Стати експертом у вузькій спеціалізації: Ви можете зосередитися на одній конкретній галузі ІТ. Пам’ятайте про ШІ це ваша настільна книга, права рука, ментор, помічник він ваше усе. Ось книга що мені сподобалась: «ChatGPT, DALL·E, Midjourney: Як генеративний штучний інтелект змінює світ».

5. Зміна сфери діяльності:

  • Використовувати свої навички в іншій галузі: Ви можете застосувати свої навички аналітичного мислення, розв’язування проблем та комунікації у будь-якій іншій сфері, яка вас цікавить.
  • Здобути нову освіту: Ви можете здобути нову освіту, щоб змінити свою кар'єру та розпочати новий шлях.

Варіанти розвитку у вашій спеціалізації:

  • Відвідувати конференції та семінари: Це чудовий спосіб бути в курсі останніх тенденцій та технологій у вашій галузі.
  • Приєднуватися до професійних спільнот: Це допоможе вам налагодити зв’язки з іншими людьми у вашій сфері та отримати цінні поради та підтримку.
  • Отримувати сертифікати та ліцензії: Це може допомогти вам підвищити свою кваліфікацію та зробити вас більш конкурентоспроможним на ринку праці.
  • Писати статті та книги: Це може допомогти вам поділитися своїми знаннями з іншими та встановити себе як експерта у вашій галузі.
  • Виступати з доповідями та презентаціями: Це може допомогти вам підвищити свою впевненість у собі та навички публічних виступів.

Пам’ятайте, що немає єдиного правильного шляху розвитку.

Найголовніше — це вибрати те, що вас мотивує та приносить вам задоволення.

А особисто я планую працювати все життя. Я знайшла своє «болото»

Чи існує компанія-мрії

Так я маю певні критерії до компанії, але саме в такому місці я зможу максимально розкрити свій потенціал, творити цікаві та інноваційні продукти, а також відчувати себе частиною чогось більшого.

Отже, моя компанія мрії:

1. Атмосфера та культура:

  • Невеликий, згуртований колектив, де люди дійсно вірять у спільну справу та підтримують один одного.
  • Неформальна обстановка, де панує творчий дух та повага до ідей кожного.
  • Відсутність жорсткої ієрархії та бюрократії, де кожен може взяти на себе відповідальність та ініціативу.

2. Умови роботи:

  • Гнучкий графік роботи, який дозволяє мені самостійно розподіляти свій час та працювати з будь-якого місця.
  • Можливість працювати над проєктами, які мене дійсно цікавлять та захоплюють.
  • Відсутність мікроменеджменту, де я можу самостійно планувати свою роботу та приймати рішення.
  • Конкурентна зарплата та соціальний пакет, які дозволяють мені жити комфортно.

3. Можливість розвитку:

  • Постійна можливість навчатися та розвивати свої навички, відвідуючи курси, конференції та тренінги.
  • Робота з досвідченими менторами, які можуть поділитися своїми знаннями та досвідом.
  • Можливість брати участь у цікавих проєктах, які кидають виклик та дозволяють мені розкрити свій потенціал.

4. Умови, якими я можу знехтувати:

  • Невеликий офіс, якщо це означає, що я буду працювати в згуртованому та дружньому колективі.
  • Відсутність деяких зручностей, таких як безоплатна їжа або тренажерний зал, якщо це означає, що я буду мати більше свободи та гнучкості у роботі.
  • Невеликий бюджет, якщо це означає, що я буду працювати над проєктами, які мене дійсно цікавлять та захоплюють.

Що, якби не IT

У мене є кілька хобі — я реставрую дерев’яні меблі минулих епох — тому можливо я була б реставратором. Також я займаюсь апсайклінгом, що, теоретично, теж могло б бути моєю професією.

Чому сеньйору зараз складно знайти роботу?

Існує декілька причин, чому сеньйорам у деяких сферах може бути складно знайти роботу у gamedev:

1. Дисбаланс між попитом та пропозицією:

  • Низька кількість вакансій: У деяких сферах може бути просто не так багато вакансій, які відповідають досвіду та навичкам сеньйора. Це може бути пов’язано з тим, що компанії шукають молодших та дешевших спеціалістів, або ж з тим, що сама сфера не дуже розвинена.
  • Висока конкуренція: Навіть якщо є вакансії, на них може претендувати багато кваліфікованих кандидатів, що ускладнює пошук роботи.

2. Недолік вузькопрофільних спеціалістів:

  • Багато «універсальних» інженерів: Багато інженерів мають знання з багатьох сфер, але не мають експертизи в жодному з них. Це може зробити їх менш цінними для роботодавців, які шукають спеціалістів з глибокими знаннями в одній конкретній галузі.
  • Необхідність постійного навчання: ІТ-сфера постійно розвивається, і сеньйорам необхідно постійно оновлювати свої знання та навички, щоб залишатися конкурентоспроможними. Це може бути складно, адже потребує багато часу та зусиль.

3. Вік:

  • Упередження щодо віку: Деякі роботодавці можуть мати упередження щодо старших кандидатів, вважаючи, що вони менш гнучкі, мотивовані або здатні до навчання.
  • Необхідність адаптуватися до нових технологій: Сеньйорам, які працюють в ІТ-сфері вже багато років, може бути складно адаптуватися до нових технологій та трендів. Це може зробити їх менш привабливими для роботодавців, які шукають спеціалістів, які володіють найсучаснішими знаннями.

Що робити сеньйорам, які шукають роботу

  1. Сфокусуватися на вузькій спеціалізації: Виберіть одну конкретну галузь, в якій ви хочете розвиватися, та станьте експертом в ній.
  2. Постійно оновлювати свої знання та навички: Відвідуйте курси, конференції та тренінги, щоб бути в курсі останніх тенденцій та технологій.
  3. Створити сильне резюме та портфоліо: Переконайтеся, що ваше резюме та портфоліо підкреслюють ваші навички та досвід, які є цінними для роботодавців.
  4. Використовувати мережеві зв’язки: Зверніться до своїх знайомих та колишніх колег, щоб дізнатися про вакансії, які можуть вам підійти.
  5. Бути наполегливим: Не здавайтеся, якщо вам не вдається знайти роботу одразу. Продовжуйте шукати та розширювати свої можливості, і ви eventually знайдете те, що вам підходить.

«Пам’ятай — цілься у Луну, навіть якщо промажеш опинишся серед зірок».

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
SmallTalk with Senior. Про те як досягти сеньйорного тайтлу та сформувати «коктейль із хард софт скілів і реального досвіду» від досвідченої QA Engineer
SmallTalk with Senior. Про те, як досягти сеньйорного тайтлу та сформувати «коктейль із хард, софт скілів і реального досвіду» від досвідченої QA Engineer
По темi
SmallTalk with Senior. Про те, як досягти сеньйорного тайтлу та сформувати «коктейль із хард, софт скілів і реального досвіду» від досвідченої QA Engineer
SmallTalk with Senior. Досвідчений Python Engineer розповів як дорости до сеньйорного тайтлу чому все відносно в цій спеціалізації й чому тут не має «срібної кулі»
SmallTalk with Senior. Досвідчений Python Engineer розповів, як дорости до сеньйорного тайтлу, чому все відносно в цій спеціалізації й чому тут не має «срібної кулі»
По темi
SmallTalk with Senior. Досвідчений Python Engineer розповів, як дорости до сеньйорного тайтлу, чому все відносно в цій спеціалізації й чому тут не має «срібної кулі»
SmallTalk with Senior. Поради як вирости до сеньйорного тайтлу DevOps Engineer від фахівця з досвідом 20+
SmallTalk with Senior. Поради, як вирости до сеньйорного тайтлу DevOps Engineer від фахівця з досвідом 20+
По темi
SmallTalk with Senior. Поради, як вирости до сеньйорного тайтлу DevOps Engineer від фахівця з досвідом 20+
Читайте також
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, студентам, перекваліфікантам, студентам і всім тим, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності. Цикл не тільки допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію і особливості професії зсередини. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його ще корисніше. Про професію Unity Developer розповідає Володимир Мельничук, Team Lead Unity у Pingle Game Studio.
Український розробник створює гру про мемособак, які тролять росіян у Twitter: її вже можна протестувати
Український розробник створює гру про мемособак, які тролять росіян у Twitter: її вже можна протестувати
Український розробник створює гру про мемособак, які тролять росіян у Twitter: її вже можна протестувати

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
0

Вимбачте, але як вона в 22 була не в ауті, а в 27 вже 7 років досвіду?
Вона тестує простір і час?)
Дуже цікаво дізнатися про її досвід на першому місці роботи і чи дійсно вона там пропрацювала два роки? Бо є сумніви в цьому)