UPD. Пристрасті навколо розробки міського електронного квитка. Львів'янам хочуть продати карток «Леокард» із функцією е-квитка на 18 млн грн, проте проєкт досі не працює. Чому?

Представник львіської мерії звинуватив компанію SoftServe у зриві контракту щодо впровадження електронного проїзного у громадському транспорті міста. Втім, на рівні мерії цю інформацію не підтверджують, а у компанії звинувачення заперечують. Розповідаємо, що сталося.

Залишити коментар
UPD. Пристрасті навколо розробки міського електронного квитка. Львів'янам хочуть продати карток «Леокард» із функцією е-квитка на 18 млн грн, проте проєкт досі не працює. Чому?

Представник львіської мерії звинуватив компанію SoftServe у зриві контракту щодо впровадження електронного проїзного у громадському транспорті міста. Втім, на рівні мерії цю інформацію не підтверджують, а у компанії звинувачення заперечують. Розповідаємо, що сталося.

Чия відповідальність

За словами керівника ЛКП «Львівавтодор» Миколи Власюка, слова якого цитує galinfo.com.ua, SoftServe відповідає за розроблення мобільного застосунку, який має стати альтернативою пластиковій  картці «Леокарт». За даними видання, розробкою сервісу е-квитка у Львові займається чесько-український консорціум компаній Mikroelektronika spol s r.o., та SoftServe — Municipal Technologies LLC. Які стали переможцями тендеру в 2019 році.

Як зазначалося на сайті компанії SoftServe, в межах співпраці над цим проєктом, SoftServe буде залучений до роботи над низкою програмних продуктів для управління сервісом, а також розроблятиме мобільну та вебаплікації для мешканців міста.

«Адже мобільний додаток дозволить також відстежувати рух громадського транспорту, будувати оптимальний маршрут тощо. Водночас розрахуватися за проїзд можна буде з допомогою мобільної аплікації, розумного годинника, банківської картки чи QR-коду», — зазначали в SoftServe.

Як повідомили в пресслужбі Львівської міської ради, вартість звичайної «ЛеоКарт» складатиме 60 грн. На картці початково встановлено нульовий баланс і для її використання власнику буде потрібно поповнювати її на потрібну суму в тих же пунктах продажу. Втім, до компанії-розробника наразі претензій чиновники не виказують — запевняють, що проєкт у розробці і скоро таки буде представлений на широкий загал. 

Застосунок вже презентували

У січні 2022 року львів’янам вже презентували готовий мобільний додаток і, як повідомляв директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Олег Забарило в коментарі виданню «Твоє місто», у березні він мав би стати загальнодоступним.

Керівник ЛКП «Львіватодор» Микола Власюк тоді ж зазначав, що на даний час проводиться тестування додатку на безпеку. 

«Проводимо таке тестування, щоб видати в користування максимально надійний продукт. Щоб пасажири чітко знали, що їхні кошти захищені, що „Леокарт“ — максимально надійна система», — казав він у січні 2022 року Микола Власюк.

Показали не все

Однак з того часу пройшло майже два роки й виявилося, що застосунок досі не готовий. Станом на 15 листопада ні мобільний застосунок, ні вебаппка з кабінетом користувача досі не розроблені та не плануються до запуску з 11 грудня, коли у Львові, за словами Олега Забарила, офіційно стартує автоматизована система оплати проїзду.

13 листопада 2023 року під час засідання комісії транспорту і зв’язку Львівської міської ради Микола Власюк, мобільний додаток — це функціонал який робить компанія SoftServe.

«Можемо окрему на цю тему поспілкуватися. Запросити SoftServe. Вони фактично готові, але тестують його на безпеку», — зазначив Власюк.

У січні 2023 року Микола Власюк вже звинувачував компанію SoftServe в зриві термінів по розробці мобільного застосунку.

«Додаток — це частина SoftServe. Вони зараз повністю вийшли на форс-мажор і не повернулись до роботи. Вони його зробили, але не відтестували», — повідомив Микола Власюк.

Хто страждає

galinfo.com.ua пише, що замість використання безплатногомобільного застосунку для проїзду в громадському транспорті Львова, ЛКП «Львівавтодор» продає мешканцям пластикові картки вартістю 60 грн. А в той час найбільша українська IT компанія SoftServe практично два роки тестує на безпеку мобільну аплікацію.

За інформацією видання, ЛКП «Львівавтодор» планує продати до 300 000 карток «Леокарт». Це додатково принесе в міський бюджет 18 млн грн.

Що кажуть у SоftServe

У найбільшому українському аутсорсері звинувачення відкидають. У коментарі для SPEKA представники SoftServe підкреслили, що реалізація проєкту е-квитка є комплексним завданням за участі кількох сторін. На думку компанії, твердження, ніби застосунок вже два роки проходить тестування, некоректне.

«Він справді був практично готовий ще у 2021 році, однак не може бути повністю впроваджений без завершення інших етапів SoftServe», — зазначили в компанії.

У SoftServe наголосили, що фінальне тестування відбудеться після побудови та налаштування всієї системи. Компанія пообіцяла докласти зусиль, щоб разом із  партнерами запустити е-квиток найближчим часом із дотриманням безпеки даних.

Львову потрібен новий герой і це – електронний квиток. Ми побували в самому серці розробки. Розповідаємо як і коли це запрацює
Львову потрібен новий герой, і це — електронний квиток. Ми побували в самому серці розробки. Розповідаємо, як і коли це запрацює
По темi
Львову потрібен новий герой, і це — електронний квиток. Ми побували в самому серці розробки. Розповідаємо, як і коли це запрацює
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Нові Underdogs виробники зарядних станцій Scat та «Промавтоматика Вінниця»

З чого складаються розробки, які допомагають нашим воїнам на фронті

Читайте також
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
У 18 років «захантив» SoftServe, у 21 — відкрив власну компанію. Історія львівського IT-вундеркінда
У 18 років «захантив» SoftServe, у 21 — відкрив власну компанію. Історія львівського IT-вундеркінда
У 18 років «захантив» SoftServe, у 21 — відкрив власну компанію. Історія львівського IT-вундеркінда
Гліб Щур — випускник кафедри систем штучного інтелекту НУ «Львівська політехніка». На молодших курсах його запросила на роботу IT-компанія SoftServe, де він працював майже 3 роки розробником у R&D-відділі. А вже у 2021 році Гліб заснував власну компанію та став CSO у 21 рік. Розповідаємо історію львівського «самородка».
1 коментар
Розробник Softserve справляв потребу у центрі Львова. Був суд. Хлопець не прийшов. Що йому було?
Розробник Softserve справляв потребу у центрі Львова. Був суд. Хлопець не прийшов. Що йому було?
Розробник Softserve справляв потребу у центрі Львова. Був суд. Хлопець не прийшов. Що йому було?
В планах SoftServe на 2022 рік - 15 000 айтішників. Хочете стати частиною команди, «залишайтеся у західних регіонах»
В планах SoftServe на 2022 рік - 15 000 айтішників. Хочете стати частиною команди, «залишайтеся у західних регіонах»
В планах SoftServe на 2022 рік - 15 000 айтішників. Хочете стати частиною команди, «залишайтеся у західних регіонах»

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.