💰🚀 USDT, BTC, ETH - це все просто купляється в Trustee Plus в пару кліків. Встановлюй 👉

Хто такий Software Developer: гайд по професії від Андрія Борисенка

Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, студентам, перекваліфікантам, студентам і всім тим, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності. Цикл не тільки допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію й особливості професії зсередини. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його ще корисніше.

Залишити коментар
Хто такий Software Developer: гайд по професії від Андрія Борисенка

Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, студентам, перекваліфікантам, студентам і всім тим, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності. Цикл не тільки допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію й особливості професії зсередини. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його ще корисніше.

Сьогодні своїм досвідом ділиться Андрій Борисенко, Software Developer у Pingle Game Studio.

Хто такий Software Developer

Професія Software Developer полягає у розробці, тестуванні та підтримці продукту. Основне завдання Software Developer — це створення функціональних програм та додатків для веб-сайтів, комп’ютерів, смартфонів та інших електронних пристроїв. В залежності від завдання, використовуються різні мови програмування, в основному це Python, Java, JavaScript.

В Pingle Game Studio мої задачі полягають у створенні функціональних ботів, а також внутрішнього порталу для більш комфортної роботи з проєктами та командами. На етапі розробки я розписую собі, як і що повинно працювати. Раджусь зі своїм наставником, ми обговорюємо варіанти. 

Про перший проєкт 

Моїм першим проєктом був Slack Bot. Отримавши його,  одразу почав шукати інформацію, оскільки раніше взагалі не зіштовхувався з цим мессенджером. Напевно, це був головний квест, оскільки про Slack є не дуже багато інформації. До того ж я тільки починав свій шлях і не зовсім, скажімо так, правильно шукав. Тож тепер, окрім Google та офіційної документації, раджу користуватися і GitHub. 

Візуал у нас був створений, але головна проблема полягала у збереженні великої кількості даних. Бот працює з інформацією про користувачів, девайси, черги тощо. Це все потрібно десь зберігати, і було ухвалене рішення використовувати MongoDB — NoSQL базу даних. 

На етапі тестування я перевіряв функціонал, кнопки, модальні вікна, чи все правильно відображається, чи робить бот при натисканні на кнопку саме те, що я задумував, і чи взагалі працює та чи інша кнопка. Звісно, тести також завжди робить наш QA відділ, після чого формується фідбек по багах. На етапі підтримки бота я допрацьовую баги, а також наші співробітники, користуючись ботом кожного дня, відправляють виявлені ними баги, які я потім виправляю. 

Типовий робочий день 

Робочий день мій починається з годування своєї чорно-білої кицьки, інакше ніхто працювати не буде.

Зранку я переглядаю свої задачі. Перш за все, намагаюсь розподілити задачі по важливості та терміновості. Наш чат-бот життєво необхідний для співробітників, тому якщо з ним щось не так — це задача із пріоритетом номер 1. 

Якщо критично термінових задач немає, то тоді тиждень витрачаю на портал, тиждень — на бота. Так я можу концентруватися на одному проєкті, і віддавати себе йому повністю.

При роботі з ботом у мене дуже багато роботи з базою даних MongoDB, тому всі оновлення я намагаюсь заливати на сервер, після робочого дня.
Звісно, в нашій роботі неминучі проблеми та баги. Пам’ятаю найскладніший випадок, коли після оновлення наш бот перестав працювати у більшості користувачів. 

Найбільше в моїй роботі йде комунікацій з QA відділом. Як каже мій наставник, сам себе ніколи нормально не протестуєш. Тому на допомогу приходить QA Department, хлопці та дівчата максимально уважно і професійно тестують програму, дають фідбек і поради. 

Що потрібно знати, аби стати Software Developer

Для своєї професії я вважаю важливими софт скіли: вміти висловлювати свою думку, не боятись ставити запитання і намагатись не втрачати гарний настрій :) По собі помічаю: коли починаю злитись, це ніяк не допомагає швидше розв’язати проблему, а от якщо намагатись відволіктись хвилин на 15, сісти й спокійно подумати, то є шанс, що рішення знайдеться. До речі, у мене всі круті ідеї приходять вночі під час сну, тому всім раджу спати разом з блокнотиком :)

Серед хард скілів, для початку кар‘єри, вважаю за потрібне:

  • Вивчити основи однієї з мов програмування. Для початку раджу або Python, або JavaScript, вони вважаються доволі легкими для освоєння, постійно перебувають у топі популярних мов програмування. Чому раджу вивчати саме базу, тому що новачку, який ще не знає, з якими проєктами буде працювати, краще гарно знати основи однієї мови, ніж трохи того, трохи цього.
  • Дуже раджу розібратись в якійсь з баз даних. Ці знання ніколи не будуть зайвими. Я рекомендую NoSQL — MongoDB. Дуже зрозуміла, популярна і не складна. Або SQLAlchemy — теж дуже популярна, особливо в роботі з Python.

Що дивитись і читати

Почнемо з першого. Для себе я виділив два цікавих і пізнавальних YouTube-канали:

  • Tech with Tim —  це англомовний канал, де є багато інформації з мови програмування Python, з роботою з MongoDB, є мініпроєкти для новачків. Блогер дуже цікаво і доступно пояснює. І що важливо, завжди в описі залишає посилання на код з відеоуроку.
  • Bogdan Stashchuk — на цьому каналі є 10-годинний курс по Python, рекомендую. Взагалі, у нього багато відеоуроків, навіть курсів. В основному він спеціалізується на розробці вебзастосунків.

Серед книг:

  1. Пришвидшений курс Python. Ерік Матес — написано зрозумілою мовою, легка книжка, де описані саме основи основ.
  2. Head First. Python. Пол Беррі. Так само як і перша книга, дуже зрозуміла і цікава.
  3. Програмування мовою Python. Олексій Васильєв. Цю книгу рекомендую читати останньою, вона трохи складніша. В ній наводяться математичні приклади, графіки, матриці тощо. З мінусів би виділив дуже злітний лістинг коду. Але головним плюсом є те, що кожний рядок коду пояснюється максимально детально. 

Особисті поради 

Важко розвиватись, читаючи книжки чи пишучи код через силу. Тому справа має приносити задоволення. 

Я б радив перед тим, як вивчати якусь мову програмування, переглянути, що можна цією самою мовою робити. Якщо людині цікава справа, вона завжди буде шукати якусь нову інформацію і поради. Ну і звісно писати код, без цього в цій справі ніяк:)

Хто такий FullStack Developer: огляд професії від Станіслава Висоцького
Хто такий FullStack Developer: огляд професії від Станіслава Висоцького
По темi
Хто такий FullStack Developer: огляд професії від Станіслава Висоцького
Самостійна професія або частина чогось більшого? Хто такий Usability-спеціаліст і як ним стати
Самостійна професія або частина чогось більшого? Хто такий Usability-спеціаліст і як ним стати
По темi
Самостійна професія або частина чогось більшого? Хто такий Usability-спеціаліст і як ним стати

Більше інформації про різні IT-спеціальності тут.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю у Project Management в GameDev: 30 питань та приклади тестових завдань
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю у Project Management в GameDev: 30 питань та приклади тестових завдань
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю у Project Management в GameDev: 30 питань та приклади тестових завдань
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця.  Оксана Хачко, Team Lead PM в Pingle Game Studio, створила список питань, на які треба орієнтуватися проджекту-початківцю, йдучи на співбесіду. Нижче — кілька тестових для такої позиції.
Український розробник ігор Pingle Game Studio відкриває представництво в Канаді
Український розробник ігор Pingle Game Studio відкриває представництво в Канаді
Український розробник ігор Pingle Game Studio відкриває представництво в Канаді
«Менеджмент не закінчується на словах Agile чи Kanban». Хто такий Project Manager та як ним стати
«Менеджмент не закінчується на словах Agile чи Kanban». Хто такий Project Manager та як ним стати
«Менеджмент не закінчується на словах Agile чи Kanban». Хто такий Project Manager та як ним стати
Бажаючих увійти в IT з кожним днем стає все більше. Проте більшість із потенційних айтішників опиняються перед складним вибором: ким стати, аби працювати у сфері інформаційних технологій. dev.ua започатковує нову рубрику, в якій розповідатиме, які спеціальності в українському IT є, що роблять конкретні спеціалісти та де вчитися, аби стати айтішником. Сьогодні про професію Project Manager розповідає досвідчений PM в EPAM Яна Стрільчук,
«Україна навіть пахне інакше!». Історія співробітниці Pingle Game Studio з Харкова, яка повернулася до України з Європи
«Україна навіть пахне інакше!». Історія співробітниці Pingle Game Studio з Харкова, яка повернулася до України з Європи
«Україна навіть пахне інакше!». Історія співробітниці Pingle Game Studio з Харкова, яка повернулася до України з Європи
dev.ua вже розповідав історію Дарії Чучмай, People Partner у Pingle Game Studio, яка евакуювалася до Польщі з рідного Харкова з однією лише пляшкою води та величезним бажанням повернутися до України. Свою мрію вона здійснила: перетнула український кордон і тепер знову живе в Україні. В рамках циклу історій про те, як айтішники повертаються додому, розповідаємо її історію.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.