CarmaLift — це соцмережа, що надихає робити щось класне. Так проєкт описує сам розробник, 28-річний Юрій Пузіченко — колишній бас-гітарист у панк-групі та організатор концертів. «У CarmaLift же я продакт, тестувальник, маркетолог, рекрутер і ще багато іншого», — жартома каже айтішник.
Юрій Пузіченко
«Ідея проєкту зародилася з думки про те, що люди часом йдуть на божевільні речі заради лайків і переглядів у соцмережах. Тому я вирішив спробувати побудувати соцмережу, що направлятиме цю людську жагу до соціального схвалення у щось корисне», — розповідає Юрій Пузіченко.
Користувачі CarmaLift діляться фотографіями того, що зробили щось класне, і обмінюються кармою. «Користувач сам визначає, якою кількістю карми нагородити ту чи іншу справу», — каже автор застосунку.
За його словами, так на горі трендів в мережі з’являються зазвичай не гарні фото чи смішні відео, а якісь дійсно круті вчинки чи звершення.
Зараз проєкт працює у бета-версії. «Наразі ми в процесі розроблення базового функціонала соцмережі, і паралельно ми тестуємо нашу систему взаємодії на невеликій кількості бета-тестерів», — каже Юрій.
Як працює CarmaLift
Основна відмінність нової соцмережі добрих справ — це система взаємодії. Замість класичного лайка, користувачам надається можливість обмінюватись кармою. До того ж користувач обирає, якою кількістю карми нагородити справи інших.
«Технічно „справа“ це просто фото + текст (у майбутньому буде також опція відео). Однак, успішними справами стають ті, що набрали більше карми від інших користувачів», — пояснює Юрій.
Автори також експериментують і з гейміфікацією. Наразі у сервісу є невелика «турнірна таблиця» з кармою за останні 24 години. «У майбутньому ми хочемо надати користувачам можливість змагатись у різних «категоріях», — каже Пузіченко.
$700 на розробку
Юрій розповідає, що перший склад команди у 2022 він вирішив зібрати з людей, з якими у хлопця склалась плідна співпраця на минулих комерційних проєктах у різних компаніях.
«Так до команди доволі швидко приєдналися дизайнер, бекендщик і фронтендщик. У березні 2023 до нас також приєднався ще один фулстек розробник, побачивши один із моїх твітів про проєкт», — каже він.
Хлопець зізнається: наразі розробники соцмережі добрих справ не отримують зарплат. «Ми працюємо над проєктом парт-тайм у вільний час. Однак, нещодавно ми прийняли рішення пришвидшити розвиток проєкту коштом залучення розробників у форматі фрілансу», — каже він.
Станом на зараз бюджет застосунку, який вже витрачений на розробку, становить усього приблизно $700.
Twitter як стартовий майданчик
Розробник зізнається: поки що команда не займається активним ростом соцмережі. «Наразі наш основний канал раннього маркетингу це Twitter. Роль лендінга/каналу комунікації виконує Telegram-бот. Допомагає нам бот і в маркетингу: підписавши на бота 5+ друзів за допомогою реферального посилання, користувачі отримують „галочку“ про верифікацію у CarmaLift», — розповідає Пузіченко.
Розробник каже, що наразі команді CarmaLift вдалося збудувати невелике ком’юніті бета-тестерів з окремим активним чатом. «На основі їхнього фідбеку, з кожною ітерацією ми відшліфовуємо нашу систему взаємодії, а також додаємо новий функціонал», — каже він.
Активний маркетинг розробники планують запустити, коли завершать розробку базового функціонала і «релізнуть» застосунок в AppStore.
Серед варіантів монетизації автори проєкту розглядають можливість реклами, пропозиції «фріміум» фічів і комісію з регулярних «донатів» кріейторам.
«Моя ультимативна мрія — з часом дати можливість кріейторам „монетизовувати“ здобуту карму за аналогією з „монетизацією“ переглядів на YouTube», — каже Пузіченко.
Він мріє, що одного дня платформа дасть змогу людям займатися різного роду волонтерством/активізмом на фул-таймі, і мати з цього хороший заробіток.
Курс на інвестиції
Поки що команда робить ставку на завершення розробки MVP, повноцінний реліз в AppStore та старт активний маркетинг.
«Досягнувши солідної кількості регулярних активних користувачів, ми плануємо почати фандрейзити з метою залучення Seed-раунду інвестицій», — додає Пузіченко.
Хлопець має досить амбітну мету. «Для початку ми націлюємося здобути успіх в Україні. Однак, наша кінцева мета — стати однією з найбільших соцмереж у світі», — резюмує він.
Що робити, щоб ваші твіти не блокували кремлеботи. Інструкція
Соціальна мережа Twitter — один з головних майданчиків для поширення інформації про війну в Україні західній спільноті. Але де правда про війну, там відразу з’являються боти Кремля, які кидають страйки. Розповідаємо що робити, аби ваші твіти не блокували.
Як працюють нові соцмережі BeReal, Locket Widget, Yubo та Poparazzi, що потіснили Facebook і конкурують з Instagram і TikTok за увагу зумерів
Нова соцмережа BeReal набула вірусного поширення і витіснила з чартів App Store в США Facebook Марка Цукерберга. Її називають протилежністю Instagram та конкурентом Tik-Tok. Як працює нова платформа, що приваблює увагу зумерів?
«Гори вчать тягнутися до результату і гамувати амбіції». Java Software Architect з Levi9 — про підкорення вершин та гірські походи, що заряджають
«Навколо IT» — нова рубрика, в якій ми збиратимемо все корисне для життя айтішника, яке не стосується його роботи. Виявляється, у айтішників найрізноманітніші хобі. Ми вже писали про айтішників-бігунів, плавців, художників, музикантів, танцівників, і навіть заводчика собак.
Герой сьогоднішнього матеріалу — айтішник-підкорювач гір Дмитро Ковальчук, що працює Java Software Architect в компанії Levi9.
«Треба вірити в себе та йти (чи хоча би лежати) в бік своєї мети». Історія бухгалтерки, яка стала розробницею та виросла до Team Lead і ментора
Немає більш слушного часу для змін, аніж сьогодні. Шлях до професії мрії може бути ретельно спланованим зі шкільної парти або тернистим і сповненим пригод. Своїм досвідом переходу з позиції бухгалтера в ІТ-компанії до frontend-розробниці на проєкті в ній же ділиться Наталія Сингаєвська, Frontend Engineer у Levi9. Вона знайшла своє призначення та за чотири роки зросла зі стажистки до Team Lead на проєкті в Лондоні.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі