🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Марія БровінськаРобота
15 лютого 2025, 10:30
2025-02-15
Стипендії, щоб «побалувати себе», «відпустки через лапку», бонус у $500 для тих, хто ходить в офіс тричі на тиждень. Стартапи засипають працівників бенефітами попри те, що техгіганти їх всіляко урізають. Що відбувається?
Стартапи в США, на відміну від великих компаній, засипають працівників нетривіальними бенефтами — від МРТ до «відпустки за власний рахунок. Що відбувається і чи дійсно це «битва роботодавців»?
Стартапи в США, на відміну від великих компаній, засипають працівників нетривіальними бенефтами — від МРТ до «відпустки за власний рахунок. Що відбувається і чи дійсно це «битва роботодавців»?
Два роки тому Еріка Бургхардт потрапила в апарат МРТ. Вона не думала, що хвора — годинне сканування всього тіла було профілактичним, щоб виявити рак, аневризми та інші захворювання, про які люди часто не знають, доки не відчують симптомів. В одній руці вона тримала кнопку на випадок паніки, а в іншій — дивилася «Секс у великому місті» на екрані над собою.
МРТ коштувало близько $2 500 з людини, але рахунок Бурґгардт повністю покрив її роботодавець, медіа-компанія 1440. Нещодавно компанія додала профілактичні сканування як пільгу для своєї команди з 19 осіб та їхніх дружин. Бургхардт, директор з розвитку компанії 1440, сказала, що виявила одну незначну проблему зі здоров’ям і змогла проконсультуватися зі своїм лікарем, що дало їй душевний спокій. «Це великий привілей — працювати в компанії, яка пропонує такі можливості, — сказала вона Business Insider. — Я ніколи не бачила нічого подібного».
«Ми активно працюємо над тим, щоб наші пільги були найкращими у світі», — каже Тім Хьюелскамп, співзасновник і генеральний директор компанії 1440. Окрім звичайного пакету послуг з охорони здоров’я, оплачуваної відпустки та пенсійних заощаджень, його компанія також дозволяє віддалену роботу для всіх співробітників і щороку відраховує $500 на навчання дітей співробітників у коледжах. За його словами, пропонувати пакет пільг — це не лише «правильний крок», але й ефективна зброя у тому, що він назвав «війною за таланти». З моменту заснування 1440 p 2018 році звільнився лише один працівник, додав Хьюелскамп/ «Я хочу, щоб тут працювали люди, які хочуть бути тут протягом наступних кількох десятиліть»? — зауважив він.
Це одна з багатьох невеликих компаній, які прикрашають свої соціальні пакети новими дзвіночками та свистками, щоб конкурувати за працівників.
Бонуси вже не ті
Десять років тому модні пільги були скрізь. Dropcam пропонувала співробітникам польоти на гелікоптері, пілотованому генеральним директором компанії. Eventbrite щомісяця встановлювала в офісі аркадну гру, а Google мав консьєрж-сервіс для виконання доручень, що давало змогу кожному працівнику відчути себе керівником. Але боси великих технокомпаній перестали дбати про почуття колективу. Звільнення стали нестримними. Минулого року компанія Meta звільнила співробітників за те, що вони використали $25 кредитів Grubhub на предмети особистої гігієни замість їжі, що отримало назву Grubgate. Цього року Марк Цукерберг сказав усім працівникам «пристебнутися» і готуватися до «напруженого року». Такі компанії, як Target, Meta і McDonald’s, скасовують або зменшують соціальні ініціативи, оскільки адміністрація президента Дональда Трампа покладає край цій практиці у федеральних установах. Компанії також приймають рішення про повернення в офіс, а працівники протестують, як тихо, так і голосно.
Оскільки розрив у балансі між роботою та особистим життям у багатьох великих компаніях зростає, менші фірми користуються шансом виділитися і використовують більш індивідуалізовані пільги, щоб показати працівникам, що їм не байдуже — сподіваючись, що працівники віддячать їм вищими показниками продуктивності та лояльності.
Люди навряд чи обиратимуть роботу заради одноразової вигоди. Але компанії зосереджуються на «гнучких, персоналізованих та інклюзивних» пільгах, які приваблюють працівників усіх поколінь, каже Тереза Адамс, консультант з питань управління людськими ресурсами SHRM. «Роботодавці намагаються зробити пільги більш унікальними для своїх співробітників, щоб залучити найкращі таланти», — вважає вона.
Чому відбуваються зміни
Справжня користь приходить тоді, коли пільги компанії можуть впливати на її культуру в цілому. За словами Саманти Саксбі, директора з маркетингу Національної асоціації управління персоналом та керуючого директора компанії Perky, яка займається наданням пільг, раніше компанії оцінювали успішність своїх пільг за кількістю працівників, які ними скористалися, але зараз фокус змістився. «Замість того, щоб надавати пріоритет чисельній кількості, вони інвестують у цілеспрямовану, високоефективну підтримку, яка підвищує добробут і відданість працівників, навіть якщо це стосується меншого сегменту робочої сили», — зазначає Саксбі. Як приклад, вона навела значні пільги для молодих батьків — вони можуть бути доступними лише для невеликої кількості працівників у будь-який момент часу, але сприяють більшій залученості, задоволеності та утриманню персоналу.
У компанії Pipedrive, яка займається розробкою програмного забезпечення, 750 співробітників можуть отримати п’ять днів «відпустки через лапку», якщо вони всиновлюють домашнього улюбленця. Компанія також пропонує «відпустку зі співчуття» — розширену категорію відпусток у зв’язку з важкою втратою: від смерті коханої людини чи домашнього улюбленця до розриву стосунків. Ці пільги, додані наприкінці минулого року, свідчать про те, що Pipedrive обслуговує не лише традиційні сімейні структури. «Мова йде про визнання того, що ситуація у всіх різна», — каже Таня Ченнінг, директорка Pipedrive з питань персоналу та культури. За її словами, переваги компанії — це спосіб продемонструвати свою культуру, і Pipedrive довіряє своїм працівникам, що вони будуть старанно працювати, а не зловживати ними. Якщо керівництво суворо контролює, хто і які пільги отримує, коли лише невелика кількість людей може ними скористатися, «ви караєте 98% тих, хто цього не робить», — пояснила вона.
Стандартні соцпакети урізають
За даними нещодавнього опитування, проведеного Товариством управління людськими ресурсами серед більш ніж 4500 роботодавців, витрати компаній на охорону здоров’я залишилися відносно незмінними, а в деяких з них дещо знизилися. Згідно з опитуванням, частка компаній, що пропонують оплачувані дні психічного здоров’я, скоротилася з 20% у 2022 році до 16% у 2024 році, а кількість гнучких витратних рахунків для догляду за утриманцями зменшилася на 6% — у 2024 році їх пропонували 58% роботодавців. Частка опитаних компаній, які пропонують доступ до послуг та інформації про догляд за літніми людьми, скоротилася з 11% у 2020 році до 7% у 2024 році. І лише 1% надавали працівникам субсидії на догляд за літніми людьми, тоді як 3% роздавали субсидії на догляд за дітьми. Догляд за людьми похилого віку стає все більш цінною, але все ще рідкісною пільгою, оскільки представники покоління Х і міленіали змушені піклуватися про дітей, батьків або, іноді, про обох одночасно.
Для деяких компаній збереження пільг — це спосіб продемонструвати свої цінності. Компанія Run for Something, яка набирає та підтримує молодих прогресивних політичних кандидатів, пропонує працівникам чотириденний робочий тиждень і повністю покриває медичне страхування, а також стипендію у розмірі $500 на «побалувати себе», яку можна витратити на що завгодно — від смачної вечері до ночівлі в готелі, щоб заохотити баланс між роботою та особистим життям. Аманда Літман, співзасновниця Run for Something, вважає, що переваги компанії є центральним елементом її місії. І в той час, як все більше компаній прагнуть згорнути ініціативи щодо різноманітності, рівності та інклюзивності, Run for Something не планує змінювати свою політику щодо інклюзивного робочого місця. «Це є фундаментальним для того, як ми працюємо, — сказав мені Літман. «Навіть якщо це не є моральним благом — наймати найкращих людей різного походження — це добре для бізнесу».
Здається, це працює: Літман каже, що в команді з 30 осіб плинність кадрів була неймовірно низькою, і щоразу, коли компанія оголошує про нову вакансію, сотні людей подають заявки.
Бенефіти зацікавлюють
Яскрава вигода може привернути увагу потенційних працівників. Грант Лоу, технічний письменник стрімінгового сервісу Philo, влаштовувався на роботу два роки тому, коли його увагу привернула одна перевага: бонус у розмірі $2 000, який виплачується, коли працівники йдуть у відпустку. За його словами, це була «вишенька на торті» і без того привабливої ролі. Минулого місяця Лоу полетів на Гаваї і відвідав двох своїх братів, вперше за вісім років вони були разом. «Сигнал, який він посилає: «Гей, ми хочемо, щоб ти знайшов цей час», — сказав він.
Ідея полягає в тому, щоб змусити людей взяти принаймні два тижні необмеженої відпустки, каже Перлі Оні, керівник відділу кадрів Philo. Компанія також дозволяє працівникам працювати повністю віддалено, але виплачує щомісячний бонус у розмірі $500 тим, хто зобов’язується бути в офісі три дні на тиждень, а також субсидії для покриття витрат на проїзд до місця роботи. Такий баланс дозволяє людям обирати між додатковими грошима та можливістю бути вдома з дітьми після школи. За словами Оні, примушувати людей повертатися до своїх кабінетів не працює: «Атмосфера зникне». Вона додала, що за допомогою бонусу «ми зможемо залучити людей, які хочуть працювати».
З огляду на те, що ціни на продукти та ресторани різко зросли після пандемії, гроші, які можна витратити на їжу, є ще однією цінною перевагою. З 2020 року хмарна компанія AudioEye, що надає послуги веб-доступу, пропонує співробітникам щотижневий кредит на харчування в розмірі 20 доларів на кожного члена сім'ї. «Перехід на віддалену роботу розмив межі між роботою і домом, і ми хотіли заохотити наших співробітників відірватися від екранів і насолодитися якісним проведенням часу зі своїми сім’ями», — повідомила мені в електронному листі Бріттані Мореллі, віце-президент компанії з людських ресурсів. За її словами, близько двох третин працівників користуються нею регулярно, і компанія також оплачує деякі обіди в офісі, коли люди повертаються на роботу особисто.
Майбутнє — за гнучкістю
Незалежно від того, що це за пільги, дні розвішування перед людьми розкішних привілеїв замість хорошої зарплати та медичного страхування минули. Здебільшого людям повинна подобатися робота, яку вони виконують, і вони повинні відчувати, що їх цінують, отримуючи компенсацію та пільги, які насправді підтримують їхнє життя. У 2010-х роках «їм усім потрібно було мати довжелезний список: „Ось все, що ми пропонуємо“, щоб здавалося, що вони зробили багато», — каже Емі Сперлінг, генеральний директор і засновник компанії Compt, яка надає послуги у сфері управління персоналом. Тепер це може обернутися проти нас. «Ринок і працівники розумніші», — додала вона.
За словами Сперлінга, майбутнє — за гнучкістю переваг. Якщо ви пропонуєте послуги з догляду за домашніми тваринами, це буде привабливо лише для їхніх власників. Те ж саме стосується пільг на народжуваність або проїзд на роботу і назад для всіх — комусь сподобаються стипендії, а ті, кому вони не потрібні, можуть знизати плечима. Але персоналізовані стипендії на такі речі, як догляд за дітьми чи оздоровлення, або пільги на проїзд на роботу та обіди для компаній, що мають мандат РТО, можуть допомогти людям платити за те, що їм потрібно, коли вони цього потребують.
Оскільки витрати на працівників зростають, забавні пільги не є єдиним рішенням. Зрештою, люди хочуть працювати на роботі, яка їм подобається, за справедливу оплату та баланс між роботою та особистим життям. Справжня вигода приходить тоді, коли пільги компанії можуть говорити про її культуру в цілому і впливати на неї. І чим більше розмивається межа між робочим та особистим життям, тим більше босам доводиться робити більше, щоб показати, що вони піклуються про ваші почуття.
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Як зауважив нещодавно один військовий, якой побажав залишитись невідомим, орки, може, й не поцілять, а комарі точно зʼїдять. І від них потерпають зараз багато українців.
Позбавитись від комарів назавжди ефективно й екологічно допоможе гаджет Mosqitter. Цей стартап заснували дві українки — Анастасія Романова та Ольга Дьячук.
Ми вирішили нагадати, що може Mosqitter, про принципи його роботи та особливості, на злобу дня.
(текст від 21 жовтня 2021 року)
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий, придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі.
Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року.