💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

«Насправді в ІТ-секторі майже немає конкуренції». Четверо студентів заснували нову IT-компанію і вже виконують замовлення. Ми поспілкувалися із 18–19-річними IT-підприємцями

Четверо молодих айтівців створили IT-компанію Tedo Group, та нині вже виконують замовлення, очікуючи на нових клієнтів. dev.ua поспілкувався із засновниками проєкту, аби зрозуміти, як 18–19-річні студенти будують свій бізнес, в який вже інвестували $10 000.

1 коментар
«Насправді в ІТ-секторі майже немає конкуренції». Четверо студентів заснували нову IT-компанію і вже виконують замовлення. Ми поспілкувалися із 18–19-річними IT-підприємцями

Четверо молодих айтівців створили IT-компанію Tedo Group, та нині вже виконують замовлення, очікуючи на нових клієнтів. dev.ua поспілкувався із засновниками проєкту, аби зрозуміти, як 18–19-річні студенти будують свій бізнес, в який вже інвестували $10 000.

Квартет ініціаторів

Tedo Group ― компанія, яку створили четверо партнерів: 18-річні Ігор Олійник (CEO) та Вікторія Кириченко (COO) та 19-річні Михайло Скоропада (CTO) і Володимир Коваль (CIO). Усі вони ― студенти-айтівці. Зокрема, Ігор навчається в університеті WSB Merito у Вроцлаві за спеціальністю «Програмування хмарних сервісів», Михайло та Володимир — студенти економічного факультету Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, а Вікторія Кириченко ― студентка Національного університету водного господарства та природокористування у Рівному за спеціальністю «Кібербезпека та захист інформації». Ігор давно знайомий із Вікторією, а от з одногрупниками Володимиром і Михайлом познайомився у LinkedIn. Поспілкувавшись, студенти захотіли створити власний бізнес. 

«Ідея створення нашої компанії вирізнялася тим, що довго жила в наших думках, але страх перед невідомою прірвою підприємництва тримав нас на рівні задумів. Ми переживали, чи зможемо створити та організувати роботу успішної та дружної команди, здатної подолати найскладніші завдання, що виникали на нашому шляху», ― розповідає Ігор. 

Близько року студенти  розмірковували над ідеєю створення компанії. І пів року тому наважилися зробити крок у майбутнє. «І, можна сказати, не пожаліли про це», ― з посмішкою каже Ігор. 

Вклали в бізнес зароблені гроші

Володимир Коваль

Стартовий капітал компанії, за словами засновників, склав $10 000. «Якщо говорити про те, де ми їх взяли, є звичайнісінька відповідь — заробили», ―  розповідає Володимир. Він додає, що кожен зі співзасновників має досвід в IT, за який ще кілька років тому дуже непогано платили. Проте, каже CIO, більша частина вкладень ― кошти Михайла, який у свої 19 успішно працює як High Middle Devops. 

Наразі Tedo Group має статичну команду. Це 11 фахівців, які виконують замовлення. А якщо проєкт потребує додаткових сил, під нього наймають фахівців додатково. 

«Тому що невигідно тримати велику команду на постійній основі, адже наразі немає постійних клієнтів для такої кількості працівників», ― пояснює студент-підприємець.

Бізнес-модель

Михайло Скоропада

Дохід компанії молодих айтівців, каже Михайло, формують послуги, які вони надають. І основний дохід отримують підприємці із сегменту e-commerce.

Наразі Tedo Group надає послуги з розробки програмного забезпечення ― створення корпоративних програм, мобільних додатків, вебсайтів, ігор тощо, а також займається консалтингом. «Фахівці компанії можуть надавати консультації щодо розробки програмного забезпечення, впровадження новітніх технологій та оптимізації процесів», ― каже СТО.

Ось перелік послуг, які надає компанія: 

― DevOps. «Наші послуги DevOps розроблені для подолання розриву між розробкою та операціями, сприяючи співпраці, автоматизації та ефективності протягом усього життєвого циклу розробки програмного забезпечення», ― каже Ігор.

 ― Розробка e-commerce. «Наші послуги з розробки e-commerce допомагають створити персоналізований онлайн-досвід, оптимізувати торгові процеси та забезпечити постійну підтримку для сталого зростання», ― зазначає Олійник. 

― Розробка Telegram-ботів. За словами CEO Tedo Group, тут фокус компанії на розробці інтерактивних та зручних чат-ботів, які легко інтегруються з бізнес-процесами для ефективної автоматизації завдань.

― Технічна підтримка клієнтів. 

Кавомашина замість чайових 

Ігор Олійник

Серед клієнтів компанії, з-поміж інших, є й селебріті. «Є як і впливові люди, які замовляли сайти для своїх компаній, так і звичайні люди, що починають якусь власну справу», ― каже Ігор. Проте ні імен, ні назв компаній клієнтів не розкриває. 

«Якщо говорити за першого клієнта, то була дуже цікава історія, звернувся до нас чоловік із проханням зробити йому сайт для оффлайн-магазину техніки. Ми хвилювалися, щоб клієнту все сподобалося. Та разом із тим бачили, як сильно хвилювався клієнт, бо він вже не встигав зі строками, і запустити сайт йому треба було за лічені дні», ― згадує Олійник. Втім, айтівці досить швидко зрозуміли задачу, і, продумавши дизайн сайту, виконали поставлену оперативну задачу. «Наш клієнт встиг запустити онлайн-продажі, а замість „чайових“ за швидку і якісну роботу він нам подарував дві кавові машини», ― розповідає Ігор. 

А як же шалена конкуренція? 

Цікаво, що молоді айтівці не бояться конкуренції ні за кадри, ні за замовників. «Насправді в ІТ-секторі майже немає конкуренції. У початковій стадії, коли ви маєте невеликий досвід, здається, що все є вашою конкуренцією. Але в міру того, як ви стаєте більш вправними в якійсь області, ви виявляєте, що ваші конкуренти фактично працюють у різних сегментах ринку. Ви конкуруєте не за одного клієнта, а за відмінності у послугах або продукції» ― каже Олійник. 

Як приклад він наводить той факт, що конкуренція може бути між електронними системами з використанням програмного забезпечення від компанії «Елікса» та глобальною логістичною системою від ІВМ. Проте ці системи ― різні. 

Вікторія Кириченко

Наразі засновники Tedo мають грандіозні плани на майбутнє. Проте ділитися ними команда не поспішає. «Ми боїмося за особисті продукти які розробляємо, в які вкладаємо свої фінанси, а не за грандіозні плани. За декілька місяців випустимо на ринок і зможемо розповісти», ― каже Вікторія. 

Щобільше, жоден із засновників дуже хоче реалізуватися у власній справі. «Безсумнівно, це складніше, ніж працювати на когось. Для цього потрібно мати бажання і мету, і звісно ж працювати, працювати й ще раз працювати», ― каже COO новоствореної компанії. Молодечий запал та енергія не дають молодим підприємцям вигоріти й тільки спонукають їх рухатися уперед. 

Українці створюють IT-компанію для людей з інвалідністю. Фінансувати проєкт планують криптою, а до 2023 року хочуть найняти 100 000 працівників та закріпитися на різних ринках
Українці створюють IT-компанію для людей з інвалідністю. Фінансувати проєкт планують криптою, а до 2023 року хочуть найняти 100 000 працівників та закріпитися на різних ринках
По темi
Українці створюють IT-компанію для людей з інвалідністю. Фінансувати проєкт планують криптою, а до 2023 року хочуть найняти 100 000 працівників та закріпитися на різних ринках
19-річний розробник працює по 8-12 годин без вихідних. Ось три правила що допомагають йому не перегоріти та тримати кукуху в порядку
19-річний розробник працює по 8-12 годин без вихідних. Ось три правила, що допомагають йому не перегоріти та тримати кукуху в порядку
По темi
19-річний розробник працює по 8-12 годин без вихідних. Ось три правила, що допомагають йому не перегоріти та тримати кукуху в порядку
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.  Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся! 
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст  IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.
3 коментарі
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
0

На мою думку, у цій історії є глобальна помилка. Ці засновники прийшли з айті, а отже мають вже клієнтів. Проблематика нової компанії зазвичай не у інвестиції, а у клієнтах