💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Анна НагорнаТаке життя
25 травня 2022, 11:25
2022-05-25
Черга за пасажирами, бензокриза та комендантські коефіцієнти. Як війна вплинула на тарифи Uklon, Bolt та Uber
В більшості міст України, де не йдуть бойові дії, працюють популярні сервіси виклику авто — Uklon, Uber та Bolt. Той, хто часто ними користується, напевно помітив, що в середньому вартість однієї поїздки виросла на 20-30 гривень (принаймні, в Києві). Водночас авто почали приїжджати швидше, хоча враховуючи дефіцит пального в Україні, мали б стояти в черзі за дизелем ще кілька годин.
Як працюють служби таксі під час війни та що впливає на тарифи?
В Києві Uklon, Uber та Bolt зберігають доволі адекватні ціни на таксі та, як зазвичай, пропонують поїздки з різницею 10-20 гривень від конкурента. Доїхати з правого берега на лівий (майже 11 км) близько 10-ї ранку коштує близько 145 гривень. До війни це могло бути 130-140 гривень, хоча в годину-пік — усі 180 чи більше.
Зараз змістилося поняття «години-пік»: тепер це не 8 ранку і не 18:00–20:00, коли всі їдуть на роботу чи з роботи. Зазвичай цей пік випадає за годину-дві перед комендантською годиною, тобто з 21:00 можна очікувати на вищі ціни. До того ж після 22:00 інколи можна не дочекатися машину й потім іти пішки.
Водії vs пасажири
В столицю поступово повертаються люди, та все одно в Києві зараз набагато менше людей, ніж до 24 лютого. А значить — і пасажирів теж менше. Багатьох війна змушує економити, зокрема і на таксі. Та і куди їздити, коли війна та раптові повітряні тривоги. Коротко кажучи, зараз кількість поїздок в Києві значно впала.
Як розповіли dev.ua в команді Uklon, станом на початок травня в Києві кількість активних драйверів впала удвічі, а поїздок — в чотири рази.
Тобто, якщо раніше водій міг обирати найбільшу дорогу і зручну за маршрутом поїздку серед безлічі замовлень, то сьогодні кілька водіїв змагаються за можливість везти поодинокого пасажира.
Для пасажирів це лише плюси: чим більше водіїв довкола, тим швидше приїде машина. А ще — більший шанс знайти поїздку за меншою ціною.
Нові коефіцієнти
Тільки не перед комендантською годиною, бо це вже шанс непогано підробити для водія.
Крім базового тарифу, Uklon використовує систему коефіцієнтів, які спрацьовують сьогодні, наприклад, напередодні комендантської години, коли охочих поїхати стає в рази більше.
Тариф у звичайний час (10 ранку) vs тариф перед комендантською годиною (близько 22:30).
Як впливає бензокриза
З кінця квітня українські водії відчувають проблеми з пальним: його або немає на заправках, або відпускають лише по талонах — і то від 50 грн/літр чи дорожче. Це майже удвічі вища ціна, ніж на початку війни.
Однак значного подорожчання таксі не сталося. Uklon, Uber та Bolt мають у своїх автопарках певну частку електрокарів. Також значна частина драйверів їздить на газових балонах, черг за якими майже немає на АЗС.
Команда підтримує комунікацію зі своїми водіями, мережами АЗС та відстежує ситуацію з паливом у містах. Базуючись на щотижневому аналізі цін на пальне, спеціалісти компанії здійснюють перегляд тарифів.
Економні опції
З 25 травня Uber перезапустив сервіс Pool Chance у Києві, щоб забезпечити більше поїздок та заощадити паливо для інших громадських потреб. Це опція, яка допомагає з’єднати користувачів, що їдуть у схожому напрямку, для поїздки на одному авто.
Таким чином користувачі платять менше, ніж кожен з них мав би за окрему поїздку в найдешевшому тарифі UberX. Раніше компанія закрила в Україні опцію об'єднаних поїздок, а також свою «маршрутку» Uber Shuttle, але настали інші часи.
А Bolt як альтернативу таксі пропонує електросамокати. Вони почали знову з’являтися в Києві місяць тому і зараз мають доволі велику карту покриття.