💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉

Черга за пасажирами, бензокриза та комендантські коефіцієнти. Як війна вплинула на тарифи Uklon, Bolt та Uber

В більшості міст України, де не йдуть бойові дії, працюють популярні сервіси виклику авто — Uklon, Uber та Bolt. Той, хто часто ними користується, напевно помітив, що в середньому вартість однієї поїздки виросла на 20-30 гривень (принаймні, в Києві). Водночас авто почали приїжджати швидше, хоча враховуючи дефіцит пального в Україні, мали б стояти в черзі за дизелем ще кілька годин. 

Як працюють служби таксі під час війни та що впливає на тарифи?

Залишити коментар
Черга за пасажирами, бензокриза та комендантські коефіцієнти. Як війна вплинула на тарифи Uklon, Bolt та Uber

В більшості міст України, де не йдуть бойові дії, працюють популярні сервіси виклику авто — Uklon, Uber та Bolt. Той, хто часто ними користується, напевно помітив, що в середньому вартість однієї поїздки виросла на 20-30 гривень (принаймні, в Києві). Водночас авто почали приїжджати швидше, хоча враховуючи дефіцит пального в Україні, мали б стояти в черзі за дизелем ще кілька годин. 

Як працюють служби таксі під час війни та що впливає на тарифи?

Які ціни на таксі зараз

В Києві Uklon, Uber та Bolt зберігають доволі адекватні ціни на таксі та, як зазвичай, пропонують поїздки з різницею 10-20 гривень від конкурента. Доїхати з правого берега на лівий (майже 11 км) близько 10-ї ранку коштує близько 145 гривень. До війни це могло бути 130-140 гривень, хоча в годину-пік — усі 180 чи більше.

Зараз змістилося поняття «години-пік»: тепер це не 8 ранку і не 18:00–20:00, коли всі їдуть на роботу чи з роботи. Зазвичай цей пік випадає за годину-дві перед комендантською годиною, тобто з 21:00 можна очікувати на вищі ціни. До того ж після 22:00 інколи можна не дочекатися машину й потім іти пішки. 

Водії vs пасажири

В столицю поступово повертаються люди, та все одно в Києві зараз набагато менше людей, ніж до 24 лютого. А значить — і пасажирів теж менше. Багатьох війна змушує економити, зокрема і на таксі. Та і куди їздити, коли війна та раптові повітряні тривоги. Коротко кажучи, зараз кількість поїздок в Києві значно впала.

Як розповіли dev.ua в команді Uklon, станом на початок травня в Києві кількість активних драйверів впала удвічі, а поїздок — в чотири рази.

«Останні тижні число поїздок невпинно зростає, люди частіше користуються сервісом, хоч показники далекі від лютневих», — зазначают в компанії.

Тобто, якщо раніше водій міг обирати найбільшу дорогу і зручну за маршрутом поїздку серед безлічі замовлень, то сьогодні кілька водіїв змагаються за можливість везти поодинокого пасажира.

Для пасажирів це лише плюси: чим більше водіїв довкола, тим швидше приїде машина. А ще — більший шанс знайти поїздку за меншою ціною. 

Нові коефіцієнти

Тільки не перед комендантською годиною, бо це вже шанс непогано підробити для водія.

Крім базового тарифу, Uklon використовує систему коефіцієнтів, які спрацьовують сьогодні, наприклад, напередодні комендантської години, коли охочих поїхати стає в рази більше.

«У такі моменти водій може взяти замовлення за подвійним тарифом», — кажуть в Uklon.

Тариф у звичайний час (10 ранку) vs тариф перед комендантською годиною (близько 22:30).

Як впливає бензокриза

З кінця квітня українські водії відчувають проблеми з пальним: його або немає на заправках, або відпускають лише по талонах — і то від 50 грн/літр чи дорожче. Це майже удвічі вища ціна, ніж на початку війни.

Однак значного подорожчання таксі не сталося. Uklon, Uber та Bolt мають у своїх автопарках певну частку електрокарів. Також значна частина драйверів їздить на газових балонах, черг за якими майже немає на АЗС.

«За даними нашого опитування, кожен четвертий драйвер сервісу використовує газоподібне пальне. Переважна більшість респондентів є користувачами у Києві», — розповідають в Uklon.

Команда підтримує комунікацію зі своїми водіями, мережами АЗС та відстежує ситуацію з паливом у містах. Базуючись на щотижневому аналізі цін на пальне, спеціалісти компанії здійснюють перегляд тарифів. 

«Наразі кількість водіїв стала більшою, ніж пасажирів. Це дозволяє балансувати між попитом та пропозицією, тому ми не бачимо впливу дефіциту пального на роботу сервісу», — зазначили в компанії.

Економні опції

З 25 травня Uber перезапустив сервіс Pool Chance у Києві, щоб забезпечити більше поїздок та заощадити паливо для інших громадських потреб. Це опція, яка допомагає з’єднати користувачів, що їдуть у схожому напрямку, для поїздки на одному авто.

Таким чином користувачі платять менше, ніж кожен з них мав би за окрему поїздку в найдешевшому тарифі UberX. Раніше компанія закрила в Україні опцію об'єднаних поїздок, а також свою «маршрутку» Uber Shuttle, але настали інші часи.

А Bolt як альтернативу таксі пропонує електросамокати. Вони почали знову з’являтися в Києві місяць тому і зараз мають доволі велику карту покриття.

«Значна кількість людей втратила роботу тому для більшості драйверів Uklon став місцем основного заробітку». Як український онлайн-сервіс виклику авто вижив та розвивається під час війни
«Значна кількість людей втратила роботу, тому для більшості драйверів Uklon став місцем основного заробітку». Як український онлайн-сервіс виклику авто вижив та розвивається під час війни
По темi
«Значна кількість людей втратила роботу, тому для більшості драйверів Uklon став місцем основного заробітку». Як український онлайн-сервіс виклику авто вижив та розвивається під час війни
Уряд «відпустить» ціни на паливо. Обіцяють бензин за 52 грн за літр дизель — по 58 грн за літр
Уряд «відпустить» ціни на паливо. Обіцяють бензин за 52 грн за літр, дизель — по 58 грн за літр
По темi
Уряд «відпустить» ціни на паливо. Обіцяють бензин за 52 грн за літр, дизель — по 58 грн за літр
Читайте також
В Uklon даватимуть гірші замовлення тим водіям, які перевищили швидкість
В Uklon даватимуть гірші замовлення тим водіям, які перевищили швидкість
В Uklon даватимуть гірші замовлення тим водіям, які перевищили швидкість
«Наткнулися на
«Наткнулися на "кадирівців", дружина кричала пошепки». CTO та співзасновник Uklon Віталій Дятленко в СКШ
«Наткнулися на "кадирівців", дружина кричала пошепки». CTO та співзасновник Uklon Віталій Дятленко в СКШ
Свіжий випуск уже на нашому YouTube-каналі.
«В середньому рівень ефективності спеціалістів зараз — 80% від довоєнного часу». CTO Uklon Віталій Дятленко в СКШ
«В середньому рівень ефективності спеціалістів зараз — 80% від довоєнного часу». CTO Uklon Віталій Дятленко в СКШ
«В середньому рівень ефективності спеціалістів зараз — 80% від довоєнного часу». CTO Uklon Віталій Дятленко в СКШ
Нове інтерв’ю вже цієї п’ятниці.
ТОП-5 моделей електрокарів за версією Uklon
ТОП-5 моделей електрокарів за версією Uklon
ТОП-5 моделей електрокарів за версією Uklon

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.