🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉

«Mavic без „Телепорту“ — то на один виліт». Українські інженери створили чіп, що подовжує службу дронів та нівелює можливість ворога скористатися трофейними дронами

Інженери ГО «Всеукраїнська Федерація підтримки та розвитку БПЛА» створили чіп «Телепорт», який дає змогу ефективніше використовувати дрони Mavic в умовах фронту.

Залишити коментар
«Mavic без „Телепорту“ — то на один виліт». Українські інженери створили чіп, що подовжує службу дронів та нівелює можливість ворога скористатися трофейними дронами

Інженери ГО «Всеукраїнська Федерація підтримки та розвитку БПЛА» створили чіп «Телепорт», який дає змогу ефективніше використовувати дрони Mavic в умовах фронту.

Що таке «Телепорт»

За способом дії, розповів dev.ua очільник організації Дмитро Гнап, чіп найбільше схожий на вже відомий пілотам чіп «канадка», який ставиться між модулем GPS та материнською платою дрона, підмінюючи реальні координати на зміщені.

«Головні „фішки“ — це антіспуфінг, безпека пілота, анонимізація і неможливість використання ворогом. А також, онлайн-оновлення, що дає змогу отримати найновіший функціонал на вже встановленому у дрон чіпі», — каже він.

«Телепорт», за словами Дмитра, — це більш сучасна технологія, яка завдяки просунутим алгоритмам антиспуфінгу дає можливість пілотам літати з включеним gps модулем. Таким чином, на відміну від інших технологій — дрон літає більш стабільно, це дозволяє краще виконувати бойові задачі.

Ще одна важлива функція чіпа, анонимізація — або зміщення реальних координат у вибрану країну телепортації. Ця функція також дозволяє підняти рівень сигналу передавача дрона, що покращує зв’язок на дальніх дистанціях. 

І найголовніше, на думку розробників — це вбудована архітектура безпеки. «На відміну від інших чіпів, тільки пілот може контролювати спосіб телепортації, змінювати вектор телепортації, і ніхто, ані інсталятор і навіть виробник чіпа не має доступу до цих налаштувань», — каже Гнап.

«Телепорт» — це про безпеку

«Не секрет, що „трофейні“ дрони, які захоплює ворог — можуть прилетіти до нас і завдати шкоди. Так і буває з „канадкою“, „монголкою“ та іншими застарілим технологіям. Але завдяки вбудованим алгоритмам активації чіпа „Телепорт“, ворог не може ані інсталювати чіп, ані скористатись „трофейними“ дронами з установленими чіпами. Саме це дозволяє вільно розповсюджувати та встановлювати чіпи „Телепорт“, на відміну від інших. Також, чіпи „Телепорт“ дуже просто інсталюються, для цього навіть не потрібні спеціальні навички», — пояснює він.

Гнап наголошує, що нині в чіп вбудована технологія онлайн-оновлення, тому якщо військові помічають новий спосіб впливу на дрони ворожими технічними засобами — програмісти оновлюють алгоритми протидії — і вже через лічені години всі пілоти за бажанням можуть підключити чіп до інтернету і оновити на останню версію.

Швидкість має значення

Раніше треба було відправити дрон «Новою поштою» в майстерню. «Це займало день або два, потім черга, потім ще два дні доставки. Таким чином, треба було до 10 днів на встановлення чіпа. Наразі, військові встановлюють чіп „Телепорт“ самостійно, і займає це 30 хвилин вже з розборкою-зборкою дрона», — розповідає Дмитро.

Вартість розробки складно порахувати — це тисячі годин програмістів і інженерів, але більшість роботи було зроблено на волонтерських засадах.

Деякі технології, завдяки яким став можливим обхід систем внутрішньої безпеки DJI — були придбані за кордоном.

«Телепорт» вже на нулі

Наразі чіп виробляють декілька виробників. Ціна чіпа коливається залежно від ціни на валюту і комплектуючі, і наразі чіп коштує близько 2500 грн.

«Але випробовування військовими на нулі, на складних напрямках, показує що Mavic без Телепорту — то на один виліт», а завдяки чіпу дрони літають тижні й навіть місяці. Тобто вартість вильоту зменшується з $1500–3000, то $200–300. Відповідно, якщо взяти 100 мавіків на $300 000 без чіпу, вони зроблять 100–200 вильоті, а з чіпом таку кількість може зробити 10–15 мавіків за $30 000–50 000, ще й підвищуючи безпеку наших пілотів», — пояснюють розробники.

Чіп вже працює на перемогу. «Його розробили завдяки тісній співпраці з військовими. Починаючи з липня 2023 вже тисячі дронів з чіпом „Телепорт“ завдають збитків ворогу. Встановити чіп можна або у військових майстрів, або в цивільних майстернях, наприклад „Dronix“ у Львові чи „Dronecenter“ в різних містах України. Звичайно, можна встановити чіп самому. Допоможемо, навчимо», — каже Гнап.

Мета розробників — повертати дрони, які зазнали впливу ворожих РЕБ, та втратили зв’язок із пілотом. «Для цього ми експериментуємо з декількома інерційними системами, щоб навчити чіп орієнтуватися в просторі у разі повної втрати навігації GNSS. Якби держава підтримала розробку, на великих партіях можна було б суттєво знизити ціну виробництва», — каже він.

Засновник DroneUA прокоментував заяву DJI щодо слів Шмигаля про «60% світового виробництва Mavic»
Засновник DroneUA прокоментував заяву DJI щодо слів Шмигаля про «60% світового виробництва Mavic»
По темi
Засновник DroneUA прокоментував заяву DJI щодо слів Шмигаля про «60% світового виробництва Mavic»
Головнокомандувач Сирський назвав РЕБ і дрони одними зі складників побудови перемоги
Головнокомандувач Сирський назвав РЕБ і дрони одними зі складників побудови перемоги
По темi
Головнокомандувач Сирський назвав РЕБ і дрони одними зі складників побудови перемоги
Айтівці збирають дрони. Велика добірка лайфхаків щодо створення FPV для ЗСУ своїми руками + рекомендації для пілотів
Айтівці збирають дрони. Велика добірка лайфхаків щодо створення FPV для ЗСУ своїми руками + рекомендації для пілотів
По темi
Айтівці збирають дрони. Велика добірка лайфхаків щодо створення FPV для ЗСУ своїми руками + рекомендації для пілотів
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
23 школи дронів, які допоможуть навчитись керувати безпілотником. Куди звернутись, щоби стати оператором БПЛА
23 школи дронів, які допоможуть навчитись керувати безпілотником. Куди звернутись, щоби стати оператором БПЛА
23 школи дронів, які допоможуть навчитись керувати безпілотником. Куди звернутись, щоби стати оператором БПЛА
Про важливість безпілотників та, відповідно, операторів вже говорять дуже багато та скрізь. Військові чекають, що штати БпЛА в бригадах мають розширити, особливо після оголошення створення «Сил безпілотних систем».   До переліку із зібраних нами закладів, які навчають операторів БПЛА, додалась ще одна 23-тя в цьому списку школа. Додаємо школу операторів USMT та оновлюємо інформацію по іншим закладам. Якщо ви знаєте, хто ще навчає пілотів для безпілотників, пишіть на пошту [email protected]. (оновлений текст від 22 липня 2022)
23 коментарі
Атлас зброї: Україні передали шведські танки Stridsvagn 122. Які ще танки отримали захисники та від кого
Атлас зброї: Україні передали шведські танки Stridsvagn 122. Які ще танки отримали захисники та від кого
Атлас зброї: Україні передали шведські танки Stridsvagn 122. Які ще танки отримали захисники та від кого
Швеція передала Україні 10 танків Stridsvagn 122 з українськими екіпажами, навченими у Швеції, пише «Європейська правда», посилаючись на пресслужбу Збройних сил Швеції.  Раніше ми збирали, які ще танки Україні вже передали інші країни. (текст від 29 липня 2022)
Німеччина передасть Україні 14 наземних безпілотників THeMIS. Що це за машини та як вони працюють
Німеччина передасть Україні 14 наземних безпілотників THeMIS. Що це за машини та як вони працюють
Німеччина передасть Україні 14 наземних безпілотників THeMIS. Що це за машини та як вони працюють
Німеччина передасть Україні 14 наземних безпілотників THeMIS. Імовірно, 7 таких транспортних засобів прибудуть до України до кінця цього року, вони призначені для евакуації поранених. Інші очікуються у 2023 році — їх будуть використовувати для очищення доріг. Нагадуємо, що це за зброя і що вона вміє.
Атлас зброї: Німеччина передає захисникам чергові MARS II. Які ще РСЗВ отримала Україна від західних партнерів та як вони працюють
Атлас зброї: Німеччина передає захисникам чергові MARS II. Які ще РСЗВ отримала Україна від західних партнерів та як вони працюють
Атлас зброї: Німеччина передає захисникам чергові MARS II. Які ще РСЗВ отримала Україна від західних партнерів та як вони працюють
Федеральне міністерство оборони Німеччини повідомило у Twitter, що у найближчі кілька тижнів Україні будуть передані чергові системи залпового вогню MARS II.  Раніше ми розповідали про те, які РСЗВ партнери надіслали на допомогу українським воїнам. Нагадуємо про це знову.  (Текст від 26 липня)

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.