Для гравців вважаю принципово нічого не зміниться, або навіть краще стане, бо в середньому якість ігор зросте внаслідок здешевлення створення цифрового контенту.
Для розробників короткостроково це виглядає як покращення з тієї ж причини, але з іншої сторони чи зменшиться від того конкуренція на ринку? Не певен. Хіба що здається, що невеликі розробники тут у виграші порівняно з великими студіями.
Якщо дивитися більш довгостроково, то цей крок від Steam мені видається черговим етапом у заміні людей штучним інтелектом. І вже в недалекому майбутньому професійну, комерційну гру зможе створити будь-який школяр у себе в телефоні. Без якихось знань, вмінь, чи команди.
«Треба думати не лише про ігри, а й про людей, які їх створюють»
З точки зору гравця не важливо як і ким було створено контент, головне — щоб він був цікавим. Звичайно, коли матеріали створені вручну, це набагато краще і додає цінності авторам, але будемо відверті — більшість гравців не звертають на це увагу.
Ба більше, якщо основний геймплей чи ідея гри цікава сама по собі, то ці елементи нівелюють погану графіку чи баги. Для інді-розробників використання АІ — це економія дорогоцінного часу й обмежених ресурсів. Багато проєктів так і залишилися на різних стадіях продакшену не отримавши повноцінного релізу. Це не просто втрата часу, ресурсу і потенційно хорошої гри, а також сильна демотивація для розробників.
Я не поділяю думку, що АІ забере роботу в девів, великі студії досі практикують кранчі, я вже мовчу, що це нормальна практика в українському геймдеві. Треба думати не лише про ігри, а й про людей, які їх створюють. Усе, що пришвидшує і покращує робочі процеси повинно використовуватися.
Ця історія є великим прецедентом і особисто я дуже сподіваюсь, що гравці матимуть можливість хоча б відфільтрувати подібні ігри.
Уже зараз в інтернеті підіймається хвиля незадоволення щодо рішення Valve, тож не виключено, що свою думку вони ще змінять.
Також неоднозначною є трактування щодо «вмісту, що порушує авторські права інших осіб». Майже усі загальнодоступні інструменти генерації ШІ порушують авторські права, тож будь-яка гра, вміст якої генерувався, наприклад, у Midjourney, може бути заблокована на вимогу.
Нагадаю, що минулого року Valve почала забороняти ігри зі згенерованими штучним інтелектом зображеннями.
«Мені це ДУЖЕ не подобається, бо ігор буде ще більше і майже усі ці ШІ-ігри будуть низької якості. Тобто нормальним розробникам все складніше буде бути поміченими. Ну і звісно ж ще є етична сторона, бо усі ці ШІ навчені на чужих роботах без згоди авторів», — додав Саліков у коментарі dev.ua.
«Можуть повторити долю умовного NFT»
Матвій, співзасновник студії STELLARIUM, яка створила демо Great Hopes City і зараз працює над грою про Голодомор Famine Way:
У загальному — технології ШІ для ігор це класична «монета з 2 сторонами». Вони допоможуть, наприклад невеликим студіям та незалежним розробникам в оптимізації розробки, зменшення рутинних та репетативних дій.
Але залишається загроза недобросовісних творців, які декілька років назад створювали проєкти на асетах з Unity чи Unreal Engine, зараз це буде щось — згенероване комп’ютером з використанням ШІ.
Загальна тенденція Steam до збільшення ігор не сприяє покращенню їх якості. Конкуренція ніби й зростає, але насправді — ААА в цьому році відкусили ще більший шматок пирога, як в медійності, так і в фінансових аспектах.
Тому я переконаний, що введення нової політики платформи допоможе в створенні декількох експериментальних, а можливо і революційних проєктів. Проте, вони можуть повторити долю умовного NFT, де за рік вийде 1000 тайтлів у спробі «швидко і безболісно зрубити бабла». Хочеться вірити в краще і буду пильно спостерігати, який вплив це матиме як на індустрію, так і на платформу Steam.
«Поки ШІ може лише міксувати створене кимось іншим»
Павло Мар’яненко, PM, геймдизайнер і Product Owner студії Triomatica Games, яка випустила головоломку Boxville і готує новий експериментальний проєкт Trust No One:
Я думаю, що ШІ — крутий інструмент для допоміжних функцій, але це не те за допомогою чого можна зробити справді круту гру. Якщо потрібна хороші графіка — все одно художнику доведеться малювати руками, якщо потрібні сценарій і тексти — все одно доведеться писати все людині.
ШІ (у всякому випадку зараз) не здатен нічого створювати, тільки міксувати все створене кимось іншим. Тому, звісно, зробити «щось» за допомогою ШІ можна, але це не буде конкурувати з іграми зробленими «руками».
Як мінус даного етапу розвитку ШІ — може з’явитись велика кількість неякісних продуктів, які будуть впливати на алгоритми маркетплейсів і, можливо, погіршувати результати традиційних проєктів.
«Авторську ідею ніякий ШІ не згенерує і не реалізує»
Стас Шостак, розробник експериментальних інді-ігор, найбільше відомий за Titan Chaser, нині військовослужбовець ЗСУ:
Якщо чесно, цей весь ШІ двіж розвинувся вже коли мені на це стало абсолютно по-барабану, бо я не впевнений що ще будуть часи коли я знову займатимусь розробкою ігор.
Особисто я загрози від цього не відчуваю, я не художник і не кодер в чистому вигляді, авторську ідею ніякий ШІ не згенерує і не реалізує, а як інструмент що полегшить життя іншим авторам — хай буде.
Стас Шостак регулярно проводить збори на корисні речі для воїнів ЗСУ на кшталт бензинового генератора, або нош для піхотного батальйону та медроти. Допомогти розробнику закрити подібні збори можна тут.
«AI поки навряд чи може замінити живого розробника»
Не думаю, що AI наразі здатний замінити живого розробника (і, особливо, художника) там, де потрібні нюанси й деталі, які, врешті, і є важливими, і які запам’ятовуються.
З того, про що не казали колеги — мені цікаво як таке рішення економічно вплине на маркетплейси великих гральних рушіїв (на кшталт Unity та Unreal Engine), де інді-розробники й невеликі студії купляють усілякі «загальні» або «фонові» асети — елементи UI, набори готової геометрії, матеріали для неї тощо.
Часто авторами цих асетів є інші інді-розробники, художники, дизайнери, які живуть коштом цих продажів. Тепер розробники ігор зможуть дешевше й більш кастомізовано для себе створювати частину таких асетів за допомогою ШІ, відповідно, прибуток авторів на маркетплейсах і самих платформ знизиться.
Можливо, маркетплейси й самі дозволять з часом створювати асети за допомогою ШІ? Думаю, певні зміни відбудуться й тут.
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Що, юний хакер, тобі цікаво, які ігри ще досі не крякнули? Тоді мерщій читай цю статтю. Нижче ми розглянемо, які технології використовуються для захисту ігор від злому. Також не пройдемо повз рекордсменів. Дізнаємося про рекордний час, за який вдалося зламати гру. Та розглянемо справжніх «міцних горішків».
Звичайно ШІ не здатний робити ігри. Це просто інструмент для розробника ігор. Я думаю, що ШІ пришвидшить розробку в плані концепт-арту та художки, звичайно це вдарить по художникам. А для інді-розробників відпаде половина задач для розробки свого продукту.
Звичайно ШІ не здатний робити ігри. Це просто інструмент для розробника ігор. Я думаю, що ШІ пришвидшить розробку в плані концепт-арту та художки, звичайно це вдарить по художникам. А для інді-розробників відпаде половина задач для розробки свого продукту.