💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉

Unity почне стягувати комісію за встановлення гри. Розробники дуже невдоволені — планують знімати ігри з продажів і переходити на інші рушії

Популярний ігровий рушій Unity почне стягувати комісію за встановлення гри починаючи з 1 січня 2024 року.  Про це компанія повідомила у своєму блозі.

Це рішення здійняло таку бурю невдоволення серед ігрових розробників, що Unity почала швидко вносити роз’яснення та правки в стягнення плати. Спойлер: стало краще, але не набагато. Ми постаралися розібратися в ситуації. 

Залишити коментар
Unity почне стягувати комісію за встановлення гри. Розробники дуже невдоволені — планують знімати ігри з продажів і переходити на інші рушії

Популярний ігровий рушій Unity почне стягувати комісію за встановлення гри починаючи з 1 січня 2024 року.  Про це компанія повідомила у своєму блозі.

Це рішення здійняло таку бурю невдоволення серед ігрових розробників, що Unity почала швидко вносити роз’яснення та правки в стягнення плати. Спойлер: стало краще, але не набагато. Ми постаралися розібратися в ситуації. 

Що зробила Unity

Unity заявила, що з 1 січня 2024 року вводить нову плату за використання Unity, яка базуватиметься на кількості встановлених ігор. У листопаді цього року компанія також планує додати хмарне сховище ресурсів, інструменти Unity DevOps і штучний інтелект у Runtime без додаткової плати до планів підписки на Unity.

Компанія нагадала, що її рушій  Unity Engine складається з двох частин — Unity Editor та Unity Runtime. Unity Runtime — це код, який виконується на пристроях гравців і «забезпечує масштабну роботу ігор Made with Unity, з мільярдами завантажень щомісяця».

«Ми запроваджуємо плату за Unity Runtime, яка базується на кожному завантаженні гри кінцевим користувачем. Ми обрали цей спосіб, тому що кожного разу, коли гра завантажується, також встановлюється Unity Runtime», — заявили в компанії

Нова комісія почне застосуватись до гри у двох випадках:

  1. Якщо вона заробила понад $200 000 за останні 12 місяців у підписці Unity Personal і Unity Plus або$1 000 000 в Unity Pro або Unity Enterprise.
  2. За весь час після релізу кілька встановлень гри перевищила 200 000 в підписці Unity Personal та Unity Plus і 1 000 000 завантажень в Unity Pro та Unity Enterprise.

Якщо гра не перевищила ці показники, то комісія Unity Runtime Fee стягуватись не буде. Для дорожчих варіантів підписок Unity Pro та Unity Enterprise плата за встановлення буде значно меншою:

Скріншот з блогу Unity

Крім того, компанія вирішила прибрати варіант підписки Unity Plus, яка коштувала $40 на місяць або $399 на рік і дозволяла прибрати заставку Made with Unity при завантаженні гри. Розробники з активною підпискою Unity Plus поки продовжать нею користуватися.

Тепер для цього необхідно брати підписку Unity Pro, яка обійдеться у $185 на місяць або $2400 на рік. В цьому варіанті гру можна портувати на консолі.

«Купуйте Cult of the Lamb зараз, бо ми її видалимо», — реакція розробників ігор

Ігрова спільнота відреагувала на нову монетизацію Unity дуже негативно.

Розробників обурило, що компанія збирається стягувати плату кожного разу, коли:

  • користувач встановлює й видаляє гру, а потім знову встановлює;
  • той самий користувач встановлює гру на інший комп’ютер;
  • завантажує демоверсію гри;
  • встановлює гру з Gamepass;
  • завантажує гру з роздачі або благодійного набору.

Дехто навіть зіронізував, що Unity втілила в життя старий жарт про піратство ігор, в якому один гравець завантажував піратську копію гри так багато разів, що розробники банкрутували й продавалися за безцінь.

На Unity Runtime Fee вже негативно відреагували такі відомі інді-розробники, як студія Massive Monster, автори популярної Cult of the Lamb та Innersloth, відомі за Among Us.

Massive Monster випустили коротеньку анімацію, в якій закликали Unity «перестати бути смердючками». В студії заявили, що через нову комісію реліз їхніх проєктів може відкладений на невизначений час. А згодом навіть заявили про намір зняти Cult of the Lamb з продажів 1 січня 2024 і закликали гравців купляти її, поки є така можливість.

Творці Among Us вважають, що комісія спричинить відкладення виходу нового контенту і зачепить роботу студій з різними бюджетами. В Innersloth заявляють, що звикли використовувати Unity для розробки ігор, але зараз розглядають можливість перейти на інший рушій.

Один із розробників написав:

«Я дізнався, що плата Unity не матиме зворотної сили, що дуже приємно, але водночас Among Us отримує достатньо доларів на місяць, щоб я міг просто найняти двох людей, щоб перенести AU з Unity, замість того, щоб вони стягували з нас податки за нульову додану вартість»

Студія Aggro Crab закликала Unity скасувати свої плани, заявивши, що побоюється, що її наступній грі, яка мала вийти Game Pass  з його 25 мільйонів передплатників, Game Pass, тепер загрожують додаткові великі витрати.

А Брендон Шеффілд, креативний директор в студії Necrosoft Games, опублікував великий допис під назвою «Смерть Unity». В ньому він зокрема зауважив, що нова комісія робить неможливою випуск таких інді-ігор як Vampire Survivor за привабливою ціною в кілька баксів.

«Уявіть, що ви випускаєте гру за 99 центів за персональним планом, де Steam бере 30% зверху за платформу, а потім Unity бере 20 центів за встановлення, і тепер ви заробляєте максимум 46 центів на доларі», — пише Шеффілд.

«Комісія лише за перше встановлення» та інші роз’яснення від Unity

Після інформаційної бурі, яка здійнялася в ігровій спільноті після анонсу Unity Runtime Fee, CEO компанії Марк Віттен поспішив надати деякі уточнення в коментарі виданню Axios. В Unity вирішили «перегрупуватися» і заново обдумати деталі стягнення комісії.

«Не дуже приємно отримувати купу гнівних відгуків у будь-який конкретний день. І я думаю, що саме нам потрібно прояснити деякі з цих моментів. Але ми слухаємо і будемо продовжувати робити все можливе, щоб надавати найкраще, що ми можемо», — заявив очільник Unity.

За словами Віттена, компанія насправді стягуватиме плату лише за першу установку. Він сподівається, що це розвіє побоювання щодо «інсталяційного бомбардування», коли розлючений користувач може продовжувати видаляти та перевстановлювати гру, щоб зібрати плату та покарати розробника.

Але додаткова плата стягуватиметься, якщо користувач встановить гру на другий пристрій, наприклад, на Steam Deck після встановлення гри на PC.

Усі уточнення щодо комісії за встановлення гри на Unity виглядають так: 

  • Плата стягуватиметься лише за перше встановлення, не враховуючи повторні. 
  • Благодійні ігри/роздачі звільняються від комісії. Unity надасть розробникам можливість повідомити Unity про те, що їхні ігри пропонуються у такий спосіб
  • Комісія не стягуватиметься за встановлення демоверсій, якщо тільки демо не є частиною завантаження, яке містить у собі повну версію гри.
  • За встановлення ігор раннього доступу комісія стягуватиметься.
  • Розробники ігор, які випускають проєкти в Game Pass «не на гачку». Плата стягуватиметься з дистриб’юторів, яким у прикладі Game Pass буде Microsoft.

У студії Aggro Crab привітали нові роз’яснення щодо Game Pass, але зауважили, що «це все ще погана модель з багатьох інших причин». 

За оцінками Віттена, лише близько 10% розробників Unity будуть змушені платити нові комісії, враховуючи порогові значення щодо загальної кількості доходів та встановлень гри.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Не тільки Unity та Unreal Engine. Добірка ігрових рушіїв для розробників
Не тільки Unity та Unreal Engine. Добірка ігрових рушіїв для розробників
По темi
Не тільки Unity та Unreal Engine. Добірка ігрових рушіїв для розробників
Хто такий Unity Developer: основні задачі обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
По темi
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
росія хоче створити власний ігровий рушій. Побоюються що американці незабаром відключать їхні ігри від свого софта
росія хоче створити власний ігровий рушій. Побоюються, що американці незабаром відключать їхні ігри від свого софта
По темi
росія хоче створити власний ігровий рушій. Побоюються, що американці незабаром відключать їхні ігри від свого софта
Як вибрати доступний для початківця рушій щоби створити першу власну гру. Поради від програміста
Як вибрати доступний для початківця рушій, щоби створити першу власну гру. Поради від програміста
По темi
Як вибрати доступний для початківця рушій, щоби створити першу власну гру. Поради від програміста
Читайте також
«Льох для міських жителів». 17-тирічна хмельничанка створила екохолодильник: як він працює, де можна використати технологію та за що вона вдячна коронавірусу
«Льох для міських жителів». 17-тирічна хмельничанка створила екохолодильник: як він працює, де можна використати технологію та за що вона вдячна коронавірусу
«Льох для міських жителів». 17-тирічна хмельничанка створила екохолодильник: як він працює, де можна використати технологію та за що вона вдячна коронавірусу
Сімнадцятирічна випускниця Славутського ліцею на Хмельниччині, МАНівка Єлизавета Герасимчук, створила прототип екохолодильника, який працює від сонячних панелей та акумуляторів. Прототип дівчина презентувала на багатьох українських конкурсах та олімпіадах. Зокрема, попри повномасштабну війну росії в Україні, Ліза посіла третє місце у категорії Технічні науки, підкатегорія авіа- та ракетобудування, машинобудування і робототехніка, у фіналі щорічного Конкурсу-захисту науково-дослідних робіт учнів-членів Малої академії наук України, та може взяти участь у міжнародних олімпіадах і конкурсах від МАН. dev.ua вона розповіла подробиці розробки та наступні ідеї, а також свої плани на наукове майбутнє.
«Фактично ми відкотилися на 3 роки». Засновник EasyPay про те, яку ціну заплатив український платіжний сервіс, щоб вижити
«Фактично ми відкотилися на 3 роки». Засновник EasyPay про те, яку ціну заплатив український платіжний сервіс, щоб вижити
«Фактично ми відкотилися на 3 роки». Засновник EasyPay про те, яку ціну заплатив український платіжний сервіс, щоб вижити
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.