UPD. «Укрзалізниця» відновила онлайн-продажі після кібератаки. Як працюють сервіси зараз
Сайт і застосунок УЗ вдалося відновити за 89 годин нонстоп-роботи після безпрецедентної атаки на ключові операційні системи залізниці.
Сайт і застосунок УЗ вдалося відновити за 89 годин нонстоп-роботи після безпрецедентної атаки на ключові операційні системи залізниці.
Сайт і застосунок УЗ вдалося відновити за 89 годин нонстоп-роботи після безпрецедентної атаки на ключові операційні системи залізниці.
«На першому етапі працюватиме тільки базовий функціонал: продаж і повернення квитків на всі напрямки глибиною 20 діб. Попри постійні атаки ворога на інфраструктуру — офлайн і онлайн — ми продовжуємо рух і стаємо ще сильнішими», — йдеться в повідомленні компанії.
Також, повідомили в УЗ, не допущено витоку жодної сенситивної інформації.
«Залізничники, фахівці кібердепартаменту СБУ, CERT-UA при Держспецзв’язку й інші партнери працюють над відновленням усіх інших сервісів, насамперед клієнтських. Наші вокзали та каси продовжують працювати в посиленому режимі по всій країні для підстрахування, а поїзди — як і всі дні до цього — курсують за розкладом. Дякуємо за терпіння та підтримку! — Можливі тимчасові технічні перебої в роботі через пікові перевантаження сервісу», — повідомили в «Укрзалізниці».
Поки що застосунок УЗ працює повільніше, ніж зазвичай, утім, купити квитки вже можна — dev.ua протестував функцію. Проте в компанії фіксують тимчасові технічні перебої в онлайн-застосунках УЗ через пікові перевантаження сервісу після відновлення роботи.
Також УЗ додала відповіді на найпоширеніші питання прямо в додатку.
UPD 09:00. В УЗ повідомили, що зараз система працює з підвищеним навантаженням, оскільки тисячі користувачів одночасно здійснюють запити.
«Обов’язково зверніть увагу на цю інформацію, якщо зібрались на вокзал! Продаж квитків на більш віддалені дати у квиткових касах наразі недоступний (для військовослужбовців, маломобільних пасажирів це правило не розповсюджується). Інші функції застосунку ще відновлюються — це потребує трохи часу», — зазначили в УЗ.
Для пасажирів, які перебувають за кордоном, у період повної стабілізації застосунку доступна можливість придбання квитків з/до України («туди», «назад», «туди й назад») у міжнародних квиткових касах залізниць наступних країн:
Деякі з цих залізничних операторів також надають можливість онлайн-придбання квитків:
«Якщо квитки недоступні онлайн, рекомендуємо звернутися безпосередньо до міжнародних квиткових кас зазначених залізничних операторів. Адреси цих кас можна дізнатися на офіційних сайтах відповідних залізниць або звернувшись до їхніх інформаційних служб. Продаж квитків іноземними залізницями здійснюється на всю глибину продажу, залежно від наявності вільних місць», — ідеться в заяві УЗ.
Нагадаємо, у неділю зранку, 23 березня, «Укрзалізниця» повідомила про збій в IT-системі компанії. Причин збою в компанії відразу не вказали. Зранку голова правління УЗ визнав, що на сервери й IT-ресурси «Укрзалізниці» було здійснено безпрецедентну кібератаку — таргетовану, складну та багаторівневу. Онлайн-сервіси досі не працюють.
Також кіберексперти дали перші оцінки масштабної хакерської атаки на сервери й IT-інфраструктуру «Укрзалізниці».
За повідомленням компанії, наразі в безпечному середовищі розгорнуто резервну інфраструктуру, підготовлено всі компоненти безпосередньо для перезапуску з резервних копій критичних систем.
В «Укрзалізниці» також нагадали про те, як працює механізм роботи для організації перевезень вантажів та надання послуг. Зазначається, що після відновлення вантажних сервісів оформлення документів знову здійснюватиметься в електронному вигляді.
Голова правління УЗ Олександр Перцовський заявив, що компанія впроваджує компенсаційні пакети для пасажирів.