Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉
Олександр КузьменкоGameDev
21 травня 2025, 13:23
2025-05-21
Ремастери оригінальних частин S.T.A.L.K.E.R. отримали низькі оцінки в Steam через гравців з рф, яким «горить» через видалення російської озвучки та радянських символів
Українська студія GSC Game Worlds випустила покращене перевидання перших трьох частин серії S.T.A.L.K.E.R., які зіткнулися з численними негативними відгуками гравців. Деякі з них вказують на об'єктивні недоліки, такі як баги та розмиті текстури, але більшість негативних рецензій походить від росіян. Їх образило, що українські розробники «звалили» стелу з Лєніним, яка була в оригіналі.
Українська студія GSC Game Worlds випустила покращене перевидання перших трьох частин серії S.T.A.L.K.E.R., які зіткнулися з численними негативними відгуками гравців. Деякі з них вказують на об'єктивні недоліки, такі як баги та розмиті текстури, але більшість негативних рецензій походить від росіян. Їх образило, що українські розробники «звалили» стелу з Лєніним, яка була в оригіналі.
S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy Enhanced Edition вийшла 20 травня на PC, Xbox та PlayStation. Вже невдовзі після релізу ігри з цієї трилогії отримали негативні червоні оцінки в Steam, які вказували, що відгуки гравців переважно негативні. Більшість таких відгуків походить від російських геймерів.
Хоча ремастери S.T.A.L.K.E.R. недоступні до придбання на росії, GSC Game Worlds зробила перевидання доступними безплатно для всіх власників оригінальних ігор. Основні причини невдоволення росіян — вирізання російського озвучення з ремастерів, яке було в оригіналі, та прибирання радянської символіки.
«Погляньте на самі огляди, і ви побачите, що більшість скарг пов’язані зі змінами, які GSC внесла до звукового супроводу гри та реліквій радянської епохи. Найбільше гравців, особливо російськомовних, розлютило видалення російської звукової доріжки з оригінальних ігор. Хоча гра все ще має російський інтерфейс і субтитри, GSC видалила їх для цього перевидання (що студія також зробила для консольних портів колекції минулого року)», — відзначив ігровий оглядач видання PC Gamer Джошуа Воленс.
«Сенс цього „поліпшеного видання“ в тому, щоб не покращувати гру в графічному плані, а прибрати російську озвучку і стріляти на звуки мови:)», — написав у своєму негативному відгуку один з російських гравців.
«Половина гри озвучена англійською, половина — українською і деякі репліки російською, які забули вирізати. Як же їм було нас*ати на ці ремастери, тут же буквально пару фільтрів накинули й прибрали будь-які російсько-радянські елементи…», — скаржиться інший.
Джошуа Воленс вказує, що таких відгуків дуже багато у всіх трьох ремастерах і підтверджує, що розробники справді прибрали в ремастері стелу за межами самого Чорнобиля з написом «ЧАЕС імені В. І. Леніна», лишивши від неї лише два бетонні блоки.
Стела з оригінальної S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chornobyl. Скриншот: Джошуа Воленса
Стела з ремастера S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chornobyl — Enhanced Edition. Скриншот: Джошуа Воленса
«Мені неясно, чи видалення цих речей є особистим вибором розробників GSC у відповідь на вторгнення росії в Україну, чи відповіддю на українські закони про декомунізацію, які забороняють певні прояви радянської та нацистської символіки і які, можливо, стали причиною скасування українського релізу Mortal Kombat у 2019 році», — відзначив Воленс, який додав, що звернувся із відповідним запитом до GSC.
Разом з тим, чимало гравців нарікають, що S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy Enhanced Edition це дуже простий ремастер, який містить не так багато покращень (таких як підтримка досягнень та контролерів) і має свої недоліки (баги та розмиті текстури, заапскейлені з допомогою ШІ). Проте Воленс говорить, що практично не стикався з цими проблемами й вважає, що це «найкращі версії S.T.A.L.K.E.R, в які можна грати сьогодні.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.