💳 Trustee Plus: розраховуйся криптою за допомогою платіжної картки. Ліміт: 50 000 євро 🚀

«Я могла б відмовитись від усіх технологій та методик, якщо доведеться зробити вибір». На Київщині працює вчителька інформатики, яка вчить учнів користуватися ШІ і нейронками, створювати додатки та читати Forbes. Ось її історія

На Київщині працює вчителька інформатики, яка імплементує в навчальний процес ШІ-інструменти, навчає учнів створювати застосунки і привчає читати Forbes. Ось історія Яніни Хіжінської, яка, ймовірно, є чи не найпрогресивнішою педагогинею області, за що й номінувалася на Global Teacher Prize Ukraine 2024.

Залишити коментар
«Я могла б відмовитись від усіх технологій та методик, якщо доведеться зробити вибір». На Київщині працює вчителька інформатики, яка вчить учнів користуватися ШІ і нейронками, створювати додатки та читати Forbes. Ось її історія

На Київщині працює вчителька інформатики, яка імплементує в навчальний процес ШІ-інструменти, навчає учнів створювати застосунки і привчає читати Forbes. Ось історія Яніни Хіжінської, яка, ймовірно, є чи не найпрогресивнішою педагогинею області, за що й номінувалася на Global Teacher Prize Ukraine 2024.

Яніна Хіжінська — вчителька інформатики, української мови та літератури селища Чайки Київської області. На уроках інформатики учні вивчають штучний інтелект, як інструмент вирішення глобальних проблем, розробляють додатки і створюють компанії тощо; на уроках літератури створюють графічні дизайни до прочитаних творів; розбирають граматику, обговорюючи інвестиції та читаючи Forbes.

Перші кроки вчительки як інноватора почалися ще у школі, коли вона адаптувала гру «Мафія» для навчальних цілей та перетворила її на динамічний інструмент навчання, який залучав кожного учня. Згодом адаптацію пройшли і інші настільні ігри. 

«З 6 класу мій класний керівник довірила мені проводити уроки біології для моїх однокласників під її наставництвом. Поступово спектр предметів розширився, тому вступаючи до педагогічного коледжу я вже мала потужну практику», — розповідає Яніна.

Під час роботи у приватній мережі навчальних закладів молода вчителька занурилася в аналіз та синтез кращих світових підходів до навчання. Результатом стала навчальна програма, яка розвиває дух підприємництва учнів, жагу до інновацій та вміння розв’язувати проблеми. ЇЇ підхід також включає інтеграцію з реальним світом через залучення до освіти реальних бізнес-кейсів, взаємодію з представниками бізнесу та розробку власних стартап-проєктів учнями. Це допомагає дітям не лише засвоювати теоретичні знання, а й розвивати практичні навички, необхідні для реалізації власних ідей.

«У співпраці з EdEra, Мінцифри та „Київстар“, я долучалась до розробки десятків онлайн-курсів, в тому числі і „Окей, ґуґл: як стати підприємцем?“, який став мостом для учнів, що прагнуть створити власну справу», — продовжує вчителька.

Особиста жага знань ніколи не обмежували Яніну в темах, які вона вивчає. Зараз вона є дипломованою практикинею з графічного дизайну, аналітикинею та АІ-майстринею. Поєднання різного спектра знань, візуального та змістовного дозволяє вчительці розробляти актуальні матеріали для учнів. Вона зазначає, що її підхід націлений не просто навчати, а створювати шляхи для навчання, які інспірують, синтезують досвід різних галузей, мотивують та готують молодь до майбутнього.

«Я могла б відмовитись від усіх технологій та методик, якщо доведеться зробити вибір. Але персоналізація залишиться в пріоритеті. Використовуючи інноваційні методи та технології, я створюю середовище, де кожен учень відчуває себе цінним і здатним досягти величезних успіхів», — доповнює Яніна Хіжінська.

Говорячи про практику, в учнів є персональні чати-помічники, є диференціація форматів, змісту завдань, постійна можливість вибору та впливу на власне навчання. Також вчителька є менторкою для семи дітей, адвокатом їх інтересів перед школою та батьками, їх товаришкою та наставницею, де головне її завдання — академічний та особистісний розвиток учнів.

За допомогою індивідуальних менторських зустрічей, карток розвитку, цифрових портфоліо, різних практик диференціацій та проєктної роботи, Яніна допомагає визначити та досягати нових освітніх і особистих цілей. Протягом року разом вони працюють над індивідуальними проєктами, які розвивають сильні сторони дітей — розробляють комп’ютерну гру та англомовний планер; досліджують косметику, її склад та які бренди продовжують тестувати продукти на тваринах; вивчають стоматологію майбутнього тощо. 

«Своїм найбільшим досягненням вважаю зміцнення віри кожного учня в себе та в свої можливості. Побачити, як учень перетворюється на впевненого в собі лідера, який прагне до знань та успіху, є найбільшою нагородою для мене як вчителя», — каже вчителька інформатики, української мови та літератури.

На уроках учні вчаться мистецтву формулювання запитів (промптів) до AI, генерують тексти/зображення/музику/відео, роблять редизайни, оформлюють простір класу за допомогою нейромереж, шукають рішення глобальних проблем людства та вчаться автоматизовувати рутину. Цей підхід дозволяє не просто споживати інформацію, а й активно працювати з сучасними технологіями, розвивати креативність та критичне мислення.

Разом вони багато аналізують та обговорюють питання етики, де улюбленою темою є питання вагонетки. Крім цього, Яніна робить акцент на проєктно-орієнтованому навчанні.

У викликах сучасності, особливо під час повномасштабного вторгнення, Яніні вдалось адаптуватись до нових умов, де пріоритетом стала підтримка емоційного благополуччя учнів. Використання арт-терапії та розробка програм психологічної підтримки допомогли дітям знаходити внутрішні ресурси для протистояння викликам, зміцнюючи їхню віру в себе та своє майбутнє.

Наприклад, розробка курсів «Супергерої безпеки» та «Супергерої України» стали відповіддю для дітей молодшого шкільного віку на потребу зрозуміти сучасну війну, включаючи основи безпеки та роль ЗСУ. Розроблені матеріали курсу, доступні на платформі «Всеосвіта», ілюструють, як інноваційні освітні практики можуть адаптуватись до актуальних соціальних викликів, надаючи дітям необхідні знання та вміння в інтерактивній формі.

Яніна Хіжінська розширює горизонти не лише для своїх учнів, але й для колег — допомагає подолати страх перед новими технологіями та веде Telegram-канал, де публікує нові нейромережі і способи їх використання. 

«Це не просто підхід до навчання, це філософія, яка дозволяє нам разом створювати освітнє середовище, де кожен відчуває себе цінним та залученим», — ділиться вчителька.

Прагнення вчительки до постійного саморозвитку та впровадження інновацій слугує яскравим прикладом для учнів та їхніх батьків, показуючи, що вчителі важливі. А зміни можуть бути не лише викликом, але й величезним ресурсом для росту та розвитку. 

Нині Яніна є номінанткою на премію Global Teacher Prize Ukraine 2024 та має  шанс отримати 1 мільйон гривень для власного освітнього проєкту!

Айтівець зі Львова став вчителем інформатики у сільській школі на Одещині. «Це не якась CRM-система для магазину в Техасі»  — каже він про викладання
Айтівець зі Львова став вчителем інформатики у сільській школі на Одещині. «Це не якась CRM-система для магазину в Техасі», — каже він про викладання
По темi
Айтівець зі Львова став вчителем інформатики у сільській школі на Одещині. «Це не якась CRM-система для магазину в Техасі», — каже він про викладання
25-річний сисадмін влаштувався вчителем інформатики в столичну школу і став зіркою TikTok. Айтівець випадково зрозумів що педагогіка — його покликання 
25-річний сисадмін влаштувався вчителем інформатики в столичну школу і став зіркою TikTok. Айтівець випадково зрозумів, що педагогіка — його покликання 
По темi
25-річний сисадмін влаштувався вчителем інформатики в столичну школу і став зіркою TikTok. Айтівець випадково зрозумів, що педагогіка — його покликання 
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте також
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Створювати ІТ-продукти можна на різних рівнях і вдосконалювати їх як зсередини, (backend), так і ззовні (frontend). Візьмемо, наприклад, сайт. Спеціаліст може працювати із завданнями «під капотом», а може розвивати інтерфейс сайту, застосунку чи спеціальне програмне забезпечення для бізнесу, щоб вони були зручними, зрозумілими та функціональними. Останнім якраз займається frontend-інженер. Що ще треба знати джунам про frontend-розробку, що не варто робити перед співбесідою та на які запитання відповісти, щоби бути готовим на 100% — Frontend Engineer у Levi9 Олексій Горбунов розклав все по поличках у цьому матеріалі. 
«Після випуску про IT-Generation хочеться зробити тред про те, як IT-школи вас най**ують». Відомий IT-блогер Діма Малєєв розповів, що думає про IT-освіту
«Після випуску про IT-Generation хочеться зробити тред про те, як IT-школи вас най**ують». Відомий IT-блогер Діма Малєєв розповів, що думає про IT-освіту
«Після випуску про IT-Generation хочеться зробити тред про те, як IT-школи вас най**ують». Відомий IT-блогер Діма Малєєв розповів, що думає про IT-освіту
Відомий IT-блогер Діма Малєєв розповів своє ставлення до IT-курсів, які наразі продукуються в Україні. «Після сьогоднішнього випуску про IT-Generation, хочеться зробити невеликий тред про те, як IT-школи вас най**ують, продаючи курси, які вам ніяк не допоможуть. І навіть якщо ви виграєте грант від програми — ви просто згаєте час», — написав він у Twitter. Публікуємо його допис із частковою цензурою.
1 коментар
50 питань та відповідей щодо програмування для підготовки до технічного інтерв'ю
50 питань та відповідей щодо програмування для підготовки до технічного інтерв'ю
50 питань та відповідей щодо програмування для підготовки до технічного інтерв'ю
Готуючись до співбесіди, багато програмістів-початківців поняття не мають, яких питань очікувати від інтерв’юрів — чи це співбесіда в стартап, чи в технологічний гігант на кшталт Amazon, Microsoft або Google. У статті на Hacker Noon розробник Джавін Пол зібрав питання, які люблять ставити на таких інтерв’ю, а також відповіді на них та додаткові ресурси для підготовки.
1 коментар

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.