💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉

Власник літака заборонив компанії SkyUp влітати до України. Що відбувається з авіапростором

Лізингодавець заборонив літаку української авіакомпанії SkyUp, який летів із португальської Мадейри у Київ, влітати у повітряний простір України. dev.ua пояснює чому так відбулося і чого можна очікувати найближчі дні.

Залишити коментар
Власник літака заборонив компанії SkyUp влітати до України. Що відбувається з авіапростором

Лізингодавець заборонив літаку української авіакомпанії SkyUp, який летів із португальської Мадейри у Київ, влітати у повітряний простір України. dev.ua пояснює чому так відбулося і чого можна очікувати найближчі дні.

Що відбулося

Лізингодавець заборонив літаку української авіакомпанії SkyUp, який летів з португальського острова Мадейри до Києва, влітати у повітряний простір України, повідомляє український авіаперевізник.

Через це літак приземлився у столиці Молдови, місті Кишинів.

Інцидент стався 12 лютого із рейсом PQ0902 за маршрутом Фуншал (Мадейра, Португалія) — Бориспіль (Україна). Лізингодавець — резидент Ірландії — вже під час рейсу повідомив SkyUp про негайну заборону на вліт літака в повітряний простір України.

«Попри всі зусилля авіакомпанії та готовність державних структур України звернутись до лізингодавця, власник літака надав категоричну відмову в той час, коли повітряне судно вже виконувало рейс до Києва», — пояснили у компанії.

Через це ухвалили рішення сісти у найближчому до України аеропорту — в Кишиневі. На борту було 175 пасажирів, їм організували трансфер до Києва. Також, всіх пасажирів було  забезпечено харчуванням. 

В суботу, 12 лютого нідерландська авіакомпанія KLM повідомила, що призупиняє польоти в України. Рішення про це ухвалили після того, як 12 лютого Міністерство закордонних справ Нідерландів присвоїло Україні «червоний рівень» небезпеки подорожей та рекомендувало громадянам відмовитися від поїздок до країни. Коли авіакомпанія відновить польоти до України, наразі невідомо.

UPD: Український авіаперевізник SkyUp припиняє продавати квитки на рейси 14—16 лютого через вимогу лізингодавців повернути літаки на територію Європейського Союзу.

Про це повідомив генеральний директор компанії SkyUp Дмитро Сєроухов.

«Ситуація, яка склалася, потребує вирішення на державному рівні. Наразі ми працюємо спільно з державними структурами для пошуку варіантів розв’язання проблеми. Ми робимо все можливе, щоб продовжувати виконувати рейси у штатному режимі, але не можемо ігнорувати вимоги лізингодавців. Ми тимчасово припинили продаж квитків на вильоти з 14 по 16 лютого 2022 року та очікуємо на вирішення ситуації», — сказав Дмитро Сєроухов. 

Чому так сталося

Це наслідок інформаційної війни, яка зараз відбувається через можливе повноцінне вторгнення РФ на територію України.

«Страхові компанії завжди рахують ризики. Тому вартість страхування залежить від ризиків», — пояснив в коментарі dev.ua Денис Антонюк, колишній голова Державної авіаційної служби України, який знайомий з теперішньою ситуацією зсередини.

Він розповів, що більшість українських літаків не належать нашим перевізникам, а знаходяться в тимчасовому володінні, тобто лізингу.

«Одна з головних умов лізингодавця — покриття страхування. Воно має бути обов’язковим. Лізингодавець самостійно вирішує чи підтверджувати страхування», — сказав експерт. 

В SkyUp вийшло так, що його літаки від різних лізингодавців. І конкретно в цього власника авіасудна, резидента з Ірландії, не витримали нерви щодо сьогоднішньої інформаційної війни. Рейси умовних інших 10 літаків залежать від рішення їхніх лізингодавців і страховиків, пояснив співрозмовник. 

«У більшості українських авіаперевізників страхування закінчується завтра. Більшість страховок наші авіакомпанії оформлюють в Британії. Сьогодні–завтра будуть вирішувати питання про їхнє продовження. Якщо їх продовжать, то нічого не зміниться», — розповів Денис Антонюк.

«Рішення щодо страхування можуть переглядатися хоч 2 рази на день. Все залежить від оцінки ризиків. Якщо страховики бачать, що вони зростають, то страхування, відповідно зростає», — пояснив експерт.

6 правил Массімо Віньєллі які стануть у нагоді веб-дизайнеру
6 правил Массімо Віньєллі, які стануть у нагоді веб-дизайнеру
По темi
6 правил Массімо Віньєллі, які стануть у нагоді веб-дизайнеру

Чого можна очікувати

Джерело dev.ua, близьке до керівництва аеропорта «Бориспіль», неофіційно повідомило, що скасування страховок може бути частиною інформаційного тиску. Додавши, що «паніки всередині організації зараз не спостерігається».

Також є політичні заяви. Так, Міністерство інфраструктури України 13 лютого повідомило, що небо над Україною залишається відкритим, а держава працює над попередженням ризиків для авіаперевізників.

«Інформація про закриття повітряного простору України не відповідає дійсності. Закриття авіапростору є суверенним правом України, відповідне рішення не приймалося», — сказали у міністерстві.

Повідомлення Мінінфраструктури перепостив на свою офіційну сторінку в Facebook аеропорт «Бориспіль». Також це зробив аеропорт «Київ». В ньому також сказано:

«Більшість авіакомпаній продовжують операційну діяльність без жодних обмежень. Зокрема, наразі 29 іноземних авіакомпаній виконують польоти з 34 країн світу. У деяких перевізників виникають складнощі пов’язані із коливаннями на ринках страхування. Зі свого боку держава готова підтримати авіаперевізників і планує надати додаткові фінансові гарантії для підтримки авіаринку. Наразі проводяться консультації з міжнародними партнерами та готуються відповідні рішення уряду».

«Може бути варіант, що рейси не відмінять, але страхування виросте до великих розмірів. В такому випадку більшість рейсів відмінять з комерційних міркувань. Деякі лізингодавці можуть просто зупинити свої літаки. А деякі можуть просто підняти ціни через те, що служби страхування виставлять їм величезні рахунки», — сказав в коментарі dev.ua Денис Антонюк, колишній голова Державної авіаційної служби України.

Станом на 12:00, суботи, 13 лютого остаточного рішення щодо продовження страхування авіарейсів не було, — сказав Денис Антонюк, який розмовляв з українськими авіаперевізниками.

«Умов для паніки зараз немає. Це історія про комерцію. Вона може змінитися в будь–який момент, але поки що не змінювался», — підсумував експерт.

Ось так виглядає онлайн–табло аеропорта «Бориспіль» станом на 15:00, 13 лютого:

Фото — аеропорт «Бориспіль»

А так — онлайн–табло аеропорта «Київ»:

Фото — аеропорт «Київ»
Топи Sigma та Intellias обговорюють створення Ukrainian IT Airlines. Серед ідей – взяти в лізинг семимісний Diamond 62
Топи Sigma та Intellias обговорюють створення Ukrainian IT Airlines. Серед ідей — взяти в лізинг семимісний Diamond 62
По темi
Топи Sigma та Intellias обговорюють створення Ukrainian IT Airlines. Серед ідей — взяти в лізинг семимісний Diamond 62
Чи можливо моніторити переміщення військ РФ на кордоні з Україною? Є ідея. Ось вона
Чи можливо моніторити переміщення військ РФ на кордоні з Україною? Є ідея. Ось вона
По темi
Чи можливо моніторити переміщення військ РФ на кордоні з Україною? Є ідея. Ось вона
Як українські IT-компанії готуються до можливої повноцінної війни з РФ. Дослідження
Як українські IT-компанії готуються до можливої повноцінної війни з РФ. Дослідження
По темi
Як українські IT-компанії готуються до можливої повноцінної війни з РФ. Дослідження
Читайте головні IT-новини країни в нашому телеграмі
Читайте головні IT-новини країни в нашому телеграмі
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому телеграмі

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.