Безлім вакансій для пошуку intern та junior! Заходьте на jobs.dev.ua і розміщуйте вакансії! 🧑💻
Олексій ДзюбаТаке життя
11 лютого 2022, 12:45
2022-02-11
Як українські IT-компанії готуються до можливої повноцінної війни з РФ. Дослідження
Українська рекрутингова агенція Skillers провела опитування серед HR-спеціалістів, ТОП-менеджерів та технічних фахівців ІТ-компаній з офісом в Україні, щоб дізнатися, які ініціативи впроваджує локальний бізнес в умовах можливої воєнної ескалації.
Українська рекрутингова агенція Skillers провела опитування серед HR-спеціалістів, ТОП-менеджерів та технічних фахівців ІТ-компаній з офісом в Україні, щоб дізнатися, які ініціативи впроваджує локальний бізнес в умовах можливої воєнної ескалації.
Опитування проходило увесь минулий тиждень, у ньому взяли участь 67 респондентів, повідомляється у звіті агенції Skillers.
Ось як виглядає портрет компаній, які брали участь в дослідженні:
Фото — Skillers
Фото — Skillers
Індустрія доволі стійко реагує на новини про можливу воєнну ескалацію, панівні настрої всередині компаній не спостерігаються. Половина респондентів відмітила, що суспільне напруження не позначилося на робочому процесі, інша — вказала на невелику тривожність:
Фото — Skillers
Роботодавці уважно слідкують за ситуацією і виводять комунікацію зі співробітниками на перший план. Майже 60% компаній-респондентів вже поспілкувались зі співробітниками, щодо можливої ескалації та озвучили варіанти підтримки, у 24% — інформування заплановане. Не будуть проводити комунікацію 11% компаній опитаних:
Фото — Skillers
Також більшість респондентів відмічає, що інформаційне напруження не позначилося на фінансових показниках підприємств. На даному етапі воно більше впливає на емоційний рівень, як співробітників, так і клієнтів: спеціалісти розглядають тимчасову релокацію, а замовники висловлюють занепокоєння. Однак випадки уповільнення/тимчасового замороження співпраці все ж зазнали 3% учасників опитування:
Фото — Skillers
Основна частка компаній-респондентів не мала завчасно розроблений ані Emergency Response plan, ані Business Continuity Plan. Більшість з них наразі займається розробками цих планів:
Фото — Skillers
Згідно з опитуванням, українські сервісні компанії частіше за інших піклуються про наявність антикризового плану заздалегідь (50% — Emergency Response plan; 42% — Business Continuity Plan). У міжнародних компаніях цей показник тримається в межах 30%, що теж не мало. Водночас більшість респондентів українських продуктових компаній зазначили, що тільки розглядають можливість створення екстреного плану:
Фото — Skillers
Розробкою екстрених планів в українському ІТ заведено займатися одразу кількома відділами. Винятком стали українські продуктові компанії, де 100% респондентів зазначили, що у них створенням антикризового плану займається виключно ТОП менеджмент:
Фото — Skillers
На першому місці для роботодавців — безпека співробітників. Більшість антикризових планів включає релокейт працівників та інструктаж з правил безпеки у випадку воєнного конфлікту:
Фото — Skillers
56% компаній-респондентів має намір перевозити співробітників у разі воєнної ескалації. У більшості роботодавців план релокейту розрахований на всіх співробітників. Перевезення ключових працівників також зустрічається, але не настільки часто — 23% проти 64%. Організаційними питаннями здебільшого компанії займатимуться самостійно, без залучення профільних агенцій:
Фото — Skillers
Фото — Skillers
Найпопулярніший напрямок для екстреного переїзду — Західна Україна. Основна причина, яку описували респонденти — можливість залишитися вдома і віддаленість від потенційних зон конфлікту. Зі свого боку компанії активно розглядають варіанти релокації у країни, де у них є офіс, а також Західну Європу:
Фото — Skillers
Суспільному напруженню компанії протидіють внутрішніми ініціативами для підтримки персоналу. Серед найбільш популярних: розробка антикризових планів, інформування співробітників по апдейтах та організація психологічної підтримки. З ІТ- спеціалістами активно комунікують, вимірюють загальний рівень тривожності й намагаються забезпечити їх усім необхідним:
«Міг би вже заробити 12–16 млн грн». Як колишній АТОвець з Полтави створив IT–школу для українських військових
Війна на сході України, адаптація до мирного життя і пошук своєї справи. Ось про що ця історія. Розповідаємо як в Полтаві з’явилися і успішно розвиваються IT–курси для українських військових та хто їх створив.
Крінж тижня. Підрозділ всередині спецрежиму або як IT–компанії адаптували «Дія City» під себе
Це рубрика «Крінж тижня». В ній редакція dev.ua обирає IT-подію, яка найбільше нас здивувала, та описує свої враження від того, що відбулося. Часто — в жартівливій та абсурдній формах. Цього разу крінжують IT-компанії Sigma, EPAM, NIX, SoftServe, Altexsoft, які створили «Об'єднання резидентів» всередині «Дія City», таким чином перегравши Міністерство цифрової трансформації.
Cин Гаріка Корогодського – айтішник. Він хоче здійснити революції в світі кодеків. Як саме
«Мій старший син займається бізнесом та автогонками. Бізнес — це IT. Він намагався мені пояснити що саме робить», — розповідав в свіжому інтерв’ю Дмитру Гордону бізнесмен та меценат Гарік Корогодський. dev.ua вирішили допомогти Гаріку, а за одно і нам самим зрозуміти якими розробками займається його син Данило.