🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉
Марія БровінськаРобота
12 жовтня 2022, 14:34
2022-10-12
Як українські IT-компанії переживають енергетичну кризу та що пропонують замовникам та працівникам
Події останніх днів змусили обдумати запасні варіанти на випадок, якщо зникне світло. Ми вже написали, якими гаджетами варто користуватися, аби не втратити шмат написаного коду. IT-компанії раніше розповідали, як планують забезпечити безперебійну роботу офісів на випадок аварій на електромережах.
Власне, коли проблеми зі світлом стали реальними у багатьох регіонах, dev.ua знову надіслав запит в топ-30 IT-компаній України, спитавши про роботу фахівців в таких екстремальних умовах та ставлення замовників до українських реалій. Відповіли далеко не всі. Публікуємо відповіді IT-роботодавців.
Світло. Більшість наших офісів готова до надзвичайних ситуацій. Вони мають генератори, Starlink, забезпечені паливом, водою та снеками, а також мають укриття у будівлях або поруч. Отже, на випадок аварійних відключень електроенергії офіси можуть забезпечити робочий процес. Під час повітряних тривог робота в офісі зупиняється і усі переміщаються до бомбосховищ.
Наразі переважна більшість команди продовжує працювати з дому у віддаленому форматі. Компанія рекомендує надалі дотримуватися цього формату задля зменшення переміщень та перебувань у місцях масового скупчення людей.
Вчора під час критичної ситуації з енергозабезпеченням у Львові працював офіс, в якому є електроенергія завдяки генератору з необхідним обсягом палива, бомбосховище та інтернет. Незначна кількість колег обрали формат роботи з офісу через відсутність електроенергії вдома. Сьогодні постачання електроенергії у місті частково відновлено.
В інших містах ситуація з енергозабезпеченням більш стабільна. Оприлюднені сьогодні графіки відключень електроенергії суттєво не вплинуть на робочий процесс, адже дозволяють заздалегідь підготуватися до цього.
Команда. Ми тримаємо зв’язок з командою, наскільки це зараз можливо, і готові надати допомогу за потреби. Також компанія продовжує допомагати колегам із релокацією всередині країни з територій, які знаходяться під постійними обстрілами.
Замовники. Клієнти із розумінням ставляться до подій, які відбуваються в Україні. Ми тримаємо постійний зв’язок з ними, інформуємо про перебіг справ та діємо в рамках ВСP (business continuity plan).
Так, колеги з інших країн можуть перебрати на себе частину проєктної роботи на деякий час під час надзвичайних ситуацій. Поки така необхідність була в незначній кількості випадків і протягом кількох годин або днів.
Global Logic
Робота. GlobalLogic має детально розроблений План безперервності бізнесу (Business Continuity Plan, BCP), який передбачає різні позаштатні ситуації, у тому числі можливість знеструмлення.
Наші спеціалісти мають необхідну техніку та обладнання для віддаленої співпраці. Крім того, всі наші офіси обладнано дизель-генераторами для підтримки безперервної роботи критичної інфраструктури у випадку відключень електроенергії. Всі наші офіси мають щонайменше два альтернативних способи швидкісного доступу до інтернету, який безпосередньо підключено до основних європейських хабів в обхід території рф та Білорусі. У випадках відключення електроенергії та перебоїв з інтернетом вдома, наші спеціалісти можуть використовувати інфраструктуру наших офісів, які наразі доступні для спеціалістів.
Наразі режим роботи офісів не змінюється. В усіх офісах GlobalLogic в Україні немає перебоїв з електроенергією, інтернетом і водопостачанням. Львівські офіси GlobalLogic працюють у звичному режимі, київський — у черговому, миколаївський — зачинено, у Харкові можна приїхати до офісу, щоб підзарядити пристрої.
Офіси компанії обладнано сховищами на випадок повітряної тривоги.
Клієнти. Всі проєкти GlobalLogic Ukraine активні і жоден клієнт не відмовився від співпраці. Ми шукаємо та знаходимо можливості забезпечувати замовникам той самий рівень якості послуг, що і до початку широкомасштабної війни. Наші партнери довіряють нам, а ми робимо все можливе, щоб виконувати наші обов’язки перед ними.
Команда. Наразі BCP Hotline (гаряча лінія) працює в екстреному режимі для усіх спеціалістів GlobalLogic. Якщо комусь з інженерів потрібна будь-яка допомога від компанії, він може зателефонувати за спеціальним номером та отримати персоналізовану допомогу.
ZONE 3000
Робота. Дві наші локації, в Харкові та Львові, відкриті для відвідування. Вони обладнані джерелами безперебійного живлення, батареями, генераторами, запасу яких вистачить на кілька днів. Також є можливість сховатися в укритті та працювати звідти. Двері локацій відкриті для спеціалістів — вони можуть прийти туди працювати або в укриття. Але ми не радимо і не просимо працювати під час повітряних тривог та ракетних атак — рекомендуємо, перш за все, дбати про свою безпеку та залишатися в безпечному місці.
Щодо підтримки робочих процесів, ми продовжуємо над цим працювати, бо щодня ворог вносить свої корективи. Тут потрібно весь час бути готовими та підстрахованими.
Команда. Кожен член команди може розраховувати на підтримку. Ми тримаємо звязок із командою через кілька каналів внутрішньої комунікації, і, звичайно, менеджери завжди на звязку зі своїми командами. Окрім того, є внутрішній чат-бот, який щодня питає у людини, чи в безпеці вона, в якій локації знаходиться та чи є можливість працювати. Так ми оперативно реагуємо на зміни та виявляємо, кому потрібна допомога.
Ciklum
Робота. Більшість українських фахівців Ciklum перебувають у містах, де присутні офіси компанії, або неподалік від них; а також у локаціях на заході країни. Розуміючи, що росія прагнутиме восени пошкодити енергетичну інфраструктуру України, ми заздалегідь розіслали колегам рекомендації щодо підготовки до можливих блекаутів. Зокрема, тримати зарядженими павербенки, мати резерв води та їжі, а також продумати план тимчасового відʼїзду на випадок тривалого відключення світла.
Ми пропонуємо колегам можливість працювати з наших офісів, обладнаних дизельними генераторами та старлінками. Крім того, наші фахівці можуть змінити свій графік, щоб не випадати з робочого процесу через віялові відключення. Ті, кому складно дістатися до «підключених» міст у випадку тривалого блекауту, можуть скористатися підготовленим нами списком готелів із генераторами в усіх регіонах підвищеного ризику.
Замовники. Ciklum має повну підтримку з боку своїх клієнтів — ще до початку повномасштабного вторгнення ми інформували їх про ситуацію та наші кроки за різних сценаріїв. Ця прозора та регулярна комунікація триває і в умовах воєнного часу. І для нас, і для наших замовників безпека команд є пріоритетом, тому ми бачимо цілковите розуміння наших заходів щодо цього.
Команда. Чимало наших фахівців мають можливість з достатнім комфортом працювати зі сховищ — і ми вдячні їм за таку відданість справі.
Більшість наших колег залишила прифронтові зони та релокувалася до більш безпечних локацій. Звісно, на тлі масованих ракетних ударів складно вести мову про повну безпеку, утім, дотримання правил безпеки — перебування в укритті під час повітряних тривог, уникання місць скупчень людей чи обʼєктів інфраструктури — значно зменшує ризики. Крім того, ми пропонуємо покривати витрати на переміщення для тих, хто хоче виїхати до іншої локації. На щастя, останні трагічні події не зачепили нікого з наших фахівців, і ми сподіваємося, що будь-які нові спроби ворога обернуться фіаско.
Genesis
Робота. Genesis та проєкти з нашої екосистеми готувалися до ймовірних перебоїв з електроенергією, про що регулярно сповіщали команди каналами внутрішньої комунікації. На випадок аварійних відключень ми придбали генератори, старлінки, а в нашому бомбосховищі є запаси питної води, їжі та теплих речей. Ми продовжуємо працювати, підтримувати економічний фронт і дбати про безпеку колег.
Замовники. Genesis — українська кофаундингова IT-компанія, в екосистемі якої зараз понад 25 проєктів. Ми розвиваємо власні технологічні продукти й не залежимо від замовників, адже нашими користувачами є люди по всьому світу (крім росії та білорусі), які завантажують наші застосунки.
Команда. Так, колегам ми повідомили про нашу підготовку до можливих перебоїв з електроенергією.
Ми постійно комунікуємо з колегами та тримаємо зв’язок — і керівники, і HR. Це дозволяє розуміти обстановку й оперативно виявити членів команди, яким потрібна допомога. Екстрену допомогу — медичну, юридичну, психологічну — ми надаємо індивідуально за запитом.
Softserve
Наразі всі наші офіси мають електропостачання, надійний звʼязок та інтернет, за виключенням Хмельницького, Харкова та частково Львова — для відвідування у Львові зараз доступні три офіси. Крім цього, наші укриття оснащені необхідними запасами провізії та звʼязком.
Ми моніторимо ситуацію і вчасно інформуємо колег про можливі зміни у роботі офісів, з додатковими питаннями вони можуть звернутися на окрему emergency пошту.
TECHIIA
Робота. Ми натреновані локдаунами — відтоді ефективно працюємо в дистанційному та гібридному режимах. Офіси в нас працюють постійно, але від початку вторгнення дотримуємося рекомендацій місцевих органів влади, тобто закликаємо не ходити в офіси без крайньої потреби. Тому колеги використовують їх тоді, коли потрібно провести важливу офлайн-нараду. Здебільшого ж працюємо з дому.
В офісі маємо резервні джерела живлення з запасом палива для основних систем і критичних робочих процесів. Також резервні канали зв’язку, зокрема супутниковий, — на випадок, якщо наземні мережі будуть недоступні.
На випадок ракетних атак поруч з нашим офісом є сховище. Під час повітряних тривог ми рекомендуємо колегам переходити туди.
У такі важкі дні, яким було 10 жовтня, працюємо суворо віддалено та у спрощеному режимі, скасовуємо навіть важливі заходи, бо безпека — найголовніший пріоритет.
На щастя, серед нашої команди всі живі та здорові й не потребували лікування чи реабілітації після рашистських атак. Але і зараз, і до вторгнення в разі складної життєвої ситуації ми підставляємо своїм людям плече.
Parimatch Tech
Компанія має 5 офісів по всій країні, в кожному з яких є UPS — джерела безперебойного струму, які здатні підтримувати життєдіяльність офісу протягом кількох годин. Також є декілька опорних офісів, в яких наявні дизель генератори, які зможуть підтримувати офіси декілька днів. Ці офіси мають по 2 чи більше мережевих підключень, а також наявний супутниковий зв’язок як резервний канал доступу до мережі Інтернет.
Кожен з офісів має бомбосховище із wi-fi зв’язком. Спеціалісти можуть комфортно працювати там під час повітряних тривог. Офіси компанії обладнані бомбосховищами та існує правило, якого усі мають дотримуватись в обовʼязковому порядку — йти в укриття. Безпека наших спеціалістів понад усе!
Компанія працює у режимі hybrid remote, тож відвідання офісів не є обовʼязковим. Ми маємо розподілені за геополітикою команди. І якщо одна з команд має проблеми зі струмом, то її бекапить команда з іншого міста або навіть з-за кордону. Команди змінюють режим роботи та допомагають пережити пікові відключення під час кризових ситуацій.
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
Розробник Нікола Щупило опублікував в LinkedIn сріншот переписки з рекрутеркою, що представилася від імені компанії IntellectoKids та холдингу Genesis, який викликав дискусію серед користувачів спільноти.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі