Поляку вдалося відвоювати в Tesla домен свого вебсайту, хоча компанія Маска була близька до перемоги
Виробник електромобілів Tesla намагався через суд вирвати контроль над доменом TeslaShop.com у його польського власника.
Виробник електромобілів Tesla намагався через суд вирвати контроль над доменом TeslaShop.com у його польського власника.
Виробник електромобілів Tesla намагався через суд вирвати контроль над доменом TeslaShop.com у його польського власника.
TeslaShop.com зареєстрований на ім’я Корнеліуша Вєтеска в Польщі. Це незалежний вебсайт, який, вочевидь, намагається стати центром спільноти Tesla й точкою продажу запчастин та аксесуарів, пише The Drive.
Головна сторінка сайту зустрічає відвідувачів фотографією Model X, що буксирує кемпер, і запрошує підписатися на розсилку новин або зв’язатися з комерційними партнерами. Логотип і шрифт Tesla ніде не використовуються, а домашня сторінка зачіпає «больові точки» власності Tesla — очевидно, що власник сайту не намагається видати себе за афілійовану особу Tesla.
Але ім’я домену досить схоже на ім’я інтернет-магазину Tesla (shop.tesla.com), тому Tesla вирішила спробувати захопити домен. Через технічні нюанси з постачальником домену це було вирішено не в суді, а через арбітраж.
Хочеш придбати ім’я у домені .com? Тоді не пропусти акцію NIC.UA, яка відбувається прямо зараз: мінус 40% від звичайної ціни за кодом COM40.
Аргумент Tesla більш-менш зводився до аргументу, який використали свого часу Nissan і Bentley: що це найбільша компанія, яка використовує своє ім’я, і тому має право на адресу TeslaShop.com. Компанія стверджувала, що сайт використовує бренд Tesla для отримання комерційної вигоди та збору інформації про клієнтів, і що він не мав вагомих причин посилатися на бренд Tesla. Також, що TeslaShop.com намагався видати себе за офіційний, оскільки на ньому відсутня інформація, яка б стверджувала протилежне.
Власник сайту заперечували, вказуючи на те, що TeslaShop.com наразі не є комерційним, і що європейське законодавство про торговельні марки не забороняє третім особам використовувати назву бренду для позначення цільового використання продукту. (Наприклад, ви можете продавати запчастини Ford, не представляючи сам Ford). Він також повідомив, що домен був зареєстрований ще в серпні 2006 року, за багато років до того, як був побудований перший Tesla Roadster, і більш ніж за десять років до ребрендингу Tesla з Tesla Motors.
«З огляду на ці часові рамки, очевидно, що скаргу Скаржника слід розглядати як спробу недружнього поглинання з боку більшого суб'єкта господарювання, який використовує своє домінування на ринку», — заявили в юридичному представництві сайту. «Затримка з відстоюванням прав на торговельну марку щодо домену, який був зареєстрований і використовувався заздалегідь, викликає занепокоєння щодо законності претензій Скаржника».
Зрештою, арбітражна комісія встановила, що хоча багато претензій Tesla були обґрунтованими, вона дійшла висновку, що сайт не видавав себе за представника Tesla.
Таким чином, TeslaShop.com залишиться під контролем свого польського власника.
Якщо ти хочеш зареєструвати власний домен, можеш купити домен UA через NIC.UA.Тебе загалом цікавлять новини зі світу імен в інтернеті? Тоді переходь на нашу рубрику «Домени», де вже описані цікаві кейси.