🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Наталя ХандусенкоРобота
5 червня 2024, 15:32
2024-06-05
4 речі, які потрібно зробити, щойно в офісі з'явилися чутки про скорочення — поради HR-фахівчині з 20-річним досвідом
Лі Хендерсон має 20-річний досвід роботи у відділах кадрів п’яти компаній зі списку Fortune 100. Вона також свого часу пережила шок від звільнення. Тож із власного досвіду як ейчара та спеціаліста, якого звільнили, Лі радить зробити чотири речі, коли в офісі почнуть ходити чутки про скорочення. Як кажуть, «немає диму без вогню», тому краще перестрахуватись.
Коли чуєте чутки про скорочення, що ширяться в офісі, важливо поговорити з надійним джерелом, наприклад, із керівником, розповіла Лі Хендерсон Business Insider.
У розмові з ним можна запитати, чи відповідають чутки дійсності. Однак пам’ятайте, що деякі керівники можуть бути не надто відвертими, оскільки вони представляють компанію.
Якщо це так і ви знаєте свого керівника достатньо добре, щоб читати між рядків і розуміти мову його тіла, яка може сказати вам більше, ніж слова.
За потреби можете звернутися до інших, наприклад, радників, заступників чи інших, хто має зв’язок із керівництвом. Зазвичай це не колеги по роботі чи ваша одержима плітками подруга, а люди на керівних посадах, які можуть мати певне розуміння.
2. Збережіть особисті документи, до яких можете втратити доступ
Якщо чутки правдиві, я рекомендую відправити собі на електронну пошту все важливе, наприклад, оновлене резюме, відгуки про роботу, а також будь-які похвальні або рекомендаційні листи, які отримали.
У деяких випадках, коли людей звільняють, вони одразу втрачають доступ до всього, що зберігали на роботі. Якщо зберігаєте ці документи тільки на роботі, саме час перенести їх на свій персональний пристрій.
Хоча це екстремальний сценарій, дуже важливо зберегти ці документи для ваших особистих записів і майбутніх перспектив.
3. Розробіть стратегію виходу
Стратегія виходу може виглядати по-різному для різних людей. Вона може містити відновлення старих контактів, оновлення резюме, розмову з ментором і дослідження інших компаній.
Лі наполегливо рекомендує стратегію виходу, тому що незалежно від того, чи відбудеться звільнення, чи ні, налагодження контактів та оновлення резюме можуть допомогти відчути більший контроль над ситуацією, що б не сталося.
4. Піклуйтесь про себе
Якщо переживаєте через звільнення, нагадайте собі, що потрібно зосередитися на обговоренні фактів із довіреними консультантами та залучити здорові механізми подолання труднощів, наприклад, звернутися за підтримкою до друзів, менторів і колег із галузі, які пережили подібні ситуації.
«Коли переживаєш через звільнення, я думаю, що легко почуватися самотнім. Ви можете подумати, що ніхто не може мені допомогти. Але знайте, що багато інших людей пережили подібне й розуміють, через що ви проходите. Навіть якщо ви просто хочете виговоритися, звернення до системи підтримки дійсно може допомогти», — каже Лі. — «Я знаю, що коли мене несподівано звільнили через швидкий дзвінок у Zoom, це здавалося найгіршим у світі. Тепер, коли я озираюся назад, я розумію, що це найкраще, що могло статися. Це звільнення позбавило мене роботи, яка була шкідливою, токсичною та нездоровою. І це допомогло мені розпочати кар’єру, яку я маю зараз. Якщо вас звільнять, просто знайте, що це не кінець вашої кар’єри; це початок того, що на вас чекає далі».
Після звільнення Лі створила HR Manifesto, спільноту в TikTok, і тепер у неї зовсім нова кар’єра у створенні контенту та консультуванні, яка приносить їй радість.
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
HR з Дніпра Любов Ковалевська в LinkedIn обурилася тим, що компанії виставляють вакансії на джоб-сайтах англійською мовою. Айтішники швидко пояснили, в чому справа.
У TikTok набирає обертів новий тренд — тихе звільнення.
Що таке quiet quitting, чому воно виникає та чому зумери не хочуть викладатися на роботі на повну
У TikTok набуває обертів тренд quiet quitting — «тихе звільнення». Тренд отримав популярність після появи TikTok-відео від користувача @zaidleppelin. У ньому автор пояснює, що робота — це лише частина життя. «Цінність людини не визначається її працездатністю», — заявляє zaidleppelin у відео, що стало вірусним. Розповідаємо, що таке «тихе звільнення», чому воно виникло масе зараз та які наслідки матиме.
PHP-розробник каже, що у Work.ua йому не виплатили понад $5000 зарплати, а після розголосу намагалися схилити до написання заяви на звільнення за власним бажанням
Інженер-програміст у компанії «Реактор» (Work.ua) Микола Цуркан на форумі DOU розповів історію про те, як його роботодавець не виплачує обумовлену в офері зарплату, схиляючи розробника до того, щоб той написав заяву на звільнення за власним бажанням.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі