💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉

7 речей, які зменшують шанси пройти успішно співбесіду

Занадто раннє прибуття в офіс, відсутність професійної підготовки для співбесід онлайн і незнання місії майбутнього роботодавця — усе це може бути потенційним тривожним сигналом для інтерв’юера. 

Залишити коментар
7 речей, які зменшують шанси пройти успішно співбесіду

Занадто раннє прибуття в офіс, відсутність професійної підготовки для співбесід онлайн і незнання місії майбутнього роботодавця — усе це може бути потенційним тривожним сигналом для інтерв’юера. 

1. Відволікатися на гаджети та уникати зорового контакту з інтерв’юером (особливо це стосується онлайн-інтерв’ю)

«Якщо я на відео з кимось, хто проводить співбесіду, і він не дивиться на мене, це відштовхує», — розповіла Business Insider Стейсі Халлер, головний радник з питань кар’єри ResumeBuilder.com.

Халлер вважає, що інтерв’юйовані повинні практикувати зоровий контакт, особливо якщо вони проводять віртуальне інтерв’ю і не звикли спілкуватися таким чином. «Якщо я на відео з кимось, хто проходить співбесіду, і не дивиться на мене, це відштовхує», — сказала вона.

Тренер Джеймі Бірт зазначає, що не слід дивитися вниз, оскільки інтерв’юери «можуть неправильно витлумачити це як ознаку слабкості або брехні». Бірт пропонує вдавати, що інтерв’ю — це розмова з другом.

2. Прийти на співбесіду невчасно (занадто рано — це теж недобре) 

Халлер каже, що не варто приходити на співбесіду надто рано: «Тому, що можуть подумати, що у вас немає відчуття часу». Це не означає, що ви повинні чекати до останньої хвилини, щоб потрапити на співбесіду.

 Підніміться нагору або всередину, тобто туди, де буде проходити співбесіда, приблизно за п’ять хвилин до початку співбесіди. П’ять-десять хвилин — це абсолютно нормально. 

За її словами, кандидатам також не варто запізнюватися на віртуальні дзвінки, тому можна потренуватися користуватися віртуальним чатом перед співбесідою, щоб уникнути технічних труднощів.

3. Неввічливість до людей (інших співробітників компані), крім інтерв’юера

Халлер вважає, що розмова кандидата на посаду з людиною, яка працює за стійкою реєстрації, насправді є частиною співбесіди.

«Як менеджер з найму протягом багатьох років, яка наймала весь офісний персонал і продавців, я завжди поверталася до адміністратора і запитувала: „Як вам було, коли прийшла ця людина?“. І якщо ця людина була неввічливою чи грубою з моєю секретаркою, це було такою ж частиною співбесіди, як і те, що вона говорила мені», — сказала вона.

Бірт теж такої думки і наголошує на тому, що не варто бути грубим. «Інтерв’юер, швидше за все, запитає співробітників, з якими ви зустрічалися під час роботи в компанії, про їхнє враження про вас. Замість того, щоб бути відстороненим, вітайте всіх, кого ви зустрінете під час співбесіди, доброзичливо і з посмішкою. 

4. Не дуже хороші відповіді на типові запитання співбесіди 

Одне з найпоширеніших запитань — про слабкі сторони кандидата на роботу. Халлер каже, що не думає, що «люди насправді запитують про ваші слабкі сторони. Вони запитують про те, чи усвідомлюєте ви себе і, чи знаєте ви, над чим вам потрібно працювати та що компенсувати? Це те, що вони дійсно хочуть знати».

Відповідаючи на запитання про те, чому хочете цю роботу, Халлер сказала: «Людям байдуже, чого ви хочете. Це більше стосується ваших знань про компанію».

«Вони хочуть знати, що ви зацікавлені працювати на них, але їм байдуже, чи це для вас чудова перша робота, чи будь-які інші причини, які насправді не мають значення для того, чому вони вас наймуть», — каже Халлер.

Відповідаючи на це питання, пошукачі повинні продемонструвати, що вони витратили час на вивчення роботодавця, в тому числі на те, що було сказано в новинах. Халлер вважає, що люди також можуть висловити свою зацікавленість у тому, щоб бути частиною місії та команди роботодавця.

«Якщо я беру інтерв’ю в когось, і вони навіть не знають, чим займається моя компанія, чи яка наша місія, чи що-небудь про нас, це величезний червоний прапор», — сказала Халлер.

5. Не розповідаєте про навички, які шукає роботодавець

Зважаючи на популярність найму на основі навичок, можна продемонструвати свої вміння під час співбесіди, навіть якщо про них прямо не запитують.

Якщо в оголошенні про вакансію важлива командна співпраця, Халлер радить включити це в історію, яку розповідаєте під час співбесіди.

Але слід уникати брехні про навички, яких не маєте, або бути зарозумілим та занадто хизуватись. 

6. Ігноруєте такі речі, як одяг або фон на онлайн-співбесіді 

Фон для віртуальної розмови з роботодавцем має бути зручним. «Ви не хочете, щоб ваше брудне ліжко було на задньому плані під час співбесіди», — каже Халлер.

Правильний одяг також може бути важливим. Можна подивитися на LinkedIn, щоб дізнатися про дрес-код роботодавця. «Деякі компанії можуть очікувати, що ви носите щось більш офіційне, або якщо ви берете співбесіду для рекламного агентства, це може бути менш формальним», — сказала Халлер.

7. Не ставити питання в кінці співбесіди 

Крім готовності відповідати на запитання, Халлер зазначила, що респонденти повинні ставити хороші запитання в кінці.

«Дійсно кмітливі кандидати скажуть щось на кшталт: «Чим ще я можу з вами поділитися, щоб ви знали, що я найкращий кандидат на цю роботу?» або «Про що ще я міг би розповісти, щоб ви знали, що я можу зробити чудову роботу для вашої команди?», — каже Халлер.

Ці типи запитань мають певну мету до завершення співбесіди.
«Ви хочете побачити, чи зможете ви подолати будь-які заперечення, чи є щось, про що ви не говорили, що ви хочете висвітлити, ваші інтереси в цій посаді та запитати про наступні кроки», — сказав Халлер. «Кандидати, які цього не роблять, втрачають багато можливостей».

Майкл Дулін, генеральний директор Clover HR, радить поставити ці два питання в кінці: «Якби мені пощастило запропонувати цю посаду, що б ви порадили мені почати?» і «Як би мене оцінили на цій роботі?» два гарних запитання, які варто поставити». 

Але що важливіше, підготувати власні відповіді на ці питання: будьте готові надати приклади того, як би ви працювали на цій посаді, як вам подобається оцінювати на роботі, і наскільки добре ви відповідаєте їхнім відповідям. Це ще одна можливість підвищити свою цінність. 

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
«Торгуймося бо ми того варті». Рекрутерка запитала як айтівці призначають собі ціну на співбесідах і приймають офер
«Торгуймося, бо ми того варті». Рекрутерка запитала, як айтівці призначають собі ціну на співбесідах і приймають офер
По темi
«Торгуймося, бо ми того варті». Рекрутерка запитала, як айтівці призначають собі ціну на співбесідах і приймають офер
6 порад від рекрутерки на що звернути увагу коли готуєшся до співбесіди
6 порад від рекрутерки, на що звернути увагу, коли готуєшся до співбесіди
По темi
6 порад від рекрутерки, на що звернути увагу, коли готуєшся до співбесіди
Читайте також
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка. 
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю в DevOps: 30 запитань і поради досвідченого ліда
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю в DevOps: 30 запитань і поради досвідченого ліда
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю в DevOps: 30 запитань і поради досвідченого ліда
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди й отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Ельдар Алієв, Lead DevOps Engineer у SoftServe, розповідає, що треба знати, щоб отримати перший офер DevOps і дає поради джунам від досвідченого сіньйора.
3 коментарі

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.