🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉
Марія БровінськаУвійти в ІТ
19 вересня 2022, 17:12
2022-09-19
Мануал для джуна. Що треба знати, щоб стати AQA: теоретичні питання та приклади тестових завдань від AQA Team Lead Capgemini
Кажуть, що QA — один із найпростіших шляхів для входу в IT. Проте це історія здебільшого для мануальних тестувальників, які виростаючи, обирають для себе шлях з-поміж двох напрямів: менеджмент (наприклад, Project Manager) або ж автоматизація — AQA. А якщо є бажання стати автоматизатором відразу, оминаючи мануальне тестування, буде дещо складніше. dev.ua продовжує серію матеріалів, які допомагають джунам увійти в IT. Сьогодні AQA TL Capgemini Engineering Олег Нікіфоров розповідає, які загальні та конкретні теми має знати людина, яка хоче стати AQA, та наводить приклади практичних завдань.
У різних компаніях різний підхід до співбесід. На це варто зважати, коли готуєшся до неї, адже якщо подивитися рандомне відео в YouTube «топ 5 запитань на співбесіді», це не означає, що саме такі речі трапляться і тобі.
У Capgemini Engineering доволі формалізований підхід до співбесіди: є матриця з переліком тем, які повинні бути покриті на інтерв’ю. Це — база. Додаткові питання та завдання покладаються на інтерв’юерів, відповідно — залежать від них. Часто це не просто запитання, а приклади ситуацій, які треба вміти вирішувати в роботі.
Окрім питань, які безпосередньо стосуються теорії і практики тестування, з майбутніми AQA говорять про минулий досвід, професійні досягнення, рівень англійської.
Що треба знати: теорія
Базові знання з теорії тестування:
1. SDLC і методології розробки ПЗ.
Приклад запитання: Які ви знаєте артефакти у скрамі?
2. Види та рівні тестування.
Приклад запитання: Наведіть приклади нефункціональних тестів.
3. Тест кейси та баг репорти.
Приклад запитання: Опишіть, з чого складається ідеальний на вашу думку баг репорт.
Автоматизація API:
1. Протокол HTTP:
Приклад запитання: Яка структура запиту і відповіді від сервера?
2. Інструменти для API тестування, наприклад Postman, і що можна робити з його допомогою.
Приклад запитання: Що таке колекції і для чого їх використовувати?
3. Різні формати даних, де зазвичай найбільша увага приділяється JSON’у.
Приклад запитання: Назвіть типи даних, які використовуються у JSON.
Серед інших технічних тем:
1. Реляційні бази даних.
Приклад запитання: В чому полягає сутність реляційної бази даних?
2. Мережеві технології (Networking).
Приклад запитання: Для чого використовують DNS?
3. Досвід роботи з контролем версій.
Приклад запитання: Опишіть стандартний процес роботи над тікетом для автоматизації в контексті контролю версій.
А далі вже набір питань свій для кожної мови програмування. Наприклад для Python це можуть бути питання по list та dict comprehension; для Java модифікатори доступу; для Javascript — у чому різниця між 'var', 'let' та 'const'.
Практичні завдання
Окрім питань з теорії, кожен інтерв’юер сам обирає практичні завдання, виходячи зі свого досвіду або спираючись на задачі проєкту.
Для кодингу зазвичай використовуються онлайн платформи, де можна одразу скомпілювати код і отримати результат.
Приклади практичних завдань:
Приклад 2
Є список [1, 10, 24, 17, 82, 40, 12, 8412, 81212, 93, 9, 13, 46]
Треба надрукувати кожну другу цифру починаючи з кінця списку.
Приклад 3
Також можемо запитати якусь задачку Easy рівня складності з Leetcode, наприклад FizzBuzz:
Given an integer n, return a string array answer (1-indexed) where:
answer[i] == «FizzBuzz» if i is divisible by 3 and 5.
answer[i] == «Fizz» if i is divisible by 3.
answer[i] == «Buzz» if i is divisible by 5.
answer[i] == i (as a string) if none of the above conditions are true.
Головне — бажання
Не хвилюйтеся, якщо ви не зрозуміли запитання інтерв’юера або у вас не виходить щось із практичних завдань. Повірте, ми хочемо, щоб ви потрапили до нас в команду так само, як і ви. Тому краще 100 разів перепитати, уточнити завдання та те, що хоче почути від вас інтерв’юер. Так ви покажете свою готовність працювати в команді та відкритість. Не варто забувати, що ви йдете на Junior позицію, а значить ви тут, щоб вчитися. І удачі!
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
«Я не шукав роботу, мене звабили. Team Lead мене змусили стати». Історія Senior AQA, який увійшов в IT у 39 років, і вже 10 років про це не жалкує
Діма Наумов — Senior AQA в Capgemini Engineering. 10 років він працює тестувальником, і готовий ламати всі можливі стереотипи про вхід в IT. Діма став айтішником у 39 років, залишивши успішну кар'єру в фінансовому світі та продажах.
Свою історію чоловік розповів dev.ua.
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.
Manual QA з Luxoft Ukraine вже три роки приборкує вітер на воді та кайфує від цього. Ось його історія та поради для тих, хто мріє про море та віндсерфінг
«Навколо IT» — нова рубрика, в якій ми збиратимемо все корисне для життя айтішника, яке не стосується його роботи. Виявляється, у айтішників найрізноманітніші хобі. Ми вже писали про айтішників-бігунів, плавців, художників, музикантів, танцівників, і навіть заводчика собак. Сьогодні розповідаємо про програміста, який навчився приборкувати вітер. 39-річний Сергій Костюченко — Manual QA у Luxoft Ukraine — розповів про своє захоплення віндсерфінгом та можливості займатися цим видом спорту для всіх бажаючих.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі