"Ми ростемо на 35-40% на рік". Managing Director Capgemini Engineering Влад Шимов про перейменування компанії, кадрові баталії, перспективи розвитку та майбутнє IT

У серпні IT-компанія Lohika змінила назву і зараз працює під брендом Capgemini Engineering. Тепер компанія планує розширити інженерну команду в Україні і посилити тут свої позиції. 

dev.ua поспілкувався з Managing Director Capgemini Engineering Владом Шимовим, який відповідає за розвиток українського підрозділу в цілому. В інтерв’ю dev.ua він розповів про те, що змінилося в компанії після зміни назви і що чекає в майбутньому український IT.

Залишити коментар
"Ми ростемо на 35-40% на рік". Managing Director Capgemini Engineering Влад Шимов про перейменування компанії, кадрові баталії, перспективи розвитку та майбутнє IT

У серпні IT-компанія Lohika змінила назву і зараз працює під брендом Capgemini Engineering. Тепер компанія планує розширити інженерну команду в Україні і посилити тут свої позиції. 

dev.ua поспілкувався з Managing Director Capgemini Engineering Владом Шимовим, який відповідає за розвиток українського підрозділу в цілому. В інтерв’ю dev.ua він розповів про те, що змінилося в компанії після зміни назви і що чекає в майбутньому український IT.

Про перейменування компанії

Ми були окремою невеликою компанією Lohika, приватною організацією, а у 2016 році стали частиною великої французької компанії Altran з близько 50 000 співробітників. У 2020 році Altran був куплений Capgemini, і на основі Altran організовано новий бізнес-напрямок компанії Capgemini Engineering. 

Тоді ж ми стали частиною Capgemini, а уніфікувавши сервіси, перейменувалися в Capgemini Engineering Ukraine. Якщо ви подивитеся на динаміку зростання акцій Capgemini, то побачите, що це дуже успішна організація.

Це, мені здається, дуже важливий крок-використання сильного бренду.

У всьому світі Capgemini знають. Відповідно, нам дуже важливо використовувати всі можливості великої корпорації в Україні, щоб отримати більше уваги, особливо в світлі наших планів по зростанню.

Перейменування — важлива частина всієї стратегії Capgemini, щоб підсилювати один центральний бренд і мати можливість вирішувати для клієнтів складні завдання, що вимагають різноманітного досвіду і ресурсів. Називають нас по-різному: офіційно звучить «Капджемінай», але також кажуть «Капджеміні».

Про зміни в компанії

Ми частина Capgemini вже з квітня 2020 року, і весь цей час в принципі йдуть якісь процеси уніфікації. В основному це стосується якихось очевидних речей — якщо ви використовуєте Офіс 365 і ми його використовуємо, то навіщо використовувати два окремих, якщо можна їх поєднати — синхронізувати бази даних, і таким чином оптимізувати витрати? Це більше про раціональне використання ресурсів. В принципі, глобальних змін в тому, як ми працюємо, не відбувається.

Безумовно, до перейменування ми розповідали дуже багато про Capgemini нашим співробітникам, як він влаштований, чим знаменитий і хороший. Я б не сказав, що зміна назви могла стати для когось ударом. Я бачу за настроями, що людям дуже цікаво, вони хочуть зрозуміти, що є у великої успішної компанії. За рівнем бізнес-процесів, технологій, внутрішніх додатків, поглядів вони дуже прогресивні. 

У групи є етичні принципи роботи, які вони транслюють у свої процеси, підхід до людей. Є дуже прогресивна концепція Flex office. Є багато ритуалів і практик, як зробити команди ефективними.

Ми навіть не думали, що компанія на глобальному рівні настільки глибоко відчуває своїх співробітників, розуміє, що відбувається з людьми всередині команд розробки.

Сама Capgemini працює з топовими консультантами й найпрогресивнішими практиками з актуальних тем: ефективна робота співробітників в умовах віддаленої роботи, психічне здоров’я, ефективне використання бенефітів в компанії в умовах розподіленої роботи, практики менеджменту. 

Про комфорт співробітників

Робота всередині великої організації дає великі можливості: внутрішня мобільність, можливість брати участь у більшій кількості проєктів, соціальні гарантії. Ми зараз змінюємо підходи до страхування людей — вводимо можливість страхування родичів. У нас є нью-нормал підхід, коли компанія готова забезпечувати співробітників технікою у них же вдома. Багато нововведень ще в процесі розробки.

Про силу Capgemini Engineering Ukraine

Ми найкращі software engineers в Capgemini. Чому я з такою з упевненістю про це говорю — найсильніші, найкращі? Тому що я бачу наші результати в роботі з новими клієнтами, які до цього працювали з іншими командами. Якість наших послуг помічають, і клієнти хочуть працювати з нами. 

Ми спочатку себе позиціювати як pure software engineering, тобто у нас немає якоїсь вертикальної спеціалізації. Ми не спеціалізуємося, наприклад, на готельному бізнесі, ритейлі, автомотиві або фармі. Але у нас є клієнти у всіх цих галузях та багатьох інших.

І при цьому ми краще за всіх робимо, наприклад, мікросервіси, або краще за всіх зробимо для вас архітектуру якихось хмарних додатків або складне мобільний додаток з інтеграцією c різними BLE пристроями. Ось це завжди була наша фішка.

Якщо клієнт хоче, щоб ми допомагали моделювати молекули хімічних елементів, ми візьмемо на себе побудову програмного рішення, а клієнт має надати фахівців в доменній області, щоб консультувати команду. Це справжній agile, коли для створення унікального продукту в одну команду збираються фахівці з різних областей і працюють спільно, обмінюючись знаннями для створення ідеального продукту.

На цей момент в Україні у нас близько 80 активних клієнтів, серед наших клієнтів — Intel, Coca-Cola, McDonalds, Siemens, Volkswagen.

Про кадри та найм

Думаю, що ІТ-індустрія сама по собі дуже відкрита й Інклюзивна. У Capgemini Engineering ми також дотримуємося принципів об'єктивності та чесності. При відборі співробітників ми дивимося з точки зору потенціалу людини, його скілів, компетенції. Є співробітники, які приїхали з Білорусі, Молдови, є з країн Близького Сходу. Вони почуваються добре, я сподіваюся. У нас є ім’я, нас люди знають і довіряють — це найголовніше. 

Друге, на що часто дивляться розробники й що нам дуже допомагає — це цікаві проєкти. Наші проєкти все challenging. Компанії, з якими ми працюємо, дуже часто вирішують завдання, які до них ніхто не вирішував. І це мотивує.

Інженери хочуть бути причетними до створення чогось корисного і важливого.

По-третє, ми як інжинірингова організація насамперед інвестуємо в розвиток інженерів, поліпшення їх скілів, знань. І люди бачать це і відчувають, що це якась job security: навіть якщо я на моєму проєкті не використовую всі останні технології, то як фахівець продовжую розвиватися, і моя цінність як інженера, що володіє актуальними знаннями, продовжує зростати.

Ну і, звичайно, ми competitive на ринку праці з зарплатною політикою і бенефітами. Гнучкий графік роботи — люди працюють віддалено, хто хоче — приїжджає в офіс. Офіс поступово став ще одним бенефітом, він має бути красивим і зручним. Сюди можна приїхати, коли хочеться змінити обстановку, поспілкуватися з людьми або комфортно провести мітинг з командою чи клієнтами.

Про IT-освіту

Ми зараз майже не беремо джунів. Але ми працюємо над тим, щоб це змінити й бути більш активними в побудові та генерації такого попиту. Це частина стратегічного напрямку, щоб прискорити наше зростання.

Ми дивимося на нішу IT-освіти. Так, якщо ми хочемо бігти ще швидше, ми зобов’язані вибудувати цю функцію. Часто люди, приходячи з українських вишів, не мають необхідних навичок, це факт. З іншого боку, ринок великий, і ті, хто хочуть знайти роботу, отримати навички та розвиток, можуть це зробити. Я зараз не бачу проблеми, щоб, людина, яка хоче «увійти в айті», за півроку не могла б цього зробити. Є пропозиції, курси, ринок праці в ІТ став набагато відкритішим. Проблеми увійти в IT немає, якщо людина вміє мислити, якщо голова на плечах.

Про віддалену роботу

Всі ми у 2020 році перейшли на дистанційний режим роботи. Remote work works. У Capgemini це пішло далі. У компанії вирішили проаналізувати за допомогою консультантів можливі наслідки зміни режиму роботи й впровадити практики, щоб можливе роз'єднання й ефект від цього не вплинули на бізнес. 

Були розроблені підходи до роботи, покликані зберегти культуру, керованість, гнучкість. Ці практики доступні, і група пропонує їх впроваджувати. Назвемо це new normal, новим підходом. 

Про вплив пандемії на IT

Коронавірус змінив поведінку людей. Ця зміна спонукала багатьох підприємців до того, щоб будувати нові продукти, покликані задовольнити потреби людей в нових умовах. Така зміна в підприємницькій активності вплинула на те, що кількість попиту на software-рішення, а в разі пандемії й віддаленої роботи це виключно software, різко зросла.

Звичайно, ми відчули це більше всіх, наші послуги мають попит, і якби завтра інженерів в Україні стало у 2-3 рази більше, всі б були влаштовані.

Про зростання компанії та плани розвитку

У нас близько 130 співробітників — кількісний приріст за перше півріччя. Зараз ми досягли цифри 1 500 співробітників в Україні. Не знаю, які цифри чистого приросту будуть за підсумком, але як бізнес український юніт зростає приблизно на 35-40% на рік.

Для мене хорошим прикладом є польський підрозділ, в якому зараз близько 10 000 співробітників. Вони добре представлені у всіх business lines групи Capgemini. Коли-небудь, сподіваюся, схожа ситуація буде і з українським підрозділом. 

Зараз ми представлені в Capgemini Engineering, з часом, сподіваюся, будуть й інші бізнес-лінії групи. Але навіть тільки з однією лише Capgemini Engineering наш потенціал зростання дуже великий, і він значною мірою пов’язаний з приходом великих європейських і американських індустріальних проєктів. Це не тільки software, але і hardware, інженерні проєкти. 

Наше завдання — підтримувати стабільне зростання, і при цьому зберігати контроль над ситуацією. Ми вже зараз ростемо на 35-40% в українському підрозділі.

Це великі темпи, і масштабувати команду, організацію, зберегти культуру, спрямованість на якість, результат і щасливих клієнтів — наш пріоритет номер один в цих умовах.

Чи стане IT мильною бульбашкою

Зазвичай мильна бульбашка пов’язаний з дисбалансом. Умовно, створюється якийсь ажіотаж, який надалі не буде підтриманий глобальною динамікою розвитку. 

Але практика показує, що кількість софтверних систем навколо кожного з нас тільки збільшується. І їх різноманітність викликана тим, що саме наше життя стає все складнішим, і людям потрібна допомога. Тому завжди буде можливість створити додаток, який знайде собі на глобальному ринку тисячі користувачів і вирішить для них якусь специфічну проблему. Не кажучи вже про корпоративний сектор. Таких можливостей застосування дуже багато, і чим більше світ глобалізується, тим більше їх стає.

Є цикли розробки програмного забезпечення, в завершенні одного циклу починається інший, одні продукти виходять на підтримку, нові отримують інвестиції і розвиваються. І в цьому немає якогось видимого осяжного кінця. Тому я б не сказав, що ІТ напрямок під загрозою. 

Можливо, з’явиться щось нове, що зробить цю сферу менш привабливою. Якщо, припустимо, завтра з’являться біомеханічні роботи, яких всі зможуть робити за допомогою пробірок і якогось валізки з реактивами у себе вдома, то, напевно, це відволікло б частину грошей інвесторів і інтересу соціуму від IT. Але це не означає, що галузь би пропала або стала меншою. Просто з’явиться щось ще,  відбудеться перерозподіл.

Про повстання машин

Я не вірю в повстання машин. Я вірю в те, що є людство, яке на всі виклики в підсумку знаходить адекватну відповідь. 

IT-компания Lohika меняет название и планирует расширение инженерной команды в Украине
IT-компанія Lohika змінює назву і планує розширення інженерної команди в Україні
По темі
IT-компанія Lohika змінює назву і планує розширення інженерної команди в Україні

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал — dev.ua | IT України.

Читайте також

Бажане за дійсне. Джуніори часто видають себе за міддлів. Чому так відбувається і що з цим робити?
Бажане за дійсне. Джуніори часто видають себе за міддлів. Чому так відбувається і що з цим робити?
Бажане за дійсне. Джуніори часто видають себе за міддлів. Чому так відбувається і що з цим робити?
Повідомленням про те, що кадровий ринок в IT-галузі перегрітий, вже нікого не здивуєш. Айтішники потрібні всім, і чим досвідченіший, матеріший — тим краще. І в цьому випадку молоді фахівці не упускають можливостей видати бажане за дійсне й запропонувати свою кандидатуру щойно увійшовшого в IT junior-фахівця замість такого бажаного middle. Простими словами: кандидати намагаються обдурити рекрутерів, видаючи свої скіли як більш просунуті й досвідчені.  Чи часто таке трапляється в компаніях? Пів року тому ми писали, що middle часто видають себе за senior. Але таке практикують й на початку кар'єри айтішників.  dev.ua поспілкувався з українськими IT-рекрутерами і HR-фахівцями, і з’ясував, що амбіцій молодому поколінню, яке щойно прийшло в IT,  —  не позичати.
Iнвестиції у себе, будинок, гамаки та кава. На що айтішники EPAM, Capgemini та SQUAD витрачають гроші
Iнвестиції у себе, будинок, гамаки та кава. На що айтішники EPAM, Capgemini та SQUAD витрачають гроші
Iнвестиції у себе, будинок, гамаки та кава. На що айтішники EPAM, Capgemini та SQUAD витрачають гроші
Зарплати айтішників — предмет заздрощів для багатьох працівників інших сфер. Адже стереотипи щодо програмістів та кодерів, які можуть дозволити собі набагато більше, ніж більшість зайнятих в сервісних або виробничих галузях, — небезпідставні. Наприклад, за підсумками вересня середня зарплата в країні становила 13 604 грн, а в IT-індустрії — 24 900 грн. Айтішники частіше за середньостатистичного українця можуть дозволити собі відпочинок за кордоном, походи в ресторан або дороге хобі. dev.ua продовжує розповідати про те, куди айтішники витрачають гроші. 
Рівень вакцинації серед айтішників коливається в межах 30-80%. В інших бізнесах співробітників мотивують грошима
Рівень вакцинації серед айтішників коливається в межах 30-80%. В інших бізнесах співробітників мотивують грошима
Рівень вакцинації серед айтішників коливається в межах 30-80%. В інших бізнесах співробітників мотивують грошима
Темпи вакцинації в Україні прискорюються через необхідність мати сертифікат для соціально активного життя. І в деяких компаніях співробітників для щеплень мотивують грошима.
Домашня робота. Чому айтішники не повертаються в офіси, та як це позначається на іхній ефективності
Домашня робота. Чому айтішники не повертаються в офіси, та як це позначається на іхній ефективності
Домашня робота. Чому айтішники не повертаються в офіси, та як це позначається на іхній ефективності
Айтішники заробляють більше всіх, і при цьому можуть не ходити на роботу й отримувати додаткові «плюшки» за внутрішні валюти компаній? Це дійсно так. А ще вони можуть працювати біля моря, в горах та взагалі з будь-якої точки світу.  При цьому так щастить далеко не всім співробітникам IT-індустрії. Наприклад, у великих продуктових компаніях на кшталт Ajax та геймінгових студіях опція віддаленої роботи — радше виняток, аніж норма. Проте зарплати там зазвичай вищі, аніж на аутсорсі, та і як зізнаються самі айтішники, робота над конкретним продуктом завжди цікавіша, ніж над частиною софта для навіть дуже великого й іменитого клієнта. Але й в аутсорсингових компаніях офісна робота подекуди — складний шлях через бронювання робочого місця, лімітовану кількість колег в офісі та спокусу залишитись вдома під ковдрою.   dev.ua розпитав українські IT-компанії про те, які умови для роботи вони пропонують своїм співробітникам під час пандемії, та чи змінюватимуть їх через погіршення епідеміологічної ситуації.

Обговорення

Коментарів поки немає.