💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Марія БровінськаРобота
1 лютого 2025, 09:00
2025-02-01
«Цей тренд із кумедною назвою, безумовно, привертає увагу». Чому кетфішинг, популярний серед зумерів за кордоном, в Україні найближчим часом навряд чи приживеться: пояснюють рекрутери
Раніше ми писали про таке явище, як кетфішинг — «кар'єрну риболовлю». Це явище полягає в тому, що працівники покоління Z приймають пропозиції про роботу, але потім не з’являються на роботі в перший день, не повідомляючи про це роботодавцям. У звіті підкреслюється, що це зростальний акт непокори серед працівників віком до 27 років.
Раніше ми писали про таке явище, як кетфішинг — «кар'єрну риболовлю». Це явище полягає в тому, що працівники покоління Z приймають пропозиції про роботу, але потім не з’являються на роботі в перший день, не повідомляючи про це роботодавцям. У звіті підкреслюється, що це зростальний акт непокори серед працівників віком до 27 років.
dev.ua розпитав українських фахівців із наймання, чи стикалися з таким вони, і чи може цей тренд стати популярним серед українських кандидатів.
«Якщо бути реалістами, найближчим часом кетфішинг в Україні навряд чи приживеться»
Владиславa Перцатій, People Operations Lead у Railsware
Цей тренд із кумедною назвою, безумовно, привертає увагу. Проте в Україні його популярності не бачимо. І, якщо бути реалістами, найближчим часом він навряд чи приживеться. Ринок талантів зараз є непростим і для бізнесів, і для кандидатів: найняти класного спеціаліста непросто, як і знайти місце роботи, яке відповідатиме очікуванням фахівця. Утім, «акт непокори» у стилі цього тренду явно не вписується в українську робочу культуру.
Так, отримати хороший офер зараз значно складніше, ніж три роки тому. Молодь це добре розуміє, тому більш свідомо підходить до вибору роботи. У сучасних реаліях бажана позиція — це цінність, якою не ризикують даремно.
Додатковий чинник, який суттєво впливає на ситуацію в Україні, — регулярні скорочення в різних сферах діяльності. Звісно, є багато кейсів «мʼякого лейофу», з виплатою кількамісячних компенсацій, передачею техніки тощо. Утім, така нестабільність додає ще більше ваги оферу, який отриманий після непростого відбору.
Тому в Railsware ми приділяємо велику увагу мотивації кандидатів і перевірці їхньої готовності до довгострокової співпраці. Перед тим як зробити офер, ми аналізуємо референси, використовуємо матрицю компетенцій і пропонуємо кілька етапів відбору, що для деяких позицій включають цілий тестовий день. Це дає змогу побачити, наскільки кандидат готовий бути частиною команди. Своєю чергою під час цього процесу фахівці можуть побачити, як виглядатиме їхня команда, завдання, робочий день — і зробити вибір із максимумом інформації.
Важливо підкреслити, що перевірка відповідності цінностей має бути взаємною як із боку роботодавця, так і кандидата. Майбутньому співробітнику варто ознайомитися з відгуками, дослідити матеріали на різних платформах і вивчити підходи компанії. Інакше це може призвести до непорозумінь, розчарувань чи навіть конфліктів.
Такий підхід працює для всіх, незалежно від віку, досвіду чи місця проживання кандидата. Кілька етапів відбору, адаптованих до конкретної позиції та продукту, дають змогу глибше оцінити компетенції, мотивацію та навички. Це не лише допомагає знайти найкращих кандидатів, але й переконатися, що вони дійсно зацікавлені та готові до довгострокової співпраці.
Навіть якщо цей тренд одного дня й дійде до України, продуманий процес рекрутингу легко допоможе уникнути неприємних сюрпризів.
Він гарантує, що до команди приєднаються тільки ті, хто справді хоче розділяти її цінності й бути частиною спільної справи.
«Не виключаю поодинокі випадки кетфішингу»
Вікторія Томчинська, IT Recruitment Director ZONE3000
У нашому досвіді випадки кетфішингу не траплялися. Можливо, одна з причин — це те, що ми співпрацюємо з фахівцями рівня Middle+ та вище, а в цій категорії кандидати усвідомлені та не грають у такі ігри. Особисто вважаю, що кетфішинг не стане трендом в українському IT. Не виключаю поодинокі випадки, але як поширена тенденція — навряд чи.
Українське суспільство — свідоме, особливо наша молодь. До того ж у нас вистачає внутрішніх проблем, і люди просто не мають часу на такі «розваги». Спеціалісти, які починають працювати в IT, розуміють, чого вони хочуть і який шлях обрали, тому впевнена, що навіть зумери не підхоплять цей тренд.
«Це не лише виклик для рекрутерів, але й сигнал для всіх нас»
Ольга Дорош, Senior Recruiter у SoftServe, коментар — із LinkedIn фахівчині.
Зумери вигадали новий тренд: виходити на роботу й зникати після першого ж дня. Це явище вже отримало назву «кар’єрний кетфішинг». Молодь подається на вакансії, проходить співбесіди, отримує офери, а потім просто ігнорує дзвінки й повідомлення від компаній.
Ця тенденція набула популярності серед зумерів як спосіб нагадати роботодавцям, що ринок праці — це не тільки диктат компаній, а й право кандидатів встановлювати свої правила гри. На думку представників молодого покоління, це символічний акт повернення контролю у власні руки. Це своєрідна відповідь зумерів на нескінченні тести, безліч етапів інтерв’ю та мовчання від рекрутерів.
Як добре, що я з таким поки не стикалася. Але, читаючи про цей тренд, розумію, що це не лише виклик для рекрутерів, але й сигнал для всіх нас: процеси рекрутингу мають бути максимально прозорими, оперативними, а взаємоповага має бути двосторонньою. Бо рекрутинг — це не тільки про вибір компанії, а й про вибір кандидата.
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
HR з Дніпра Любов Ковалевська в LinkedIn обурилася тим, що компанії виставляють вакансії на джоб-сайтах англійською мовою. Айтішники швидко пояснили, в чому справа.
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
Розробник Нікола Щупило опублікував в LinkedIn сріншот переписки з рекрутеркою, що представилася від імені компанії IntellectoKids та холдингу Genesis, який викликав дискусію серед користувачів спільноти.
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка.
«Єдина команда, якою я буду керувати в росії, буде команда бомбардувальників». Як польська IT-компанія намагалася захантити українську рекрутерку для роботи з рф
Українська IT-рекрутерка Олена Ярнова розповіла в LinkedIn історію про те, як польська IT-компанія намагалася зробити їй пропозицію з роботи. Проте в ній було кілька неприпустимих для неї умов.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі