Входження покоління Z у корпоративну робочу силу ознаменувалося унікальною поведінкою — від «дратівливих» звичок на робочому місці до випадків, коли батьки супроводжували їх на співбесіди. Зараз наймолодші представники робочої сили створюють хвилі нової тенденції, яка називається «кар'єрна риболовля».
Згідно зі звітом CVGenius, онлайн-платформи для складання резюме, це явище полягає в тому, що працівники покоління Z приймають пропозиції про роботу, але потім не з’являються на роботі в перший день, не повідомляючи про це роботодавців. У звіті підкреслюється, що це зростаючий акт непокори серед працівників віком до 27 років.
Баланс між роботою та особистим життям
«Наше опитування показало, що працівники покоління Z, зокрема, повідомили, що вони обирають творчі способи ставити себе на перше місце перед роботою», — пояснили британські дослідники, опитавши 1 000 працівників різних вікових груп.
34% працівників покоління Z зізналися, що пропустили свій перший робочий день, не повідомивши про це роботодавця, розглядаючи це як утвердження своєї незалежності. Така поведінка є реакцією на розчарування від пошуку роботи, який часто пов’язаний з тривалими пошуками, численними співбесідами та затримками з боку менеджерів з найму. За допомогою кар'єрної риболовлі працівники покоління Z прагнуть змінити співвідношення сил на свою користь.
Однак ця тенденція характерна не лише для покоління Z.
Міленіали у віці від 28 до 43 років також беруть у ній участь — 24% з них зізналися, що практикують таку тактику. Водночас лише 11% працівників покоління X (44-59 років) і 7% бебі-бумерів (60 років і старше) взяли на озброєння цю тактику.
Особисті цілі передусім
Для покоління Z пріоритетність особистих цілей і добробуту, схоже, переважає традиційні вимоги корпоративного життя. Таке мислення збігається з іншими тенденціями на робочому місці, такими як «тихе звільнення» — виконання мінімальних обов’язків на роботі — та «кава-бейджинг», коли працівники з’являються на робочому місці лише для того, щоб випити кави та провести бейджем перед тим, як почати працювати віддалено.
Аліса Раскін, шукачка роботи у віці 20 років, нещодавно потрапила в заголовки новин на TikTok за те, що відхилила пропозицію про роботу з зарплатою $37 500 на рік. У своєму відео, яке зібрало понад 234 000 переглядів, австралійка запитала, як вона може прожити на таку зарплату під час глобальної інфляційної кризи.
«Які рахунки я оплачую? — запитала вона. — Робота на повний робочий день за $37 500 на рік? Ти мариш».
Така непокора підкреслює зміну поколінь, коли молоді працівники відмовляються погоджуватися на посади чи зарплати, які не відповідають їхнім очікуванням, навіть якщо це означає залишатися безробітними, доки не з’явиться слушна нагода.
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.
Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся!
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі