💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉

«Рекомендували мати совість». UI/UX Designer поскаржилась на замовника, який недоплатив їй за роботу. Що сталося? 

UI/UX Designer Катерина Рибальченко поділилася досвідом про те, як, зробивши роботу, не отримала повну оплату за неї.

Залишити коментар
«Рекомендували мати совість». UI/UX Designer поскаржилась на замовника, який недоплатив їй за роботу. Що сталося? 

UI/UX Designer Катерина Рибальченко поділилася досвідом про те, як, зробивши роботу, не отримала повну оплату за неї.

«Обережно, шахраї! І це, на жаль, не клікбейт, а правда. Памʼятаєте, я говорила, що мені щастить на людей? Забудьте. Розказую все послідовно.

Мені в LinkedIn надійшов запит від замовника про створення CRM-системи. Домовились про зустріч, обговорили всі деталі, я отримала свій аванс і почала працювати. Кожен етап погоджувався із ним, вносились відповідні правки (їх було небагато). Та і загалом працювати було дуже легко», — розповіла Катерина.

Перед останньою зустріччю дівчина помітила, що людина почала повільно давати відповіді. «Думаю: „Ну ок, зайнята людина, робота“). А насправді це був перший червоний прапорець», — каже вона. 

Далі Катерина запланувала фінальну зустріч із замовником, на яку він не прийшов, а потім переніс на інший день. «Думаю: „Ок, розумію, робота важливіше“) — другий ред флег», — зазначила дівчина.

«Після останньої зустрічі, на якій взагалі не було правок, а тільки: „Ок, мені все подобається“, я порахувала й написала, скільки ще грошей чекаю за свою роботу (файл, звичайно, відправляю вже після оплати), у відповідь отримала: „Маю зробити фінальний кол із замовником“», — розповідає дизайнерка. 

Після цього контактна особа зі сторони замовника зникла на тиждень.

«Думаю: „Ладно, робота, свята, може зайнята“. Домовились на зустріч вчора. О 21:40 відбулась ця зустріч — „фідбек від замовника“ (бо виявилось, що людина не замовник, а посередник). Я знову показала дизайн, де мені вже у два голоси (додався ще жіночий) казали, що все не так. На мої слова: „Ми з вами все узгоджували й вам усе подобалось. Чому не говорили, що щось потрібно змінити?“ не отримала відповіді. Питання були навіть до кольорів, які вже давно були ним же і затверджені, та до шрифтів, що також затверджувались на перших зустрічах», — зазначила Катерина.

Після цього вона отримала повідомлення: «Ми вирішили відмовитись від дизайну». «На моє: „Окей, заплатіть за пророблену роботу“ отримала море інформації, що в дизайні й правила порушені, і кольори не ті, і взагалі дизайн не той. Грошей мені не заплатили, а рекомендували, дослівно: „мати совість“», — розповіла вона.

«Сказати, що я в шоку — нічого не сказати. Я вірю в людей, довіряю їм, але після цієї ситуації вже не знаю, як повинна себе поводити. Це зі мною вперше (сподіваюсь, і востаннє). Задумалась над створенням договору», — поділилася дівчина.

Допис Катерини зібрав понад сотню коментарів. Ми обрали найцікавіші з них. 

Олексій Широков, UI/UX Designer, вважає, що варто складати договір та просити або розробити брендбук і UI kit, який потім затвердити, щоб була основа. «Бо були історії „Ви будете переробляти поки нам не сподобається“. Усе затверджувати підписами та знаходити компроміс. Правки — їх коменти у „Фігма“. Виставляти рахунки за свої послуги, якщо така історія», — зазначив він. 

Аналогічний досвід мала й дизайнерка Марія Бахмацька. «На майбутнє до всього іншого додати ведення аудіозапису на колах. Кількість безкоштовних правок якщо замовлення велике обговорювати, краще так, договір. Оплата за кожен невеликий пройдений етап», — зазначила вона.

На думку Святослава Гузя, Product Designer, має бути ФОП і договір. «Але якщо у них ФОПа нема, то договір можна вважати не дійсним. Я теж мав схожу ситуацію на дуже великому проєкті на $15 000, де замовники просто відмовились від подальшої співпраці бо „не так порахували“, але там робота ще не була зроблена повністю», — каже він. 

«Зазвичай гарна тактика в такому випадку, коли не впевнений. чи доплатять тобі — брати передплату стільки, скільки б було достатньо для самого контракту. А післяплатою брати тільки бонус, по суті. Звичайно, це трохи важче. Але ж… Або брати більше, ніж 50% передплати, або набрати хоробрості й не соромитися оцінювати себе вдвічі дорожче», — зазначив Юрій Лаврешин, Data Analyst.

Євген Ткаченко, UX/UI designer, вважає, що якщо проєкт довготривалий, передплата має бути у розмірі 30–50%. «Далі — оплата поетапно, та, звісно, обговорити кількість правок і вартість, якщо вийшли за обговорену кількість. І виходить, що максимально погане, що може статися, — це ви не доробите проєкт до кінця. Але повну оплату вашої роботи отримаєте в будь-якому разі», — зазначив він.

Більше коментарів тут. 

«Для багатьох Харків став сірою зоною». UI/UX дизайнерка поскаржилась що роботодавець відхилив її кандидатуру через локацію
«Для багатьох Харків став сірою зоною». UI/UX дизайнерка поскаржилась, що роботодавець відхилив її кандидатуру через локацію
По темi
«Для багатьох Харків став сірою зоною». UI/UX дизайнерка поскаржилась, що роботодавець відхилив її кандидатуру через локацію
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте також
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
Японські компанії починають активно набирати українських айтішників під час війни. Що про це відомо
Японські компанії починають активно набирати українських айтішників під час війни. Що про це відомо
Японські компанії починають активно набирати українських айтішників під час війни. Що про це відомо
Як скласти ідеальне IT-резюме для іноземного роботодавця: поради кар'єрної консультантки
Як скласти ідеальне IT-резюме для іноземного роботодавця: поради кар'єрної консультантки
Як скласти ідеальне IT-резюме для іноземного роботодавця: поради кар'єрної консультантки
Кар'єрна консультантка  Юлія Шишенко в LinkedIn зауважила, що часто отримує запит від українських кандидатів із проханням створити резюме для конкретної країни. «Дуже часто кандидати вірять, що у конкретних країнах є власні суворі вимоги до резюме, і кандидату без них відмовлять, навіть якщо він підходить на вакансію», — повідомляє вона.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.