💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Олександр КузьменкоGameDev
15 січня 2025, 10:50
2025-01-15
«Вирішили йти до людей попри баги». Розробники української гри SAND розповіли подробиці з плейтестів у Steam
Очільник української студії Hologryph Максим Храпай розповів, що в демо гри SAND зіграло понад 300 000 користувачів під час івенту Steam Next Fest. За його словами, розробники хотіли побачити, чи зацікавить проєкт широку аудиторію.
Очільник української студії Hologryph Максим Храпай розповів, що в демо гри SAND зіграло понад 300 000 користувачів під час івенту Steam Next Fest. За його словами, розробники хотіли побачити, чи зацікавить проєкт широку аудиторію.
«На жовтневий плейтест SAND, що проходив перед Next Fest, ми розіслали 80 000 запрошень. І все одно не змогли запросити всіх охочих, бо ще тоді з’ясували, що є проблеми з масштабуванням потужностей серверів», — розповів Храпай на сайті GameDev DOU.
За його словами, плейтест був успішним, але участь у ньому брали тільки ті, хто спеціально зареєструвався. Steam Next Fest був шансом розробників вийти за межі цієї бульбашки й побачити, чи зацікавить SAND ширшу аудиторію.
«Ми знали, що в грі є баги, і на певному етапі мали зробити вибір — або не показувати SAND на Next Fest, або втратити нашу найкращу можливість привернути увагу до проєкту. Вирішили йти до людей попри баги та намагатись усунути найкритичніші по ходу руху потяга, так би мовити», — відзначив голова студії Hologryph.
Він додав, що розробникам прийшлося йти на ряд обмежень, щоби продемонструвати гравцям робочий білд. Зокрема — відмовитися від PvE компоненти, і навіть прибрати наплічники, бо в студії не встигали пофіксити пов’язані з ним баги.
Максим Храпай також розповів про проблему із серверами Azure в розпал Steam Next Fest. За його словами, проблеми почались одразу, щойно демо SAND почало завантажувати багато людей.
«Коли ми спробували збільшити кількість серверів у регіонах, зʼясувалося, що кожен регіон Azure працює майже як окрема фірма зі своїми командами, з різними вимогами по документації згідно з місцевими законами, а ще й із різною швидкістю відповіді. Наша мета „миттєво масштабуватись“ пішла прахом. Але це ще була половина біди. У ніч із п‘ятниці на суботу ми дізналися, що наш акаунт в Azure заблокували, і демо перестало працювати», — розповів Храпай.
Він додав, що команда вже була виснажена підготовкою до Steam Next Fest, але їй довелося шукати рішення на форумах і вести листування з повільною техпідтримкою хостера, аж доки блокування не зняли.
«Next Fest — це чудова можливість вийти на ширшу аудиторію та показати свій проєкт. Це найкорисніший безплатний інструмент маркетингу, який наразі є в індустрії», — вважає очільник Hologryph.
На його думку, івент пройшов гарно, попри проблеми з серверами, а більшість відгуків вказують на те, що SAND є цікавою грою, але наразі в ній повно багів.
«Це ще не кінець шляху, але дало нам зрозуміти, що ми рухаємося в правильному напрямку. Коли 300 тисяч гравців уперше грають у вашу гру — це неймовірні відчуття», — відзначив Максим Храпай.
«Технічні негаразди на планеті Софія» — демоверсія українського багатокористувацького шутера SAND була недоступна 3 дні через блокування акаунту Microsoft Azure. Розробникам нарешті вдалося відновити доступ
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.