Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉

«У нас більше мільярда користувачів по всьому світу»: як працює інженер стратегічного рівня в Docusign

Docusign — глобальна компанія, що займається електронним документообігом. Її продуктами користуються такі величезні компанії, наприклад, як Shell. Українець, принципал-інженер Микола Савенко працює тут майже рік і відповідає за стратегічні задачі, які покращують систему для більше мільярда користувачів по всьому світу. Ми поговорили з ним про нестандартні задачі в компанії, процес найму на дев’ять місяців, роботу в monobank, культуру роботи в США, мрії та роль менторства у житті.

Залишити коментар
«У нас більше мільярда користувачів по всьому світу»: як працює інженер стратегічного рівня в Docusign

Docusign — глобальна компанія, що займається електронним документообігом. Її продуктами користуються такі величезні компанії, наприклад, як Shell. Українець, принципал-інженер Микола Савенко працює тут майже рік і відповідає за стратегічні задачі, які покращують систему для більше мільярда користувачів по всьому світу. Ми поговорили з ним про нестандартні задачі в компанії, процес найму на дев’ять місяців, роботу в monobank, культуру роботи в США, мрії та роль менторства у житті.

З Чернігівщини — у глобальну компанію

— Розкажіть трохи про себе — чим займаєтесь, як потрапили в DocuSign?

Я з Чернігівської області, вчився в КНУ імені Шевченка на радіофізичному факультеті. Займаюсь програмуванням понад 13 років. У Docusign — із вересня минулого року.

Це американська компанія, яка займається електронним підписом і документообігом. Якщо вам знайомі українські сервіси типу Вчасно, то Docusign — це глобальний аналог, дуже великий. У нас понад мільярд користувачів у більш як 180 країнах світу.

Довгий старт

Процес найму на позицію тривав 9 місяців: від першого контакту з рекрутером до оферу. Це була позиція на рівні Principal Engineer — фактично права рука VP або директора інженерії. Вимоги надвисокі. Одна річ — писати код. Інша — будувати архітектуру, оптимізувати продукти у розподілених командах, бачити та імплементувати стратегію.

Було подано сотні заявок, адже позиція передбачала роботу на перетині архітектури, технічної стратегії та взаємодії з топменеджментом. Першим етапом була розмова з VP of Engineering, далі — багаторівневе інтерв’ю з алгоритмічними задачами, системним дизайном і технічними раундами з Principal-інженерами, а також обговорення з директором інженерії.

Жорсткий відбір. До того ж трапилися масові layoffs — рекрутинг сповільнився. Але зрештою я отримав офер і дуже ним пишаюсь.

Інженер, який думає стратегічно

— Яка ваша роль у компанії? Ви більше про код чи про планування?

Окрім розробки, я відповідаю за технічний розвиток багатьох продуктів або їх ключових частин. Імплементую та аналізую стратегічні технічні рішення, планую архітектуру на кілька кварталів уперед і координую її з бізнес-цілями. Також розробляю платформу для повторного використання коду між продуктами й допомагаю командам працювати ефективніше.

— Ви прив’язані до якоїсь конкретної команди?

Ні, моя позиція не командна, а горизонтальна. Я працюю на рівні з директором чи віцепрезидентом інженерії (VP of Engineering) залежно від цілей компанії на цей момент, допомагаю запускати нові ініціативи, готувати їх до масштабування, менторю інженерів.

У нас є термін DRI — Directly Responsible Individuals. Це коли людина відповідає не просто за концепцію, а за весь флоу функціоналу — від ідеї до реалізації.

Микола Савенко

Про фічі для великих замовників і ревіталізацію старих продуктів

— Які саме фічі ви куруєте?

Один з останніх напрямів — покращення клієнтської телеметрії. Я провів аудит наявних подій, впровадив розширене клієнтське логування та інтегрував сучасні інструменти моніторингу. Це дало змогу значно покращити видимість у складних користувацьких сценаріях і швидше реагувати на аномалії.

У результаті вдалося знизити кількість інцидентів на 25% і покращити Core Web Vitals на 40%, що суттєво підвищило стабільність і якість досвіду для мільйонів користувачів.

Ще один напрям — технічне оновлення великого продукту, який компанія придбала понад 10 років тому, але тривалий час не розвивала. Я курую повну його ревіталізацію: модернізую архітектуру, оновлюю фронтенд-ядро, UX/UI, оновлюю застарілі бібліотеки та впроваджую узгоджені інженерні практики. Це вже дало покращення в maintainability та зниження технічного боргу та забезпечило готовність продукту до масштабування і роботи з новими сегментами клієнтів.

Коли документ важить 50 МБ, а флоу триває місяць

— Які технічні виклики стоять перед вами зараз?

Є фічі для великих клієнтів. Наприклад, у них буває флоу підписання документа, який триває місяць, залучає десятки, а то й сотні людей, і кожен крок — це ще один шар складності.

Буває, користувачі завантажують документ на 50 МБ і більше ніж 2000 сторінок, і наша система починає працювати некоректно. Моя задача — проаналізувати ситуацію, знайти вузьке місце, скласти план і передати його у виконання. Наприклад, ми змогли зрозуміти як оптимізувати час завантаження документа в декілька разів — і це вже перемога.

Як робив Market by Mono 

До Docusign я працював у проєкті Monobank над створенням їхнього маркетплейса. Це було влітку 2023 року, коли платформа ще навіть не існувала — ні бекенду, ні фронтенду. Мене порекомендували як людину, яка може в короткі терміни розробити архітектуру, налаштувати процес роботи та найняти команду.

На початковому етапі було декілька людей: СТО, СЕО та PO. Останні два розробляли маркетплейс Епіцентр24. 

Моя зона відповідальності була чітка: фронтенд-архітектура маркетплейсу, який відкривається у вебі через додаток Monobank. Я будував усі процеси для фронтенд-команди, визначав технічні практики, інженерні підходи й забезпечував їх реалізацію. Працювали контрактно рік. За цей час ми збудували MVP, підготували до релізу — і я завершив співпрацю.

Микола Савенко

Як потрапив у США

У США я переїхав у 2022 році — до Каліфорнії. 

В Каліфорнії провів рік. А потім дружина отримала оффер від компанії Apple, з офісом в Остіні (Техас). Тож треба було знов переїхати.

У США — інша культура відповідальності: «Це твоя зона — і це твоя відповідальність»

Я порівнюю менталітет в українських та американських компаніях. В Україні звично перевіряти, перепитувати, контролювати, що відбувається «ліворуч і праворуч». А в США ти відповідаєш тільки за свій напрям.

Тут ти, як і в Європі, покладаєшся на кожного члена команди. Є «кодекс поведінки» — ти маєш бути певного рівня професіоналом. Якщо твоя ефективність низька — не звільняють одразу, але скажуть: давай покращувати.

У Docusign це правило працює без винятків. Якщо ти взяв задачу, — доведи її до кінця. Це частина культури, де кожен сам планує свій розвиток і відповідальний за якість.

Інженери самі ініціюють задачі, бо хочуть покращити продукт. А я, як Principal Engineer, допомагаю обрати правильні технічні рішення — щоб під час performance review я міг чесно сказати: ця людина зробила круту роботу.

Конкуренція в компанії висока, постійний найм, тому кожен намагається бути максимально корисним і ефективним. Це стимулює до зростання.

3D-моделювання — як хобі й основа майбутнього продукту

Поза основною роботою я працюю над власним продуктом, який пов’язаний із 3D-моделюванням. Його коріння — ще в часах роботи в компанії Kantar у 2015–2018 роках, де я створював VR-рішення для Microsoft Hololens.

Ми моделювали віртуальні магазини — ходиш у віртуальному Walmart, аналізуєш, як розкладені товари. Мене ця тема захопила.

Сьогодні проєкт на вузькому етапі розвитку — є кілька клієнтів, які користуються продуктом, але він не публічний. Проте саме цей напрямок я хочу розвивати як бізнес.

Мрія — Unicorn з українським корінням

Я хочу зробити українського єдинорога. Продукт, який матиме світове визнання, але інновації та розробка будуть саме в Україні.

Микола Савенко

Менторство як місія: як інженер Docusign допоміг змінити життя своїм підопічним

Один із ключових принципів, за яким я живу, — відповідальність за розвиток інших. У різні періоди я менторив як початківців, так і тих, хто вирішив радикально змінити карʼєру у зрілому віці. Ось кілька історій.

«Хочу довести сину, що можу стати айтівцем після 45»

У 2021 році я натрапив у LinkedIn на профіль чоловіка, якому було 46–47 років. У того майже не було знань у програмуванні, але було бажання вчитися.

Я запитав, яка твоя ціль. А він каже: хочу довести своєму 18-річному сину, що навіть у 45+ можу досягти високого рівня в ІТ.

Це стало вирішальним. Ми уклали договір, почали співпрацю.

Йому було дуже важко. У нас були pull-реквести з сотнями коментарів. Але він вчився, виконував усе чітко, адаптувався під високий темп і вимоги.

Через півтора року, коли обсяг задач майже вичерпався, я запропонував підопічному зростати далі. Згодом той написав:

«Американська компанія зробила мені офер». Він отримав гідну компенсацію і продовжив кар’єру в ІТ.

«У 17 років краще знав, як відмазатися, ніж як писати код»

Був і контрастний досвід. У той самий проєкт я найняв студента — 17 років. Його основна задача була вигадувати нову відмазку, чому щось не зроблено.

Цей кейс лишив гіркий післясмак, але став ілюстрацією: мотивація і самодисципліна — важливіші за вік чи формальні навички.

Менторство як стратегія

Ще один масштабний приклад менторства був у компанії Kantar, де я очолював напрям Innovation Engineering. Через брак бюджету запропонував нестандартне рішення: найняти чотирьох студентів і самостійно їх лідити, а також створити Brainstorm Team з вже існуючих розробників для обробки та розбудови ідей.

За 8 місяців ми зробили шість концептів, пʼять із яких пішли у продакшн. Хтось із них став сеньйором, хтось лідом, хтось менеджером. Я дуже щасливий, що вони досягли висот.

Менторство — одна з ключових сфер, яка мене драйвить.

Читайте також
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
Японські компанії починають активно набирати українських айтішників під час війни. Що про це відомо
Японські компанії починають активно набирати українських айтішників під час війни. Що про це відомо
Японські компанії починають активно набирати українських айтішників під час війни. Що про це відомо
Як скласти ідеальне IT-резюме для іноземного роботодавця: поради кар'єрної консультантки
Як скласти ідеальне IT-резюме для іноземного роботодавця: поради кар'єрної консультантки
Як скласти ідеальне IT-резюме для іноземного роботодавця: поради кар'єрної консультантки
Кар'єрна консультантка  Юлія Шишенко в LinkedIn зауважила, що часто отримує запит від українських кандидатів із проханням створити резюме для конкретної країни. «Дуже часто кандидати вірять, що у конкретних країнах є власні суворі вимоги до резюме, і кандидату без них відмовлять, навіть якщо він підходить на вакансію», — повідомляє вона.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.