Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉
Стас ЮрасовТаке життя
30 червня 2025, 08:35
2025-06-30
«У нас більше мільярда користувачів по всьому світу»: як працює інженер стратегічного рівня в Docusign
Docusign — глобальна компанія, що займається електронним документообігом. Її продуктами користуються такі величезні компанії, наприклад, як Shell. Українець, принципал-інженер Микола Савенко працює тут майже рік і відповідає за стратегічні задачі, які покращують систему для більше мільярда користувачів по всьому світу. Ми поговорили з ним про нестандартні задачі в компанії, процес найму на дев’ять місяців, роботу в monobank, культуру роботи в США, мрії та роль менторства у житті.
Docusign — глобальна компанія, що займається електронним документообігом. Її продуктами користуються такі величезні компанії, наприклад, як Shell. Українець, принципал-інженер Микола Савенко працює тут майже рік і відповідає за стратегічні задачі, які покращують систему для більше мільярда користувачів по всьому світу. Ми поговорили з ним про нестандартні задачі в компанії, процес найму на дев’ять місяців, роботу в monobank, культуру роботи в США, мрії та роль менторства у житті.
З Чернігівщини — у глобальну компанію
— Розкажіть трохи про себе — чим займаєтесь, як потрапили в DocuSign?
Я з Чернігівської області, вчився в КНУ імені Шевченка на радіофізичному факультеті. Займаюсь програмуванням понад 13 років. У Docusign — із вересня минулого року.
Це американська компанія, яка займається електронним підписом і документообігом. Якщо вам знайомі українські сервіси типу Вчасно, то Docusign — це глобальний аналог, дуже великий. У нас понад мільярд користувачів у більш як 180 країнах світу.
Довгий старт
Процес найму на позицію тривав 9 місяців: від першого контакту з рекрутером до оферу. Це була позиція на рівні Principal Engineer — фактично права рука VP або директора інженерії. Вимоги надвисокі. Одна річ — писати код. Інша — будувати архітектуру, оптимізувати продукти у розподілених командах, бачити та імплементувати стратегію.
Було подано сотні заявок, адже позиція передбачала роботу на перетині архітектури, технічної стратегії та взаємодії з топменеджментом. Першим етапом була розмова з VP of Engineering, далі — багаторівневе інтерв’ю з алгоритмічними задачами, системним дизайном і технічними раундами з Principal-інженерами, а також обговорення з директором інженерії.
Жорсткий відбір. До того ж трапилися масові layoffs — рекрутинг сповільнився. Але зрештою я отримав офер і дуже ним пишаюсь.
Інженер, який думає стратегічно
— Яка ваша роль у компанії? Ви більше про код чи про планування?
Окрім розробки, я відповідаю за технічний розвиток багатьох продуктів або їх ключових частин. Імплементую та аналізую стратегічні технічні рішення, планую архітектуру на кілька кварталів уперед і координую її з бізнес-цілями. Також розробляю платформу для повторного використання коду між продуктами й допомагаю командам працювати ефективніше.
— Ви прив’язані до якоїсь конкретної команди?
Ні, моя позиція не командна, а горизонтальна. Я працюю на рівні з директором чи віцепрезидентом інженерії (VP of Engineering) залежно від цілей компанії на цей момент, допомагаю запускати нові ініціативи, готувати їх до масштабування, менторю інженерів.
У нас є термін DRI — Directly Responsible Individuals. Це коли людина відповідає не просто за концепцію, а за весь флоу функціоналу — від ідеї до реалізації.
Микола Савенко
Про фічі для великих замовників і ревіталізацію старих продуктів
— Які саме фічі ви куруєте?
Один з останніх напрямів — покращення клієнтської телеметрії. Я провів аудит наявних подій, впровадив розширене клієнтське логування та інтегрував сучасні інструменти моніторингу. Це дало змогу значно покращити видимість у складних користувацьких сценаріях і швидше реагувати на аномалії.
У результаті вдалося знизити кількість інцидентів на 25% і покращити Core Web Vitals на 40%, що суттєво підвищило стабільність і якість досвіду для мільйонів користувачів.
Ще один напрям — технічне оновлення великого продукту, який компанія придбала понад 10 років тому, але тривалий час не розвивала. Я курую повну його ревіталізацію: модернізую архітектуру, оновлюю фронтенд-ядро, UX/UI, оновлюю застарілі бібліотеки та впроваджую узгоджені інженерні практики. Це вже дало покращення в maintainability та зниження технічного боргу та забезпечило готовність продукту до масштабування і роботи з новими сегментами клієнтів.
Коли документ важить 50 МБ, а флоу триває місяць
— Які технічні виклики стоять перед вами зараз?
Є фічі для великих клієнтів. Наприклад, у них буває флоу підписання документа, який триває місяць, залучає десятки, а то й сотні людей, і кожен крок — це ще один шар складності.
Буває, користувачі завантажують документ на 50 МБ і більше ніж 2000 сторінок, і наша система починає працювати некоректно. Моя задача — проаналізувати ситуацію, знайти вузьке місце, скласти план і передати його у виконання. Наприклад, ми змогли зрозуміти як оптимізувати час завантаження документа в декілька разів — і це вже перемога.
Як робив Market by Mono
До Docusign я працював у проєкті Monobank над створенням їхнього маркетплейса. Це було влітку 2023 року, коли платформа ще навіть не існувала — ні бекенду, ні фронтенду. Мене порекомендували як людину, яка може в короткі терміни розробити архітектуру, налаштувати процес роботи та найняти команду.
На початковому етапі було декілька людей: СТО, СЕО та PO. Останні два розробляли маркетплейс Епіцентр24.
Моя зона відповідальності була чітка: фронтенд-архітектура маркетплейсу, який відкривається у вебі через додаток Monobank. Я будував усі процеси для фронтенд-команди, визначав технічні практики, інженерні підходи й забезпечував їх реалізацію. Працювали контрактно рік. За цей час ми збудували MVP, підготували до релізу — і я завершив співпрацю.
Микола Савенко
Як потрапив у США
У США я переїхав у 2022 році — до Каліфорнії.
В Каліфорнії провів рік. А потім дружина отримала оффер від компанії Apple, з офісом в Остіні (Техас). Тож треба було знов переїхати.
У США — інша культура відповідальності: «Це твоя зона — і це твоя відповідальність»
Я порівнюю менталітет в українських та американських компаніях. В Україні звично перевіряти, перепитувати, контролювати, що відбувається «ліворуч і праворуч». А в США ти відповідаєш тільки за свій напрям.
Тут ти, як і в Європі, покладаєшся на кожного члена команди. Є «кодекс поведінки» — ти маєш бути певного рівня професіоналом. Якщо твоя ефективність низька — не звільняють одразу, але скажуть: давай покращувати.
У Docusign це правило працює без винятків. Якщо ти взяв задачу, — доведи її до кінця. Це частина культури, де кожен сам планує свій розвиток і відповідальний за якість.
Інженери самі ініціюють задачі, бо хочуть покращити продукт. А я, як Principal Engineer, допомагаю обрати правильні технічні рішення — щоб під час performance review я міг чесно сказати: ця людина зробила круту роботу.
Конкуренція в компанії висока, постійний найм, тому кожен намагається бути максимально корисним і ефективним. Це стимулює до зростання.
3D-моделювання — як хобі й основа майбутнього продукту
Поза основною роботою я працюю над власним продуктом, який пов’язаний із 3D-моделюванням. Його коріння — ще в часах роботи в компанії Kantar у 2015–2018 роках, де я створював VR-рішення для Microsoft Hololens.
Ми моделювали віртуальні магазини — ходиш у віртуальному Walmart, аналізуєш, як розкладені товари. Мене ця тема захопила.
Сьогодні проєкт на вузькому етапі розвитку — є кілька клієнтів, які користуються продуктом, але він не публічний. Проте саме цей напрямок я хочу розвивати як бізнес.
Мрія — Unicorn з українським корінням
Я хочу зробити українського єдинорога. Продукт, який матиме світове визнання, але інновації та розробка будуть саме в Україні.
Микола Савенко
Менторство як місія: як інженер Docusign допоміг змінити життя своїм підопічним
Один із ключових принципів, за яким я живу, — відповідальність за розвиток інших. У різні періоди я менторив як початківців, так і тих, хто вирішив радикально змінити карʼєру у зрілому віці. Ось кілька історій.
«Хочу довести сину, що можу стати айтівцем після 45»
У 2021 році я натрапив у LinkedIn на профіль чоловіка, якому було 46–47 років. У того майже не було знань у програмуванні, але було бажання вчитися.
Я запитав, яка твоя ціль. А він каже: хочу довести своєму 18-річному сину, що навіть у 45+ можу досягти високого рівня в ІТ.
Це стало вирішальним. Ми уклали договір, почали співпрацю.
Йому було дуже важко. У нас були pull-реквести з сотнями коментарів. Але він вчився, виконував усе чітко, адаптувався під високий темп і вимоги.
Через півтора року, коли обсяг задач майже вичерпався, я запропонував підопічному зростати далі. Згодом той написав:
«Американська компанія зробила мені офер». Він отримав гідну компенсацію і продовжив кар’єру в ІТ.
«У 17 років краще знав, як відмазатися, ніж як писати код»
Був і контрастний досвід. У той самий проєкт я найняв студента — 17 років. Його основна задача була вигадувати нову відмазку, чому щось не зроблено.
Цей кейс лишив гіркий післясмак, але став ілюстрацією: мотивація і самодисципліна — важливіші за вік чи формальні навички.
Менторство як стратегія
Ще один масштабний приклад менторства був у компанії Kantar, де я очолював напрям Innovation Engineering. Через брак бюджету запропонував нестандартне рішення: найняти чотирьох студентів і самостійно їх лідити, а також створити Brainstorm Team з вже існуючих розробників для обробки та розбудови ідей.
За 8 місяців ми зробили шість концептів, пʼять із яких пішли у продакшн. Хтось із них став сеньйором, хтось лідом, хтось менеджером. Я дуже щасливий, що вони досягли висот.
Менторство — одна з ключових сфер, яка мене драйвить.
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
Як скласти ідеальне IT-резюме для іноземного роботодавця: поради кар'єрної консультантки
Кар'єрна консультантка Юлія Шишенко в LinkedIn зауважила, що часто отримує запит від українських кандидатів із проханням створити резюме для конкретної країни. «Дуже часто кандидати вірять, що у конкретних країнах є власні суворі вимоги до резюме, і кандидату без них відмовлять, навіть якщо він підходить на вакансію», — повідомляє вона.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі