Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Hot! dev.media шукає менеджера з продажу спецпроєктів

«На ІТ-гуртки ми віддали сина ще в 4 роки». Як айтішники виховують своїх дітей: одкровення співробітників Levi9, Ubisoft і Saldo Apps

Існує міф, що айтішники переважно самотні інтроверти, які більшу частину часу проводять наодинці з комп’ютерами. Але це стереотип, який не відповідає дійсності. Айтішники — в більшості сімейні люди, які ведуть активне соціальне життя й виховують дітей.

dev.ua розпитав представників найдинамічнішої галузі української економіки про те, як вони виховують дітей і прищеплюють їм любов до IT.

Залишити коментар
«На ІТ-гуртки ми віддали сина ще в 4 роки». Як айтішники виховують своїх дітей: одкровення співробітників Levi9, Ubisoft і Saldo Apps

Існує міф, що айтішники переважно самотні інтроверти, які більшу частину часу проводять наодинці з комп’ютерами. Але це стереотип, який не відповідає дійсності. Айтішники — в більшості сімейні люди, які ведуть активне соціальне життя й виховують дітей.

dev.ua розпитав представників найдинамічнішої галузі української економіки про те, як вони виховують дітей і прищеплюють їм любов до IT.

Гліб П’янков, UX / UI designer в Saldo Apps
Моєму синові 4 роки. Нещодавно ми всією сім'єю переїхали в Україну, в Одесу з Мінська.  Моя робота в IT дає можливість вибирати місце, де навчатиметься моє чадо, поки батьки на роботі — відповідно, вибір припав на приватні дитячі садки.

Їх вибір великий, і кожен пропонує щось своє: розвиток творчого потенціалу, друга мова, спортивні садки. Наш вибір зупинився на саду, що допомагає робити перші кроки в житті й розвивати самостійність — сад за методикою Монтессорі. Занурившись в саму методологію, ми зрозуміли: це саме те, що нам потрібно. Розвиток дрібної й великої моторики, логіки, за допомогою роботи з матеріалами (саме так в методиці Монтессорі називаються навчальні посібники), вміння стежити за собою, своїми речами  — це ми порахували основним, що може знадобитися дитині дошкільного віку. 

Всі заняття проходять в ігровій формі, під наглядом педагогів. Якщо малювання, то на задані теми, які розвивають не тільки уяву, а й кмітливість, а також і пізнання світу.

Наприклад, в темі космос мій син вже в 2 роки розумів відмінність між Юпітером, Марсом і Сонцем, а також міг показати де знаходиться яка планета. 

Чим ще привернула дана методика? Максимальним наближенням дитячих речей і занять до дорослих: захотів попити — сам візьми свій кухоль (у всіх дітей свої скляні чашки, і діти їх не розбивали), налий води з глечика, попий і прибери на місце. Якщо так сталося, що ти насмітив — візьми, будь ласка, мітлу й совок і прибери за собою. Також щотижня в саду були теми тижня: тиждень Ірландії, пори року, тварини, що мешкають на континентах. 

В Одесі ми вибрали садок з ухилом як на загальний розвиток, так і на розвиток творчих здібностей, також почали пробувати відвідувати різні гуртки. Крім того, в садку є штатні логопед, фізкерівник і викладач англійської, ми пропонуємо позайматися чимось ще. Англійська як додаткові заняття поки не цікаві, а карате (читати «фізкультура») дуже припало до душі. На підході — спробувати шахи (причому це бажання самої дитини, а не щось нав’язане ззовні).

Але справа ніколи не обмежується одними дитячими садами. Основне — це спілкування з батьками, це основа розвитку дитини. У вечірній час ми намагаємося по максимуму проводити час разом, як в розвиваючих іграх (наприклад, зараз це memory card, різні пазли), так і в творчості, пробуючи різні підходи.

Наразі ми розфарбовуємо фігурки солдатиків, тільки закінчили бойових гномів.

Але, як ми зрозуміли, діти дуже швидко втомлюються і перегорають новими захопленнями. Іграшки та заняття, які ще вчора викликали захоплення, сьогодні можуть стати нецікавими. 

Так сталося, наприклад, з LEGO. Тому це робота для батьків — шукати спільні інтереси. Якщо набриднуть солдатики, спробуємо оригамі. З іграшками — індивідуально. Оскільки до певного віку я вважаю зайвим давати пістолети або танки, ми вивчаємо інший транспорт: від будівельної та сільгосптехніки до космічного обладнання. Зараз цього достатньо в доступі. Щось купується за нашим бажанням, щось за запитом сина, а на деякі запити виходить відповідь: «ні, не зараз», «цю іграшку ми подаруємо на день народження» тощо. Я дотримуюся думки психологів, що дитина повинна також має розуміти й відмову, й те, що все мати неможливо.

Звичайно, не можу обійти стороною питання гаджетів. Так, ми даємо телефон користуватися з виключно ознайомлювальними цілями, до 15 хвилин в день. Мультики, наприклад, на телефоні не дивимося.

В основному його цікавить фотоапарат, Duolingo, малювання і «витяг звуків» з програми «Синтезатор». Мультики і фільми ми дивимося на вихідних, разом, в нормованій кількості. Половина мультфільму або фільму за раз, за день.

А про айті поки що він не думає, і зараз хоче вирости й бути винахідником. Ми всіляко його підтримуємо і розкриваємо таланти, хоча особисто моя заповітна мрія, щоб син став біоінженером. 


Наталія Дибчук, Support Engineer, LeasePlan в Levi9
Мого сина звуть Богдан, йому 9 років. Ми виховуємо сина-білінгва, тому з дитинства розмовляємо з ним двома мовами — українською та англійською. Вважаємо це далекоглядним і корисним в першу чергу для дитини, адже живемо в світі, де освіта стає інтернаціональною, а перевірені джерела все частіше англомовні. 

Дитина, яка вільно користується двома мовами в повсякденному житті, має менше обмежень, може подорожувати, вільно обирати навчальні заклади, роботу, жити за кордоном і не витрачати час на вивчення мови. Така легкість спілкування дозволяє вивчати історію, культуру, традиції інших країн безпосередньо в процесі й бути «громадянином світу», відчувати себе «своїм» скрізь. Крім того, це значна економія коштів і часу сім'ї на вивчення мови, адже нам не потрібно наймати викладача або віддавати сина на додаткові мовні курси — він засвоює обидві мови вдома.

Коли Богдану було 3 роки, він навчався в державній установі два місяці, а потім ми випадково знайшли просто ідеальне місце для сина — іспаномовний центр «Будинок дитини», де вихователями були носії мови — місіонери з Іспанії. Наш перший досвід з альтернативною освітою та європейським поглядом на навчання був позитивним, тому для подальшого навчання державну школу вже не розглядали. Так ми знайшли наш «скарб» — приватну християнську гімназію, де вчимося вже 4-й рік. 

Технології та ІТ-тематика Богдану, звичайно, цікаві. Зараз дітки дуже діджиталізовані, тому потрібно, щоб така зацікавленість, а іноді і залежність, була на користь дитини. 

Наприклад, з дитинства ми завантажили в телефон сина тільки англомовні або іспаномовні додатки, націлені на розвиток, математичні логічні завдання або прості алгоритми як Minecraft.

На ІТ-гуртки ми віддали Богдана ще в 4 роки й досі з ними експериментуємо. На початку це був англомовний STEM-гурток для дітей його віку. Там вони займалися зі спеціальним роботом Cubetto, тому Богдан міг образно зрозуміти й побачити, як працюють алгоритми. Для групи це було як невелика пригода, де вони контролювали роботу за допомогою мови програмування. Пізніше ми пробували тактики Scratch і Minecraft. Їх раніше ввели у нас в школі й синові дуже подобалося.

Зараз зосередилися на Scratch-гуртках — знайшли прекрасну методику Міжнародного центру IT Genio. Вони цікаво представляють матеріал онлайн і на різних мовах, в тому числі і англійською, що було для нас важливим при виборі навчального закладу. 

У центрі абонементна система, тому Богдан може відвідувати й інші заняття, наприклад, 3D Modelling, якщо буде бажання зайнятися чимось новим.

Спортом теж займаємося — ще 6 років тому обрали футбол. Богдан приділяє понад 7 годин на тиждень тренуванням та матчам. За ці роки він вже перейшов в іншу команду, пробував себе в різних ролях на полі, а зараз вважається одним з найкращих нападників в команді СК Київ.

Крім того, ми з 3-х років відвідуємо секцію роликів — Broller School. Богдану там подобається, у нього добре виходить і він з нетерпінням чекає тренування. Разом з тренером і засновником школи ми ввели англомовний гурток з катання на роликах — подвоюємо користь.

Додаткових гуртків у Богдана вистачає — це і TRIZ-зустрічі по-українськи від центру Minesvit для розвитку креативного та критичного мислення, малювання з професійною художницею вже 6 років, також продовжуємо відвідувати заняття з іспанської мови та англомовні зустрічі для білінгвів від онлайн клубу Enjoy English with Bo. Останній — це мій проєкт. Ідея створити його виникла, коли почала практикувати вивчення англійської як рідної з сином. У нашому арсеналі є також шахи, ще фортепіано від школи як додаткові заняття. Часу на все вистачає, адже завдяки дистанційній роботі ми не залишаємо Богдана в групі продовженого дня в школі.


Сергій Дубов, Associate Development Director в Ubisoft Ukraine 
У нас близнюки. Ми намагаємося якісно проводити час зі своїми дітьми: малювати, читати їм книги, займатися арифметикою (рахункові палички дуже підходять), збирати пазли і головоломки.  

Оскільки ми зіткнулися з особливостями розвитку мови і когнітивної функції у наших близнюків, до розв’язання питання підходимо комплексно: 

  • 4 рази в тиждень ходимо до логопеда і психолога;
  • консультуємося у дитячого психіатра, який призначає потрібні препарати й моніторить прогрес розвитку; 
  • обов’язково забезпечуємо регулярну фізичну активність. У нашому випадку — це заняття з карате 3 рази в тиждень.

Як розвиваючу активність можна додати ще й STEM гуртки, в нашому випадку — це Inventor Club. Будівництво та розвиток дрібної моторики допомагають підтягувати мовні та когнітивні функції.

«Хотелось бы чтоб сын продолжил путь родителей в IT». Как айтишники воспитывают своих детей: откровения сотрудников Innovecs Sigma Software и Ciklum
«Хотілося б, щоб син продовжив шлях батьків в IT». Як айтішники виховують своїх дітей: одкровення співробітників Innovecs, Sigma Software і Ciklum
По темі
«Хотілося б, щоб син продовжив шлях батьків в IT». Як айтішники виховують своїх дітей: одкровення співробітників Innovecs, Sigma Software і Ciklum
Как войти в IT если не умеешь кодить? Истории неайтишных специалистов из EPAM Ciklum ZONE3000 и TECHIIA
Як увійти в IT, якщо не вмієш кодити? Історії неайтішних фахівців з EPAM, Ciklum, ZONE3000 і TECHIIA
По темі
Як увійти в IT, якщо не вмієш кодити? Історії неайтішних фахівців з EPAM, Ciklum, ZONE3000 і TECHIIA
«Не стоит взвешиваться слишком часто». Что едят айтишники и как поддерживают себя в форме
«Не варто зважуватися занадто часто». Що їдять айтішники і як підтримують себе у формі
По темі
«Не варто зважуватися занадто часто». Що їдять айтішники і як підтримують себе у формі
Читайте главные IТ-новости страны в нашем телеграме
Читайте головні ІТ-новини країни в нашому телеграмі
По темі
Читайте головні ІТ-новини країни в нашому телеграмі
Айтішник розробив та створив болід власноруч.

Дивіться на каналі dev.ua тест-драйв спорткара.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
«Гори вчать тягнутися до результату і гамувати амбіції». Java Software Architect з Levi9 — про підкорення вершин та гірські походи, що заряджають
«Гори вчать тягнутися до результату і гамувати амбіції». Java Software Architect з Levi9 — про підкорення вершин та гірські походи, що заряджають
«Гори вчать тягнутися до результату і гамувати амбіції». Java Software Architect з Levi9 — про підкорення вершин та гірські походи, що заряджають
«Навколо IT» — нова рубрика, в якій ми збиратимемо все корисне для життя айтішника, яке не стосується його роботи. Виявляється, у айтішників найрізноманітніші хобі. Ми вже писали про айтішників-бігунів, плавців, художників, музикантів, танцівників, і навіть заводчика собак.  Герой сьогоднішнього матеріалу — айтішник-підкорювач гір Дмитро Ковальчук, що працює Java Software Architect в компанії Levi9.
1 коментар
«Треба вірити в себе та йти (чи хоча би лежати) в бік своєї мети». Історія бухгалтерки, яка стала розробницею та виросла до Team Lead і ментора
«Треба вірити в себе та йти (чи хоча би лежати) в бік своєї мети». Історія бухгалтерки, яка стала розробницею та виросла до Team Lead і ментора
«Треба вірити в себе та йти (чи хоча би лежати) в бік своєї мети». Історія бухгалтерки, яка стала розробницею та виросла до Team Lead і ментора
Немає більш слушного часу для змін, аніж сьогодні. Шлях до професії мрії може бути ретельно спланованим зі шкільної парти або тернистим і сповненим пригод. Своїм досвідом переходу з позиції бухгалтера в ІТ-компанії до frontend-розробниці на проєкті в ній же ділиться Наталія Сингаєвська, Frontend Engineer у Levi9. Вона знайшла своє призначення та за чотири роки зросла зі стажистки до Team Lead на проєкті в Лондоні. 
Ubisoft скорочує бюджети, скасовує проєкти та готується до кризи. Ставку студія робить на мобільні ігри й Assassin's Creed
Ubisoft скорочує бюджети, скасовує проєкти та готується до кризи. Ставку студія робить на мобільні ігри й Assassin's Creed
Ubisoft скорочує бюджети, скасовує проєкти та готується до кризи. Ставку студія робить на мобільні ігри й Assassin's Creed
«Найважче було зрозуміти, які знання потрібні, щоб отримати офер». Як увійти в IT після 19 років роботи в митній службі: історія одного держслужбовця
«Найважче було зрозуміти, які знання потрібні, щоб отримати офер». Як увійти в IT після 19 років роботи в митній службі: історія одного держслужбовця
«Найважче було зрозуміти, які знання потрібні, щоб отримати офер». Як увійти в IT після 19 років роботи в митній службі: історія одного держслужбовця
Якщо певна діяльність перестає драйвити, щось треба змінювати, вважає Дмитро Лукашенко, Junior Frontend Developer в Levi9. Свого часу він, відслуживши 19 років у Державній митній службі, вивчився на реабілітолога, а тапер пише код в IT-компанії Levi9. Ось його історія. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.