Конкурс - обирай кращий стартап та отримай навушники! 🎧

Чи правда, що електропікап ЛУАЗ — український, і до чого тут порівняння з китайським авто з Alibaba. Інтерв'ю з розробником електрокара

Новий український електрокар-позашляховик ЛУАЗ, про який ми нещодавно розповідали, порівняли з бюджетною китайською моделлю EEC L7e за $5900, що продається на Alibaba. Аналітики «Авто24» припустили, що це один і той самий електрокар. Тим часом Autogeek поспілкувався із розробником цього самого електрокара Вадимом Ігнатовим, щоб зрозуміти, чи насправді це клон китайського авто і чи дійсно авто випускатиметься на Луцькому автозаводі. Ось головні тези з розмови.

3 коментарі
Чи правда, що електропікап ЛУАЗ — український, і до чого тут порівняння з китайським авто з Alibaba. Інтерв'ю з розробником електрокара

Новий український електрокар-позашляховик ЛУАЗ, про який ми нещодавно розповідали, порівняли з бюджетною китайською моделлю EEC L7e за $5900, що продається на Alibaba. Аналітики «Авто24» припустили, що це один і той самий електрокар. Тим часом Autogeek поспілкувався із розробником цього самого електрокара Вадимом Ігнатовим, щоб зрозуміти, чи насправді це клон китайського авто і чи дійсно авто випускатиметься на Луцькому автозаводі. Ось головні тези з розмови.

Ідея

У 2017 році я замислився над тим, що в Україні не вистачає електричного транспортного засобу, який вдовольнив би потреби малого бізнесу, фермерських господарств, служб доставлення. Я почав моніторити світовий ринок і з подивом виявив, що навіть у цілому світі на той час не було достатнього вибору таких транспортних засобів. Пара-трійка в Європі, один у Туреччині та декілька в Китаї. Європейські та турецькі варіанти відпали відразу через їхню вартість. 25–30 тисяч доларів — це забагато для українського ринку.

І я почав досліджувати китайський ринок. Можна сказати, що ця історія почалася аж у 1998 році, коли я вперше почав працювати з китайськими компаніями. Я звичайно їздив до Китаю двічі на рік та власними очима бачив, як швидко розвивається Китай, як росте технологічно. 

Зазвичай я відвідував Кантонський ярмарок у Гуанчжоу. Там є посеред одного з павільйонів виставка дизайн студій, які виставляють там свої роботи та роботи для всесвітньо відомих брендів, які також виробляються в Китаї. 

І ось восени 2017 року, на одному стенді мою увагу привернуло портфоліо, у якому був ескіз пікапа. Я познайомився з хлопцями зі студії CSG DESIGN, вони виявилися дуже приємними хлопцями та розповіли мені про їхній проєкт малого електричного пікапа, який в той час тільки вийшов на тестування.

Вони запросили мене до себе в офіс в Пекіні, де ми довго проговорили про перспективи такого транспорту, дизайн та технології. У нас знайшлося багато спільних ідей, і вони запросили мене взяти участь у розробці цього проєкту.

Перший прототип

Перший варіант пікапа мені показали у квітні 2018 року. Перша версія вийшла дуже просунутою з технічної точки зору, вони розробили незалежну підвіску всіх чотирьох коліс, причому на поперечних ресорах, як у Chevy Corvette, з дисковими гальмами по кругу. Але дуже убогою зовні та тісною всередині.

Невдалими також була система відкривання дверей проти руху, та й самих дверей у базі не повинно було бути. До того ж ця версія дорого коштувала через складні технічні рішення, які використовували унікальні не серійні деталі. Також я запропонував збільшити висоту салону, використати позаду звичайний мост на ресорах, щоб здешевити конструкцію. Також було вирішено використати барабанні задні гальма, замість дискових. Це надає додаткової надійності у важких умовах експлуатації.

Можна сказати, що там є часточка мого українського досвіду. Я ще пропонував зробити фари круглими, але хлопці не прийняли мою ідею.

Друга версія пікапа

Навесні 2019 року, була готова друга версія пікапа. У ній врахували всі пропозиції, зробили більшою, додали нормальні двері та сучасну приборну панель. Я відразу приміряв її на себе (фото) та відразу вирішив розпочати підготовку до виробництва в Україні. На автосалоні в Шанхаї у квітні  2019  року я підписав Меморандум про співробітництво. 

Тут треба додати, що відразу ми домовлялися, вони нададуть будь-яку можливість випуску в Україні, від DKD-SKD збирання до CKD виробництва. Та навіть зробити штампи для кузовних панелей. Але, на жаль, в Україні немає жодного виробництва зараз, яке б могло штампувати та зварювати невеликі автокузови з нормальної сталі та за прийнятною ціною.

Скажу більше, навіть сама компанія «Кайюн Моторс» не виготовляє сама кузови, а замовляє їх на іншому великому заводі, який, до речі, виготовляє кузовні деталі для «Фольксваген» і «Хонда». Це до питання якості.

Чи правда, що це клон пікапа з Alibaba

Я скажу більше, той самий кузов використовують для власного виробництва компанія в США та навіть в Австралії та Південно-африканській республіці. I це нормально у сучасному світі серед автовиробників — кузов є такою ж самою запчастиною, як і будь-яка інша і виробляти її може будь-яка стороння компанія. Та не обов’язково виробляти кузови самостійно, щоб бути автовиробником. 

Конструкція кузова вийшла універсальною та дуже вдалою і ліцензію на її використання придбали вже десятки компанії. Що це як не визнання якості та гарної конструкції.

Можна сказати, що на автівках ЛУАЗ буде стояти шановане Powered by Xiaomi — але це не точно.

Що українського в авто

У новому українському електропікапі буде акумуляторна батарея українського виробництва разом з БМС також українського виробництва. Зараз проходять тестування батареї українського виробника EmGo Technology з Одеси. Це сама сучасна батарея на літій-залізо-фосфатних елементах відомої компанії А123.

Пікап зробили дуже економним — він витрачає всього 7 кВт на 100 км пробігу і цієї «маленької» батарейки на майже 5,4 кВт-год вистачає на 70-80 км пробігу.

Таких акумуляторних блоків можна поставити — чотири. І тоді пробіг на одному заряді буде до 320 км, а це вже не мало. У цьому саме і є наше ноу-хау та головна різниця з автівками з Китаю.

Покупець зможе сам вибирати, яку батарею йому потрібно купити. Навіщо платити більше, як казали у відомій рекламі, якщо для деяких варіантів використання цілком достатньо 80 км запасу хода. До того ж ми підготували декілька технічних рішень, які спростять заряджання електромобіля. 

В авто також буде бортовий зарядний пристрій українського розроблення, який дає змогу одночасно заряджатися як від публічної зарядної станції Тип 2 перемінного струму, та і від звичайної  розетки 220 В 16 А. При чому під час заряджання від звичайної розетки не потрібно буде використовувати оту постійно завадну приблуду, що висить на зарядному кабелі Tesla. Бортовий зарядний пристрій видає 3,5 кВт і дає змогу зарядити одну акумуляторну батарею за півтори години з 0 до 95%, і всі чотири блоки за 6 годин. Такий зарядний пристрій також є суттєвою відмінністю від китайських та інших іноземних аналогів. 

Серед українських складників:

  • бампери;
  • фари (домовляємось з компанією з Тернополя);
  • денні ходові вогні оригінальної конструкції, які одночасно є підсвіткою переднього багажника (і так в нього є передній багажник як у твоєї «Тесли»);
  • контролер приборної панелі;
  • гальмівні диски;
  • гальмівні колодки;
  • система підігріву акумулятора;
  • зимовий пакет, який містить в собі підігрів дзеркал і магістралі омивача;
  • дуже важливий компонент, абсолютно нова проводка, для іншого компонування електронних компонентів і батареї;
  • нові крісла в салоні.

А ще є захист двигуна, новий герметичний відсік для батарей та електроніки, фаркоп, захистні дуги, колісні диски та гума. Гума та диски будуть двох розмірів 13 і 14 дюймів. 

І це тільки на першому етапі локалізації. На другому етапі будуть скло, двигун і контролер двигуна, можливо деякі деталі підвіски, оздоблення салону та деякі панелі салону. Та головне — я планую виготовляти раму електромобіля. Можливо це буде завод українського виробника причепів саме з Луцька, компанії «Прагматек», я був у них на виробництві й мене дуже вразила висока культура їхнього виробництва та якість кінцевої продукції. Я розказав про свій задум та отримав попередню згоду.

Я думаю достатньо, щоб назвати цей електромобіль українським.

Чому саме ЛУАЗ

Власником бренда ЛУАЗ є я. І це не той самий бренд, як пишуть у пресі — це не ЛуАЗ, тобто Луцький АвтоЗавод, а ЛУАЗ — новий бренд, який має сучасний вигляд і нову сучасну емблему, яка передає сутність та приналежність бренда. Пишеться саме так — все великими літерами, бо ніякого ЛуАЗу з маленькою літерою «у» вже давно нема, як нема й самого Луцького АвтоЗаводу. Його разом з «Волинянкою» загубив концерн «Богдан», який своєю чергою зараз визнано банкрутом.

А чому саме ЛУАЗ — бо це просто гарні спогади з дитинства та юності, коли перший раз сідаєш за кермо або перший раз самостійно гасаєш полями з друзями. Мені дуже подобається той своєрідний стиль і вигляд старої «Волинянки», її функціональні якості. Тому я й вирішив відродити той бренд і той стиль.

Навіть фірмовий колір буде темно-зелений, як був у ЛуАЗ 969, але у новому, більш модерновому вигляді й він має назву Legacy Green, тобто «Спадковий зелений».

ЛуАЗ розпочинає виробництво електрокара. Ось що відомо про український електропікап
ЛуАЗ розпочинає виробництво електрокара. Ось що відомо про український електропікап
По темi
ЛуАЗ розпочинає виробництво електрокара. Ось що відомо про український електропікап
Винахідник із Кіровоградщини створив чотириколісний електровеломобіль. Ось як він виглядає та працює
Винахідник із Кіровоградщини створив чотириколісний електровеломобіль. Ось як він виглядає та працює
По темi
Винахідник із Кіровоградщини створив чотириколісний електровеломобіль. Ось як він виглядає та працює
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram





Як фінтех-стартап запартнерився з ритейлером eStore та популярною криптобіржей

Історія про bill_line та checkout-сторінку

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
ТОП-5 моделей електрокарів за версією Uklon
ТОП-5 моделей електрокарів за версією Uklon
ТОП-5 моделей електрокарів за версією Uklon
Українці створили концепцію електромобіля для селян. Як він виглядатиме та скільки коштуватиме - відео
Українці створили концепцію електромобіля для селян. Як він виглядатиме та скільки коштуватиме - відео
Українці створили концепцію електромобіля для селян. Як він виглядатиме та скільки коштуватиме - відео
Українці створили концепцію електромобіля для селян. Його запас ходу невеликий, проте інші характеристики дуже підходять для працівників полів та лісів. Розповідаємо, що це за авто та чого наразі не вистачає розробникам.
Дефіцит пального підвищив попит на ринку електрокарів — «Укравтопром»
Дефіцит пального підвищив попит на ринку електрокарів — «Укравтопром»
Дефіцит пального підвищив попит на ринку електрокарів — «Укравтопром»
Не тільки Tesla й Nisan Leaf. Які електрокари купують українці та як обрати свій? ТОП-10 найпопулярніших
Не тільки Tesla й Nisan Leaf. Які електрокари купують українці та як обрати свій? ТОП-10 найпопулярніших
Не тільки Tesla й Nisan Leaf. Які електрокари купують українці та як обрати свій? ТОП-10 найпопулярніших
Згідно з опитуванням dev.ua, майже 10% наших читачів мають або планують купити електромобіль Tesla. Дійсно, під час дефіциту пального попит на електрокари та інший електротранспорт зріс. Та й для пересування містом автомобіля з електродвигуном більш ніж достатньо.  dev.ua проаналізував, які електрокари мають попит серед українців та склав порівняльні характеристики автомобілів.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
0

Український шаулінь позорище а не вигляд Цьому розробнику хіба що тару на продукти розробляти

Oleksandr Menzerov
Confirmed verification
Oleksandr Menzerov EPAM, Test Automation Engineer
0

Намагання наслідування дизайну "волинянки" багатьом може прийтись до смаку... Проте як я зрозумів тут таки основа - китайський дизайн. У нас своїх талановитих дизайнерів вистачає, однак тут українець прийшов на практично готовий китайській проєкт. В принципі раціо в тому є, бо все зробити самому надто дорого й довго, ще й зважаючи на цінову категорію автівки... Але така залежність від КНР зараз виглядає вже не дуже безпечно.

Andrii Schebet
Confirmed verification
Andrii Schebet Spectech General Synergy , Managing Director
0

Тут нічого від Волиняни не має - ані кузову, ані шассі, ані легендарної прохідності за рахунок великого кліренсу... Спроба використати бренд та й тільки.
Китаєць він і є китаєць, яким би брендом його не нагородили...