💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉

«Не подобається тон — вийди з чату». Інженер обурився ситуацією, коли керівник принижував його у робочому чаті. Чи часто стикаться з подібним інші айтівці

Team Lead Support Engineer Микита Макара розповів, як у робочому чаті він зіткнувся з ситуацією, коли людина, яка «вище» за посадою, дозволила собі перейти на особистості, грубити й принижувати його. Інженера обурила така ситуація і своїми почуттями він поділився у мережі. Виявляється, він єдиний з IT-сфери, хто періодично стикається з грубістю «вищих». От, що йому порадили зробити.

Залишити коментар
«Не подобається тон — вийди з чату». Інженер обурився ситуацією, коли керівник принижував його у робочому чаті. Чи часто стикаться з подібним інші айтівці

Team Lead Support Engineer Микита Макара розповів, як у робочому чаті він зіткнувся з ситуацією, коли людина, яка «вище» за посадою, дозволила собі перейти на особистості, грубити й принижувати його. Інженера обурила така ситуація і своїми почуттями він поділився у мережі. Виявляється, він єдиний з IT-сфери, хто періодично стикається з грубістю «вищих». От, що йому порадили зробити.

Про що мова

Микита розповів, що його особисті повідомлення без дозволу виклали в загальний чат. За його словами, додали зверхні коментарі, а в кінці ще й кинули: «Не подобається тон — вийди з чату».

Микита Макара, Team Lead Support Engineer (Фото Linkedin)

«Це не просто хамство — це тотальна зневага до колег і культури спілкування. Стояти й мовчки дивитися, як тебе принижують на очах десятків людей — це не те, чого я прагнув досягнути, працюючи понад 5 років у цій компанії. Але у такі моменти хочеться просто закрити ноутбук і більше ніколи його не відкривати», — заявив інженер.

Як він підкреслив, решта колективу мовчить, бо бояться. «Бо легше промовчати, ніж потрапити під ту ж хвилю», — говорить Микита. 

Що радять техфахівці

Даниїл Курка, Software Engineer
Спочатку треба спробувати поставити людину на місце напряму. Ні звертайся до СЕО. Якщо і він не адекватний, то — грош ціна такій компанії. Не витрачай свій час і звільняйся. Якщо дійсно поважаєш себе як спеціаліста.
Михайло Фащевський, Crypto & IT content writer
Полетів би вже той дебіл у вікно, а якщо ви на дистанті, то завжди треба вміти за себе стояти, незалежно яка там у кого посада. Це робота, а не рабство. Працюю на фрілансі 3 роки (з перервами на фултайми) і дуже часто клієнти, які переходять певні межі, з ними дуже коротко. А на рахунок 5 років в компанії дефолт — ти вкладаєш кучу ресурсів в те, щоб підвищити свою цінність у компанії, а потім компанія користується тим, що ти залежний. Чим більше, ти в компанії й боїшся, що тебе звідти виженуть тим більше компанія буде нахабитись й використовувати це.
Андрій Швидкий, PPC Specialist

Зараз суттєва підміна понять, безхребетність замінили на софтскільність, через це і не «фільтрують».

Шукайте іншу роботу

Володимир Луценко, 2d artist у Gameloft
Мені здається, що треба поговорити з тією людиною і розставити точки над «ї», накопичувати негатив не варто. Розмова — це ключ до розуміння і поваги. Якщо ти будеш наполегливий і відстоюватимеш свою позицію, якщо звісно ти віриш в те, що ти правий, ти покажеш людині, що звинувачення були марними. Тим більш якщо колеги не знають як реагувати на такі випади, треба всіх вчити особистим прикладом, але без негативу з компромісами звісно.
Артем Богдан, Angular front end developer у Multimedia Nordic AS
Звільнення — це рішення проблеми.
Андрій Вознюк, Software developer
Як варіант — скріни менеджеру по персоналу з копією на директора. І директор буде знати, що у чатику.
Аліна Лукашевич, Junior PPC Specialist
Тут звільнитися мало. Було б справедливо дати по пиці цьому CEO, lead чи хто там ще. Не залежно від посади треба «притримувати коней», бо через деякий час і Ви будите лідом, проте Г залишиться хтось один з вас
Ірина Лукиша, Data Science
На жаль таке є, раніше були інші люди. В такий час я ухожу, повірте, дуже багато тих, з ким ти на одній хвилі .
Павло Чеботюк, System Engineer у Primer
Просто прийміть той факт що моральні дегани існують і свої комплекси та недоліки транслюють на оточуючих. При можливості таких людей треба ставити на місце, бо взагалі багато людей у сфері IT за останні роки трохи оху*ли від безкарності токсичної поведінки. На жаль це стало можливим, бо зараз існує якийсь тренд на те, щоб замовчувати надмірну токсичність деяких індивідів і не як не реагувати. Ви зробили про це пост в linkedin — це вже щось, підтримую.
Евгенія Берещук, Full-cycle Technical Recruiter 

Якщо це системна проблема, яка відтворює корпоративну культуру, і якщо ця робота не має особливої цінності (наприклад, ви здобуваєте якийсь виключний досвід або бенефіти), заради якої є сенс терпіти — може час шукати нового роботодавця.

Якщо це нетипова ситуація — варто винести її на обговорення с HR/People partner. В ідеальному світі, якщо вони присутні в тому чаті, то вже самі мали б розпочати комунікацію щодо цього випадку.

Хто ще з таким стикався

Альона Царьова, Engineering Manager 

У мене була дуже подібна ситуація і не один раз, коли в компанії, де мені подобалось працювати, змінився топменеджмент. Декілька разів, я піднімала цю тему з HR, декілька разів хотіла звільнитися і знову ескалувала цю проблему. Але, коли я вже прийняла рішення, що я можу піти, тобто страху невідомості вже не було, я вирішила спробувати іншу стратегію — дізнатися, що не так з цим менеджером, що коїться в його житті, що він так себе веде на роботі.

Оскільки ми з ним тісно працювали та мали 1:1 сесії, то я включила емпатію і цікавилась ним і його життям, поки не почала розуміти. А коли розумієш людей, то можеш їм співчувати та підтримувати.

Сам факт такої поведінки продовжував турбувати, але я перестала занурюватися емоційно в цей досвід, а наче дивилася зі сторони.

Так склалося, саме в моєму випадку, менеджеру не вистачало визнання і уваги, коли він їх отримав і отримав щиро, то ситуація з непоймичого перетворилася на ефективну співпрацю. Тому я вважаю, головне мати декілька стратегій, чи то звільнення, чи тестування підходів до людини. Головне розглядати себе не як принижену і вразливу істоту, а як експериментатора зі стратегій спілкування.

Тетяна Кічкіна, Bussiness analyst
Таке зараз на кожному кроці, особливо на жаль в українських компаніях. Такий тон і манера спілкування присутні. Плюс звільнення без причин одним днем та невиплати зп. Таке є. Дуже вас розумію і ці ситуації жахливі і обурливі.
Тарас Андрійчук, AP representative
Був кейс, коли я був свідком того, що тімлід відверто принижувала і «душила» працівника, який допрацьовував кілька місяців, і по суті я прийшов на його місце. Пізніше від цього ж працівника я дізнався, що це почалось задовго до його рішення піти, яке до речі було пов’язане з поведінкою цього тімліда. Вирішив, що в цій команді мені не місце, оскільки на мене вона встигла перекинутись ще до того, як я встиг хоч щось почати робити. Не всі люди, які добре працюють як окрема одиниця, можуть якісно очолювати команду.
Марина, Software QA Engineer
До мене такого конкретно відношення не було, але я була на мітингу, де так поставились до одного інженера — накричали з нецензурною лексикою. Звільнилась з роботи після того, бо неприємно було залишатися в компанії.
Анна Єщенко, Java Automation QA Engineer
One-to-one, hr, політики компанії на щастя з таким не стикалась напряму. Але колись бачила у колеги, коли на неї кричав лід розробки за баг не баг. Я все розумію може вона й не той баг написала але все ж таки.

Замість висновку

Звісно, перейшовши в онлайн-формат спілкування, дехто втрачає контроль з реальністю, ніби то «папір все пробачить». Проте, варто враховувати, що культуру спілкування, ввічливість та адекватне спілкування ніхто не скасовував. Тож, це варто враховувати, не зважаючи на формат бесіди.

Як зауважила Software engineer у Conto Олена Пономаренко, вона дуже давно зробила висновок, що висловлювання в особистому чаті з колегами або клієнтами завжди мають враховувати, що співрозмовник може зробити скрін та поширити його. «Тобто треба завжди „фільтрувати“», — підкреслює фахівчиня. 

Проте, є люди, яким важко стримувати емоції. Це підтверджують слова Senior Frontend Developer Дмитра, який вважає, що іноді стримати емоції вимагає більших зусиль, ніж рубати правду. Це не виправдання, проте може частково прояснити ситуацію. Крім того, така поведінка добре характеризує співбесідника. «Однозначно ляпати язиком не вимагає витрачати більше зусиль. І чомусь люди, які не ляпають щось на емоціях, як для мене, виглядають більше професійно і скілово», — додає розробник. 

Більше коментарів тут

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Інженер обурився що кандидати гуглять або питають у ChatGPT відповіді на співбесідах. Що думають з цього приводу айтівці
Інженер обурився, що кандидати гуглять або питають у ChatGPT відповіді на співбесідах. Що думають з цього приводу айтівці
По темi
Інженер обурився, що кандидати гуглять або питають у ChatGPT відповіді на співбесідах. Що думають з цього приводу айтівці
Розробник обурився від низькоякісного коду який побачив у проєкті ментора IT-курсів. Як це повʼязано з викладанням в IT-школах
Розробник обурився від низькоякісного коду, який побачив у проєкті ментора IT-курсів. Як це повʼязано з викладанням в IT-школах
По темi
Розробник обурився від низькоякісного коду, який побачив у проєкті ментора IT-курсів. Як це повʼязано з викладанням в IT-школах
Рекрутерку обурив запит на $8000 при 25 роках досвіду. Розробник пояснив звідки такі цифри: подробиці LinkedIn-скандалу
Рекрутерку обурив запит на $8000 при 2,5 роках досвіду. Розробник пояснив, звідки такі цифри: подробиці LinkedIn-скандалу
По темi
Рекрутерку обурив запит на $8000 при 2,5 роках досвіду. Розробник пояснив, звідки такі цифри: подробиці LinkedIn-скандалу
В Україні штрафуватимуть за системні цькування чи приниження на роботі. Кому та скільки доведеться заплатити
В Україні штрафуватимуть за системні цькування чи приниження на роботі. Кому та скільки доведеться заплатити
По темi
В Україні штрафуватимуть за системні цькування чи приниження на роботі. Кому та скільки доведеться заплатити
Підключай Megogo зі знижками за акційними тарифами.

від 99 гривень на місяць

Читайте також
Дизайнерка Kode Technologies жаліється, що роботодавець не виплачує зарплату за квітень і травень, а також ігнорує її звернення щодо звільнення з компанії
Дизайнерка Kode Technologies жаліється, що роботодавець не виплачує зарплату за квітень і травень, а також ігнорує її звернення щодо звільнення з компанії
Дизайнерка Kode Technologies жаліється, що роботодавець не виплачує зарплату за квітень і травень, а також ігнорує її звернення щодо звільнення з компанії
Кандидатка обурилася на російську мову, якою їй запропонували вакансію. Рекрутерка звинуватила її в нацизмі
Кандидатка обурилася на російську мову, якою їй запропонували вакансію. Рекрутерка звинуватила її в нацизмі
Кандидатка обурилася на російську мову, якою їй запропонували вакансію. Рекрутерка звинуватила її в нацизмі
2 коментарі
G5 Games відреагувала на скарги співробітників українського офісу та засудила вторгнення Росії в Україну
G5 Games відреагувала на скарги співробітників українського офісу та засудила вторгнення Росії в Україну
G5 Games відреагувала на скарги співробітників українського офісу та засудила вторгнення Росії в Україну
Скандал: IT-компанія Andersen відмовила кандидату через українську мову. Це вже не перший випадок. Що думає айті-спільнота та як викручується керівництво
Скандал: IT-компанія Andersen відмовила кандидату через українську мову. Це вже не перший випадок. Що думає айті-спільнота та як викручується керівництво
Скандал: IT-компанія Andersen відмовила кандидату через українську мову. Це вже не перший випадок. Що думає айті-спільнота та як викручується керівництво
Компанія Andersen з головним офісом в Києві потрапила в мовний скандал. Рекрутери відмовляють у співбесіді кандидатам, які спілкуються українською мовою і не хочуть переходити на російську всередині команди. Про це розповіли самі кандидати, один з них — ветеран війни на сході України. dev.ua з’ясовував, що про це думає IT-спільнота і як викручується з ситуації керівництво компанії.
2 коментарі

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.