💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Олександр КузьменкоGameDev
30 січня 2025, 14:53
2025-01-30
Засновник GSC Game World Сергій Григорович розповів, що Microsoft підтримала відмову від російського озвучення в S.T.A.L.K.E.R. 2
Засновник української GSC Game World Сергій Григорович в інтерв’ю Youtube-каналу «Пряма Червона» розповів, що студія заздалегідь почала вивозити розробників за кордон, бо отримала попередження, що росія 100% вторгнеться в Україну. За його словами, Microsoft, яка підтримувала розробку гри S.T.A.L.K.E.R. 2, була «тільки за», щоб відмовитися від російського озвучення в проєкті.
Засновник української GSC Game World Сергій Григорович в інтерв’ю Youtube-каналу «Пряма Червона» розповів, що студія заздалегідь почала вивозити розробників за кордон, бо отримала попередження, що росія 100% вторгнеться в Україну. За його словами, Microsoft, яка підтримувала розробку гри S.T.A.L.K.E.R. 2, була «тільки за», щоб відмовитися від російського озвучення в проєкті.
«Чесно кажучи, я знав, що ми вийдемо в нуль за першу добу. Такі були очікування. Не тільки мої, а й тих, хто розбирається в індустрії», — прокоментував продажі S.T.A.L.K.E.R. 2 Григорович. Гра розійшлася тиражем в понад 1 млн копій менш ніж за два дні.
Про релокацію
Засновник GSC Game World Сергій Григорович також розповів про релокацію частини розробників за кордон ще до початку повномасштабного вторгнення росії в Україну.
«Заздалегідь була в нас інформація, що війна 100% буде. І заздалегідь перевезли усю компанію, бо була реальна інформація. Але я не вірив до останнього дня», — сказав Григорович.
Він уточнив, що релокацію розпочали за пів року до початку вторгнення і завершили за 3 місяці. Григорович додав, що це було «дуже дорого», але в нього були «друзі, компаньйони», які допомогли це реалізувати.
«Всіх треба було вмовити, переконати, що війна справді буде», — відзначив засновник GSC Game World, але додав, що «дуже мало» розробників відмовилися від релокації.
Про відмову від російського озвучення та злив білду
S.T.A.L.K.E.R. 2 є консольним ексклюзивом Xbox — ігрового підрозділу Microsoft. За словами Григоровича, корпорація «була тільки за», коли розробники передумали додавати в гру російське озвучення й обмежились лише субтитрами.
«Вони теж виходили з росії, і розуміли, що треба вибирати… Ну що таке „Microsoft працює з росією“, ну це ж абзац», — зазначив засновник GSC Game World.
«Добрі люди винесли з офісу… така була проблема», — розповів про цей інцидент Сергій Григорович. Він додав, що студія з’ясувала, хто це зробив, і звільнила співробітника. За словами Григоровича, в GSC Game World не вимагали грошей і «це був чисто теракт».
У грудні минулого року український бізнесмен Максим Кріппа, який володіє кіберспортивною командою NAVI та компанією Maincast, розповів, як став власником студії GSC Game World. За його словами, засновник GSC Сергій Григорович вже не є акціонером, але отримає відсоток від продажів S.T.A.L.K.E.R. 2.
Раніше засновник компанії GSC Game World розповів, що готовий віддати власний Rolls-Royce тому, хто знищить російський фрегат «Адмірал Григорович».
«Щоб не ганьбив моє прізвище, моїх дітей, батьків». Засновник компанії-розробника S.T.A.L.K.E.R. віддасть свій Rolls-Royce вартістю $300 000-$500 000 сміливцю, який знищить російський фрегат «Адмірал Григорович»
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.