💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

Як створити найкращий офіс для айтішників? Дизайнери інтер'єрів мають секрети — ми поговорили з одним зі штатних фахівців IT-компанії

Дизайнер інтер’єрів і архітектор у класичному розумінні — нетипові для ІТ професії. Але в деяких компаніях такі спеціалісти працюють в штаті і на нестачу задач не жаліються. У ЕРАМ, наприклад, спеціалісти займаються проєктуванням і оздобленням офісів у різних країнах світу. І хоча керуються корпоративним бренд-буком, намагаються мислити нетривіально. Про особливості професії в ІТ розповідає Остап Драбина, дизайнер інтер’єрів в ЕРАМ Україна.

1 коментар
Як створити найкращий офіс для айтішників? Дизайнери інтер'єрів мають секрети — ми поговорили з одним зі штатних фахівців IT-компанії

Дизайнер інтер’єрів і архітектор у класичному розумінні — нетипові для ІТ професії. Але в деяких компаніях такі спеціалісти працюють в штаті і на нестачу задач не жаліються. У ЕРАМ, наприклад, спеціалісти займаються проєктуванням і оздобленням офісів у різних країнах світу. І хоча керуються корпоративним бренд-буком, намагаються мислити нетривіально. Про особливості професії в ІТ розповідає Остап Драбина, дизайнер інтер’єрів в ЕРАМ Україна.

Про професію

Професію архітектора я отримав у Львівській політехніці. Водночас одразу занурювався не лише в теорію, але й у практику. Наприкінці першого курсу я почав стажуватись на приватній фірмі, а на другому курсі вже працював там помічником архітектора. Так до самого випуску з університету і ще трохи після цього я працював на одного відомого львівського архітектора. Це була дуже хороша школа: я навчився теорії й практики проєктування, полюбив не тільки вдалі на папері проєкти, але й саму нерухомість як остаточний результат моєї професії. Адже саме так приходить розуміння, що архітектура — це не лише красиві картинки, а можливість реалізувати їх у конкретному приміщенні. Відтоді придуманий проєкт, який успішно реалізується з усіма підрядниками та замовниками — це те, що я люблю робити й до чого прагну.

В ЕРАМ я потрапив трохи дивно. Коли йшов на співбесіду, думав, що мова йде про проєктну роботу (наприклад, під VR-окуляри), але виявилось, що спеціаліста шукали саме в штат, на постійну основу. Інтерв’ю було успішним і мене зацікавила компанія і такий формат роботи. Відтоді я вже 6 років з ЕРАМ. 

Я починав роботу у Львові, але згодом запитів ставало більше. У мене з’явився колега-дизайнер інтер’єрів у Харкові, ми їздили у Київ, інші міста, щоб допомогти з оформленням офісів ЕРАМ у цих локаціях. Два роки тому наша команда стала міжнародною — ми об’єдналися зі спеціалістами з Мінська. Тепер створюємо проєкти і дизайн нових офісів, реалізуємо побажання з брендування та унікальних елементів — як технічних, так і декоративних — по всьому світу. Особисто у мене в портфоліо — офіси ЕРАМ в Казахстані, Колумбії, Канаді, Литві, Латвії та, звісно, в Україні. 

Один із найновіших офісів ЕРАМ, який я створював — в Івано-Франківську. Він весь стилізований під цю область. Ми спілкувались з місцевими колегами, збирали їхні асоціації з рідним регіоном. Результати наших бесід відображені у назвах мітинг-румів та в їхньому оформленні — одна з таких кімнат оформлена з алюзією на гори, інша — натхненна річкою, що протікає в Карпатах.

У кожній локації ми намагаємось знаходити певні місцеві особливості і впроваджувати їх як родзинки інтер’єру. Ми з командою в міру можливості ведемо авторський нагляд — це наш спосіб упевнитись, що проєкт буде якнайкраще реалізовано в технічному й естетичному сенсі.

Мені подобається, що в ЕРАМ я можу спостерігати, як люди користуються результатами моєї роботи: де сидять, як використовують різні зони, чи зрозуміла навігація по офісу тощо. Розуміти, як результат твоєї роботи створює комфортні умови для праці інших, дуже надихає на проєктування нових, ще кращих офісів.

Тримай руку на пульсі. Найсвіжіші ІТ-вакансії на jobs.dev.ua

Обов’язки дизайнера інтер’єрів в ІТ

Традиційно все починається з розуміння завдання. Я маю знати, які відділи будуть працювати в офісі постійно, які потреби є у відвідувачів цього робочого простору, які знадобляться технічні приміщення, периметри з посиленими вимогами до безпеки тощо. Я збираю всю наявну інформацію і створюю чек-ліст. З ним і починаю планування поверху чи будівлі. Іноді це схоже на складання пазла, адже треба дотримуватись різноманітних технічних і процедурних вимог, щоб кінцеве приміщення було не лише естетичним, але комфортним і безпечним. Мова про пожежні, вентиляційні, інші технічні норми. Вони накладають свій відбиток на проєкт й ігнорувати їх категорично не можна

Також в ЕРАМ є стандартизовані рамки щодо норм охорони праці: скільки людей має розміщуватись у певній зоні, у якому доступі входи і виходи з будівлі у разі евакуації, скільки потрібно переговорних кімнат, санвузлів з огляду на загальну площу і таке інше.

Усі ці нюанси зводяться у загальний план, який я або будь-хто з команди погоджує з локальним замовником. Далі ми чекаємо на коментарі й побажання старшого менеджменту. Потім — створюємо візуалізації, які погоджуємо з глобальною маркетинг-командою. Адже, коли мова йде про міжнародний бізнес, необхідно зберігати й візуальну консистентність. 

Візуалізації допомагають дуже чітко побачити, як виглядатиме офіс після завершення всіх робіт. Водночас важлива і робоча документація: монтажні плани стін, специфікації по дверях і світлу, розкладка килимового й інших покриттів.

Ми також креслимо меблі, які роблять різні підрядники під замовлення, і знаходимо фабричні вироби, які нас влаштовують. І це — лише частина роботи. 

Згодом настає період, коли дизайнери інтер’єру починають регулярно їздити на об’єкт. Це — авторський нагляд, який допомагає вирішувати на місці важливі нюанси. Взагалі, гадаю, будь-який спеціаліст на певному етапі приходить до того, що легше обговорити якесь питання віч-на-віч, аніж намагатись його вирішити у віддаленому режимі. А у випадку закордонних проєктів зараз включаються і будівельники — вони роблять обміри й допомагають нам ознайомитись з нерухомістю без виїзду за межі України. 

Робота над середньостатистичним офісом у 1000 кв. метрів займає від 4 місяців до пів року. Звісно, терміни залежать від багатьох факторів і це робить кожен проєкт унікальним. До речі, чи не найрасповсюдженіша причина затримок — доставка меблів з-за кордону.

Навички та компетенції

Загалом навички й компетенції не унікальні саме для ІТ. Тут дизайнери інтер’єрів і архітектори роблять ергономічні, комфортні простори для людей так само як і скрізь. Хіба що для ефективних комунікацій, які є значною складовою цієї професії, важливіше знати англійську. Софт, до речі, зовсім інший від звичного у сфері ІТ, специфічний. Але так само потребує потужних комп’ютерів. 

Дуже важливо знати теорію і практику планування приміщень. Були моменти, коли через жорсткі дедлайни ми мали залучати зовнішніх проєктувальників, і я відчував, що мені в їхній роботі чогось не вистачає. Доводилось багато енергії віддавати погодженню, консультаціям. Виявилось, що тій агенції не вистачало досвіду саме в плануванні офісів. Так ми вкотре впевнились, що розумне планування — це чи не найважливіший фактор вдалого приміщення. Адже необхідно добре розуміти, як саме люди будуть користуватися цим офісом, які у них потреби. І це не завжди можна передбачити, точно спрогнозувати, спираючись лише на попередній досвід. Наприклад, якось ми планували для офісу у Львові панорамне вікно з невеликою робочою поверхнею типу барної стійки. Колеги з інших локацій мене від цього застерігали, мовляв, у їхньому досвіді це рішення не має попит. Але я все ж таки вирішив залишити таке вікно і тепер точно знаю, що це — одне з найпопулярніших місць в офісі. Недарма я дуже люблю спостерігати за життям просторів, які створив. Це дає мені інсайти й сміливість для майбутніх рішень. 

Професійне зростання

ЕРАМ відома своїми можливостями для зростання і розвитку, проте для 60 000-ної сервісної ІТ-компанії експертиза дизайнерів інтер’єру все ж таки є досить унікальною і специфічною. Саме тому формалізований процес професійної атестації для підвищення левелу у нас ще в проєкті.

Загалом у нашій розподіленій команді немає конкуренції. Коли хтось потребує допомоги чи свіжого погляду — ми збираємось на загальний дзвінок, обговорюємо питання, брейнштормимо. Це дуже корисна практика.

Також кожен із нас самостійно розвивається, відвідує навчальні програми, передивляється приклади крутих офісів у різних країнах світу, а потім ділиться інформацією з командою. Ми прагнемо перейти на сучасніші методи і програми для проєктування. Компанія це підтримує, тому ми обговорюємо варіанти, щоб перейти всім разом. Така синхронність важлива для нас, щоб мати змогу допомогти, підстрахувати один одного за необхідності. 

ЕРАМ — одна з небагатьох компаній на українському ІТ-ринку, де є штатні дизайнери інтер’єру.

Завдяки масштабам і розгалуженості організації попит на цю роботу не зникає і є сенс співпрацювати на постійній основі, аніж кожного разу звертатись до підрядників. Але якщо ваш вибір — звернутись до агенції, раджу в договорі прописувати авторський нагляд і супровід проєкту до самого завершення. Завдяки цьому ви максимально наблизите реальність до візуалізації.

Досвід потрясінь

Особисто мені шкода, що з приходом пандемії люди стали менше користуватись офісами. Хоча є й ті, хто любить працювати в комфортних умовах, де нічого не відволікає і саме оточення допомагає зосередитись на завданнях. Серед них — і я сам. Люблю бувати в офісі, знаходжу в цій рутині якусь магію.

Як і в багатьох інших компаніях, ми мали переосмислити досвід проєктування з огляду на вимоги епідеміологічної безпеки. Оновлена навігація, рецепції чи вбиральні — кожне рішення було унікальним для конкретного приміщення, воно мало зробити офіс безпечнішим, але не ускладнити користування. Були «гарячкові» рішення на кшталт повної відмови від текстилю, але згодом ми знайшли золоту середину й оновили глобальні стандарти для офісів дуже адекватно.

Але справжньою перевіркою для багатьох офісів в Україні став початок повномасштабного вторгнення. Тисячі колег з родинами й домашніми улюбленцями мали терміново розташовуватися у наших локація у центрі та на заході країни. Офіси швидко переобладнали в шелтери, забезпечивши людей всім необхідним. Це був виклик, але все вийшло.

Новий стандарт, який з’явився у компанії у 2022 році — офіс або коворкінг має бути обладнаний або мати поблизу бомбосховище, джерела живлення, стабільний інтернет, запаси води й продуктів та інші речі, необхідні за умови нової хвилі ворожого наступу.

Цим оновленням значною мірою опікувалась адміністративна команда. І хочеться вірити, що нам більше не знадобиться їм користуватися.

Де навчатись і брати натхнення

Я не знаю архітекторів, які навчились всього самостійно. Хай там як, але ця професія є дуже відповідальною, адже мова — про комфорт та безпеку людей. Тому, на мою думку, фахова освіта є обов’язковою. Якщо це не університет, то хоча б менторинг професіонала, який дуже сумлінно і якісно зможе передати свої знання. Почати з роботи помічника архітектора — дуже хороший варіант. Адже у цій галузі дійсно неможливо прочитати книгу і почати проєктувати надійні споруди й простори.

Щодо натхнення, яке у цій професії також важливо, то особисто я його знаходжу, коли йду по офісу і бачу як люди користуються моєю роботою. Адже в дизайні все завжди проявляється в процесі.

Ми можемо запланувати певне приміщення або зону одним чином, а його будуть використовувати дещо по-іншому — і це додає роздумів під час створення майбутніх проєктів. Також спілкування з замовниками, прояснення їхніх потреб і звичок додає ідей. Також я люблю передивлятись профільні ресурси, дізнаватись як реалізують ті чи інші завдання в офісах у різних країнах світу. Це тренує професійний світогляд. 

Одне знаю напевно: коли ідея з’явилась, не можна її залишити як є. Варто одразу занотувати, залишити в комп’ютері або навіть в паперовому блокноті — а далі вже братись до справи й створювати щось корисне, красиве, зручне і безпечне для людей.

«У мене є жарт що на будь-яке питання у сфері менеджменту є єдина правильна відповідь: «It depends!». Хто такий Delivery Manager: огляд професії від Христі Слободян
«У мене є жарт, що на будь-яке питання у сфері менеджменту є єдина правильна відповідь: «It depends!». Хто такий Delivery Manager: огляд професії від Христі Слободян
По темi
«У мене є жарт, що на будь-яке питання у сфері менеджменту є єдина правильна відповідь: «It depends!». Хто такий Delivery Manager: огляд професії від Христі Слободян
Хто такий FullStack Developer: огляд професії від Станіслава Висоцького
Хто такий FullStack Developer: огляд професії від Станіслава Висоцького
По темi
Хто такий FullStack Developer: огляд професії від Станіслава Висоцького
Хочеш увійти в IT і не можеш обрати фах? Тут описи 23 IT-професій від фахівців провідних компаній України які допоможуть визначитись
Хочеш увійти в IT і не можеш обрати фах? Тут описи 23 IT-професій від фахівців провідних компаній України, які допоможуть визначитись
По темi
Хочеш увійти в IT і не можеш обрати фах? Тут описи 23 IT-професій від фахівців провідних компаній України, які допоможуть визначитись
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
Зарплата айтішників в Україні — одна з найвищих. І ІТ-галузь під час війни — єдина галузь, яка зростає, попри війну. А айтішники — серед тих, хто найактивніше підтримують армію. Середній місячний донат айтішника становить 10% від зарплати, або $270. dev.ua вирішив розпитати айтішників, куди вони витрачають гроші й у що інвестують під час війни. 
1 коментар
Не Патроном єдиним. Айтішник з EPAM шиє військову амуніцію для собак: історія диво-стартапу для чотирилапих захисників України
Не Патроном єдиним. Айтішник з EPAM шиє військову амуніцію для собак: історія диво-стартапу для чотирилапих захисників України
Не Патроном єдиним. Айтішник з EPAM шиє військову амуніцію для собак: історія диво-стартапу для чотирилапих захисників України
Максим Лісович, Interior Designer в ЕРАМ Україна, поза роботою допомагає амуніцією українським військовим… собакам. Так, службові пси носять унікальні жилетки та нашийники, мають спеціальні аптечки та турнікети. Чотирилапі в такому «одязі» більш захищені та впізнавані.  За словами Максима, тільки на заході країни нас захищають сотні військових собак. Айтівець допомагає військовим кінологам нести цю службу гідно, забезпечуючи відповідною амуніцією, спеціальними аптечками та турнікетами. Нещодавно він провів три дні поспіль, власноруч відшиваючи нашийники та повідці. А ще два роки тому шити він не вмів узагалі. Ось історія диво-стартапу.
Австралійське задзеркалля. Історія Delivery Director EPAM, який через війну релокувався із сім'єю до Австралії: як адаптуватися та вижити за океаном?
Австралійське задзеркалля. Історія Delivery Director EPAM, який через війну релокувався із сім'єю до Австралії: як адаптуватися та вижити за океаном?
Австралійське задзеркалля. Історія Delivery Director EPAM, який через війну релокувався із сім'єю до Австралії: як адаптуватися та вижити за океаном?
Григорій Клімов — директор з делівері і керівник великої Platform Engineering-практики в EPAM. Понад 10 років він будував свою кар’єру в українському офісі, але війна змусила його з родиною кардинально змінити життя. В березні Григорій з дружиною і трьома дітьми поїхали з рідного Харкова, деякий час провели в ЄС, а згодом — вирушили до Австралії. «Я мріяв жити в цій країні, коли піду на пенсію. Але війна підштовхнула до того, щоб прийняти рішення значно швидше», — каже Григорій. Ось його історія.  
Очільник EPAM Ukraine: «Було б класно мати якісь прозорі, відкриті механізми виїзду за кордон для обмеженої кількості людей»
Очільник EPAM Ukraine: «Було б класно мати якісь прозорі, відкриті механізми виїзду за кордон для обмеженої кількості людей»
Очільник EPAM Ukraine: «Було б класно мати якісь прозорі, відкриті механізми виїзду за кордон для обмеженої кількості людей»
Керівник EPAM Ukraine Степан Мітіш, який до призначення відповідав за київський та вінницький офіси компанії, дав велике інтерв’ю AIN. В компанії він працює вже 16 років, тобто знає про український IT-аутсорс багато, якщо не все.  dev.ua обрав найцікавіше з розмови.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
0

Дизайн інтер'єру дійсно є важливим для комфорту людей не тільки на роботі, але й вдома. Тому, якщо хтось хоче змінити інтер'єр у своїй домівці, рекомендую заглянути до https://nvb-architects.com.ua/ , бо вони дійсно професіонали, а їх портфоліо робіт вражає.