💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉
Вікторія ГорбікІсторії
22 грудня 2022, 09:41
2022-12-22
Почав кодити у 8 років, а у 20 вже має власну ІТ-компанію. Історія київського хлопця, яка доводить, що в IT нема нічого неможливого
Двадцятирічний Кирило Тураєв народився в Києві, як він сам висловлюється, у звичайній, навіть бідній сім’ї. І з дитинства думав, як розвинутися, щоби пограти на моцному комп’ютері, який би тягнув усі ігри, модно одягатися, їсти в «Макдональдзі».
Він перетворив захоплення комп’ютерними іграми на бізнес ще у школі. А згодом розвинув власну справу. Зараз заробіток Кирила базується на тому, щоб навчати людей програмування на базі HTML, CSS та JavaScript. Він каже, що може зробити з нулячого джуна Middle-спеціаліста за 3 місяці.
Кирило розповів dev.ua про всі злети та падіння, які йому довелось пережити, щоб досягти мети.
Кирило познайомився з комп’ютером у 2 роки. Його батько збирав ПК, техніка та інтернет, коли підростав малюк, в домі вже були майже постійно. Хлопчик уже тоді почав грати у розвивальні ігри. Приблизно у віці 7 років, ще на зорі розвитку ресурсу, Кирило почав юзати YouTube.
Як згадує айтішник, його, тихого, замкнутого, гладкого хлопчика, дуже ображали в школі, і з перших класів школи він занурився у віртуальний світ. Однією з багатьох ігор, у які грав на той момент Кирило, був Minecraft. Щоби мати змогу грати разом з однокласниками, як їм хотілось, 8-річний Кирило за допомогою підказок на англомовних каналах у YouTube створив і запустив окремий сервер Minecraft, усунувши проблеми, які він спостерігав на інших серверах.
Тоді ігри між кількома учасниками в реальному часі в онлайні були дуже рідкими, і сервери мали успіх.
Початок навчання
Навчаючись у початковій школі, він, крім програмування, самотужки почав вивчати 3D-графіку, роботу в фотошопі, створювати текстури та карти для інших ігор, а також пробував розвивати за допомогою SMM групи в соцмережі.
«Після школи в мене було два варіанти, або пограти в ігри, або розібратись із чимось та попрограмувати, і друге я обирав найчастіше», — говорить Кирило.
Перші гроші
В 11 років Кирило зібрав по родичах свої перші інвестиції у 800 грн, на той момент це було $100. На ці гроші він купив хостинг і налаштував сервер для Counter Strike за допомогою вже готових, які знайшов в інтернеті та самотужки виправляв в них баги.
Щоб продавати послуги сервера для гравців, Кирило придбав платну рекламу. Але тут йому довелось піти на хитрощі.
І за допомогою комп’ютерної програми, яку він знайшов в інтернеті, хлопець змінив свій голос, щоби він звучав, як у дорослої людини.
У 12-річному віці Кирило зібрав команду із зацікавлених грою хлопців і на WIX створив сайт, де пропонував послуги білдерів із розроблення карт для ігор. Через мережу знайшов сайти та форуми, а також зацікавлених клієнтів.
Бувши тінейджером, Кирило налаштовував за гроші сервери різним людям, вирішив стати адміністратором серверів і створити власний сервер у Minecraft.
«Тут я зрозумів, що знань не вистачає, і мені необхідно навчитись програмувати на Java», — зазначає хлопець.
Школа чи робота
Після досягнення 13 років Кирило вже знав основи мови Pawn, базово розбирався в HTML і Java, запустив свій сайт, але, як він каже, це не були ті професійні знання, що дають змогу створити повноцінний продукт.
Той момент став переломною точкою, коли Кирило задумався, а чи потрібно щось створювати саме для ігор і наскільки це перспективно.
«Я зрозумів, що, створюючи сервери, не заробиш великих грошей, а треба розвиватись у нормальне IT та по-нормальному», — розказує він.
А далі, як розповідає Кирило, все стало зрозуміло: «Я забив на уроки та близько року, сидячи за останньою партою у школі, вивчав HTML, CSS, JavaScript і всі технології для того, щоб створювати сайти». А батькам, за його словами, залишилось тільки сваритись, чому він не вчиться, але подіяти вони нічого не могли, та й особливо не занурювались у те, що хлопець робить за комп’ютером.
А, за словами айтішника, підтримка з’явилась лише за рік, коли він почав заробляти більше, ніж батьки.
Перші платні курси з Java Script хлопець купив саме за ці гроші, за $600, зароблених на фрилансі, роблячи сайти. Клієнтів він знаходив на відомому форумі, де брали участь переважно люди з ігрової та криптосфери. А далі Кирило розповідає, що він уже стабільно заробляв по $600 на місяць
«Я тоді на побаченні з дівчиною перший раз за кальян віддав величезну суму у 2000 грн», — згадує хлопець.
Ва-банк
Навчаючись у десятому класі й отримуючи нормальний і стабільний заробіток, Кирило почав замислюватись, що ж робити далі.
«Я розумів, що працюю в замкнутій оболонці, не знаю, як правильно писати код, як створювати справжні сучасні застосунки», — акцентує він.
І ментор із чергових курсів порадив Кирилові попрацювати в якійсь IT-компанії, щоб отримати необхідний досвід.
Отримавши багато відмов через вік, відсутність досвіду та навчання в десятому класі, Кирило отримав роботу в стартапі Skyworker.ai, тож після школи почав працювати в офісі.
У компанії створювали платформу для пошуку роботи, конкурента Djinni, яка обробляє дані за допомогою штучного інтелекту та підбирає кандидатів. Зарплатні там не було. Кирило розповідає, що в стартапі запропонували працювати за майбутні інвестиції. За рік хлопець отримав багато досвіду від інших розробників та опанував багато технологій.
Але саме тут Кирило зрозумів, що йому цікаво не тільки навчатись самому, а й навчати інших.
Від програміста до ментора
Через пів року роботи у стартапі, хлопець, за його словами, отримав достатній досвід і знання, щоб самому повноцінно створювати застосунки, зрозумів, як створюються IT-продукти та запускаються стартапи, як працює IT-бізнес: як технічну частину, так і в питаннях із командою.
Але працювати без грошей було складн, і він вирішив знов пошукати проєкти на фрилансі. Завдяки досвіду в Skyworker Кирило вже міг створювати проєкти для клієнтів самостійно з нуля на кшталт веб- і мобайл-застосунків.
Він розповідає, що влітку через три місяці після того, як почав продавати свої послуги, вийшов на $1000 заробітку на місяць, а восени ця цифра дійшла до $1500. І робота в стартапі зійшла на «ні». І Кирилові вони не заплатили, попри те, що через декілька місяців після того, як хлопець пішов звідти, стартап залучив $1,5 млн інвестицій.
«Якщо відкрити сайт і подивитись, там є місця, де мій код написаний», — згадує хлопець.
Але, за його словами, він отримав досвід, який йому дуже допоміг.
Наступним етапом Кирило вирішив зібрати та навчити команду, яка під його керівництвом буде кодити, й так можна буде робити більше проєктів та отримувати більше грошей.
Після випуску з 11 класу Кирило обдзвонив усіх своїх знайомих і серед охочих зібрав команду з 8 людей, яким він запропонував навчитись програмувати та працювати.
Ціна знань
За весь час Кирило витратив близько $20 000 на курси, менторів, консультантів і власне навчання. Найбільше грошей, як зазначає айтішник, він витратив на консультації від власників IT компаній з інфою, як побудувати IT-бізнес і як продавати послуги.
«Зокрема, за 600$ на місяць я консультувався у власника IT-компанії, котрий створював такі ж самі застосунки, як і я планував. І він мені допоміг створити в гугл-драйві перші мої бізнес-процеси компанії, за якими у форматі інструкцій потім працювали перші співробітники, і далі ми разом їх оновлювали», — акцентує хлопець.
Формально він навчається у двох українських вишах, але зазначає, що в жодному з них він не отримав тих знань, які йому були потрібні.
Власна IT-компанія
Після закінчення школи Кирило створив власну аутсорс-компанію зі створення додатків для стартапів і бізнесів із нуля. Ще до війни він найняв у команду спеціалістів з росії, білорусі та Казахстану, оскільки, як він говорить, так вийшло, що ще з дитинства Кирило почав працювати саме з цим ринком.
Це були проєкти СНД від $20 000 на 3–6 місяців. Для нормальної аутсорсингової компанії це був дуже маленький чек, адже тільки на команду розробників на місяць може виходити $10 000. Але Кирило розповідає, що всі співробітники в команді були його покоління.
Він акцентує, що так зміг навчитися системно та швидко генерувати досвідчених розробників, які якісно та швидко могли писати код Middle-рівня, за ціною нижче ринкової.
І до початку повномасштабної війни все було наче добре. Розробників Кирило продавав у середньому за $40 за годину, і чистий прибуток складав більшу частину. Як він говорить, велику рентабельність вдалось досягти завдяки системі вирощування.
«Компанія працювала, ми вели шість проєктів одночасно, я вийшов з операційної діяльності, ми масштабувались і переходили на закордонний ринок — запускали свій IT-стартап», — говорить бізнесмен.
У штабі на фултаймі працювали близько 20 людей. Місячний обіг компанії складав понад $20 000. У планах було залучити інвестиції, оновити сайт, збудувати екосистему, у середині якої кожен джун міг вирости до СТО, власника свого IT-продукту. Але почалась війна, і всі проєкти відпали. Компанії не заплатили близько $15 000.
І через це він навіть не всім своїм співробітникам зміг виплатити зарплатню. І компанію бізнесмен закрив.
Теперішнє та майбутнє
«Я собі ніколи не ставив ціль стати крутим розробником. Моя ціль була — через IT створити власний бізнес, вийти з операційки та відпочивати», — згадує хлопець.
За словами айтішника, у цілому йому вже не так цікаво будувати готові IT-продукти, на яких клієнти будуть заробляти гроші, бо цей досвід Кирило вже отримав.
Останні дев’ять місяців хлопець займається розробкою власного стартапу, який уже на етапі бета-тестування та скоро вийде на ринок.
«Я навчився за 3+ місяці з Junior-розробника генерувати Middle-розробника, який може самостійно працювати над проєктом і якісно писати код», — зазначає він.
Кирило вже запустив власну IT-школу з навчання Fullstack JS-розробників з нуля до рівня Junior+.
Тепер він займається побудуванням екосистеми для синьйор-розробників, які хочуть будувати аутсорсинговий бізнес або створювати IT-стартапи.
Для них він описав систему вирощування команди, інструкції для розвитку IT-бізнесу та налаштування системи розроблення, архітектури та дизайн-системи. Як він каже, IT-бізнес «під ключ».
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.