🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Олександр КузьменкоGameDev
24 березня 2025, 18:40
2025-03-24
«Гейб мав цікаві ідеї, які не мали нічого спільного із софтом». Valve у 2000-х розглядала створення власної соцмережі, не пов'язаної з відеоіграми
Моніка Гаррінгтон, одна із засновниць Valve та її перший директор з маркетингу, розповіла, що легендарний співзасновник компанії Гейб Ньюелл на початку 2000-х роздумував над створенням соцмережі. Проте у Valve зрештою відмовились від цієї ідеї та створили Steam.
Моніка Гаррінгтон, одна із засновниць Valve та її перший директор з маркетингу, розповіла, що легендарний співзасновник компанії Гейб Ньюелл на початку 2000-х роздумував над створенням соцмережі. Проте у Valve зрештою відмовились від цієї ідеї та створили Steam.
Про це Гаррінгтон розповіла на Game Developer’s Conference 2025, повідомляє PC Gamer.
За її словами Гейб Ньюелл, приблизно з 1998 до початку 2000-х років, поклав око на ідею соціальної мережі.
«Гейб мав цікаві ідеї, які не мали нічого спільного з програмним забезпеченням. Я маю на увазі, з іграми — і деякі з них були б дійсно цікавими», — сказала Гаррінгтон.
Вона розповіла, що однією з цих ідей був проєкт інтерактивного соціального хабу. Гаррінгтон каже, що і вона, і Ньюелл «добре відчували, куди рухається ігрова індустрія», і наскільки масовою вона може стати. Але вони також знали, що інтернет загалом може стати надзвичайно ефективним соціальним центром.
«Він дуже добре розумів — і я теж, — що інтернет може бути неймовірно соціальним місцем, а люди тоді про це не думали. Знаєте, люди здійснювали транзакції, створювали технологічні компанії… вони не думали про психологічні та соціальні аспекти цього», — стверджує Гаррінгтон.
Вона має рацію: Myspace дебютував у 2003 році, Facebook з’явився у 2004, Twitter — у 2006-му, Tumblr — у 2007-му, а Instagram у 2010-му. Серед цього переліку могла бути й соцмережа Valve, але зрештою в компанії відмовилися від цієї ідеї.
«Гейб думав про розширення соціальної компоненти, але не в ігровому контексті… Я думаю, що це було б зовсім не схоже на Facebook або на те, що сталося, але так», — говорить Моніка Гаррінгтон.
Натомість Valve завоювала ринок відеоігор з іншим продуктом — цифровим сервісом Steam, який дебютував у 2003 році. Нині це значно більше ніж магазин відеоігор, який дає доступ до мультиплеєра — тепер це цілий цифровий сервіс із багатьма функціями, зокрема, з елементами соцмереж.
Що робити, щоб ваші твіти не блокували кремлеботи. Інструкція
Соціальна мережа Twitter — один з головних майданчиків для поширення інформації про війну в Україні західній спільноті. Але де правда про війну, там відразу з’являються боти Кремля, які кидають страйки. Розповідаємо що робити, аби ваші твіти не блокували.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.