👁️👁️ 300 000 криптанів встановили собі Trustee Plus - гаманець з криптокарткою. Чого чекаєш ти? 👉

«Не знаю навіть, що гірше — отримати від них відмову чи офер». 10 найгірших співбесід із життя айтішників, про які зазвичай не розповідають

BlaBlaCar нещодавно вивісив вакансію комунікаційника, де відразу повідомив, скільки часу доведеться витратити кандидатові, аби потрапити на роботу. У тексті йдеться про те, що процес найму займатиме щонайменше три години часу мінімум для спілкування мінімум із шістьма людьми, а фінальне рішення роботодавець оприлюднить за 20–25 днів.

dev.ua запитав в айтішників про їхню найдовшу співбесіду, строк розгляду кандидата та фідбек по кандидатурі, а також про співбесіди, на які ніколи більше не хотілось би потрапити. 

Залишити коментар
«Не знаю навіть, що гірше — отримати від них відмову чи офер». 10 найгірших співбесід із життя айтішників, про які зазвичай не розповідають

BlaBlaCar нещодавно вивісив вакансію комунікаційника, де відразу повідомив, скільки часу доведеться витратити кандидатові, аби потрапити на роботу. У тексті йдеться про те, що процес найму займатиме щонайменше три години часу мінімум для спілкування мінімум із шістьма людьми, а фінальне рішення роботодавець оприлюднить за 20–25 днів.

dev.ua запитав в айтішників про їхню найдовшу співбесіду, строк розгляду кандидата та фідбек по кандидатурі, а також про співбесіди, на які ніколи більше не хотілось би потрапити. 

Зазвичай айтішники проходять 4–5 турів співбесід перед працевлаштуванням

Зрідка один етап співбесіди триває годинами

І 4–5 співрозмовників зі сторони, що приймає, перед прийомом на роботі — найчастіше явище

Також айтішники вважають, що фінальне рішення роботодавця про прийняття чи відмову кандидатові має бути ухвалено протягом 1–1,5 тижнів.

Найгірше запитання на співбесіді

Айтішники в соцмережах часто дивуються тому, про що у них запитують рекрутери. І ось топ-10 дивних питань, якими поділилися респонденти.

1. Які книжки читав?

2. Ким би були, якби не було IT?

3. Що про вас думає ваш минулий роботодавець? А якщо ми в нього це перепитаємо, то він так само відповість?

4. Чи плануєте ви дітей/ яке сімейне положення.

5. А навіщо вам знати, скільки QA буде з вами працювати на проєкті?

6. Як ви ставитеся до мікроменеджменту?

7. Чи плануєте ви народжувати дитину найближчим часом?

8. Як вас звати?

9. Попросили контакти минулих роботодавців з формулюванням «щоб дізнатись, що я на них не підпрацьовую».

10. Як тебе взяли на роботу?

Найгірші співбесіди у житті

Також ми попросили айтішників розповісти про найгірший досвід інтерв’ю у житті. І ось, що нам анонімно повідали. Деякі респонденти називали навіть компанію-роботодавця, де з ними трапилася найгірша у житті співбесіда. Та оскільки опитування анонімне, у 10 найяскравіших кейсів ми приховаємо ім’я роботодавця. 

Була співбесіда, на якій мене співбесідував РНРшник на позицію .NET. Питання він брав з chatGPT. Коли зрозумів, що я на будь-яке відповім, почав питати алгоритми, хоча у описі до вакансії таких вимог не було і працювати треба з різними API. Не знаю, нащо там алгоритми, це не R&D, а сервіс магнітних замків і шлагбаумів. Цю компанію я б нікому не радив. Головне, що інтервʼю було дуже непрофесійним. Вони не вважали за потрібне готуватись до нього. Таке враження, що метою було завалить, а не питати про досвід. Про досвід не було жодного питання. Тоді дійсно хотілось вимкнутись. Але тут прийшло Боже проведіння, і почав лагати інтернет, ніби натякаючи, що треба бігти. Ще була співбесіда в одній дуже відомій компанії, мене звинуватили, що я підглядав, бо довго думав, хоча доказів цьому не було, камера була увімкнена.
На позицію маркетолога пройшло три інтервʼю, зроблене тестове завдання і фінальна співбесіда, після котрої була відмова. При цьому під час фінзустрічі виявилось, що моє тестове ніхто не передивлявся. У самому тестовому просили зробити сім різноманітних аналізів (по типу, зробіть поточний аналіз tech ed ринку), і на виконання завдання дали день.
Надали позитивний фідбек по тестовому і повідомили про необхідність провести ще один дзвінок, фінальний для обговорення оферу. На цьому фінальному дзвінку було ще чотири нові особи (усі без камер та без імен), кожна з яких ставила детальні запитання до відповідей по тестовому, розпитували про контакти та першоджерела, на основі яких зроблено висновок по тестовому. Цей дзвінок тривав чотири години. Через тиждень сказали, що переосмислили і вирішили нікого не наймати.

Колись мені прийшов інвайт на технічну співбесіду, на якому 9 людей запрошено було.

На яку б ніколи не хотілося повертатися —  співбесіда, яка як почалася неприємно, так і закінчилася. Тезисно:

  • HR не прийшла на співбесіду, яку сама ж призначила в той же день.
  • Дали тестове для джуна (мене про це попередили, бо у них на декілька позицій шукають людей), хоча я йшла на позицію мідла, але питання там були не для джуна (співчуваю джунам, що спробували).
  • Кожен раз, як починали спілкування, питали мені чи згодна я працювати з офісу.
  • На технічній співбесіді HR із лідом сиділи в одному мітінг-румі, що додавало поміх на колі та незручностей. Наголошували, що у них ІДЕАЛЬНІ процеси, але коли я щось технічне розпитувала, чомусь попадала на грубість: «Нащо тобі це знати? Чому ти це питаєш?». Хоча питання самі стандартні, не сек’юрні. Осад залишився максимально неприємний.
Рекрутерка заплуталася у термінах, я сказав, що не розумію про що вона. Наступного етапу не було, бо вона сказала директору, що я не знаюся на цій технології.
Я і мої знайомі, які проходили в компанії (назву приховали — ред.) співбесіди, відчували, що це був акт морального насилля. Тебе вижимають максимально, породжують комплекси, а називають це все — ЧЕЛЕНДЖЕМ. Не знаю навіть, що гірше — отримати від них відмову чи офер. Вони місяцями не можуть закрити вакансії і агресивно хантять всіх. Скоро запрошення на співбесіду будуть отримувати старі, малі і немічні, тому що їх воронка запитів вже сягає третє коло.

Найкраща компанія в світі по співбесідам, заходжу на дзвінок, ввімкнув камеру, прошу технічного «експерта» теж ввімкнути, бо мені так легше комунікувати з людьми. Він відмовився бо сказав, що камери — це зло. Далі почав читати з листка питання один за другим, на деякі навіть не знаючи відповіді. Спочатку я думав відповідати, але зрозумів що в цьому немає сенсу і просто гуглив відповідь і читав її. Дуже чекав кінця, але поки дочекався декілька разів чув лайку та незрозуміле бурчання.

Людина буквально почала розмовляти матом, бо в неї файл скрипту заглючив. Після інтерв’ю сказали, що я не пройшов, але вони все розуміють і готові мене взяти на той самий проєкт, але з вдвічі меншою винагородою. На цьому і попрощались.

Спілкувався з друзями, виявилось таке враження було не тільки в мене. Але зате є лайфхак, спокійно з самого початку відкриваєте Гугл і читаєте всі відповіді, профіт. Але навіщо потім робота в такій компанії — незрозуміло.

Наприкінці співбесіди в мене запитали, чи буду я проходити стажування. На що я не погодилась. Після цього рекрутерка почала ображати та переходити на особистості, однією з її фраз була: «у свої n-років ви і далі будете нездарою, яка постійно шукає роботу, якщо будете відмовлятись від вакансій, подібних нашій». До речі, на співбесіді виявилось, що це була робота в одному з кол-центрів, які виманюють гроші з пересічних громадян.

Проходив співбесіду з проджектом і співробітницею HR на посаду qa trainee на $250. Випробувальний термін — 3 місяці. Дівчина була приємна і була присутня, мабуть, для того, щоб хоч якось згладити враження про компанію. Мене попередили, що проджект дуже складний і відсіює всіх. Співбесіда була більше по софт скілах, питання типу чому вирішив податись, чому вирішив стати QA (це був пошук першої роботи).

Під час розмови проджект розмовляв так, наче я пусте місце і маю його переконати в тому, що він помиляється. Деталі вже погано пам’ятаю, це було більше року тому, але запам’яталась фраза його «враховуючи ваш попередній досвід роботи, ви не зможете бути QA, бо ви звикли працювати за інструкціями»,

На той момент в мене був досвід 10 років роботи в банку в HR підрозділі. Враховуючи його тон розмови, я не став пояснювати, що в нашій роботі ми були дуже гнучкими з мінімальною кількістю контролю й інструкцій (працював фахівцем з навчання персоналу). Під кінець він сказав, що в мене є 40% шансів що візьмуть і дадуть відповідь протягом тижня, а через пів години після співбесіди написала рекрутерка, що мене не взяли. Взагалі не шкодую, що не взяли туди, бо через місяць потрапив в меншу компанію, але на кращі умови, де ще й адекватними колегами.

Коли справа дійшла до технічної співбесіди, інтерв’юер (який навіть камеру на зустрічі побоявся ввімкнути, але судячи по голосу — років 18–19), замість технічних запитань задавав некоректні особисті запитання, які пізніше переросли в особисті образи.

Судячи з усього — якийсь підліток із комплексами. Чому йому довірили проводити співбесіду… 

Також ми запитали IT-фахівців, як би вони проводили співбесіди для фахівців своїх команд. Ось, що нам відповіли.

  1. Я б проводив насамперед це як дружню бесіду, можливо б запропонував випити, переважно б ставив питання на реалізацію якогось функціонала або говорив про певну ситуацію і що треба зробити. Людина має отримувати задоволення від спілкування. Тільки так вона може ще раз до тебе прийти. Навіть якщо ти цю людину не візьмеш, вона буде трошки лояльною до тебе і компанії.
  2. Подобається як це роблять європейські компанії, що лістингуються на біржах (прі-скрін резюме, аналітичний онлайн тест /тестове завдання й одна співбесіда з HR та тім лідом). Найчастіше по аналітичному тесту зрозумілі навички та здібності, краще ніж від сотень питань 20-літнього рекрутера, і пройти його можна у будь-який час, що зручно під час пошуку роботи ще працюючи.
  3. Менше формальностей та дичандри, більше діла та емоційного інтелекту.
  4. Це досить важкий процес, тому що, як на мене, потрібно чітко збалансувати технічну частину та софтскіли. Чесно кажучи я б давав технічне завдання, тому що багато кандидатів завчили відповіді, написали три роки досвіду і вперед. Це погана практика, але такий зараз світ хайрінгу.
  5. Мінімізувати кількість етапів співбесід до 2–3. Токсичних співробітників не підпускати до процесу найму, на співбесіді не показувати втому від співбесіди, бо вона в тебе вже 10-а за сьогодні.
  6. Формат екскурсії, розказати й показати, як все працює, а лиш потім переходити до питань. Так і самому стає зрозуміліше чи розуміє справу людина, і наскільки він багато запитань сам поставить опісля.
  7. Короткі питання-відповідь та довільна розповідь про найцікавіший робочий досвід.
Не говориш російською — не релевантний кандидат. Рекрутерці-початківцю відмовили у співбесіді через те що вона не говорить російською
Не говориш російською — не релевантний кандидат. Рекрутерці-початківцю відмовили у співбесіді через те, що вона не говорить російською
По темi
Не говориш російською — не релевантний кандидат. Рекрутерці-початківцю відмовили у співбесіді через те, що вона не говорить російською
Як айтішники передражнювали зарубіжного скраммастера через акцент та дізналися про звільнення через шеринг екрану колеги. 10 робочих факапів IT-фахівців
Як айтішники передражнювали зарубіжного скраммастера через акцент та дізналися про звільнення через шеринг екрану колеги. 10 робочих факапів IT-фахівців
По темi
Як айтішники передражнювали зарубіжного скраммастера через акцент та дізналися про звільнення через шеринг екрану колеги. 10 робочих факапів IT-фахівців
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn  запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
HR з Дніпра Любов Ковалевська в LinkedIn обурилася тим, що компанії виставляють вакансії на джоб-сайтах англійською мовою. Айтішники швидко пояснили, в чому справа. 
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
Розробник Нікола Щупило опублікував в LinkedIn сріншот переписки з рекрутеркою, що представилася від імені компанії IntellectoKids та холдингу Genesis, який викликав дискусію серед користувачів спільноти. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.