💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Марія БровінськаРобота
2 серпня 2023, 09:06
2023-08-02
«Не знаю навіть, що гірше — отримати від них відмову чи офер». 10 найгірших співбесід із життя айтішників, про які зазвичай не розповідають
BlaBlaCar нещодавно вивісив вакансію комунікаційника, де відразу повідомив, скільки часу доведеться витратити кандидатові, аби потрапити на роботу. У тексті йдеться про те, що процес найму займатиме щонайменше три години часу мінімум для спілкування мінімум із шістьма людьми, а фінальне рішення роботодавець оприлюднить за 20–25 днів.
dev.ua запитав в айтішників про їхню найдовшу співбесіду, строк розгляду кандидата та фідбек по кандидатурі, а також про співбесіди, на які ніколи більше не хотілось би потрапити.
Зазвичай айтішники проходять 4–5 турів співбесід перед працевлаштуванням
Зрідка один етап співбесіди триває годинами
І 4–5 співрозмовників зі сторони, що приймає, перед прийомом на роботі — найчастіше явище
Також айтішники вважають, що фінальне рішення роботодавця про прийняття чи відмову кандидатові має бути ухвалено протягом 1–1,5 тижнів.
Найгірше запитання на співбесіді
Айтішники в соцмережах часто дивуються тому, про що у них запитують рекрутери. І ось топ-10 дивних питань, якими поділилися респонденти.
1. Які книжки читав?
2. Ким би були, якби не було IT?
3. Що про вас думає ваш минулий роботодавець? А якщо ми в нього це перепитаємо, то він так само відповість?
4. Чи плануєте ви дітей/ яке сімейне положення.
5. А навіщо вам знати, скільки QA буде з вами працювати на проєкті?
6. Як ви ставитеся до мікроменеджменту?
7. Чи плануєте ви народжувати дитину найближчим часом?
8. Як вас звати?
9. Попросили контакти минулих роботодавців з формулюванням «щоб дізнатись, що я на них не підпрацьовую».
10. Як тебе взяли на роботу?
Найгірші співбесіди у житті
Також ми попросили айтішників розповісти про найгірший досвід інтерв’ю у житті. І ось, що нам анонімно повідали. Деякі респонденти називали навіть компанію-роботодавця, де з ними трапилася найгірша у житті співбесіда. Та оскільки опитування анонімне, у 10 найяскравіших кейсів ми приховаємо ім’я роботодавця.
Також ми запитали IT-фахівців, як би вони проводили співбесіди для фахівців своїх команд. Ось, що нам відповіли.
Я б проводив насамперед це як дружню бесіду, можливо б запропонував випити, переважно б ставив питання на реалізацію якогось функціонала або говорив про певну ситуацію і що треба зробити. Людина має отримувати задоволення від спілкування. Тільки так вона може ще раз до тебе прийти. Навіть якщо ти цю людину не візьмеш, вона буде трошки лояльною до тебе і компанії.
Подобається як це роблять європейські компанії, що лістингуються на біржах (прі-скрін резюме, аналітичний онлайн тест /тестове завдання й одна співбесіда з HR та тім лідом). Найчастіше по аналітичному тесту зрозумілі навички та здібності, краще ніж від сотень питань 20-літнього рекрутера, і пройти його можна у будь-який час, що зручно під час пошуку роботи ще працюючи.
Менше формальностей та дичандри, більше діла та емоційного інтелекту.
Це досить важкий процес, тому що, як на мене, потрібно чітко збалансувати технічну частину та софтскіли. Чесно кажучи я б давав технічне завдання, тому що багато кандидатів завчили відповіді, написали три роки досвіду і вперед. Це погана практика, але такий зараз світ хайрінгу.
Мінімізувати кількість етапів співбесід до 2–3. Токсичних співробітників не підпускати до процесу найму, на співбесіді не показувати втому від співбесіди, бо вона в тебе вже 10-а за сьогодні.
Формат екскурсії, розказати й показати, як все працює, а лиш потім переходити до питань. Так і самому стає зрозуміліше чи розуміє справу людина, і наскільки він багато запитань сам поставить опісля.
Короткі питання-відповідь та довільна розповідь про найцікавіший робочий досвід.
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
HR з Дніпра Любов Ковалевська в LinkedIn обурилася тим, що компанії виставляють вакансії на джоб-сайтах англійською мовою. Айтішники швидко пояснили, в чому справа.
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
Розробник Нікола Щупило опублікував в LinkedIn сріншот переписки з рекрутеркою, що представилася від імені компанії IntellectoKids та холдингу Genesis, який викликав дискусію серед користувачів спільноти.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі