💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Олександр КузьменкоGameDev
30 січня 2025, 17:25
2025-01-30
«У мене в самого була ідея зробити гру про ядерну війну в москві». 10 яскравих цитат засновника студії GSC Сергія Григоровича з нового інтерв'ю
Сергій Григорович, засновник української студії GSC Game World, відомої за іграми «Козаки» та S.T.A.L.K.E.R., дав цікаве інтерв’ю авторам Youtube-каналу «Пряма Червона» Валерію Літонінському та Олександру «Фоззі» Сидоренко. Ми вибрали найяскравіші цитати.
Сергій Григорович, засновник української студії GSC Game World, відомої за іграми «Козаки» та S.T.A.L.K.E.R., дав цікаве інтерв’ю авторам Youtube-каналу «Пряма Червона» Валерію Літонінському та Олександру «Фоззі» Сидоренко. Ми вибрали найяскравіші цитати.
Про успіх S.T.A.L.K.E.R. 2
«Чесно кажучи, я знав, що ми вийдемо в нуль за першу добу. Такі були очікування. Не тільки мої, а й тих, хто розбирається в індустрії»
Чому GSC спершу скасувала розробку S.T.A.L.K.E.R. 2
«То була б не S.T.A.L.K.E.R. 2. Ривка б не було б. Це був би S.T.A.L.K.E.R. 1.3, 1.4. Це був би ще один аддон з назвою „два“, трішечки обманочка. Ми тоді не витягували з нашими технологіями»
Про релокацію розробників до Чехії
«Заздалегідь була в нас інформація, що війна 100% буде. І заздалегідь перевезли усю компанію, бо була реальна інформація. Але я не вірив до останнього дня»
Про продовження стратегії «Козаки»
В мене там зараз маленькі проблеми юридичні… Там зараз трішки віджали [права на бренд]… Наші [громадяни України]…
Про українську гру про москву
«В мене в самого була ідея зробити [гру про] ядерну війну в Москві… До того як вони [українська студія 4A Games] заявили, що таку гру розробляють.
Про мультиплеєр в S.T.A.L.K.E.R. 2 і pay to win
«Вся філософія гри в тому, що ти не граєш з кимось із партнерів, і хтось щось може купувати, ти маєш сам знайти, все має бути чесно. А коли ти граєш, і той в кого більше грошей… це не зовсім чесно. Це відчуття лузить гру і падають рейтинги»
Про дрони для Сил Оборони від фонду Lesia UA
«Ми купили й виробили за весь час більше 4000 FPV-дронів. Ми зробили ставку на найдешевші сімки [7-дюймові дрони]. Я відкрив школу свою в Луцьку з підготовки дронщиків… У нас там всі категорії, від 11 років, які самі паяють, самі обльотують…»
Про розвиток дронів з ШІ
«Треба переходити на десятки [10-дюймові дрони]. Треба робити їм стабілізацію по картинці. Треба вже далі атакувати, коли сам дрон летить і визначає ціль. Штучний інтелект. Єдине що Женевська конвенція забороняє, коли сам дрон визначає ціль. Але ж це не проблема — ти отримав дані розвідки, ти знаєш куди тобі летіти, ти нажав Enter і віддав наказ»
Про найщасливіший момент в кар'єрі
«Коли зробив перших „Козаків“. Я найняв німецького видавця і він організував мені по всій Європі престур. Я скрізь літав бізнес-класом, напевно в них так заведено. Я після цього в житті не літав бізнес-класом, хоча літав після цього ще разів 200 напевно»
Чи можна робити ігри про російсько-українську війну
«Можна робити симулятори. Є Liftoff, симулятор дронів. Може бути симулятор будь-чого, танка… Я думаю років через 20 [можна робити інші ігри про російсько-українську війну]. Коли все затихне в серцях»
У грудні минулого року український бізнесмен Максим Кріппа, який володіє кіберспортивною командою NAVI та компанією Maincast, розповів, як став власником студії GSC Game World. За його словами, засновник GSC Сергій Григорович вже не є акціонером, але отримає відсоток від продажів S.T.A.L.K.E.R. 2.
Раніше засновник компанії GSC Game World розповів, що готовий віддати власний Rolls-Royce тому, хто знищить російський фрегат «Адмірал Григорович».
«Щоб не ганьбив моє прізвище, моїх дітей, батьків». Засновник компанії-розробника S.T.A.L.K.E.R. віддасть свій Rolls-Royce вартістю $300 000-$500 000 сміливцю, який знищить російський фрегат «Адмірал Григорович»
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.