Євгеній Удовиченко, менеджер освітніх ініціатив у SoftServe, дав поради майбутнім айтівцям щодо того, як увійти в IT і надійно закріпитися в галузі.
За його словами, для ІТ-фахівця у 2025 році важливі універсальні навички незалежно від того, ким хочеться бути — програмістом, тестувальником, DevOps-фахівцем, аналітиком чи дизайнером. Серед них:
Технічне мислення — уміння мислити логічно, аналізувати проблеми та знаходити рішення.
Англійська мова — майже всі великі ІТ-компанії чи стартапи працюють із міжнародними клієнтами.
Адаптивність — у 2025 році штучний інтелект уже впливає на ринок праці, тому вміння швидко опановувати нові навички (upskilling і reskilling) — ключове.
Гнучкі навички (soft skills) — для розвитку в ІТ необхідно вміти працювати в команді, презентувати себе, покращувати навички бізнес-комунікації.
«Потрібно також дивитися вакансії на спеціалізованих ресурсах, щоб зрозуміти, які навички потрібні для різних професій. Рекомендую переглядати відео спеціалістів-практиків — вони розповідають, що варто вчити та як розвиватися», — зазначає Євгеній у блозі на сайті osvita.ua.
А ще він радить використовувати специфічні ресурси з roadmaps (навчальними маршрутами розвитку) — вони допоможуть зрозуміти, що потрібно знати для старту. «Ну і, звісно ж, ChatGPT та інші AI-асистенти — відмінні помічники для навчання, спробуй поставити питання на кшталт „Як стати фронтенд-розробником?“», — додає фахівець.
Для отримання початківцями досвіду він радить наступне:
шукайте курси й навчальні ініціативи в колаборації з ІТ-компаніями.
проходьте стажування та студентську практику — багато компаній пропонують програми для студентів, що дають змогу попрацювати над реальними проєктами;
розвивайте волонтерство та власні проєкти: в ІТ-сфері є поняття pet-проєктів, коли фахівець реалізовує ідею для себе або намагається зробити аналог якогось сервісу. Це допоможе глибше зрозуміти, як будуються складні системи. Також можна долучатися до волонтерських ініціатив чи брати участь в хакатонах.
Євгеній наголошує: попри те, що штучний інтелект дійсно виконує частину рутинних завдань (наприклад, допомагає писати код або генерувати тестові дані), саме людина визначає, які задачі можна делегувати ШІ, як перевірити результат і що робити у випадку помилки. Тому якісна технічна освіта залишається надійним фундаментом для професійного розвитку.
Віцепрезидентка HR у SoftServe: «Парадоксально, але найбільше, що зараз потрібно, — „навчитися розучуватися“, чистити файли своєї памʼяті й записувати туди нову інформацію, мислити інакше»
«Джуни і мідли програли штучному інтелекту. Не бачу аргументів наймати фахівців-початківців». Senior Software Engineer вважає, що ШІ може замінити молодих айтівців. Чи згодна з його аргументами спільнота: велика дискусія
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
У 18 років «захантив» SoftServe, у 21 — відкрив власну компанію. Історія львівського IT-вундеркінда
Гліб Щур — випускник кафедри систем штучного інтелекту НУ «Львівська політехніка». На молодших курсах його запросила на роботу IT-компанія SoftServe, де він працював майже 3 роки розробником у R&D-відділі. А вже у 2021 році Гліб заснував власну компанію та став CSO у 21 рік. Розповідаємо історію львівського «самородка».