«Успіх "Гри в кальмара" ніхто не міг передбачити». Одкровення львів'янина, який 4 роки працює в Netflix

1 жовтня американська компанія Netflix запустила локалізацію в Україні. Тепер відомі фільми та серіали стрімінгового гіганта стали дубльовані українською мовою — однією з 30, що представлені на його сайті. dev.ua зв’язався з львів’янином Арсеном Костенком, який з 2017 року працює в Netflix. Ми поговорили про те, як потрапити до однієї з найкрутіших компаній світу, про українізацію Netflix і, звичайно ж, про серіал «Гра в кальмара».

Залишити коментар
«Успіх "Гри в кальмара" ніхто не міг передбачити». Одкровення львів'янина, який 4 роки працює в Netflix

1 жовтня американська компанія Netflix запустила локалізацію в Україні. Тепер відомі фільми та серіали стрімінгового гіганта стали дубльовані українською мовою — однією з 30, що представлені на його сайті. dev.ua зв’язався з львів’янином Арсеном Костенком, який з 2017 року працює в Netflix. Ми поговорили про те, як потрапити до однієї з найкрутіших компаній світу, про українізацію Netflix і, звичайно ж, про серіал «Гра в кальмара».

Про свій бекграунд

Я навчався на факультеті інформатики в Києво–Могилянській Академії. У нас ця спеціальність називається «інженер-програміст». Потім поїхав вчитися до Німеччини та Іспанії за освітньою програмою «ЕРАЗМУС». Після цього повернувся до України та працював в компанії EPAM. Потім мені стало нудно працювати на аутсорсі, і я знайшов своїх друзів з Києва. Вони сказали, що продали свій попередній стартап і роблять зараз новий. І це був стартап Grammarly.

Про роботу в топових компаніях

В  2009 — 2011 роках я працював в Grammarly, поки мені не стало нудно. Мені хотілося працювати в компанії, яка має чіткий план свого розвитку і яка не сильно шукає себе. На той момент не було чітко зрозуміло, чим саме Grammarly займається і як вона розвиватиметься. Хоча і було відчуття, що розвиток все рівно буде. Я пішов працювати в компанію Sony в 2011 році. Працював віддалено, і вони мене перевезли в Штати в 2012 році. В Sony я пропрацював 4 роки і зрозумів як влаштований ринок в Америці.

Про Twitter і Pinterest 

В Sony я почав займатися відео. В той час Twitter почав розбудовувати свою відеоплатформу і я пішов працювати до них. Це був момент, коли акції Twitter були повністю знищені й коштували щось типу по $11. Там був CEO, який вивів компанію на IPO. А потім чи він сам пішов, чи його звільнили. І повернувся один із співзасновників, якого звати Джек Дорсі.

Фото — Арсен Костенко

Там був інший стартап, а Дорсі в ньому займав роль фронт-енд програміста. Той стартап не злітав, його засновники організували тижневий хакатон, на якому Дорсі придумав теперішню ідею Twitter. Я потрапив саме на ці буремні часи компанії, мене вистачило на два роки. Потім пішов в компанію Pinterest, де був лідером команди, яка займалася відеоплатформою. Але на Pinterest 80%–90% — це картинки, а відео — це реклама, тому ось такий баланс.

Про те, як його «хантив» Netflix

У мене з Netflix були попередні знайомства. Вони на мене вийшли, коли я ще в Sony працював. Але тоді в мене в голові було зовсім інше: в Україні нісся 2014 рік. Я не знав, де буду завтра і що робитиму. Я сказав Netflix, що не готовий, і вони чомусь мене запам’ятали. І якось написали знову: у нас тут звільнилася одна позиція, чи не хочеш ти спробувати? Я сказав, давайте спробуємо. Процес найму на роботу всюди однаковий — ти проходиш інтерв’ю. 

Про особливість компанії

Є кілька частин інтерв’ю: чи ти вмієш програмувати, на загальну адекватність, чи ти вмієш працювати в команді і культурна — чи ти ціннісно підходиш для компанії. У всіх компаній є ці частини. Питання лише в тому, яка пропорція — хтось робить великий наголос на технічну складову, як Google чи Facebook.

Netflix робить акцент на культурній складовій. Вони очікують дуже високий рівень автономії. Приходиш в компанію, відразу тобі віддають щось — і ти за нього відповідаєш. Немає моменту, що ти новенький чи стажер.

Про те, як думав, що «завалив» інтерв’ю

Чомусь думав, що завалив технічну частину. Я звик до того, що коли в результаті технічної частини в тебе немає на дошці алгоритму, який може бути повністю скомпільований і який дасть правильний результат, то ти її завалив. У мене такого не було. Прийшли якісь чуваки, ми з ними почали говорити здалеку, писати якийсь алгоритми. Вони мене перебивали, запитували: «А що тут, а там що?», я їм щось пояснював. Час закінчився, а на дошці немає цілісного рішення. Але я пройшов.

Фото — Арсен Костенко

Про жорсткий відбір Netflix

В них ще є така штука. Якщо ти до них приїжджаєш на цілий день, і якщо ти першу частину дня не повністю добре провів, то вони на другу частину дня тебе навіть не запрошують. Представники компанії приходять і кажуть: «Чувак, ми тебе не візьмемо, ми це вже розуміємо. Щоб не витрачати ні твій, ні наш час, ось тобі пакетик Netflix з мерчем, але далі — ні». Деяким моїм друзям так відмовляли. Наприклад, коли під час технічної частини виникає велике напруження. Коли ти відчуваєш, що інтерв’юєр тебе на щось продавлює, а ти з цим не згоден. Має відразу бути певна «хімія», що воно спрацює. 

Про віддаленний режим

В офіс можна їздити, але я працюю віддалено. Я сімейна людина, у мене є купа інших зобов’язань. Їздити в офіс корисно і класно, коли з кимось потрібно поспілкуватися особисто. Але більшість таких розмов можна зараз провести в інший спосіб, і це мені підходить. Мені подобається, що є можливість обирати свій власний баланс: працювати вдома чи в офісі. Я живу неподалік міста Сан-Хосе, це південь «Кремнієвої долини».

Про свою роботу

Останні 9 років, чим я займаюся в Штатах — це медіа, обробка відео. Починав з декодування відео, а закінчив побудовою HTML–систем довкола відео. У випадку з Netflix це виглядає так. Файл завантажують на файлообмінник, ти його отримуєш і потрібно, щоб він у всіх показувався на мобільному телефоні. Треба подивитися, які є мобільні телефони у користувачів і які в них розміри екрану. Під ці розміри екрану потрібно «під'єднати» відео, щоб воно класно виглядало. У випадку Netflix ти точно хочеш змінити розмір самого відео, тому що чим менше воно «важить», тим легше його роздавати. Щоб правильно вирішити, як перебудувати відео, потрібна інформація, де воно буде відтворюватися і що це за відео.

Аніме легше «стиснути», екшн-трилер «стискається» за іншим алгоритмом. Або якщо це формат інтерв’ю, то потрібно знати, де знаходяться переходи між сценами. Бажано, щоб все це працювало не за супервеликі гроші, а за можливий мінімум. Потрібні системи, які аналізують відео і системи, які аналізують твою власну систему. 

Фото — Арсен Костенко

Про технічні інновації

Весь аналіз робить система. Ти береш відео, обробляєш його кількома процесами одночасно. Крім цього, додаються нові експерименти. Хтось приходить і каже: а давай ось так ще аналізувати, а давай схрестимо результати попередніх аналізів. І це безперервний процес, в якому ти намагаєшся визначити, що ж працює найкраще.

За останні 5 років Netflix змінив індустрію тим, що ввів нову метрику: вона дозволяє сказати, наскільки якісне відео таким чином, щоб це співвідносилося зі сприйняттям глядачів.

Наприклад, якщо відео дуже темне і погано закодоване, людина цього не побачить. Глядачі набагато краще реагують на кольори шкіри. Якщо почати псувати кольори цього діапазону чи кольори зелені, люди це швидко побачать. А на зміну синіх і фіолетових кольорів майже всім байдуже. 

Про виробництво контенту і його обробку

Це взаємопов’язаний процес. Як Формула 1. Є гран-прі механіків і є гран-прі водіїв. Можна влаштовувати міряння, типу «я крутіший, а хтось гірший». Але ефективність лише в комбінації. Рідко коли гран-прі механіків виграє болід, на якому хтось не переміг. Ідея полягає в тому, щоб дати «креативникам» нові способи для самовираження. Нові способи знімати, чи накладати якийсь фон, чи взагалі робити контент. Один з останніх експериментів Netflix — це коли глядач сам може обирати сценарій розвитку подій. Якщо ти просто робиш, а цим ніхто не користується, то це погано.

Про свій відділ та українців в Netflix

Раніше я працював у відділі, де було 40 людей. Зараз працюю у відділі «Media Cloud Engineer», це 60 співробітників. Я не працюю на постпродакшені та не маю вплив на творчий процес. Українців в Netflix вистачає (заходить в одну з робочих груп «Ukraine» — ред.). Ось зараз ті, з ким я легко спілкуюся, тому що вони поруч працюють, це 12 людей з різних відділів. Не те, щоб ми прям «друзяки» і ходимо на пиво разом. Багато з них в сусідній команді, і ми співпрацюємо по роботі. Це люди з Києва, Запоріжжя, Дніпра, Одеси. Залежить від контексту, звичайно, але про Україну іноді спілкуємося. 

Фото — Арсен Костенко

Про серіал «Гра в кальмара»

Я не можу про неї говорити, тому що такі бізнес-речі обговорюються лише в момент, коли Netflix спілкується зі своїми акціонерами. До того моменту я не можу про це говорити. Хоча культура компанії доволі відкрита, тут просто і легко про різні речі говорити, але це те, про що мені невигідно говорити, тому що я зацікавлений, щоб цей бізнес працював. Не було такого, що «ось це точно взлетить і ми тут виграємо». Значною мірою, це мистецтво відчувати, що людям потрібно. Наприклад про «Відьмака» можна приблизно спрогнозувати популярність і дохід, тому що там є своя фанбаза. Контент і фільми набагато ризикованіші, ніж стартап. 

Про творчу політику Netflix

Люди поступово розуміють, що Голлівуд робить однаковий контент. Тому потібно брати нових і свіжих людей, які по-іншому дивляться на світ. Часто це люди не з Голівуду, але в ньому є величезна кількість експертиз і розуміння, як робити крутий продукт. Суть в тому, коли ти даєш ці інструменти людям з іншої країни і кажеш: «використайте їх так, як ви хочете». Як, наприклад, іспанський серіал «Паперовий будинок» чи німецький «Пітьма». Суть в тому щоб знаходити таких цікавих людей і давати їм класний інструмент для редагування, для проєктування тощо. 

Про те, чому в Україні немає серіалів типу іспанського «Паперового будинку»

Тут потрібно поговорити з українськими креативниками, які роблять серіали. Наскільки я розумію, у нас зараз робляться серіали для телебачення. Воно належить олігархам, які володіють значною кількістю каналів. Немає конкуренції. І у каналів немає бажання типу: «а ми зробимо крутіший серіал і відберемо ще більше ринку». Це б впливало на те, щоб вони постійно гналися за якістю. Як це трапилося з українською музикою, в якій з’являються круті гурти.

Фото — Арсен Костенко

Про українізацію Netflix

Я про неї дізнався в останній момент, коли вже все було вирішено. До того, як я про це дізнався, українські студії «українізовували» контент. Весь дубляж і переклад були зроблені саме ними. Люди в Україні про це знали більше, ніж я. Нам в компанії сказали: «о, пацани, вже все готово, запускаємося в Україні». Повідомлення від Netflix було і раніше. Але це не те, щоб вся компанія «підірвалася» і давай це робити.

Про вигоряння та найскладніше у своїй роботі

Я не дивлюся Netflix. Мої діти дуже люблять одне шоу, де підлога ніби лава, і її потрібно перейти, весь час його дивляться. Здоровий сон, здорова їжа і фокус на тому, що тобі важливо — ось, що допомагає не вигоряти. У мене немає особистого рецепту, але особистий досвід показує, що такі дрібні речі мають вплив. Якщо я вдень зробив пробіжку і нормально поспав, то він буде набагато кращим. Іноді відбувається так, що кластер з даними перевалює за потрібну позначку і зараз він зупиниться. Якщо він зупиниться, то зупиниться ще один робочий процес. А після його зупинки, ми не матимемо даних для 2 000 фільмів. І така «лавина». І ти відчуваєш це навантаження. 

Фото — Арсен Костенко

Про зарплатню і KPI

Всі компанії, як і в Україні, між собою спілкуються і знають рівень зарплат. Немає такого, що Netflix платить більше і все. Компанія чітко розуміє, кому і скільки вона готова платити, щоб ця людина прийшла, або не пішла. Все залежить від того, наскільки ти пояснюєш компанії власну цінність. Немає такого: «Netflix, я піду до вас працювати, лише якщо ви будете платити мені мільйон грошей і вони такі — а давай». KPI (показники ефективності роботи — ред.) на всю компанію звіряється щодня, KPI на декілька команд (організацію) звіряється раз на місяць. KPI на окрему команду звіряється по спрінтам: в моєму випадку це один раз на тиждень. Але немає сенсу сильно прив’язуватися до показників, тому що кожна команда робить свою роботу по-своєму.

Я вдячний Netflix за те, що все відчув «на власній шкірі» — в компанії виходять з довіри працівникам, а далі дивляться на результат. У нас є така мантра: «Потрібно розважати світ краще, ніж Google і програмувати краще, ніж Голлівуд».

Netflix став україномовним
Netflix став україномовним
По темi
Netflix став україномовним
Серіал «Гра в кальмара» приніс Netflix майже $900 млн
Серіал «Гра в кальмара» приніс Netflix майже $900 млн
По темi
Серіал «Гра в кальмара» приніс Netflix майже $900 млн
Гра в кальмара додала Netflix передплатників тепер їх 214 млн
«Гра в кальмара» додала Netflix передплатників, тепер їх 214 млн
По темi
«Гра в кальмара» додала Netflix передплатників, тепер їх 214 млн

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал — dev.ua | IT України.

Читайте також

Яким ми запам'ятали 2021-й: 7 мегафактів про минулий рік, які дивували айтішників і техногігантів
Яким ми запам'ятали 2021-й: 7 мегафактів про минулий рік, які дивували айтішників і техногігантів
Яким ми запам'ятали 2021-й: 7 мегафактів про минулий рік, які дивували айтішників і техногігантів
Минулий рік запам’ятався безліччю яскравих подій в технологічному світі. dev.ua вибрав сім найяскравіших інфоприводів року, які запам’ятаються надовго.
Netflix відповів міністру культури, обуреному образом українки в серіалі «Емілі в Парижі»
Netflix відповів міністру культури, обуреному образом українки в серіалі «Емілі в Парижі»
Netflix відповів міністру культури, обуреному образом українки в серіалі «Емілі в Парижі»
eBay, Amazon, Facebook, Google, Netflix. Як великі сервіси будуть стягувати ПДВ з українців в 2022
eBay, Amazon, Facebook, Google, Netflix. Як великі сервіси будуть стягувати ПДВ з українців в 2022
eBay, Amazon, Facebook, Google, Netflix. Як великі сервіси будуть стягувати ПДВ з українців в 2022
Одразу декілька відомих онлайн-сервісів повідомили про те, що з нового року починають додавати в Україні ПДВ (20%) відповідно до прийнятого влітку закону № 1525-ІХ, так званого «податку на Google». Про це пише Ain.ua.
Американська Pinterest купує білоруський Vochi - фотохостинг розширюється
Американська Pinterest купує білоруський Vochi - фотохостинг розширюється
Американська Pinterest купує білоруський Vochi - фотохостинг розширюється

Обговорення

Коментарів поки немає.