💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Олексій ДзюбаГаряченьке
31 січня 2025, 09:40
2025-01-31
У «Київстар» відповіли на історію з викраденням мобільного номеру кібершахраями. Як діяти в подібних випадках
Минулого тижня фінансова менеджерка Анастасія Яценко розповіла в LinkedIn про ситуацію, коли її номер мобільного оператора «Київстар» зламали кіберзлочинці, але виправити ситуацію, за словами постраждалої, практично неможливо.
Минулого тижня фінансова менеджерка Анастасія Яценко розповіла в LinkedIn про ситуацію, коли її номер мобільного оператора «Київстар» зламали кіберзлочинці, але виправити ситуацію, за словами постраждалої, практично неможливо.
Мобільний оператор «Київстар» на запит dev.ua відповів на кейс із викраденням мобільного номеру кібершахраями.
У компанії повідомили, що найкращий захист для SIM-карти — обрати контрактне обслуговування або ідентифікувати користувача, зареєструвавши телефонний номер на паспорт. Це можна зробити у фірмових магазинах телеком-оператора.
Також у «Київстар» зазначили, що злочинці навчилися «виманювати» необхідну інформацію, користуючись довірою людей. А одним із найпоширеніших видів шахрайства є соціальна інженерія, коли шахраї використовуючи довіру споживачів, обманом отримують від них конфіденційну інформацію й отримують доступ до персональних даних і, в результаті, завдадають матеріальних збитків.
Правила кібергігієни від «Київстар»
— Не розміщуйте фінансові номери телефонів у публічному доступі — наприклад, на сайтах або при листуванні.
— Не розповідайте нікому історію користування своїм номером телефону.
— Використовуйте надійні паролі, у тому числі для SIM-карти й особистих електронних кабінетів.
— Для банківських операцій краще мати окремий номер телефону, який не публікується на візитівках.
— Обирайте контрактну форму обслуговування або зафіксуйте з оператором, що перевипустити SIM-карту можливо лише за надання паспорта.
— Обережно ставтеся до дзвінків із невідомих номерів. Якщо вам за короткий проміжок часу (день-кілька днів) телефонують із невідомого номера і скидають дзвінок/говорять, що помилились номером, це причина потурбуватися про захист свого телефонного номера: повідомити оператора про можливу небезпеку.
Що стосується безпосередньо кейсу із шахрайством, в «Київстар» відповіли наступне:
«Без додаткової ідентифікації ми не можемо коментувати конкретні випадки. Водночас ми завжди готові допомогти нашим абонентам у вирішенні подібних ситуацій відповідно до затверджених процедур безпеки. Для цього ми запросили користувача звернутися в особисті повідомлення для уточнення деталей, але наразі відповідь не отримали», — сказано у відповіді.
Нагадаємо, що постраждала у своєму пості писала, що надавала скріни з дзвінками, виписку з банку та коли були поповнення. А також диктувала код, що знаходиться на SIM-карті. У «Київстар», за словами дівчини, відповіли, що інформація не відповідає дійсності.
Також в компанії зазначили час, через який припиняється обслуговування номера і він стає неактивним:
«Номери передплати залишаються активними протягом 365 днів з моменту останньої активності. Щоб номер залишався дійсним, достатньо здійснити одну з активностей. Для контрактних номерів термін дії є необмеженим. Однак оператор може призупинити надання послуг, якщо абонент не користується послугами зв’язку за номером понад 60 днів».
Анастасія у своєму дописі вказувала, що не проживає в Україні, а тому SIM-картою мобільного оператора користувалась рідко.
«Мій номер перейшов до злочинця, а „Київстар“ досі не знає, як це сталося». Фінансова менеджерка поскаржилася, що шахраї користуються її номером і на це практично неможливо вплинути: чому