💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Олександр КузьменкоГаряченьке
16 січня 2024, 16:49
2024-01-16
Користувачі звинуватили YouTube в тому, що він надмірно навантажує процесор, якщо браузер використовує Adblock. Але схоже, що це не провина відеоплатформи
Останнім часом YouTube взяв курс на боротьбу з блокувальниками реклами, які дають змогу користувачам пропускати такі оголошення, попри те, що це заборонено правилами платформи. Тому коли з’ясувалося, що є певні проблеми з продуктивністю PC, пов’язані з використанням Adblock на YouTube, користувачі звинуватили сервіс відеохостинг, що належить Google. Імовірно, помилково.
Користувачі AdBlock масово повідомляють про проблеми з продуктивністю, пов’язані з увімкненим розширенням на YouTube, повідомляє PC Gamer. «Я вирішив перевірити й помітив, що при відкритому YouTube з AdBlock використання процесора моєї установки збільшилося приблизно на 17%», — зазначив журналіст.
У темі, розміщеній на сабредіті YouTube, коментатори також пишуть, що ввімкнений AdBlock спричиняє повільне завантаження й підвищене використання процесора.
Хоча використання AdBlock і його аналогів суперечить умовам користування сайтом, AdBlock також є надзвичайно популярним розширенням. У вебмагазині Chrome його встановили 60 мільйонів користувачів.
Навантаження на процесор не драматичне, але ноутбуки нижчого класу, які в основному використовуються для перегляду вебсторінрк, можуть мати проблеми з нагріванням. Користувач із ніком JotaroKujoxXx каже, що він дивувався, чому його ноутбук працював «як довбаний реактивний літак останні кілька днів».
Навантаження на процесор також впливає на користувачів, які підписані на YouTube Premium, але використовують AdBlocker для інших вебсайтів, що є проблемою, оскільки підписка — це спосіб уникнути реклами, не порушуючи Terms of Use.
YouTube потрапив під підозру не зовсім безпідставно. У листопаді торік TheVerge повідомляв про п’ятисекундну затримку завантаження в інших браузерах, де працюють блокувальники реклами, і заяви компанії лише зміцнили підозри в її причетності.
Тоді менеджер із комунікацій YouTube Крістофер Лоутон сказав, що «користувачі продовжуватимуть стикатися з подібними проблемами, оскільки методи виявлення блокувальників реклами на YouTube вдосконалюються». Ці заходи зробили компанію першою в черзі для звинувачення в будь-яких проблемах із цими розширеннями — навіть коли, як виявляється, вона (відносно) невинна.
Аргументи на користь YouTube
Менеджер із комунікацій YouTube Крістофер Лоутона недвозначно заявив, що «затримки завантаження, з якими стикаються користувачі Adblock і AdBlock Plus, не спричинені нашими зусиллями з виявлення блокувальників реклами».
Це можна було сприйняти зі скепсисом, але на сторінці AdBlock на github з’явилися переконливі докази, які свідчать про те, що YouTube не винен у сповільненні продуктивності, принаймні в цьому випадку.
Трекери проблем на GitHub для AdBlock і AdBlock Plus повідомляють, що причина негараздів пов’язана з останніми оновленнями розширення (5.17 і 3.22 відповідно). На це також звернув увагу Реймонд Хілл з uBlock Origin (ще один блокувальник реклами).
«Я трохи дослідив проблему зниження продуктивності й виявив, що причиною є багато різних шляхів коду, [які] впливають на багато сайтів», — написав Хілл. Він уточнив, що в uBlock Origin немає подібної проблеми. А згодом окремо виділив, що це зниження продуктивності стосується сайтів, які оновлюються динамічно.
Як відомо, uBlock був придбаний AdBlock у 2018 році, однак Хілл працює над uBlock Origin, версією розширення, яка залишилася незалежною після придбання uBlock. uBlock Origin є безплатним, має відкритий вихідний код і не збирає донати.
Найімовірніше, провина лежить на AdBlock, а проблеми з навантаженням процесора можуть зачіпати й інші вебсайти. YouTube опинився «не в тому місці й не в той час» — як дуже популярна платформа, він найбільше постраждав від помилки й має найменше шансів на виправдання, враховуючи його минулі агресивні заходи проти блокувальників реклами.
Соціальні мережі та штучний інтелект формують глобальні наративи про війну в Україні. Як їх використовують українці та росіяни — аналітика від Foreign Policy
Напередодні вторгнення росії в Україну соціальні медіа слугували полем битви для держав і недержавних діячів, щоби поширювати конкуруючі наративи про війну та зображати поточний конфлікт у своїх власних інтересах. Видання Foreign Policy опублікувало великий аналітичний матеріал, як українці та росіяни використовують соціальні мережі, щоб давати інформацію про війну. Наводимо його адаптований переклад.