"Написав код для соцмережі і вирішив втекти з IT". Історія дипломованого програміста, який розчарувався у професії

Олександр Федотов 15 років тому писав програми, розробляв соціальні мережі. Але вирішив не пов’язувати своє життя з кодами, натомість вирішив за краще зайнятися маркетингом у консалтинговому агентстві «Ольшанський і Партнери» — компанії, яка є співорганізатором найбільшо]їIT-конференції Східної Європи iForum. Ось його історія.

Олександр Федотов 15 років тому писав програми, розробляв соціальні мережі. Але вирішив не пов’язувати своє життя з кодами, натомість вирішив за краще зайнятися маркетингом у консалтинговому агентстві «Ольшанський і Партнери» — компанії, яка є співорганізатором найбільшо]їIT-конференції Східної Європи iForum. Ось його історія.

Чому не IT

Спусковим гачком для відходу з професії стало написання коду для однієї соцмережі.

B IT мені не вистачало терпіння на те, щоб займатися «налагодженням». Коли запускаєш програму і смиренно стежиш, як все працює.

Я буквально не міг сидіти й дивитися в монітор на те, як змінюються значення в виділених для відстеження змінних. Є й інша причина, і вона ключова в цій історії: в програмуванні немає того, що є у маркетингу. Маю на увазі розуміння того, для кого ти пишеш код, які реальні задачі вирішить твоя програма.

Біль болей

Будучи програмістом, я пиляв стартап, це була соцмережа для покупців, ідея якої полягала у тому, щоб зібрати єдину платформу відгуків на всі харчові продукти. На той момент альтернативи такому продукту ніде не було.

Біль всіх болів була у тому, що я писав ці коди й не замислювався про те, кому ж це насправді треба. Як наслідок, я витратив чотири місяці життя на продукт, який нікому не потрібен. 

Це стало лейтмотивом мого рішення перебігти у маркетинг. Тепер, коли перебуваю на позиції СBDO у компанії, в основі якої закладено маркетинг, я б поставив інше питання автору ідеї створення такого стартапу: «А є люди, які здатні додати цю соцмережу у своє життя і поміняти своє звичне життя на якесь нове за допомогою цього сервісу?». Успіх багатьох проєктів у тому, що звички людей змінилися з новим продуктом. Наприклад, такі компанії, як Uber, «Розетка», «Нова Пошта» і т. д. розв’язали реальні проблеми людей, зберігши їм дорогоцінний час.

Шлях у маркетинг

У якийсь момент я осмислив, що писати коди для додатка, розробка якого коштує солідних грошей, потрібно, відштовхуючись від іншої логіки. А вона ось у чому: чи є проблема, потреба або завдання, яке вирішить цей сервіс для досить великої кількості людей? Тепер я проводжу маркетингові дослідження, вивчаю попит на альтернативні послуги й тільки потім виявляю, потрібно запускати програму і чи є альтернатива, яка надійніше, дешевше, зручніше. І так, іноді виявляється, що розробка ціною в $100 тис., по суті, нікому не потрібна.

Наведу приклад. До нас звернувся клієнт з ідеєю створення програми «морський бій за кермом», суть якої полягала у тому, що люди, які застрягли в пробках, обмінюючись СМС, грають в гру з такими ж автолюбителями. Клієнт звернувся із запитом про доцільність цієї ідеї.

Будь я програмістом, відразу б взявся за цю роботу. Замість цього я запропонував почекати з розробкою і зробити дослідження. В ході аналітики ми визначили, що такий додаток нікому не потрібен, люди не будуть грати в морський бій за кермом.

Ми досконально перевірили ідею, і в результаті не дозволили клієнту зробити дурість. Додатків, від запуску яких я відрадив, в моїй практиці було чимало.

«Мама сказала що я можу більше заробляти». 25 курйозних міні-історій від IT-рекрутерів
«Мама сказала, що я можу більше заробляти». 25 курйозних міні-історій від IT-рекрутерів
По темi
«Мама сказала, що я можу більше заробляти». 25 курйозних міні-історій від IT-рекрутерів
Вони втекли в IT з різних професій. 7 історій: від гіда геолога-підривника фізика-ядерщика лікаря лінгвіста й археолога
Вони втекли в IT з різних професій. 7 історій: від гіда, геолога-підривника, фізика-ядерщика, лікаря, лінгвіста й археолога
По темi
Вони втекли в IT з різних професій. 7 історій: від гіда, геолога-підривника, фізика-ядерщика, лікаря, лінгвіста й археолога
«Мені пари набридли вже на третьому курсі». 8 історій про те як увійти в ІТ зі студентської лави
«Мені пари набридли вже на третьому курсі». 8 історій про те, як увійти в ІТ зі студентської лави
По темi
«Мені пари набридли вже на третьому курсі». 8 історій про те, як увійти в ІТ зі студентської лави

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.

Читайте також

Вони втекли в IT з різних професій. 7 історій: від гіда, геолога-підривника, фізика-ядерщика, лікаря, лінгвіста й археолога
Вони втекли в IT з різних професій. 7 історій: від гіда, геолога-підривника, фізика-ядерщика, лікаря, лінгвіста й археолога
Вони втекли в IT з різних професій. 7 історій: від гіда, геолога-підривника, фізика-ядерщика, лікаря, лінгвіста й археолога
Увійти в IT — можливість, яка сьогодні дана буквально кожному бажаючому. Ми вже писали про студентів, які потрапили у сферу IT буквально зі шкільної лави, і про дорослих співробітників IT-компаній, які працюють в галузі по чверті століття. Однак чимало цікавих історій про людей, які відмовлялися на користь IT від професій, які отримували потом і кров’ю упродовж багатьох років. У сфері інформаційних технологій працюють колишні лікарі, геологи, гіди… dev.ua розповідає їхні історії.
В Україні запустилась нова продуктова IT-компанія
В Україні запустилась нова продуктова IT-компанія
В Україні запустилась нова продуктова IT-компанія
Датацентри, 5G та цифровий хаб. Як Зеленський трансформуватиме Україну
Датацентри, 5G та цифровий хаб. Як Зеленський трансформуватиме Україну
Датацентри, 5G та цифровий хаб. Як Зеленський трансформуватиме Україну
Від Intellias до EPAM. Як змінилися топ 10 IT-компаній за останні десять років
Від Intellias до EPAM. Як змінилися топ 10 IT-компаній за останні десять років
Від Intellias до EPAM. Як змінилися топ 10 IT-компаній за останні десять років