💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Олександр КузьменкоГроші
13 грудня 2023, 17:05
2023-12-13
«Ми більше не Twitter». До приходу Ілона Маска соцмережа заробляла на рекламі понад $5 млрд на рік, але у 2023 вона отримає вдвічі менший дохід
Ще рік тому X (Twitter) заробляла понад мільярда доларів за квартал, але після того Ілон Маск своїми рішеннями розлякав рекламодавців, доходи суттєво просіли.
За словами джерел авторитетного видання Bloomberg, X планує отримати приблизно $2,5 млрд доходу від реклами у 2023 році, що є значним падінням порівняно з попередніми роками.
Джерело з доступом до статистики X стверджує, що платформа отримала трохи більше ніж $600 млн рекламних доходів у кожному з перших трьох кварталів цього року й очікує на аналогічні показники в поточному періоді. Для порівняння, у минулого року компанія заробляла понад $1 млрд за квартал, аж поки у жовтні 2022 її придбав Ілон Маск.
Джерела говорять, що продажі реклами наразі становлять від 70% до 75% від загального доходу X. Це означає, що у 2023 році продажі становитимуть приблизно $3,4 млрд, включно з продажами за підпискою та угодами з ліцензування даних.
Раніше не оприлюднені цифри продажів ще чіткіше підкреслюють занепокоєння рекламодавців тим, як X справляється з модерацією контенту під керівництвом Маска, і, власне, й самими публікаціями нового власника, які посилюють антисемітські та інші екстремістські погляди.
Нові очільники X спочатку планували отримати $3 млрд доходу від реклами та підписок у 2023 році, але, за словами одного зі співрозмовників, ця цифра буде значно меншою. Річна цифра ще не визначена, оскільки святковий квартал ще не закінчився.
«Це дає неповне уявлення про весь наш бізнес, оскільки джерела, на які ви покладаєтеся для отримання інформації, не надають точних і вичерпних деталей», — прокоментував цю інформацію Джо Бенарроч, керівник бізнес-операцій X.
Компанія припинила надавати публічну фінансову звітність після поглинання Ілона Маска в жовтні 2022 року. Бенарроч описав X як «новий глобальний бізнес, що розвивається, з декількома джерелами доходу. «Ми більше не Twitter і не вимірюємо себе старими метриками Twitter — як за доходами, так і за показниками користувачів», — заявив він.
Причини падіння доходів X
Платформа історично покладалася на рекламу для більшої частини своїх продажів, але цей бізнес занепав після поглинання Маском. Ілон підтвердив, що продажі значно впали. У березні він заявив, що доходи від реклами впали «приблизно на 50%», і цю статистику він повторив в середині липня. У вересні Маск також підтвердив, що доходи від реклами в США впали на 60%. Він звинуватив у цьому активістів, які закликали маркетологів припинити витрати на рекламу.
Компанія також заробляє гроші на своїй підписці X Premium і на угодах про ліцензування даних. За зовнішніми оцінками, дохід від підписки не перевищує $120 млн на рік. У 2021 році X (тоді ще Twitter) отримала $572 млн доходу від угод з ліцензування даних.
X не була прибутковою, коли її очолив Ілон Маск, але за рік до того, як Маск придбав компанію, вона звітувала про понад $5 млрд доходу. На початку 2021 року керівництво Twitter на чолі з тодішнім CEO Джеком Дорсі поставило публічну мету досягти доходу в $7,5 млрд до кінця 2023 року.
Натомість Маск скоротив витрати й випадково відлякав багатьох маркетингових партнерів, які орієнтувалися на бренд Twitter. Маск регулярно публікує суперечливі заяви для своїх 165 мільйонів підписників і скасував блокування радикально налаштованих користувачів, які раніше порушували правила сервісу. Наприклад, нещодавно був «амністований» відомий любитель конспірології Алекс Джонс.
У листопаді Маск підтримав антисемітський пост, що змусило кількох великих рекламодавців, зокрема Apple Inc. і Walt Disney Co., призупинити витрати на рекламу. Пізніше Маск перепросив, але на конференції наприкінці листопада він сказав рекламодавцям, які бойкотували сервіс, «піти на**й», і заявив, що вилучення їхніх грошей прирівнюється до шантажу.
Раніше Маск говорив співробітникам та інвесторам, що хотів би, щоб дохід від передплати становив половину всього бізнесу компанії, але сервіс має трохи понад 1 мільйона платних передплатників, що набагато менше, ніж Маск спочатку сподівався. X намагається відійти від залежності від рекламодавців великих брендів і нещодавно почала залучати до платформи більше малих і середніх підприємств.
На листопадовій конференції DealBook Маск заявив, що побоюється, що зниження доходів від реклами може призвести до краху компанії.
«У США тестувальник може отримувати $100 000 і навіть $500 000 на рік». Історія релокейту дніпровської IT-родини, де чоловік працює в EPAM, а дружина влаштувалася в Tesla
Марк і Вікторія Терещенки — IT-подружжя. Він працює на позиції Lead Test Automation Engineer у компанії EPAM, вона — Software QA Engineer у Tesla. У серпні 2021 року пара разом з 1-річним сином здійснила релокейт до США за L візою. Ми зв’язалися з українською родиною та поговорили про труднощі переїзду, зарплату в Америці та специфіку роботи в компанії Ілона Маска.
Що робити, щоб ваші твіти не блокували кремлеботи. Інструкція
Соціальна мережа Twitter — один з головних майданчиків для поширення інформації про війну в Україні західній спільноті. Але де правда про війну, там відразу з’являються боти Кремля, які кидають страйки. Розповідаємо що робити, аби ваші твіти не блокували.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі