Замість монтувальників і акторів масовки – роботи, серед драматургів лише генії. Український театральний режисер розповів, як ШІ змінить його індустрію
Завдяки автоматизації процесів виробничі дії можна буде прискорити в 3-4 рази, вважає фахівець.
Завдяки автоматизації процесів виробничі дії можна буде прискорити в 3-4 рази, вважає фахівець.
Театральний режисер і засновник театральної школи «Supertask» Слава Жила розповів для Telegram-каналу «Six Articles» як штучний інтелект змінить його індустрію.
«Ще вчора гадав, що штучним інтелектом у мистецтві нас можуть тільки полякати онлайн, і до захоплення майбутнім найбільш класичної сфери життя є ще трохи часу. Але ніт! Ми вже за порогом», — пише він.
Осі які професії і процеси в театрі, на думку фахівця, неодмінно будуть замінені ШІ та роботами.
1. Драматурги. Шекспіри завжди будуть у нашому житті. Точніше існуватимуть лише генії, які здатні творити шедеври. Адже штучний інтелект уже освоїв всю світову бібліотеку пʼєс, проаналізував ринок попиту вистав і буде готовий найближчим часом написати для вас 155 000 різноякісних драмсюжетів для постановок.
2. Монтувальників 100% замінять роботи. Декорації у недалекому майбутньому будуть масово виготовлятися 3D-друком, тому важкі роботи виконуватимуть автономні маніпулятори.
3. Художники. Тут все ясно вже давно. Навіть Київський театр юного глядача за моєї каденції задіяв ШІ для створення афіші «Хитрого Лису» за Іваном Франком. Тому штат художників буде замінено менеджером, який ставитиме задачі перед штучним інтелектом і отримуватиме зарплатню як 5 художників.
4. Весь обслуговуючий персонал: білетери-контролери, касири, адміністратори, гардеробники, вахтери, пожежники скоротяться до мінімальної кількості штатних працівників. Навіть сьогодні частіше за все ви купуєте квитки за допомогою свого ґаджета, хоча ще 10 років тому стояли в черзі в очікуванні придбати кращі місця в партері. Завдяки автоматизації процесів виробничі дії можна буде прискорити в 3-4 рази.
5. Актори. Тут складна ситуація. По-перше, акторів кіно вже сьогодні сканує ШІ і починає використовувати без їхньої особистої присутності. Питання часу, коли все буде урегульовано та погоджено на законодавчому рівні та особисто з виконавцями. Але технології тільки підуть вперед і згодом для кіно будуть не дуже потрібні всі, окрім замовника. На початках це будуть примітивні речі, але з часом якісний інтертеймент буде повноцінно справлятися без участі людей. Це не стосуватиметься авторського кіно, хоча хто його зна. На театрі, за моїми прогнозами, акторів епізодів і масовки замінять роботи. Це буде високоякісна підміна, ми її не помітимо. Щодо зірок можна бути спокійними. Жоден термінатор не переграє харизматичних Наталю Сумську, Олексія Вертинського, Анатолія Хостікоєва чи Камбербетча. Театр буде залишатися живим до останнього.
6. Продюсери, художні керівники зазнають тієї самої участі, що і міністерства та департаменти культури. Маю надію, що питання автоматизованого розподілу бюджетів чи перерахування коштів, не є якоюсь позахмарною ідеєю.
«Штучний аналітичний центр зможе з легкістю аналізувати попит, брати до уваги регіональність, специфіку симпатій глядачів, замовляти та доставляти за допомогою безпілотних авто артистів на майданчик і домовлятися з режисерами, аналізуючи хто з них справжній профі в драматичному мистецтві. Щодо публіки, то наступні покоління змиряться із нюансами безлюдяності великих корпорацій кіноіндустрії та інтертейменту. Попит на 100% живе мистецтво стане суперелітарним та надзвичайно коштовним», — підсумував театральний режисер.